Permalänk

Webhotell med bra service?

Bytte till Binero från Loopia ~3-4 år sedan för jag tycker Loopias service är rätt dålig. Oengegerade tekniker som på nåder tillåter en en kort stund av deras tid. Fick nog när en av deras tekniker la på luren i örat på mig, inte för att jag var otrevlig utan för att jag tog för lång tid. Det var efter 25-30 min när jag hade 3-4 ärenden samtidigt. Men nu köpte Loopia Bineros webhotell. Fan.

Har ni någon bra rekommendation? Behöver inte vara svenskt (gärna med svenskt telefonnr) men jag gillar bra pris och bra service.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem

"Webhotell" känns lite 90/00-tal. Vad är det du hostar? AWS kan du köra en billig micro-instans och på heroku får du en liten instans gratis https://www.heroku.com/pricing

Permalänk
Skrivet av dlq84:

"Webhotell" känns lite 90/00-tal. Vad är det du hostar? AWS kan du köra en billig micro-instans och på heroku får du en liten instans gratis https://www.heroku.com/pricing

En handful hemsidor (WP) och domäner. Vad menar du med "Instans".

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Skrivet av Conditioned:

En handful hemsidor (WP) och domäner. Vad menar du med "Instans".

Det som dlq84 syftar på med instanser är de virtuella maskinerna där du kör Wordpress webbplatserna i. Jag håller inte alls med dlq84 vad gäller att Webbhotell känns lite 90/00-tal! Istället för Amazon AWS använder jag Microsoft Azure som exempel föredrar personligen Microsofts lösning. Det webbhotellet jag rekommenderar är svenska Oderland de är lite dyrare men levererar en helt fantastiskt bra hosting-miljö. Väljer du att ha ett webbhotell har du en supportavdelning dit du kan ringa om det är en driftstörning.
Eller om jag gör något knasigt som behöver åtgärdas omgående.
Väljer du att använda Microsoft Azure eller Amazon AWS behöver du ingå serviceavtal med dem för att få samma känsla av support. Och kostnaden för SLA-avtal tillkommer som sagt likaså om du vill ha någon att kontakta vid problem. Kostnaden för SLA blir nästan mer än Oderlands Premium-plan.
Ett exempel för att du ska förstå
Du driftar din egen server i Azure. Du installerar en uppdatering som gör att SSH inte kommer igång igen (så att du inte kan ansluta till servern). Vem kommer då att hjälpa dig återfå åtkomsten till din Wordpress webbsida? Ingen.

Glöm inte bort att du måste patcha servern själv om du använder ett publikt moln. Det gör Oderland åt dig (alltså installera uppdateringar till Linux, Litespeed.)
Stora företag kan använda publika molntjänster där de hostar sina webbplatser eftersom de har anställd personal vars jobb är att se till att webbtjänsterna fungerar dygnet runt. Det är oftast inget du som privatperson eller småföretagare kan göra.
Därför är det mycket bättre att välja ett webbhotell som t.ex. Oderland.