3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av TKD_1337:

Vad säger antalet dagar menar du? En dag på Inet kanske motsvarar femtio på Elgiganten, t.ex.

Ah ja som har dysleksi, förstod de som att du hade fått tag på ett och inte de, aa q1 2021 😆 jo de hade man åtminstone förväntat sig 🤣

Permalänk
Medlem
Skrivet av Falck1N:

Den är så jävla fet! Plånboken säger nej för 11k kork dock..

Ja asså den e ju inte billigaste modellen direkt, men det va den som fanns tillgänglig nu så så blev det hehe

Visa signatur

R7 5800X3D | ROG Strix X570-F Gaming | Corsair Vengeance PRO RGB 32GB 3600Mhz | Gigabyte RTX 4080 Eagle | Samsung 980 Pro 2TB | Samsung 980 Pro 2TB | Seasonic Prime PX-850

PS5 | Nintendo Switch | MiSTer FPGA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Überklass:

Lämnade tillbaka ett 3090 Suprim på Webhallen Bredden idag. Ej öppnad ESD-påse. Fick pengaångest och intalade mig själv att jag ändå bara spelar Steel Division och Hearts of Iron.. så hoppas att någon annan bättre behövande får det snart innan julen.

Värd en "gilla" för att du inte krängde den till överpris nånstans

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem
Skrivet av icogniito:

Ja asså den e ju inte billigaste modellen direkt, men det va den som fanns tillgänglig nu så så blev det hehe

Nä, alltså.. Mitt val var att antingen stå kvar på plats 250-ish på kortet som jag beställde i november hos Inet eller lägga på 3k och kunna börja bygga nya datorn nu under julledigheten. Kräsen blir utan som det ju heter.

Visa signatur

"I maintain nonetheless that a yin-yang dualism can be overcome. With sufficient enlightenment we can give substance to any distinction: mind without body, north without south, pleasure without pain. Remember, enlightenment is a function of willpower, not of physical strength." - Chairman Sheng-ji Yang, Essays on Mind and Matter

Permalänk
Medlem

https://www.komplett.se/product/1173670/datorutrustning/dator...

Om jag beställer den i natt kommer jag få den på torsdag eller fredag? jobbar ens posten då?

Eller kan jag glömma det?

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

https://www.komplett.se/product/1173670/datorutrustning/dator...

Om jag beställer den i natt kommer jag få den på torsdag eller fredag? jobbar ens posten då?

Eller kan jag glömma det?

Vardagar räknar inte in röda dagar, så det kan du nog glömma

Permalänk
Medlem
Skrivet av Canson:

https://www.komplett.se/product/1173670/datorutrustning/dator...

Om jag beställer den i natt kommer jag få den på torsdag eller fredag? jobbar ens posten då?

Eller kan jag glömma det?

De senaste gånger jag beställt från komplett har de alltid skickat varor vid 22.00

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

De senaste gånger jag beställt från komplett har de alltid skickat varor vid 22.00

yes , men jag tänkte torsdag och fredag är ju röda dagar. tror jag kan glömma och få det innan helgen om jag beställer nu

Visa signatur

9900k @ 5.0ghz | MSI 3090 Suprim X | G-Skill 32GB @ 4133mhz C16 | Gigabyte Z390 Aorus Master | Seasonic 1000W 80+ Titanium | Samsung 970 Evo 500GB | Phanteks Evolv X | Asus Swift PG279Q

Permalänk
Medlem

ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC
Beställt från Webhallen 2020-09-17 15:09
Skickat idag, ser ut att komma fram imorgon.

Prisa Jesus!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk

Japp det gör han

Skrivet av jorgen69:

Kör han med 8700k?

Såg att det var väldigt lika uppsättning, men du hade lite bättre resultat.

Permalänk
Skrivet av bnr:

ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC
Beställt från Webhallen 2020-09-17 15:09
Skickat idag, ser ut att komma fram imorgon.

Prisa Jesus!

Synd att man själv beställde NON OC modellen 15:05 och fortfarande inte hört ett sus om kortet

Grattis!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jerkan123:

Synd att man själv beställde NON OC modellen 15:05 och fortfarande inte hört ett sus om kortet

Grattis!

Tack!
Hoppas det släpper snart för dig och alla andra!

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk

Några nya uppdateringar från RTX 3080 Gaming X Trio från inet?

Permalänk
Medlem

Fick äntligen ett 3080 igår. En polare hade bokat 2st Asus Strix 3080 Gaming OC på olika butiker (ett till han själv och ett till mig), efter 3mån utan grafikkort fick han som så många andra ett ryck och lyckades beställa ett annat kort (MSI Suprim X 3080) och landa en bokning. Ironin når inga gränser egentligen då han ganska precis får hem kortet, installerar det och spelar ~1 vecka innan ena butiken skickar en bekräftelse på att hans Strix kort plockas. Så vad göra, skicka tillbaka MSI kortet eller sälja? Ja jag var ganska less på att vänta och så viktigt var det inte för mig att det stog Asus på brädan, helst inte när jag vet att det kanske är mitten på Januari som man kan hoppas att få tilldelning då han stog rätt långt bak i kön på andra siten, samt att prestanda mässigt så är det nästan ingen skillnad på korten så det var lite av en no brainer.

Jag gick från ett GTX 970 4GB(3.5GB) till ett MSI Suprim X 3080 10GB. Så skönt att det första man gör är att gå in i grafikinställningarna och byter ut "Low" samt "Off" till "ULTRA/HIGH" eller "On" och så ligger FPS på +140 konstant istället för att fladdra upp och ner. Jag avbokade även mitt Asus Strix 3080 White Gaming OC som jag förmodligen hade väldigt tidigt nummer på att dömma av andra som försökte boka samma kort.

Ingen bra bild men nu sitter det är.

God Jul, nu ditchar jag tråden.

Visa signatur

Cisco - Linux - VMWare
-- Citera mig om ni vill få återkoppling --

Permalänk
Medlem

NoN skickade ett strix 3080 oc nu, beställdes 21/12.

Om ni fick välja mellan suprim x och strix oc, vilket skulle ni ta och varför?

Permalänk
Skrivet av Östfelt:

NoN skickade ett strix 3080 oc nu, beställdes 21/12.

Om ni fick välja mellan suprim x och strix oc, vilket skulle ni ta och varför?

Är i exakt samma sits. Rent krasst tror jag det är väääldigt likvärdiga kort. Av det jag läst verkar suprim liiiite tystare, medan strix kanske har liiiite mer potential, men allt är så marginellt att kan var variera från kort till kort. Asus har kanske lite mer "status", men frågan är om det är värt 700 kronor mer. Mitt Suprim verkar dessutom komma idag, medan Strix som tidigast då kommer på måndag Men vore kul med lite fler svar på detta, då jag själv är velig som satan, haha.

Visa signatur

Asus P8Z68 Deluxe/Gen Sock 1155 -- Inte Core I7 2700K@4.5Ghz -- EVGA GeForce GTX 970 SSC GAMING ACX 2.0+ -- Corsair 16GB DDR3 Vengeance 1.5V Low Blue -- SSD OCZ Agility 3 120GB -- Microsoft Windows 7 -- Foldar med cirka 180k PPD (körs ej 24/7)

Permalänk
Skrivet av Vintervilan:

Är i exakt samma sits. Rent krasst tror jag det är väääldigt likvärdiga kort. Av det jag läst verkar suprim liiiite tystare, medan strix kanske har liiiite mer potential, men allt är så marginellt att kan var variera från kort till kort. Asus har kanske lite mer "status", men frågan är om det är värt 700 kronor mer. Mitt Suprim verkar dessutom komma idag, medan Strix som tidigast då kommer på måndag Men vore kul med lite fler svar på detta, då jag själv är velig som satan, haha.

Jag fick också meddelande från NoN och instabox att paketet ska skickas idag, 3080 strix OC. Äntligen

Visa signatur

Intel i7 10700k @ 5.1GHz | Arctic Liquid Freezer II 360mm | ASUS Rog Strix RTX 3080 OC | Kingston Fury 32GB DDR4 3600 MHz | MSI MAG Z490 Tomahawk | Kingston A2000 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850X 850W v2 | Phanteks Eclipse P500A D-RGB Black | Acer 27" Predator XB273UGS QHD IPS 165 Hz

Permalänk

Pratade med chatten på elgiganten om ETA för 3080 korten. Kristoffer som jag chattade med sa att det ser ut som dem kommer i april.

Visa signatur

amd 3000+ 939@ 2400 syncront med valueram.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Östfelt:

NoN skickade ett strix 3080 oc nu, beställdes 21/12.

Om ni fick välja mellan suprim x och strix oc, vilket skulle ni ta och varför?

Skrivet av Vintervilan:

Är i exakt samma sits. Rent krasst tror jag det är väääldigt likvärdiga kort. Av det jag läst verkar suprim liiiite tystare, medan strix kanske har liiiite mer potential, men allt är så marginellt att kan var variera från kort till kort. Asus har kanske lite mer "status", men frågan är om det är värt 700 kronor mer. Mitt Suprim verkar dessutom komma idag, medan Strix som tidigast då kommer på måndag Men vore kul med lite fler svar på detta, då jag själv är velig som satan, haha.

Jag tror dom är väldigt lika. Vissa måste ju ha Asus bara för att det är asus. Om det inte är viktigt för er så hade jag kört det billigaste kortet. Det är bara namnet ni betalar extra för.

Permalänk
Medlem

Är det nån som fått sitt Asus 3080 TUF non OC från Webhallen?

Visa signatur

//Daniel

Permalänk
Skrivet av Östfelt:

NoN skickade ett strix 3080 oc nu, beställdes 21/12.

Om ni fick välja mellan suprim x och strix oc, vilket skulle ni ta och varför?

Väldigt likvärdiga i prestanda och kylning.
Utseendemässigt så Suprim helt klart.. tycker jag.
Har sålt mitt 3080oc strix för ett 3090 suprim .

Permalänk
Medlem

Lugna er nu det är julafton imorgon. Nu ska vi vara glada!

Permalänk
Skrivet av Fortitude:

Lugna er nu det är julafton imorgon. Nu ska vi vara glada!

Sant god jul

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Lugna er nu det är julafton imorgon. Nu ska vi vara glada!

Men en afton utan GPU är inte en afton värd att fira!

Permalänk
Skrivet av Smurfen:

Är det nån som fått sitt Asus 3080 TUF non OC från Webhallen?

Jo de finns några få i tråden. Dom som hade lagt order vid 15:07-15:08.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk

@PeoplesMC

Har du fått ditt kort än?

Permalänk
Medlem

Komplett verkar ha inkommande palit och gainward 3080 idag, de kom nyss upp som i lager men går inte att beställa än.

Permalänk
Medlem

Någon som sitter på ett evga 3080 ftw3 ultra som kan rekommendera detta kort? Hur är iaf ljudnivåer och värme på det?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Tråd rensad*

Var trevliga mot varandra! Bråk och otrevlig stämning skapar inget gott.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Någon som sitter på ett evga 3080 ftw3 ultra som kan rekommendera detta kort? Hur är iaf ljudnivåer och värme på det?

Fick precis mitt och har inte hunnit testa mycket. Jag har heller inte något annat 3080 kort att jämföra med, men det blev ganska varmt när jag körde det stock. Upp mot 80 grader.

Med undervolt till 850mV så går den aldrig över 67 grader, men du får inte riktigt samma prestanda.

Är inte precis den tystaste fläkten, så om man inte kör med den undervoltningen, så blir det lite mer ljud än vad jag önskar.

Vad jag har sett i reviews, så har t.ex. TUF korten mycket bättre kylare, men tror de har bättre kylare än de flesta.

Edit: Efter lite finslipning, så fungerar 875mV på 1920Mhz clock bra. Ligger inom rimliga temperaturer och kan hålla fan speed under 60% i alla fall, oftast en bit under. 60% fan speed så ligger ljudnivån på ugnefär samma som resten av systemet under load, så fungerar bra. Men som sagt, förväntar mig fortfarande att ett kort med bättre kylare skulle kunna ha ännu lägre ljudnivå, eller klockas högre och ändå inte låta mer.