UBISOFT / UPLAY overlay (shift + F2) är helt galen efter uppdatering? Hjälp!

Permalänk

UBISOFT / UPLAY overlay (shift + F2) är helt galen efter uppdatering? Hjälp!

Jag fick en uppdatering på Uplay / UBISOFT Connect när jag varit offline en stund.

Jag kör på PC, och nu när jag startar spelet så är det en JÄTTEBLAFFA till overlay som ser ut som den är gjort för konsoll. (den man får när man trycker shift+F2)

Den saknar chattfunktionen, och har en massa värdelöst junk, och tar upp typ hela skärmen. Det måste vara en bug, men hur fixar man det så man får tillbaka den gamla funktionen?

//GF

Permalänk
Medlem

Denna du menar?

Permalänk

Ja, helt jävla bortkastade pixlar på skärmen.

Att någon ens programmerat skiten är ett slöseri på hjärtslag hos den människan.

Hos mig slukar den hela skärmen typ, och jag kan INTE chatta, eller se när någon skicka meddelanden till mig..
Vi har massa Uplay chattgrupper som vi kommunicerar i..

hur får jag bort skiten och tillbaka den gamla?
Jag gjorde ingenting för att få den där, den kom at sig själv..

Permalänk
Medlem
Skrivet av goodfidelity:

Ja, helt jävla bortkastade pixlar på skärmen.

Att någon ens programmerat skiten är ett slöseri på hjärtslag hos den människan.

Hos mig slukar den hela skärmen typ, och jag kan INTE chatta, eller se när någon skicka meddelanden till mig..
Vi har massa Uplay chattgrupper som vi kommunicerar i..

hur får jag bort skiten och tillbaka den gamla?
Jag gjorde ingenting för att få den där, den kom at sig själv..

Går nog inte att få tillbaka den gamla. Tror denna kom med den nya launchern, "Ubisoft Connect".

Permalänk

Men ingen av de andra jag spelar med kör den här versionen? När jag skickat skärmdumpar så ser det inte likadant ut för dem.

Plus att det uppenbarligen ser ut som en bug, för den är helt anpassad för konsollspelare..