Permalänk
Medlem
Skrivet av Latommy:

Fick hem en Vrpanda halo från https://www.goquestvr.com/ idag.
Inte direkt imponerad, har inte testat någon annan "halo-modell" men tyckte Elit-bandet satt betydligt bättre på mig.
köpte också deras "Vrcover", det satt knappt fast i ramen och dom små plastpiggarna bröts loss medans jag försökte få det hela på plats.
Rekommenderas ej!

Illa att han inte har fått ordning på produkterna än. Begriper heller inte att det florerar positiva recensioner när det så uppenbart verkar vara skräp.

Testa att bestrida köpet via PayPal kanske.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Latommy:

Fick hem en Vrpanda halo från https://www.goquestvr.com/ idag.
Inte direkt imponerad, har inte testat någon annan "halo-modell" men tyckte Elit-bandet satt betydligt bättre på mig.
köpte också deras "Vrcover", det satt knappt fast i ramen och dom små plastpiggarna bröts loss medans jag försökte få det hela på plats.
Rekommenderas ej!

Exakt samma Halo strap och face cover finns att köpa på Ebay/wish/Alibaba så gissningsvis nå noname kinesiskt som affären stoppat sitt märke på bara.
Och som sagt kinesiskt noname kan vara allt från skräp till helt ok även fast det ser likadant ut.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av hejo:

Trevligt! Beställde Elite Strap igår. Stämde deras uppskattade leveranstid?

Japp. Stämde väldigt bra

Permalänk
Medlem

Hmm, jag upptäckte just den här linjen på sidan av min basenhet i samband med att jag (utan slit eller våld) plockade bort originalstrapen. Verkar mer framträdande jämfört med de andra sömmarna i plasten. Är det en spricka i plasten? Eller bara en vanlig söm/fog? Jag har aldrig tappat eller på annat vis skadad enheten. Borde jag vara orolig?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Hmm, jag upptäckte just den här linjen på sidan av min basenhet i samband med att jag (utan slit eller våld) plockade bort originalstrapen. Verkar mer framträdande jämfört med de andra sömmarna i plasten. Är det en spricka i plasten? Eller bara en vanlig söm/fog? Jag har aldrig tappat eller på annat vis skadad enheten. Borde jag vara orolig?

https://i.redd.it/qx5xycl3bl661.jpg

Jag har en likadan, ser ut att vara en skarv mellan gjutformar antar jag. Jag har faktiskt aldrig sett den innan jag såg ditt inlägg nu, ser min bara i vissa vinklar beroende på hur ljuset vinklas. Så länge det inte är en glipa du har ser jag ingen anledning till oro

Visa signatur

'Three things are infinite. The universe, human stupidity and Winrars trial period.' - Albert Einstein

Permalänk
Medlem
Skrivet av Quenya:

Hmm, jag upptäckte just den här linjen på sidan av min basenhet i samband med att jag (utan slit eller våld) plockade bort originalstrapen. Verkar mer framträdande jämfört med de andra sömmarna i plasten. Är det en spricka i plasten? Eller bara en vanlig söm/fog? Jag har aldrig tappat eller på annat vis skadad enheten. Borde jag vara orolig?

https://i.redd.it/qx5xycl3bl661.jpg

Har också så på båda sidorna, men inte lika framträdande som på din bild

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Samma här, har linjer på båda sidor av headsetet men har inte tänkt på det tidigare. Syns när man vinklar den rätt mot ljuset dock.

Känner den inte om jag drar en nagel över, så du kan ju testa om du gör det.

Permalänk
Medlem

Tack för svar alla! Jag kan faktiskt känna ett litet hack med nageln, men ser däremot inte att strecket fortsätter förbi ut på "kortsidan" av plasten där den vetter mot frampanelen. Så jag tror ändå det rör sig om en intakt om än lite dålig "söm".

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem

Har fått problem helt plötsligt med virtuella desktop som tidigare fungerat perfekt. Har rtx3070 och stabil 5ghz Wi-Fi.
Problemet är med oculus spel. Inte steamvr spel.
HL alyx funkar perfekt med 90hz+90fps.
Men t.ex oculus pcvr spel som Echo first contact eller vader immortal ger 3-4 fps med performance overlay i virtual desktop. Så inte 30-60fps eller något sånt utan 3-4fps verkligen = slideshow.
Har fungerat perfekt förut med 90fps.

Någon som varit med om något liknande? Virtual desktop har uppdaterats till 1.18.7 sen jag testade sist. Något som pajat för andra på senaste tiden?

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Anker Oculus Quest 2 Charging Dock For Headset And Controllers Revealed

https://uploadvr.com/anker-oculus-quest-2-charging-dock/

Permalänk
Medlem

Till er med glasögon, hur avgör man om linserna skrapar mot varandra? Har precis fått mitt headset och testat lite snabbt med skyddsplasten kvar. Jag kan inte riktigt avgöra om glasögonen nuddar linserna.

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Till er med glasögon, hur avgör man om linserna skrapar mot varandra? Har precis fått mitt headset och testat lite snabbt med skyddsplasten kvar. Jag kan inte riktigt avgöra om glasögonen nuddar linserna.

Jag använder distansen för glasögon, den som följer med. Om jag inte gör det så går glasögonen mot linserna.

Om du inte gillar att ha glasögon på dig när du spelar så finns slipade linser till Questen att beställa:
https://www.framesdirect.com/virtuclear-lens-inserts-for-ocul...

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaesarLab:

Jag använder distansen för glasögon, den som följer med. Om jag inte gör det så går glasögonen mot linserna.

Om du inte gillar att ha glasögon på dig när du spelar så finns slipade linser till Questen att beställa:
https://www.framesdirect.com/virtuclear-lens-inserts-for-ocul...

Jo, jag tänker beställa från VROptician men det kommer ta flera veckor. Frågan är snarare, märks det tydligt om det tar emot? Jag märker nämligen inget. Undersidan av glasögonen är okej, där kan jag känna med fingret, men glasögonen är något välvda och sitter vinklade.

Permalänk
Skrivet av DasIch:

Jo, jag tänker beställa från VROptician men det kommer ta flera veckor. Frågan är snarare, märks det tydligt om det tar emot? Jag märker nämligen inget. Undersidan av glasögonen är okej, där kan jag känna med fingret, men glasögonen är något välvda och sitter vinklade.

Jag kände att det "gnisslade" lite när de gick i varandra. Prova att håll questen med händerna och vrid lite på huvudet där inne.
Då märker du om de går emot.
Är du tveksam, använd distansen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CaesarLab:

Jag kände att det "gnisslade" lite när de gick i varandra. Prova att håll questen med händerna och vrid lite på huvudet där inne.
Då märker du om de går emot.
Är du tveksam, använd distansen.

Tack! Jag känner inget gnisslande eller så. Glasögonen sitter iof väldigt tight också. Vågar ju inte riktigt vrida runt headsetet ifall glasögonen skulle repas.

För övrigt... jäävlar vad coolt det var med VR. Dagens tips är dock att inte börja med Youtube-VR och spela upp nån bergochdalbana medan man står upp.

Permalänk
Medlem

@DasIsch
Jag kör utan glasögon men en kompis använde en smart metod för att kolla om glasögonen tog i då han också var osäker.
Han tog bort headstrapen från fästen så det bara var Questen utan strap.
satte emot ansiktet och tog av glasögon och headset samtidigt och höll glasögonen stilla som på samma plats som dom var när allt satt på ansiktet.
Då kunde han på nära håll se om glasögonen tog eller inte.

Det var väldigt lite marginal så han köpte nån form av distansringar man kunde stoppa runt linserna.

Bäst är så klart få slipade linser som man sätter över, men det kostar och tar väll lite tid

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem
Skrivet av Molotov:

@DasIsch
Jag kör utan glasögon men en kompis använde en smart metod för att kolla om glasögonen tog i då han också var osäker.
Han tog bort headstrapen från fästen så det bara var Questen utan strap.
satte emot ansiktet och tog av glasögon och headset samtidigt och höll glasögonen stilla som på samma plats som dom var när allt satt på ansiktet.
Då kunde han på nära håll se om glasögonen tog eller inte.

Det var väldigt lite marginal så han köpte nån form av distansringar man kunde stoppa runt linserna.

Bäst är så klart få slipade linser som man sätter över, men det kostar och tar väll lite tid

Jag ska testa det när jag är fri från jobbet.

En annan fråga: Finns det någon mjukvarujustering av IPD? Jag tänker altså om man kan först justera på headsetet och sen finjustera i mjukvara.

Jag har 59mm PD så det borde passa bra med minsta avståndet på headsetet men överlappningen gör att det känns lite som att titta i kors. Tycker mittenläget känns bättre. Bara testat snabbt förvisso.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ill-k:

Ok har testat lite mer nu och får enligt följande.

AC:
Alla instälningar max med SOL osv installerat: 90 fps stable på upplösning 1.0x
Samma som ovan med upplösning 1.7x: ASW 45 fps stable men ökar fps ibland

PJ2:
Lyckas inte få någon FPS visning här men med allt max så är det liknande mot AC, dock är det tydligare att ASW är igång vid 1.7x med stundtals stutters. Borde gå att köra med den upplösningen med dra ner lite på skuggor osv så det blir mer stabilt.

Tack för svar!

Har pillat in AC nu och tycker jag får till bra bild nu med SteamVR, kör SteamVR 100% med sol och allt max och får ut 90fps. För att komma runt SteamVR kör du Oculus Rift Rendering mode antar jag? Mina FPS blir mycket sämre där än om jag går genom SteamVR. Jag är lite osäker på hur Oculus grafikinställningar och SteamVR lirar tillsammans, jag antar att om jag kör SteamVR (genom OpenVR) så ignoreras inställningar jag gjort i Oculus mjukvara?

Har också fått till ACC nu faktiskt, även då AC ger snäppet vassare bild så föredrar jag att köra det. Där får jag dock bäst upplevelse genom att gå runt SteamVR och köra Oculus mode med ASW och 45fps.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

5800X3D @Kombo Strike 3 / 32GB DR RAM @3800MHz,CL16 / 3090 Turbo @1695MHz,0.750V

Permalänk
Medlem
Citat:

Doom 3 port development is in the final stage. Doom 3 is a hell of a good looking game in VR. It will feature 72hz @ 1.0 supersampling (the resolution allmost all native games useon quest 2) or very high res, supersampling 1.2 at lowered framerate of 60hz.

Both options will be toggable freely in the in game vr menu. So everyone can choose their prefered setting.

90hz is not feasable with doom 3 sadly. But on the bright side doom 3 might be the best looking game on Quest 2.

Permalänk

Kan någon förklara streaming bitrate och alla andra inställningar för virtual desktop och spel?

Förstår inte vilka inställningar jag bör ha

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Kan någon förklara streaming bitrate och alla andra inställningar för virtual desktop och spel?

Förstår inte vilka inställningar jag bör ha

VR Graphics Quality (per öga):

Low: 1728x1824
Medium: 2016x2112
High: 2496x2592

För att få så lite kompression som möjligt vill du ligga så nära 150 MBps i bitrate som möjligt, på bekostnad av eventuell latens. Min router verkar lägga sig runt 130 MBps som mest och det funkar för mig. Jag kör på medium på VR Graphics Quality men jag har en gammal burk också.

Permalänk
Skrivet av Halldin:

VR Graphics Quality (per öga):

Low: 1728x1824
Medium: 2016x2112
High: 2496x2592

För att få så lite kompression som möjligt vill du ligga så nära 150 MBps i bitrate som möjligt, på bekostnad av eventuell latens. Min router verkar lägga sig runt 130 MBps som mest och det funkar för mig. Jag kör på medium på VR Graphics Quality men jag har en gammal burk också.

Vart ser du routerns kapacitet för MBps?

Är det det som står längst ner typ?

Har Wifi 6 och allt sånt nu så hoppas kunna ligga på så högt som möjligt

Märkte att jag hade bitrate på 40... Inte så värst mycket haha

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Vart ser du routerns kapacitet för MBps?

Är det det som står längst ner typ?

Har Wifi 6 och allt sånt nu så hoppas kunna ligga på så högt som möjligt

Märkte att jag hade bitrate på 40... Inte så värst mycket haha

Routerns kapacitet är långt över vad du får ut, men du ser det i en av VD:s menyer när du är uppkopplad mot PC:n (Streaming?). Det är ett reglage du kan dra i som går upp till 150, ljusblått är vad du får ut och mörkblått är att du har ställt in ett värde som är högre än du kan få ut.

40 är inte så mycket och kommer ge rätt mycket kompression i vissa spel, är du ansluten till 5GHz, fri sikt till router och kabel till PC?

Permalänk
Medlem

Äntligen klar med nya gunstocken

Visa signatur

MSI PRO X670-P WIFI | AMD Ryzen 7 7800X3D | Corsair Vengeance DDR5 32GB 6000MT/s CL30 | Samsung 970 EVO 250/1000GB | MSI GeForce RTX 4090 VENTUS 3X E 24G OC | MSI MPG A1000G PCIE5 1000W

Permalänk
Skrivet av Halldin:

Routerns kapacitet är långt över vad du får ut, men du ser det i en av VD:s menyer när du är uppkopplad mot PC:n (Streaming?). Det är ett reglage du kan dra i som går upp till 150, ljusblått är vad du får ut och mörkblått är att du har ställt in ett värde som är högre än du kan få ut.

40 är inte så mycket och kommer ge rätt mycket kompression i vissa spel, är du ansluten till 5GHz, fri sikt till router och kabel till PC?

Ja till allt, om du nu alltså menar kabel från datorn till routern nu, använder inte link.

Permalänk
Medlem

Ehm, är SW Squadrons väldigt krävande/illa optimerat, eller är det bara för mig det strular? Testade finjustera inställningarna en del. Huvudfönstret windowed och pyttelitet med lägsta grafik. Upplösningen via Link på högsta läget. VR-inställningar verkar kräva att typ allt ställs på low för att bildfrekvensen inte ska halveras från 90 till 45. Detta är på Practice-banan, där man flyger bland en massa skrot. Kör på ett RTX 3080 och ett 3900X. Är er upplevelse snarlik?

Visa signatur

AMD Ryzen 5 7600X (Arctic Liquid Freezer II 280) | MSI RTX 4090 Gaming Trio | 32 GB G.Skill Trident Z5 RGB DDR5-6400 C32 | ASRock B650E PG-ITX WiFi | Asus Loki 850 W | Cooler Master NR200P (Galleri)

Permalänk
Medlem
Skrivet av totte1015:

Ja till allt, om du nu alltså menar kabel från datorn till routern nu, använder inte link.

Testa ifall du kan höja reglaget bortom 40, annars vet jag inte riktigt vad det kan bero på.

Permalänk
Medlem

Har dom där lurarna.
Vågar nog inte göra den där modden men köpte en kort 20cm kabel att koppla ihop dom med Questen.
Passar perfekt över Elite strap och ljudet är riktigt bra.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Medlem

Julrea i Quest store nu, ska nog slå till på Walkabout Mini Golf som har höga betyg (4.8/5.0) och klarar lokal multiplayer.

Cubism är en annan (4.9/5.0).