Otroligt konstiga rutiner hos Webhallen

Permalänk
Medlem

Otroligt konstiga rutiner hos Webhallen

Hej,

Jag har varit med om mycket, men såhär många samtal och så mycket krångel för vad jag anser vara ett simpelt ärende.

Story:

Beställer ett par Huawei Freebuds 3i på kampanjen dom har för 490:-(Julklapp till frugan). Efter beställningen gått igenom så ser jag att leveransadress är fel, det är min två år gamla adress (lägenhetshus med 6st lägenheter). Leveranssätt är Brev som skickas till postlåda, alternativt ombud om det inte får plats. En order jag gjorde veckan innan beställdes till min nuvarande adress och levererades utan problem för övrigt.

Jag ringer webhallen dagen efter då detta var på kvällen. Får då information om att dom inte kan ändra något då varan redan skickats för packning. Men att jag ska låta det vara då brevbäraren kommer lämna försändelsen hos ett ombud då mitt namn inte finns på någon dörr på den adressen. Fine, jag provar väl...

Någon dag senare när jag följer paketet i postnords app så står det "Levererad till mottagarens postlåda". Paketet går för övrigt inte ner i dom postlådorna som är i dörrarna där, men det kanske hänger på någon dörr där eller liknande. Jag hör av mig till den som bor i min gamla lägenhet och frågar om han fått något paket adresserat till mig, får svar att han inte fått något. Så antingen ljuger han eller så är paketet någon annanstans.

Jag ringer till Postnord, som självklart inte kan göra något. Ringer sedan till Webhallen och förklarar allt. De kan inte göra något än då dom måste kolla med Posten. Personligen hade jag skickat ut nytt till kunden och skött det med Posten efteråt. Men det är lugnt jag förstår, jag väntar.

Det går nästan en vecka och jag hör ingenting, så jag hör av mig igen till webhallen i förra veckan tror jag det var. Han jag pratar med säger att han kan inte göra så mycket då en eventuell ny försändelse måste skickas till samma adress. Men efter ett tag så föreslår han att han kan använda leveranssättet Instabox, på så sätt skickas det till "fel adress", men till en box där jag får sms och kan hämta ut den själv. Ah men skitbra säger jag, så gör vi!

Det går tre dagar utan att jag hör något, så jag hör av mig igen. Efter lite väntande så återkommer handläggaren och säger att dom just nu har problem med att skicka saker via Instabox, det ska vara löst "idag, eller imorgon". Allright säger jag, jag fortsätter avvakta.

Tre dagar senare har fortfarande ingenting hänt så jag ringer igen. Handläggaren jag pratar med informerar om att ingen ny order blivit upplagd men att han skulle fixa det. Detta var igår. Okej säger jag och vi lägger på. Efter några timmar ser jag en ny order under min profil, till samma gamla adress, men det är väl fine, då dom måste skicka den dit. Men leveranssätt: "Brev", som ska levereras till postlåda....

Jag ringer upp igen och meddelar dom att ni skulle ju skicka så att det kommer till instabox så att jag är säker på att jag får varan. Handläggaren jag pratar med skulle "försöka fixa" detta och höra av sig till mig. Och här står vi idag igen och ingenting har ändrats och jag måste ringa till Webhallen för säkert 8:e gången på två veckor...

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Hej,

Jag har varit med om mycket, men såhär många samtal och så mycket krångel för vad jag anser vara ett simpelt ärende.

Story:

Beställer ett par Huawei Freebuds 3i på kampanjen dom har för 490:-(Julklapp till frugan). Efter beställningen gått igenom så ser jag att leveransadress är fel, det är min två år gamla adress (lägenhetshus med 6st lägenheter). Leveranssätt är Brev som skickas till postlåda, alternativt ombud om det inte får plats. En order jag gjorde veckan innan beställdes till min nuvarande adress och levererades utan problem för övrigt.

Jag ringer webhallen dagen efter då detta var på kvällen. Får då information om att dom inte kan ändra något då varan redan skickats för packning. Men att jag ska låta det vara då brevbäraren kommer lämna försändelsen hos ett ombud då mitt namn inte finns på någon dörr på den adressen. Fine, jag provar väl...

Någon dag senare när jag följer paketet i postnords app så står det "Levererad till mottagarens postlåda". Paketet går för övrigt inte ner i dom postlådorna som är i dörrarna där, men det kanske hänger på någon dörr där eller liknande. Jag hör av mig till den som bor i min gamla lägenhet och frågar om han fått något paket adresserat till mig, får svar att han inte fått något. Så antingen ljuger han eller så är paketet någon annanstans.

Jag ringer till Postnord, som självklart inte kan göra något. Ringer sedan till Webhallen och förklarar allt. De kan inte göra något än då dom måste kolla med Posten. Personligen hade jag skickat ut nytt till kunden och skött det med Posten efteråt. Men det är lugnt jag förstår, jag väntar.

Det går nästan en vecka och jag hör ingenting, så jag hör av mig igen till webhallen i förra veckan tror jag det var. Han jag pratar med säger att han kan inte göra så mycket då en eventuell ny försändelse måste skickas till samma adress. Men efter ett tag så föreslår han att han kan använda leveranssättet Instabox, på så sätt skickas det till "fel adress", men till en box där jag får sms och kan hämta ut den själv. Ah men skitbra säger jag, så gör vi!

Det går tre dagar utan att jag hör något, så jag hör av mig igen. Efter lite väntande så återkommer handläggaren och säger att dom just nu har problem med att skicka saker via Instabox, det ska vara löst "idag, eller imorgon". Allright säger jag, jag fortsätter avvakta.

Tre dagar senare har fortfarande ingenting hänt så jag ringer igen. Handläggaren jag pratar med informerar om att ingen ny order blivit upplagd men att han skulle fixa det. Detta var igår. Okej säger jag och vi lägger på. Efter några timmar ser jag en ny order under min profil, till samma gamla adress, men det är väl fine, då dom måste skicka den dit. Men leveranssätt: "Brev", som ska levereras till postlåda....

Jag ringer upp igen och meddelar dom att ni skulle ju skicka så att det kommer till instabox så att jag är säker på att jag får varan. Handläggaren jag pratar med skulle "försöka fixa" detta och höra av sig till mig. Och här står vi idag igen och ingenting har ändrats och jag måste ringa till Webhallen för säkert 8:e gången på två veckor...

EDIT: Min tanke, som ändå jobbat inom ehandel tidigare. Hur kan man ha ett system där man inte kan välja leveransadress på en helt ny order åt en kund? I alla fall den folkbokförda adressen... Här skulle man spara väldigt mkt tid och arbete om man helt enkelt la upp en ny order mot min folkbokförda adress...

EDIT2: Blev visst inte en edit utan en citering

Permalänk
Medlem

De lyckades ändra leveransadress förra veckan 17/12. Men det har inte skickats än. Elektronisk förhandsinfo...

Hållt på sedan 2/12 med detta, en julklapp... @webhallen snälla, du kan inte hjälpa mig?

Permalänk
Medlem

Finns en anledning till att Webhallen aldrig kommer vara aktuella som leverantörer igen. Visst, schysta priser och snackar på Sweclockers, men fungerande basala rutiner och ta ansvar när dom har gjort bort sig totalt existerar inte i deras värld.

Inväntar att mitt fall kommer hanteras av ARN, för Webhallen skiter fullständig i gällande lagar och villkor för distansköp.

Finns många epitet man kan använda, men jag nöjer mig med att säga att dom är lika överhypade som CP2077 visade sig vara.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Finns en anledning till att Webhallen aldrig kommer vara aktuella som leverantörer igen. Visst, schysta priser och snackar på Sweclockers, men fungerande basala rutiner och ta ansvar när dom har gjort bort sig totalt existerar inte i deras värld.

Inväntar att mitt fall kommer hanteras av ARN, för Webhallen skiter fullständig i gällande lagar och villkor för distansköp.

Finns många epitet man kan använda, men jag nöjer mig med att säga att dom är lika överhypade som CP2077 visade sig vara.

Det sjukaste var när jag hade kontakt med dom 17/12 och förklarade allt så säger han jag chattar med "inga problem, jag har ändrat leveransadressen nu". Då säger jag att jag hållit på skitlänge med detta och fått till svar att dom inte kan ändra leveransadress. "Det har jag aldrig hört förut" sa han jag pratade med då...

Men jag har ändå fortfarande inte fått någon vara då den verkar ligga kvar i deras lager så jag vettefan. Börjar bli rejält trött på något som hade kunnat lösas så simpelt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Det sjukaste var när jag hade kontakt med dom 17/12 och förklarade allt så säger han jag chattar med "inga problem, jag har ändrat leveransadressen nu". Då säger jag att jag hållit på skitlänge med detta och fått till svar att dom inte kan ändra leveransadress. "Det har jag aldrig hört förut" sa han jag pratade med då...

Men jag har ändå fortfarande inte fått någon vara då den verkar ligga kvar i deras lager så jag vettefan. Börjar bli rejält trött på något som hade kunnat lösas så simpelt.

Med tanke på att dom inte har grundläggande rutiner för hur man packar och försluter försändelser så är jag inte förvånad över något. Man kan tycka att en sån basal uppgift som att se till att tejpa igen ett paket ordentligt samt välja rätt storlek på emballaget inte ska vara något problem att lösa...

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Inte webhallen men jag hade liknande upplevelse med Ellos för ett par år sedan (de är nu på min svarta lista).

Jag la en order på ett antal såna där filtmattor man fäster i trappan så att man inte ska halka.
På orderbekräftelsen som kommer direkt efter ordern är lagd ser jag att det har blivit fel adress (min gamla adress 25 mil bort).
Ordern skulle skickas som paket och hämtas ut hos ombud för postnord.

Iaf, jag ringer kundtjänst 1 min efter att jag lagt ordern och tänker att det bör ju inte vara några problem men får höra att det är omöjligt att ändra och jag kan inte avboka ordern pga något med deras lager.
Den enda lösningen de hade på problemet var att jag antingen skulle köra totalt 50 mil och hämta ut paketet eller låta det ligga kvar hos ombudet i två veckor så att det sen skulle skickas tillbaka. För detta fick jag betala 200:- om jag minns summan rätt.

Visa signatur

Intel i7 12700KF, Asus TUF 3080 OC + övrigt

Permalänk
Skrivet av Brynolf:

Inte webhallen men jag hade liknande upplevelse med Ellos för ett par år sedan (de är nu på min svarta lista).

Jag la en order på ett antal såna där filtmattor man fäster i trappan så att man inte ska halka.
På orderbekräftelsen som kommer direkt efter ordern är lagd ser jag att det har blivit fel adress (min gamla adress 25 mil bort).
Ordern skulle skickas som paket och hämtas ut hos ombud för postnord.

Iaf, jag ringer kundtjänst 1 min efter att jag lagt ordern och tänker att det bör ju inte vara några problem men får höra att det är omöjligt att ändra och jag kan inte avboka ordern pga något med deras lager.
Den enda lösningen de hade på problemet var att jag antingen skulle köra totalt 50 mil och hämta ut paketet eller låta det ligga kvar hos ombudet i två veckor så att det sen skulle skickas tillbaka. För detta fick jag betala 200:- om jag minns summan rätt.

Jag vet inte hur det var då, men numer kan man oftast välja att få paketet till ett annat valfritt ombud (dock först efter att paketet har kommit till det första ombudet). Det tar visserligen oftast 3 dagar och kostar 70 kr men det är i varje fall bättre än de andra två alternativen.

Visa signatur

Il Drago Ruggente

| OS: Windows 10 64bit Pro | CPU: Amd Ryzen 5800X | GPU: Gigabyte Geforce RTX 3070 8GB GAMING OC
| MB: Asus ROG Strix B550-F Gaming | RAM: Corsair Vengeance LPX Black 2x16GB |
PSU: Corsair RM750X | Chassi: Fractal Design 7 | Boot SSD: Kingston A2000 M2 1 TB | CPU-Kylare: Noctua D15 |

Permalänk
Medlem

Ringde idag och dom bad mig vänta tills på fredag, dvs de tror på allvar det ska ta 11 dagar för ett paket att komma fram när det är uppenbart att det inte ens är skickat. Han skulle ringa postnord och återkomma till mig. Detta var för 5h sedan.

Jag kommer aldrig någonsin köpa något från Webhallen igen. Vilken jävla shitshow till företag, vilka värdelösa rutiner och framförallt vilken otroligt värdelös kundservice.

Permalänk
Medlem

Ingen hörde såklart av sig som dom skulle göra 22/12.

Alltså jag HATAR webhallen just nu. Det är fan ingen som bryr sig på deras kundtjänst. Dom skiter totalt i en. Kommer göra allt jag kan för att ingen jag känner någonsin köper något där igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Ingen hörde såklart av sig som dom skulle göra 22/12.

Alltså jag HATAR webhallen just nu. Det är fan ingen som bryr sig på deras kundtjänst. Dom skiter totalt i en. Kommer göra allt jag kan för att ingen jag känner någonsin köper något där igen.

Tråkigt att ha rätt i dessa sammanhang, men inte alls förvånande och jag kan bara hålla med om delen med att dom skiter totalt i en.
Dubbelt så stor omsättning som Inet men bara 1/1000 av förmågan att ta hand om sina kunder och lösa sina egna problem istället för att låta kunderna stå för det.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem

Jag har bara bra erfarenheter från webhallen men jag har enbart åkt fysiskt till deras butiker och där är dom extremt scysta när det gäller återlämning av saker. gillar även att köpa fysiskt men då gäller ej lag om ångerrätt men brukar endå alltid på lämna tillbaka saker jag ej är nöjd med. har i ett par fall även fått byta produkt direkt i affären utan att den ska på reparationer eller annat trams som annars brukar ske när det är DOA.
Sen hittade som även extremt ovanliga filmer men det tog ett par år men på den tiden var det omöjligt att få tag på dessa filmer, trodde jag. Dom hade dom i sina listor och lyckades vaska fram dom från alla möjliga länder. 2 av filmerna var från små länder i afrika hur dom lyckades hitta dom där kommer jag nog aldrig få veta.

Dom kan ha blivit sämre sen komplett tog över, tyvärr brukar det bli så med förtag som är stora att dom skiter i kunderna eftersom pengarna ramlar in endå.
Sen har vi företag som folk inte kan leva utan men hatar samtidigt vilket jag tycker är rätt intressant men nu glider jag offtopic här.

Visa signatur

Ryzen 5900X @ Stock, MSI Suprim X 3080 @ game mode.

Permalänk
Inaktiv

Är storkund och jag är på Guldnivå Level 13 och har snart 60 beställningar hos Webbhallen och jag har bara positiva saker att säga, har aldrig haft några problem med nått, försöker handla de mesta från dom om dom har de i lager.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon301768:

Är storkund och jag är på Guldnivå Level 13 och har snart 60 beställningar hos Webbhallen och jag har bara positiva saker att säga, har aldrig haft några problem med nått, försöker handla de mesta från dom om dom har de i lager.

Även en blind höna kan hitta ett korn
Kan man dock inte ens tejpa igen ett paket och stå för att man gjort bort sig, då spelar inte 1000 bra åsikter någon roll, man är fortfarande ett skitföretag.

Edit: är förövrigt också guld och hade varit 13-14 om jag fortsatt handla där, kanske t.o.m. 15. Men när dom inte klarar av att följa lagar, regler och avtal så spelar inte pris eller inställsamma svar någon roll.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Även en blind höna kan hitta ett korn
Kan man dock inte ens tejpa igen ett paket och stå för att man gjort bort sig, då spelar inte 1000 bra åsikter någon roll, man är fortfarande ett skitföretag.

Samtidigt säger det inte så mycket eftersom du kan du läsa liknande saker om ALLA företag.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Samtidigt säger det inte så mycket eftersom du kan du läsa liknande saker om ALLA företag.

Exakt så är det ju. Handlade redan innan pandemin nästan uteslutande på nätet och i dom allra flesta fallen så funkar det kanon.

Men så någon gång per år blir det strul, även med ett företag man annars är väldigt nöjd med. Trist när det händer, men om det är en engångsföreteelse så tar jag det som "shit happens". Skulle ett företag ofta ha problem däremot, ja då skulle jag inte köpa från dom.

Har goda erfarenheter från Webhallen, Komplett, Inet, NetOnNet etc, men har nog råkat ut för något enstaka strul med samtliga genom åren.

Permalänk
Medlem

För mig är inte problemet att det blir fel. Det blir det ibland, så är det bara. Det som får mig att koka och tycka det är riktig skit är att jag tycker inte att man ska behöva ringa 15 ggr för att lösa ett så simpelt ärende för ett par jävla hörlurar för 490kr.

Man får olika svar, folk säger att dom ska ringa upp men skiter i det. Ingen vill ta ansvar och ingen verkar bry sig. Samt att dom inte verkar ha någon koll alls, när dom i kundtjänst ändå sysslar med webordrar dagarna i ända. Det är så uruselt så det finns inte.

Permalänk
Inaktiv

Jag köper aldrig större saker online typ tv och sånt som är skrymmande utan de försöker jag köpa i butik lokalt, de jag handlar på butiker som Webbhallen är saker som får plats i en brevlåda, dyraste jag handlat på nätet är grafikkort och olika data delar typ CPU och moderbord.
Och som sagt jag har nog handlat för flera hundra tusen på nätet om jag skulle samla ihop allt, och genom alla år så kan jag nog räkna fel och sånt som inte har funkat på en hand, ytterst sällan som de strular, nu är de enda som strular Post nord med sin usla leverans tid som blivit betydligt sämre senaste åren.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Samtidigt säger det inte så mycket eftersom du kan du läsa liknande saker om ALLA företag.

Du missar poängen helt
Finns oerhört många företag som kan göra fel, de absolut flesta som satsar på att vara marknadsledande tar dock ansvar för det samt jobbar för att förbättra sina rutiner och tar själva ansvaret för när dom gör bort sig.

Jobbade tidigare kundansvarig under x antal år för en portfölj på några hundra miljoner kronor tidigare, så jag är ingen bitter tonåring som inte förstår mig på lagar och regler eller saknar insikt i vem som är ansvarig för vad.

Webhallen skiter i gällande lagar och regler. Så oavsett vad du "tycker" så är dom fula fiskar.
Deras respons efter att jag citerade och länkade till dessa regler och avtal var "Ta det med ARN".

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Du missar poängen helt
Finns oerhört många företag som kan göra fel, de absolut flesta som satsar på att vara marknadsledande tar dock ansvar för det samt jobbar för att förbättra sina rutiner och tar själva ansvaret för när dom gör bort sig.

Jobbade tidigare kundansvarig under x antal år för en portfölj på några hundra miljoner kronor tidigare, så jag är ingen bitter tonåring som inte förstår mig på lagar och regler eller saknar insikt i vem som är ansvarig för vad.

Webhallen skiter i gällande lagar och regler. Så oavsett vad du "tycker" så är dom fula fiskar.
Deras respons efter att jag citerade och länkade till dessa regler och avtal var "Ta det med ARN".

Du missar poängen. Du har den upplevelsen rörande Webhallen. Andra har dylika upplevelser för övriga företag.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Du missar poängen. Du har den upplevelsen rörande Webhallen. Andra har dylika upplevelser för övriga företag.

"Upplevelsen".

Nej jag tror inte många andra företag i denna bransch lyckas med något dylikt. Handlat varor på distans i 25 år, x antal gånger per månad. Aldrig varit med om något liknande där ett företaget helt skiter i lagar och regler på detta viset.

Visa signatur

Ryzen 7 7800X3D
64gb Corsair cl30 6000mhz
MSI MAG B650 Tomahawk WiFi
Sapphire RX 7900 XTX
Acer 32" Predator XB323QKNV 4K

Permalänk
Inaktiv

Jag minns den där gången Webbhallen kontaktade mig efter leverans av vara och ville att jag skulle skicka tillbaks den då de i efterhand tyckte de tog för lite betalt. Sedan dess är det alltid stor risk för att få begagnade varor när man köper nytt, och undviker därmed att köpa saker som inte är nylanserade/förbokade.

Finns inga perfekta ÅF'ar, en annan, idag död ÅF, höll på och krånglade fram och tillbaks om de skulle skicka den mus jag beställt och betalt för. JME Data har jag för mig det var, om någon nu minns dessa.

Permalänk
Medlem

Mja, det lär väl vara högtryck på kundservice kring dessa tider. Rent spontant... finns det nån anledning till att du inte mailar istället? Människan i andra änden kan ju faktiskt då sitta med ditt ärende och jobba i (relativt) lugn och ro.

Sedan så får du ju faktiskt också ett litet kvitto på din kontakt. Dock när det är mera brådis kan förstår jag att man ringer.

Ah well du och blomman har varann iaf. Fast ni ibland kanske hellre pluggar och lyssnar på en pod eller SR P1 digitalt o/

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Ringde idag och dom bad mig vänta tills på fredag, dvs de tror på allvar det ska ta 11 dagar för ett paket att komma fram när det är uppenbart att det inte ens är skickat. Han skulle ringa postnord och återkomma till mig. Detta var för 5h sedan.

Det här är då alltså inte med Instabox? För jag kan lova att Instabox är redigt efter med paket osv.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tarasus:

Nej jag tror inte många andra företag i denna bransch lyckas med något dylikt.

Vi kommer inte så mycket längre, men du tror fel.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Webhallen har väl inte gjort något fel här? De har ju skickat ordern till angiven adress. Vad brevbäraren gjort vet ju ingen, inte ens postnord. Brevet borde så vitt jag vet komma tillbaka till dem som okänd adress men det verkar ju nu vara levererat konstigt nog. Detta är Postnords förtjänst och inte Webhallens. Dock kan man ju tycka att det borde gå att åtminstone annullera sin beställning morgonen efter och få lägga en ny beställning, om det nu inte var för sent när du lyckades nå dem.

Hoppas förstås att de till slut skickar ut ett par nya till dig ändå då det inte handlar om några större summor.

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem
Skrivet av GooGeL:

Mja, det lär väl vara högtryck på kundservice kring dessa tider. Rent spontant... finns det nån anledning till att du inte mailar istället? Människan i andra änden kan ju faktiskt då sitta med ditt ärende och jobba i (relativt) lugn och ro.

Sedan så får du ju faktiskt också ett litet kvitto på din kontakt. Dock när det är mera brådis kan förstår jag att man ringer.

Ah well du och blomman har varann iaf. Fast ni ibland kanske hellre pluggar och lyssnar på en pod eller SR P1 digitalt o/

Det var tajt då det skulle vara en julklapp. Eller tajt och tajt, 7/12 från början. Men det hände aldrig något.

Vem är blomman?

Permalänk
Medlem
Skrivet av henkrik92:

Webhallen har väl inte gjort något fel här? De har ju skickat ordern till angiven adress. Vad brevbäraren gjort vet ju ingen, inte ens postnord. Brevet borde så vitt jag vet komma tillbaka till dem som okänd adress men det verkar ju nu vara levererat konstigt nog. Detta är Postnords förtjänst och inte Webhallens. Dock kan man ju tycka att det borde gå att åtminstone annullera sin beställning morgonen efter och få lägga en ny beställning, om det nu inte var för sent när du lyckades nå dem.

Hoppas förstås att de till slut skickar ut ett par nya till dig ändå då det inte handlar om några större summor.

Idag pratade jag med en vettig snubbe på deras kundtjänst. Han skulle skicka ny vara med hemleverans. Så kommer den väl snart äntligen fram förhoppningsvis.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Idag pratade jag med en vettig snubbe på deras kundtjänst. Han skulle skicka ny vara med hemleverans. Så kommer den väl snart äntligen fram förhoppningsvis.

Låter fint. Kolla så att du inte har gamla adressen i dina profilinställningar för att säkerställa att den inte finns kvar i deras system på något vis :).

Visa signatur

Asrock Steel Legend B550M - Ryzen 5600x - 16gb Corsair Vengeance LPX 3200mhz - Gigabyte 3070 EAGLE OC - Fractal design Meshify Mini C

Permalänk
Medlem

Står det innan man godkänner adressen det skickas till?

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro