Otroligt konstiga rutiner hos Webhallen
Hej,
Jag har varit med om mycket, men såhär många samtal och så mycket krångel för vad jag anser vara ett simpelt ärende.
Story:
Beställer ett par Huawei Freebuds 3i på kampanjen dom har för 490:-(Julklapp till frugan). Efter beställningen gått igenom så ser jag att leveransadress är fel, det är min två år gamla adress (lägenhetshus med 6st lägenheter). Leveranssätt är Brev som skickas till postlåda, alternativt ombud om det inte får plats. En order jag gjorde veckan innan beställdes till min nuvarande adress och levererades utan problem för övrigt.
Jag ringer webhallen dagen efter då detta var på kvällen. Får då information om att dom inte kan ändra något då varan redan skickats för packning. Men att jag ska låta det vara då brevbäraren kommer lämna försändelsen hos ett ombud då mitt namn inte finns på någon dörr på den adressen. Fine, jag provar väl...
Någon dag senare när jag följer paketet i postnords app så står det "Levererad till mottagarens postlåda". Paketet går för övrigt inte ner i dom postlådorna som är i dörrarna där, men det kanske hänger på någon dörr där eller liknande. Jag hör av mig till den som bor i min gamla lägenhet och frågar om han fått något paket adresserat till mig, får svar att han inte fått något. Så antingen ljuger han eller så är paketet någon annanstans.
Jag ringer till Postnord, som självklart inte kan göra något. Ringer sedan till Webhallen och förklarar allt. De kan inte göra något än då dom måste kolla med Posten. Personligen hade jag skickat ut nytt till kunden och skött det med Posten efteråt. Men det är lugnt jag förstår, jag väntar.
Det går nästan en vecka och jag hör ingenting, så jag hör av mig igen till webhallen i förra veckan tror jag det var. Han jag pratar med säger att han kan inte göra så mycket då en eventuell ny försändelse måste skickas till samma adress. Men efter ett tag så föreslår han att han kan använda leveranssättet Instabox, på så sätt skickas det till "fel adress", men till en box där jag får sms och kan hämta ut den själv. Ah men skitbra säger jag, så gör vi!
Det går tre dagar utan att jag hör något, så jag hör av mig igen. Efter lite väntande så återkommer handläggaren och säger att dom just nu har problem med att skicka saker via Instabox, det ska vara löst "idag, eller imorgon". Allright säger jag, jag fortsätter avvakta.
Tre dagar senare har fortfarande ingenting hänt så jag ringer igen. Handläggaren jag pratar med informerar om att ingen ny order blivit upplagd men att han skulle fixa det. Detta var igår. Okej säger jag och vi lägger på. Efter några timmar ser jag en ny order under min profil, till samma gamla adress, men det är väl fine, då dom måste skicka den dit. Men leveranssätt: "Brev", som ska levereras till postlåda....
Jag ringer upp igen och meddelar dom att ni skulle ju skicka så att det kommer till instabox så att jag är säker på att jag får varan. Handläggaren jag pratar med skulle "försöka fixa" detta och höra av sig till mig. Och här står vi idag igen och ingenting har ändrats och jag måste ringa till Webhallen för säkert 8:e gången på två veckor...