PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem
Skrivet av pizzamonstret:

Jag beställde på komplett.se tidigt i April 2020 och min leverans beräknas ske i Maj.
Betydligt sämre än någon annan handlare

Var inte så säker på det Bokade också April 2020 men på Webhallen och har inte ens fått en månad, bara "någon gång 2021" medan de betar av bokningar från 2019 (där folk fortfarande inte fått i år).

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Jag är osäker på vilket fraktalternativ jag valde för det var sån hets när jag lade ordern. Står enbart 29kr som hint. Någon som kan klura ut vad innebär?

Min frakt kostar oxå 29:- och enligt postnord är det till utlämningsställe.

Permalänk
Medlem

På min cdon beställning står det i post nord appen: registrerat och levereras till service ställe.

Men det står också att paketet är på 3.5kg? Likadant för er?

Permalänk
Medlem

Tack för info alla. Får hoppas att just min håller på att packas för verkar konstigt om de som bokade efter mig (17:57) skulle få medan jag blir utan.
Har också 29:- frakt. Tror inte det gick att välja. Det var bara betalningsalternativ som gick att välja och valde då
"efter leverans" och sedan "inom 14 dagar"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aborazz:

På min cdon beställning står det i post nord appen: registrerat och levereras till service ställe.

Men det står också att paketet är på 3.5kg? Likadant för er?

Japp står likadant för mig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av johanb78:

Min frakt kostar oxå 29:- och enligt postnord är det till utlämningsställe.

Tack, hoppas min läggs in i postnordappen med ikväll.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Tack, hoppas min läggs in i postnordappen med ikväll.

Aha skönt att det är någon mer som inte fått in sin - då kommer det nog snart

EDIT: Japp nu syns min också

Permalänk
Medlem

Jag har 9/12 och 17:44. Står som mottagen av lagret på CDON men inget i postnords app. Får se vad som händer!

Permalänk
Medlem

Jag hade missat att lägga till autoadd parcels via tel o email. Efter att ha gjort detta såg jag att den hade lagts in i registret 15.01.

Så jävla lättad
Tack CDON!

Permalänk

Beställde 6/11 från CDON och fick precis notis från Postnord.

Permalänk
Medlem

Webhallen FTW !! folk beställer 1år i förväg får ingen konsol KATASTROF

Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk

PLÖTSLIGT HÄNDER DET! 😃
Jag bokade PS5 SE från CDON den 9 dec kl 19:38. Står nu som mottagen av lagret på hemsidan, och att den "förbereds" i appen Mina paket.

Problemet är att jag kan hämta ut paketet som tidigast om en vecka då jag är bortrest... Hur lång tid har man på sig att hämta ut PostNord -paket innan de skickas tillbaka? Har för mig att PostNord har ändrat reglerna för uthämtning med anledning av Corona?

@OBwon jag valde betalningsalternativ Qliro Faktura och betalar 29kr i fraktkostnad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OBwon:

Jag hade missat att lägga till autoadd parcels via tel o email. Efter att ha gjort detta såg jag att den hade lagts in i registret 15.01.

Så jävla lättad
Tack CDON!

Samma här hade också missat, tack för tipset! Min är också reggad ser jag. Spännande att det känns som att det äntligen är på gång.

Permalänk
Medlem

Fan vad glad jag blir för er som får de innan jul från CDON. Vilken julklapp ! God jul på er !

Permalänk
Medlem

Och nu fick jag även Mail från CDON att mitt paket är skickat🎉.

Komiskt att det här är min sist lagda beställning där jag räknade med leverans i februari...

Hade ju från början räknat med leverans vid release från webhallen, jag jag bokade där i början på mars...

Likaså har jag en bokning på MM från början på oktober men där händer ju ingenting..

Permalänk
Medlem

Bokning på CDON 9/12 packas i detta nu, magi! Missade alla eftersläpp, har en bokning från 16/9 Webhallen och en från amazon.se 20/12 men de kommer avbokas i detta nu.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Skrivet av johanb78:

Och nu fick jag även Mail från CDON att mitt paket är skickat🎉.

Komiskt att det här är min sist lagda beställning där jag räknade med leverans i februari...

Hade ju från början räknat med leverans vid release från webhallen, jag jag bokade där i början på mars...

Likaså har jag en bokning på MM från början på oktober men där händer ju ingenting..

Vettigt av CDON att sätta februari i titeln och sen överraska, riktigt trevligt!

Permalänk
Skrivet av Casimir2323:

Samma här hade också missat, tack för tipset! Min är också reggad ser jag. Spännande att det känns som att det äntligen är på gång.

Det är självfallet en bugg. Såklart registreras inga paket på en söndag och bara i drömmarna man kan hoppas på leverans innan jul om man bokade i december

Visa signatur

Intel i5-6600K™ / ASUS STRIX Geforce GTX 970 / ASUS Z170-A / 16 GB DDR4 2133Mhz / be quiet! Pure Rock / Fractual Define R4 / EVGA Supernova G2 750W
TV: Samsung 7505 55" 4K

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalletheslayer:

Vettigt av CDON att sätta februari i titeln och sen överraska, riktigt trevligt!

Eller hur, komiska är ju att i beskrivningen på det som skickas står ju fortfarande PS5 - release feb 2021..🤣

Permalänk
Skrivet av jonatande:

Det är självfallet en bugg. Såklart registreras inga paket på en söndag och bara i drömmarna man kan hoppas på leverans innan jul om man bokade i december

Är det inte möjligt att online-butiker som CDON och leverans-bolag som Postnord jobbar helgen innan jul? Tänker att det är en del att skicka ut pga. black friday och julklappar

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalletheslayer:

Vettigt av CDON att sätta februari i titeln och sen överraska, riktigt trevligt!

Bästa sättet att skrämma bort bottar/scalpers?

Permalänk
Medlem

Har någon nån insiderinformation eller liknande när CDON eller Netonnet får in en restock? Känns som om bägge kedjorna gör spontana släpp utan någon annonsering via sociala kanaler, likt EG. Hade jag vetat att CDON gjorde en restock för ett par veckor sedan hade jag givetvis försökt..

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

PLÖTSLIGT HÄNDER DET! 😃
Jag bokade PS5 SE från CDON den 9 dec kl 19:38. Står nu som mottagen av lagret på hemsidan, och att den "förbereds" i appen Mina paket.

Problemet är att jag kan hämta ut paketet som tidigast om en vecka då jag är bortrest... Hur lång tid har man på sig att hämta ut PostNord -paket innan de skickas tillbaka? Har för mig att PostNord har ändrat reglerna för uthämtning med anledning av Corona?

@OBwon jag valde betalningsalternativ Qliro Faktura och betalar 29kr i fraktkostnad.

Tror att det fortfarande är 14 dagar som gäller.

Permalänk

Har själv beställt från CDON 9/12 men har inte fått liknande status, min är fortfarande under behandling. Har heller inte fått avisering från postnord. Beställde vid 18:00. Kan det vara att jag prioriteras senare pga att jag valde "Qliro betala i februari"?

Edit: ser nu att även min är mottagen av lagret. Läste inte ordentligt 🤪

Permalänk
Skrivet av zulix:

Tror att det fortfarande är 14 dagar som gäller.

Det löser sig 😁
https://www.ehandel.se/postnord-sanker-tiden-hos-ombudet-till...

Permalänk
Medlem

Min är från 17:24 9/12 och står som mottagen av lagret, dock ingenting i Postnord ännu. Lär väl dyka upp imorgon misstänker jag.

Och där dök den upp i appen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jonatande:

Det är självfallet en bugg. Såklart registreras inga paket på en söndag och bara i drömmarna man kan hoppas på leverans innan jul om man bokade i december

Tror du inte webhandeln och PostNord mfl jobbar helg under julen?

Mitt från CDON registrerades precis hos PostNord så CDON tuffar på iaf.

Det har ju stått leverans inom 5-15 dagar sedan jag beställde 9/12 så det stämde uppenbarligen.

Visa signatur

It´s Sony or nothing

Permalänk
Medlem

Vill bara meddela att trots att webhallen tog tid(2019-10-09) innan den blev skickad får jag ge frakttiden toppbetyg! Skickades i torsdags vid 18 -tiden och var klart för uthämtning i fredags vid 14-tiden. Postnord ha ALDRIG levererat under två dagar förut till Norrland där jag bor så förmodligen har de skyndat på frakterna för att hinna med allt under Jul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mkmk:

Från Webhallen? Jag skrev tidigare att jag hämtade ut min igår(DE) som jag bokad 2020-09-10. Dåligt om jag fick min före er

Ja från WB.
Härligt för dig👍🏼

Vet inte vad dom håller på med

Permalänk
Medlem
Skrivet av dek:

Tror du inte webhandeln och PostNord mfl jobbar helg under julen?

Mitt från CDON registrerades precis hos PostNord så CDON tuffar på iaf.

Det har ju stått leverans inom 5-15 dagar sedan jag beställde 9/12 så det stämde uppenbarligen.

Fick med från cdon...men är skeptisk.