PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk

Verkar som att det bara är att ge upp när det gäller DE på Mediamarkt. Beställde 18/9 och har inte hört ett skit men folk som beställde SE 19/9 har fått sina skickade.

Ingen som vet något när det gäller DE?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Lika gärna att kolla igen, någon som hört/fått något från dustin?
0 info om ordern från 26/10.

Tror på riktigt jag kan boka en från EG och få den innan.

Jag har en beställning där 19/10.
Sista email var

Här kommer en uppdatering kring Playstation 5 och din order _______

Efterfrågan på Playstation 5 är väldigt hög och leverantören har svårt att få fram tillräckligt med enheter i nuläget.

Igår(18/11) började vi skicka ut enheter till de kunder som bokade tidigast och de kunder som har fått en tilldelad produkt kommer få mail om att leveransen är på väg under dagen alternativt under morgondagen.

Vi kommer att skicka ut enheter allt eftersom vi får in dem i lager. Som läget ser ut just nu så kommer majoriteten av våra förhandsbokningar att skickas ut under 2021.

Vi kommer att uppdatera statusen på era beställningar via mail och via "Mitt konto" på www.dustinhome.se så snart vi får information från vår leverantör och när produkten är på väg till er. I nuläget undanber vi er att ringa in till oss ang. leveransstatus på PS5 då vi inte har mer information att ge än vad som finns under "mitt konto".

Vi gör allt vi kan för att snabba på processen och vår rekommendation är att bibehålla er bokning för att behålla er plats i kön.

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

Lika gärna att kolla igen, någon som hört/fått något från dustin?
0 info om ordern från 26/10.

Tror på riktigt jag kan boka en från EG och få den innan.

Var det inte du som varit i kontakt med Dustin och fått info om januari-februari? Preliminär och en gissning men ändå. Eller blandar jag kanske ihop dig med någon annan. Annars är jag i samma sits, order 24/10 men inte hört ett jota sedan mailet kring release som i stort sett var "vi jobbar på det"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dijonsenap:

Var det inte du som varit i kontakt med Dustin och fått info om januari-februari? Preliminär och en gissning men ändå. Eller blandar jag kanske ihop dig med någon annan. Annars är jag i samma sits, order 24/10 men inte hört ett jota sedan mailet kring release som i stort sett var "vi jobbar på det"

precis. den eventuella kanske-gissningen
ville se om någon fått leverans/hört något mer konkret.

Permalänk
Skrivet av MrWhizeguy:

precis. den eventuella kanske-gissningen
ville se om någon fått leverans/hört något mer konkret.

Då är vi minst två 😊 kommer återrapportera i tråden så fort jag hör något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Nu är min SE från MM också skickad, äntligen!

Har fortfarande inte fått något mail. Sitter och spammar f5 i mailboxen

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aldrik:

Ni som inte fått eran Playstation 5 ifrån Elgiganten än och inte får hjälp ifrån kundservice kan jag glädja er med att det finns en chans om ni kontaktar Elgiganten Gaming på Instagram att ni får hjälp den vägen 😀 Efter flera samtal är nu min på G med leverans innan julafton (den första blev bortslarvad) 😊

Skickade du dem ett DM? Tlf numret på deras Instagram sida ser ut att vara det vanliga kundtjänst numret som inte varit särskilt framgångsrikt för mig.

Permalänk

Nu äntligen fick jag besked att min PS5 SE går att hämta på MM. Bokad den 17/9.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lunkan:

Har fortfarande inte fått något mail. Sitter och spammar f5 i mailboxen

Bör komma strax

Permalänk
Medlem

Fick precis info från amazon.se det ska komma in den 20e i lager för dem som bokat

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Fick precis info från amazon.se det ska komma in den 20e i lager för dem som bokat

Jag prata med dem kl 11 de hade noll koll då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Holmq:

Fick precis info från amazon.se det ska komma in den 20e i lager för dem som bokat

Hade du beställt SE eller DE?

Permalänk
Medlem

Pratade med engelska chatten för amazon se. Dem sa att det stod att det skulle komma in den 20e i deras system

Permalänk
Medlem

Minns någon hur länge köp-knappen var aktiverad på amazon.se den andra vändan för PS5 SE och DE? Menar alltså inte på releasedagen utan några dagar senare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Bör komma strax

Spammar med f5!
Gjort det sen i förmiddags då kundtjänst sa att jag skulle få en skickas till mig idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pias2121:

Hade du beställt SE eller DE?

Det är skitsnack har fått de bekräftat att de inte vet när de kommer in nyss av chatten.

Permalänk
Medlem

Inte det svaret jag fick vi får väl helt enkelt vänta tills den 20e och se

Permalänk
Medlem
Visa signatur

PC: Loque Ghost S1 MK2 || Intel i5 10600k || ASUS Z-490-I Gaming || Corsair 32GB @ 3400MHZ ||EVGA 2080ti BLACK || Intel 660p Series M.2 2280 SSD 2TB || Samsung 970 EVO 512SSD M2 || Samsung C49RG90 ||

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

4st.

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem
Skrivet av retrocc:

Tror faktiskt inte alls att värdet är 12000:- på dessa längre.
Finns flera osålda under 10000:- på blocket och på tradera ligger slutpriset på 8000-9000.
Eftersom han påstår att de är köpta vid lanseringen så ryker även öppet köp snart....

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Tror faktiskt inte alls att värdet är 12000:- på dessa längre.
Finns flera osålda under 10000:- på blocket och på tradera ligger slutpriset på 8000-9000.
Eftersom han påstår att de är köpta vid lanseringen så ryker även öppet köp snart....

Jag hoppas alla scalpers ger ps5 tillbaks i butikerna...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Holmq:

Fick precis info från amazon.se det ska komma in den 20e i lager för dem som bokat

jag har en beställning i amazon.se men jag har inte fått en sån information av kundtjänsten när pratade du med de

Permalänk
Medlem
Skrivet av e3henri:

Tror faktiskt inte alls att värdet är 12000:- på dessa längre.
Finns flera osålda under 10000:- på blocket och på tradera ligger slutpriset på 8000-9000.
Eftersom han påstår att de är köpta vid lanseringen så ryker även öppet köp snart....

I samband med att de mest hängivna entusiasterna redan nu köpt så kommer värdet bara sjunka och sjunka. De kommer bli riktigt desperata dagarna innan julafton för att sedan helt krascha i pris. Vänta lite till så kommer ni få se scalpers bli desperata när deras last har förblivit osålda nära julen. Tyvärr gör ju öppet köp att asen inte går miste om nåt men det är ändå kul hur mycket tid som de slösat på att F5:a webbsidor för att sedan ändå gå med knappa vinsten. Dålig timlön på det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Prippz:

Skickade du dem ett DM? Tlf numret på deras Instagram sida ser ut att vara det vanliga kundtjänst numret som inte varit särskilt framgångsrikt för mig.

Yes DM

Visa signatur

Ncase M1 V5, Intel Core i7-6800K, X99E-ITXac, Corsair 32GB DDR4 3200MHz, Evga GTX 1080 founders edition Hybrid Cooler, Samsung 970 PRO 1TB, Samsung 850 EVO 1TB, Samsung 860 QVO 1TB, Acer X34 + Oculus Rift S

Permalänk
Medlem

Trodde att det skulle hända lite med EGs ps5 pr idag..
Hmm.. Hoppas att det inte är någon luffig giveaway bara.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ErkaSwe:

Bör komma strax

Nu kom det! #celebrations!

Visa signatur

Näää...

Permalänk
Medlem

Så... en standard PS5 beställd ca 17:00 18/9 har lämnat MMs lager.

Visa signatur

"Det sista kapitalisten säljer är det rep, i vilket vi skall hänga honom." - Fadern av det röda landet i öster

Permalänk
Skrivet av OBwon:

Trodde att det skulle hända lite med EGs ps5 pr idag..
Hmm.. Hoppas att det inte är någon luffig giveaway bara.

Det är det inte. Det kommer en story idag

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Det är det inte. Det kommer en story idag

Hur vet du det?

Permalänk
Medlem

Jag bokade SE den 18/9 och för en lite stund sedan som kom mailet!
Min konsoll är skickad från Mediamarkt och Klarna har öppnat upp min faktura igen!
Bästa klappen kommer att ligga under vår gran i år. 👍👍👍👍