Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Verkar oklart om Watch dogs-kampanjen gäller i Sverige? I "where to buy"-listan finns Sverige inte med, men i terms & conditions finns Sverige med. https://se.msi.com/Promotion/build-the-resistance

Men riktigt bra pris oavsett!

Finns även en annan kampanj där man får 30€ i cashback för skärmen, där Netonnet finns med i "where to buy"-listan. https://se.msi.com/Promotion/black-friday-2020

Och så gäller förstås ac valhalla-kampanjen: https://se.msi.com/Promotion/assassins-creed-valhalla
Och $25 US steam-kort om man recenserar produkten: https://se.msi.com/Landing/join-shout-out-for-msi

Tror att tiden för cashback gått ut.. Men bra skärm för pengarna oavsett

Permalänk
Medlem

Ni som köpte Cyberpunk 2077 via Stadia för att ta del av deras erbjudande, hur såg det ut för er när ni beställde? Jag skapade ett Stadia-konto och de fick man en månads pro samt 100:- off på nästan spel. När jag nu ska betala verkar den rabatten dras av på spelet så att priset sjunker från 629 till 529:-

Man jag funderar på om denna rabatt "går före" deras premiere edition med Chromecast Ultra samt kontrollen? Rabatter brukar ju inte gå att kombinera, så jag undrar om jag missar detta erbjudande om jag gör på detta sätt :x Samtidigt ser jag inte något sätt att "välja" vilket erbjudande jag ivll använda.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Ni som köpte Cyberpunk 2077 via Stadia för att ta del av deras erbjudande, hur såg det ut för er när ni beställde? Jag skapade ett Stadia-konto och de fick man en månads pro samt 100:- off på nästan spel. När jag nu ska betala verkar den rabatten dras av på spelet så att priset sjunker från 629 till 529:-

Man jag funderar på om denna rabatt "går före" deras premiere edition med Chromecast Ultra samt kontrollen? Rabatter brukar ju inte gå att kombinera, så jag undrar om jag missar detta erbjudande om jag gör på detta sätt :x Samtidigt ser jag inte något sätt att "välja" vilket erbjudande jag ivll använda.

Köp ett spel innan så slipper du fundera jag köpte Borderlands för 9kr efter avdragen rabatt

Permalänk
Medlem
Skrivet av [Qvist]:

Köp ett spel innan så slipper du fundera jag köpte Borderlands för 9kr efter avdragen rabatt

Okej, så du tror att man måste köpa något annat för de 100:-? Aja, jag får väl spana in vad de har, även fast jag har för många spel redan som jag inte kört :x

Permalänk
Medlem

@Bläjd ta det i rätt tråd för det första, och absolut inte i en EJ diskussions tråd

Visa signatur

Amiga 500 + Amiga CD32 + Game & Watch 😊

Permalänk
Medlem

Stabil Gigabitrouter för under 400:- 299+69= 368:-
Zyxel NBG6815 AC2200 (Gammal modell men stabil med senaste firmwaren).
https://www.dustinhome.se/product/5010961389/nbg6815-dual-ban...

Reviews:
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?o=3741911

Samlingssida för reviews däribland Smallnetbuilder: https://www.techspot.com/products/routers/zyxel-nbg6815-ac220...

Visa signatur

Acer Swift 1 Intel Celeron N4100 8GB Ram Intel HD 600 256GB SSD Asus VP278H
MSi CR720 Intel i3 370M 2,4Ghz 8GB ram GMA HD 500GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Okej, så du tror att man måste köpa något annat för de 100:-? Aja, jag får väl spana in vad de har, även fast jag har för många spel redan som jag inte kört :x

Jag lyckades få tag på Google support-chat. Enligt deras representant så får man Stadia premier bundle även om man använder den automatiskt applicerade 100:- rabatten vid köp av cyberpunk 2077.

Läste på swedroid.se att någon på reddit hade fått samma svar.

Jag beställde i alla fall.

Visa signatur

Fellan

Permalänk
Skrivet av Fearix:

Vill bara tipsa om att Google ger 100 kr rabatt på ett köp om man är Stadia Pro medlem. Man kan alltså ta en gratis prov månad för att få köpa det för 529:-

https://stadia.google.com/pro

Har du testat detta själv och fått premierna?
Tänkte på denna rad i villkoren:
"Du kvalificerar dig inte för Erbjudandet om du skaffar Cyberpunk med en erbjudandekod på Stadia-spel."

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nisseman85:

Har du testat detta själv och fått premierna?
Tänkte på denna rad i villkoren:
"Du kvalificerar dig inte för Erbjudandet om du skaffar Cyberpunk med en erbjudandekod på Stadia-spel."

Låter som en erbjudandekod där man får ett spel tycker jag.

Permalänk
Medlem

Jag provade köra Cyberpunk 2077 via stadia igår. Helvete vad dålig kvalitet det är på spelet där.
Nu har jag inte Stadia pro så man kan köra högre upplösning än 1080 men om inte det även ger bättre kvalitet istället för bara ökad upplösning ser jag ingen anledning att skaffa pro.

Tänkte köra provmånaden men gör det efter julledigheterna då jag inte kommer var ahemma så mycket under den tiden.. Så får se hur det blir då. Men riktigt besviken på kvaliten på spelet som det var nu.

Jag köpte ju det erbjudandet bara för kontrollen och chromecast ultra, spelet var en bonus. Men tycker att de kunde ha lite bättre kvalitet trots gratisversionen...

Visa signatur

And Jesus said "Come forth and I will grant you eternal life!" I came fifth and won a blender.
| MSI X99A Raider | i7-6850K | 32GB Corsair Vengeance DDR4 3000MHz | Palit GTX 1080 Super Jetstream | ASUS ROG Swift PG279Q |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisseman85:

Har du testat detta själv och fått premierna?
Tänkte på denna rad i villkoren:
"Du kvalificerar dig inte för Erbjudandet om du skaffar Cyberpunk med en erbjudandekod på Stadia-spel."

Jag fick mail igår om Stadia Premiere Editition efter att ha köpt Cyberpunk i fredags. För mig justerades priset automatiskt med 100 kr vill jag minnas.

Permalänk
Medlem

Jag var också osäker angående om att köpa Cyberpunkt på Stadia, har en okej dator men tänkte samtidigt att Chromecast Ultura samt en kontroll som man kan använda till olika lags spel på datorn vore nice. Spelet blev då en bonus man kunde prova på tänkte jag.

Skrev till Stadia igår på Facebook och fick detta svar förut, vilket går i linje med övrigas input angående att kombinera rabatter:

"Hey xxx, we apologize for the delay. Yes, you can use the $10 discount code upon purchasing Cyberpunk 2077 and this won't affect your eligibility to get a free Stadia Premiere Edition — make sure to take advantage of it while supplies last!. Let us know if you have other questions."

Permalänk
Medlem

Köpte cyberpunk nu för 529kr med rabatten, stod inget
Mer om erbjudandet kring chromecast ultra. Vad gör jag nu? Kommer det automatiskt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av gubel:

Köpte cyberpunk nu för 529kr med rabatten, stod inget
Mer om erbjudandet kring chromecast ultra. Vad gör jag nu? Kommer det automatiskt?

Det stod inget om erbjudandet för chromecast ultra för mig heller, men jag fick ett separat mail dagen efter om att "få Stadia Premiere Edition kostnadsfritt vid köpet av Cyberpunk 2077". Man behöver bara klicka på länken och fylla i lite uppgifter, sedan justerar de ned priset till 0kr och man kan göra en beställning.

Permalänk
Skrivet av SunQ:

Jag provade köra Cyberpunk 2077 via stadia igår. Helvete vad dålig kvalitet det är på spelet där.

Tips till alla, använd grafikinställning quality/visuals och inte performance/high framerate. Den senare är väldigt blurry. Och koppla helst chromecast ultran via ethernet såklart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nisseman85:

Har du testat detta själv och fått premierna?
Tänkte på denna rad i villkoren:
"Du kvalificerar dig inte för Erbjudandet om du skaffar Cyberpunk med en erbjudandekod på Stadia-spel."

Köpte det själv tidigare idag men har inte fått något mail om premier edition än. Andra verkar ju ha köpt det med 100 kr rabatt och ändå fått premierna och när jag själv köpte Cyberpunk så kunde jag inte välja bort 100 kr rabatten.

När de säger "skaffar Cyberpunk med en erbjudandekod" så tror att de menar att man köper en kod från en tredjepartssida och aktiverar den genom att lösa in koden på din profil under "lös in kod".

Tittade nu och när jag ska launcha spelet står det "Your purchase of Cyberpunk 2077 comes with a Stadia Premiere Edition (free standard shipping). Watch out for an email after the game releases to claim your bonus."

Permalänk
Medlem
Skrivet av SunQ:

Jag provade köra Cyberpunk 2077 via stadia igår. Helvete vad dålig kvalitet det är på spelet där.
Nu har jag inte Stadia pro så man kan köra högre upplösning än 1080 men om inte det även ger bättre kvalitet istället för bara ökad upplösning ser jag ingen anledning att skaffa pro.

Tänkte köra provmånaden men gör det efter julledigheterna då jag inte kommer var ahemma så mycket under den tiden.. Så får se hur det blir då. Men riktigt besviken på kvaliten på spelet som det var nu.

Jag köpte ju det erbjudandet bara för kontrollen och chromecast ultra, spelet var en bonus. Men tycker att de kunde ha lite bättre kvalitet trots gratisversionen...

Kan förstå det.

När DF jämförde *förra* generationen, XB1X och PS4 Pro, så kunde Stadia inte ens matcha de i varken CPU- eller GPU-prestanda.

Enligt DF så skall CP2077 vara dagens "Crysis", och enormt resurskrävande.

Kan inte tänka mig att Stadia, som inte ens kan konkurrera med den gamla generationen (även om du sitter i Googles HQ med direkt kabelanslutning), är någon optimal plattform för CP2077.

Snarare tvärt om; du kan förmodligen inte hitta någon sämre eller klenare än Stadia (om du inte sitter på en kontors-PC).

Vill man absolut inte köra på en high-end PC, så lär ju PS5 och XSX vara enormt mycket bättre alternativ än Stadia. Oavsett lina/nätkoppling, och den problematiken (som tillkommer).

(Förmodligen så är även PS4 Pro och XB1X mycket troligen bättre alternativ.)

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Levan:

Jag var också osäker angående om att köpa Cyberpunkt på Stadia, har en okej dator men tänkte samtidigt att Chromecast Ultura samt en kontroll som man kan använda till olika lags spel på datorn vore nice. Spelet blev då en bonus man kunde prova på tänkte jag.

Tänk dock på att du, tyvärr, troligen måste använda kontrollen via sladd när du skall använda den till datorn. Vilket begränsar värdet av den (utanför Stadia) för många.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Tänk dock på att du, tyvärr, troligen måste använda kontrollen via sladd när du skall använda den till datorn. Vilket begränsar värdet av den (utanför Stadia) för många.

Yes, det har du rätt i. Jag läste lite om detta och det verkar bara funka med sladd utanför Google's spel och tjänster.

Men en vacker dag Google kanske släpper på det, eller så h4xx4r någon annan det så att det funkar trådlöst heh. För mig funkar det med sladd tills vidare.

Permalänk
Medlem

SF Anytime, har vi sett någon bra deal där?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Monkeyapa:

Tips till alla, använd grafikinställning quality/visuals och inte performance/high framerate. Den senare är väldigt blurry. Och koppla helst chromecast ultran via ethernet såklart.

Laddade ner "Stadia enhanced" som tillägg på chrome. Det tillåter en att tvinga Stadia till att använd VP9 vilket kraftigt minskade suddigheten för mig. Tillåter dig också att sätta upplösningen upp till 4K även om din skärm inte stödjer, och lägger till en overlay där du kan se saker som latens, FPS och upplösning.

Rekommenderar det för alla som använder Stadia.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

SF Anytime, har vi sett någon bra deal där?

Jag hittar på Benify.
32kr/st på vad jag gissar är enskilda filmer på SF Anytime samt 53 kr/st för SF Kids 1 månad.

Permalänk
Medlem

Fick adidas hörlurarna från styleby idag, klart värd ~300kr.

Beställde 22/11. Fick gråa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OwNii:

Fick adidas hörlurarna från styleby idag, klart värd ~300kr.

Beställde 22/11. Fick gråa.

Åh då kanske mina kommer snart då också! Hoppas jag med får gråa

Permalänk
Medlem
Skrivet av OwNii:

Fick adidas hörlurarna från styleby idag, klart värd ~300kr.

Beställde 22/11. Fick gråa.

Fick mina med idag!

Permalänk
Medlem
Skrivet av OwNii:

Fick adidas hörlurarna från styleby idag, klart värd ~300kr.

Beställde 22/11. Fick gråa.

Gott!

Fick mina för några veckor sedan, men också gråa även i mitt fall (helt Ok färg).

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem

Realme X50 Pro för 4 490 kr Måste väl vara ett kap ?

https://www.webhallen.com/se/product/323494-Realme-X50-Pro-8G...

Visa signatur

| Core i7-9700k | 32 GB Ram | RTX 2080 |

Permalänk
Medlem

Nu är jag här och gnäller igen, men hör verkligen poster med "nu har leverantör X fått hem vara Y" hemma i Endast fynd tråden?
Vi kanske kan göra en tråd för tips om varor som det är svårt att få tag på?

mvh Fredrik

Permalänk
Medlem
Skrivet av freron:

Nu är jag här och gnäller igen, men hör verkligen poster med "nu har leverantör X fått hem vara Y" hemma i Endast fynd tråden?
Vi kanske kan göra en tråd för tips om varor som det är svårt att få tag på?

mvh Fredrik

Håller med. Antar att du reagerar på tipset om Ryzen 3600 som inte är ett fynd eftersom det är samma pris överallt i princip, men kanske tipsades om för att den är i lager?

Permalänk
Medlem

Den stora chocken för mig var att inte ens 3600 finns i lager hos många butiker.. Vad fan hände för att det skulle bli brist på Zen 2 helt plötsligt också? (nej, allt går inte att skylla på koråna).

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator