Nvidia utesluter recensenter som inte fokuserar på ray tracing

Permalänk
Medlem
Skrivet av Satariel:

Det är alldeles för mycket känslor iblandat för att folk ska kunna vara ens någorlunda objektiva. När väl AMD får till RT och ett DLSS alternativ som kan konkurrera med Nvidias motsvarigheter så kommer det sannolikt låta helt annorlunda. Det handlar snarare om att prestandan hos de flesta kort är något undermålig framför allt utan DLSS, det faktumet översätts dock inte sällan i känslouttryck där RT beskrivs som något onödigt vilket inte är objektivt. RT är framtiden oavsett vad någon tycker om det eller inte, det finns ingen annan väg att gå om vi vill ha fotorealism. Sen att Nvidia skjuter sig i foten en del här är väl en sak men det är väl ändå självklart att Nvidia vill att RT både testas och framhålls som något positivt. Med det sagt så ska Nvidia naturligtvis inte försöka styra över innehåll i artiklar det blir bara fel. RT ska bedömas utefter hur tekniken fungerar i sig självt (och naturligtvis även prestandan) vilket det faktiskt gör åtminstone på mitt 3090, Cyberpunk 2077 ser mer levande ut med RT påslaget och prestandan är även helt ok.

Det är nog ingen som säger att RT inte är här för att stanna, det kommer bli normen med tiden. Problemet här är, hur många har råd med ett 3090? Inte särskilt många. Först när RT presterar bra i ett kort som majoriteten faktiskt har råd att köpa är det relevant. Det är utgångspunkten för flertalet som gör tester. De gör inte testerna för det fåtal som inte bryr sig om kostnader.

Såväl 6900 XT som 3090 är åt helsike för dyra, att det fungerar bra för dig på ditt 3090 är således helt irrelevant för de allra flesta grafikkortsköpare idag. Personligen så vill jag absolut ha RT för att få en bättre spelupplevelse men jag har inga 18000 att lägga på ett grafikkort. Alltså kan jag lika gärna köpa ett 6800XT som ett 3080 eftersom RT för halva den summan (vilket jag för övrigt också tycker är åt helsike för mycket pengar egentligen) eftersom det ändå är oväsentligt för tillfället. Att det dessutom krävs att man kör DLSS i mångt och mycket för att RT ska bli någorlunda användbart säger också rätt mycket om hur omogen teknologin är.
Det är det som bland annat HU har påpekat. Man får tycka vad man vill, att de favoriserar endera sidan osv, men vad de säger just i det sammanhanget är ändå relevant. Det är vad Nvidia inte gillar.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Vet inte om jag tycker "Missar du poängen så avsiktligt hela tiden, eller blir det bara så av en händelse?" är att argumentera.
Det låter mer som "Jag har alltid rätt, och tycker du inte likadant ska jag minsann få dig att tycka det".

Indeed (som jag nämnde, jag hävdar inte att min argumentationsteknik är fulländad på något sätt), men återigen - varför bemöter du inte varför vi inte diskuterar vad som står i mailet i stället för att bara fokusera på den första raden i min kommentar? Jag tänker inte leta upp alla de gånger i dina inlägg jag anser att du inte argumenterat särskilt väl, jag vill verkligen lyfta poängen att vi är många som reagerar på, och diskuterar, mailet och hur det är formulerat, snarare än bara huruvida det skickas ut kort eller ej.

Du får givetvis välja att skita i det om du vill, men då känner jag också att du faktiskt riskerar få kritik för att du inte rör den delen (som jag, och sannolikt i alla fall någon mer, anser vara i allra högsta grad relevant) alls. Men vill du inte diskutera den delen kan jag inte tvinga dig. Inget personligt eller så, för givetvis kan vi tycka olika i så väl frågan som meta-frågan i hur den ska diskuteras.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Elektron:

Att vissa kanaler blir tilldelade produkter och inte andra är det mindre orättvist än att en kanal skulle bli fråntagen detta avtal?

Ja det skulle jag nog vilja påstå men det är egentligen inte det som jag tycker är det väsentliga, det väsentliga är att nvidia anser att HU är en media outlet av betydelse men då nvidia inte tycker om hur man recenserar produkten så ska denna möjlighet tas ifrån dom och samtidigt så är budskapet till alla liknande youtubers ganska tydligt, ställ upp på vårt budskap till konsumenterna annars får ni inte förhandsexemplar av våra kort.

Skrivet av Elektron:

Tech Deals 477 000 prenumeranter, fick stå och köa på launchdagen för att få tillgång och testa de nya Ryzen cpuerna. Hardware unbox har 669 000 prenumeranter som referens. Så hyfsat jämnstora iaf sett till antal prenumeranter.

Någonstans måste man ju dra gränsen och det är rimligt att dra gränsen vid ett prenumerantnummer i förhållande till den konsumentkraft som finns i den världsdel som kanalen riktar sig till, så 600 000 i australien kan vara mer värdefullt än om kanalen befunnits i USA med samma subsciberantal, men detta är bara rent kallhamrad marknadsstrategi.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Medlem
Skrivet av nihilist71:

Nja, jag verkar inte vara den enda som tror det, om du tittar från denna timestamp och ca 2 min framåt så:

https://youtu.be/iXn9O-Rzb_M?t=1804

Jag såg det där live. Jag fick känslan av att Linus försöker mer visa att "Vi är minsann inte köpa av Nvidia eller gör vad de vill, bara för att vi fortfarande får kort".

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Det är nog ingen som säger att RT inte är här för att stanna, det kommer bli normen med tiden. Problemet här är, hur många har råd med ett 3090? Inte särskilt många. Först när RT presterar bra i ett kort som majoriteten faktiskt har råd att köpa är det relevant. Det är utgångspunkten för flertalet som gör tester. De gör inte testerna för det fåtal som inte bryr sig om kostnader.

Såväl 6900 XT som 3090 är åt helsike för dyra, att det fungerar bra för dig på ditt 3090 är således helt irrelevant för de allra flesta grafikkortsköpare idag. Personligen så vill jag absolut ha RT för att få en bättre spelupplevelse men jag har inga 18000 att lägga på ett grafikkort. Alltså kan jag lika gärna köpa ett 6800XT som ett 3080 eftersom RT för halva den summan (vilket jag för övrigt också tycker är åt helsike för mycket pengar egentligen) eftersom det ändå är oväsentligt för tillfället. Att det dessutom krävs att man kör DLSS i mångt och mycket för att RT ska bli någorlunda användbart säger också rätt mycket om hur omogen teknologin är.
Det är det som bland annat HU har påpekat. Man får tycka vad man vill, att de favoriserar endera sidan osv, men vad de säger just i det sammanhanget är ändå relevant. Det är vad Nvidia inte gillar.

Håller helt med om det resonemanget och insåg även efter jag postat att ett 3090 så klart inte är representativt för vilka kort som den stora massan äger. Med det sagt så kommer nog DLSS och AMDs motsvarighet bli det nya normala tycker det fungerar oväntat bra i Cyberpunk 2077 måste jag säga.

Visa signatur

[Gigabyte X570 Aorus Xtreme rev. 1.0][5950X][G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo 16-16-16-36][ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC][Samsung 990 PRO M.2 NVMe SSD 2TB, Seagate FireCuda Gaming Hub 16TB][Noctua NH-D15 chromax.black][Corsair AX1600i][Xigmatek Elysium][Samsung S27B970D]

Permalänk
Viking
Skrivet av Elektron:

Att vissa kanaler blir tilldelade produkter och inte andra är det mindre orättvist än att en kanal skulle bli fråntagen detta avtal?

Tech Deals 477 000 prenumeranter, fick stå och köa på launchdagen för att få tillgång och testa de nya Ryzen cpuerna. Hardware unbox har 669 000 prenumeranter som referens. Så hyfsat jämnstora iaf sett till antal prenumeranter.

Sedan kan jag väl föregå eventuella kommentarer om de skulle vara så att de tycker att ena kanalen är kass, det är inte min poäng med inlägget att jämföra kvalitén på kanalerna mer att jämföra hur de får olika förutsättningar utifrån ifall de blir tilldelade produkter eller ej.

Du tänker inte på att prenumeranter inte är allt? Du kanske ska fokusera på det viktiga, dvs antal visningar per video. Tittar man på Tech deals videor den senaste månaden så har den med mest visningar ca 120k, resten varierar mellan 5-40k. Och tittar man sedan på Hardware Unboxeds visningar den senaste månaden så ligger den mest visade på snart 400k och snitten någonstans från 50k till 200k. Det är ju en viss skillnad, och visningar är trots allt det som spelar roll.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Jag såg det där live. Jag fick känslan av att Linus försöker mer visa att "Vi är minsann inte köpa av Nvidia eller gör vad de vill, bara för att vi fortfarande får kort".

Linus Sebastian är faktiskt multimiljonär, för honom är det helt oviktigt huruvida han får kort eller inte vilket han gör fullständigt klart i denna video.

Om nvidia vill nå hans 12 miljoner subscribers så gör dom nog bäst att skicka honom ett par review samples annars står det 10 andra leverantörer på kö som vill exponera sina produkter.
Han är rätt upprörd över att nvidia beter sig som dom gör, det tycker jag är rätt uppenbart.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Viking
Skrivet av CubaCola:

Jag såg det där live. Jag fick känslan av att Linus försöker mer visa att "Vi är minsann inte köpa av Nvidia eller gör vad de vill, bara för att vi fortfarande får kort".

Så du tror alltså hans reaktion var fake? I alla fall jag kände verkligen att han menade det han sa och var upprörd över vad NVidia gjort.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Du tänker inte på att prenumeranter inte är allt? Du kanske ska fokusera på det viktiga, dvs antal visningar per video. Tittar man på Tech deals videor den senaste månaden så har den med mest visningar ca 120k, resten varierar mellan 5-40k. Och tittar man sedan på Hardware Unboxeds visningar den senaste månaden så ligger den mest visade på snart 400k och snitten någonstans från 50k till 200k. Det är ju en viss skillnad, och visningar är trots allt det som spelar roll.

Jag förstår din poäng. Samtidigt kanske det är tänkvärt att blir du tilldelad kort så kommer du hinna före de som inte blir tilldelade kort och därför hinner du få mer visningar och ranka upp högre i youtubes algoritm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Indeed (som jag nämnde, jag hävdar inte att min argumentationsteknik är fulländad på något sätt), men återigen - varför bemöter du inte varför vi inte diskuterar vad som står i mailet i stället för att bara fokusera på den första raden i min kommentar? Jag tänker inte leta upp alla de gånger i dina inlägg jag anser att du inte argumenterat särskilt väl, jag vill verkligen lyfta poängen att vi är många som reagerar på, och diskuterar, mailet och hur det är formulerat, snarare än bara huruvida det skickas ut kort eller ej.

Du får givetvis välja att skita i det om du vill, men då känner jag också att du faktiskt riskerar få kritik för att du inte rör den delen (som jag, och sannolikt i alla fall någon mer, anser vara i allra högsta grad relevant) alls. Men vill du inte diskutera den delen kan jag inte tvinga dig. Inget personligt eller så, för givetvis kan vi tycka olika i så väl frågan som meta-frågan i hur den ska diskuteras.

Om jag ska tolka det Nvidia skrev i sitt mail, så tolkar jag det såhär:

Nvidia och Hardware Unboxed har en gång i tiden skrivit ett kontrakt att HWUB får Founders Edition-kort av Nvidia innan release för att benchmarka de features som korten innehåller (såsom RTX, eftersom korten faktiskt heter RTX).

Hardware Unboxed har ofta sagt att raytracing är inget att ha, testat korten utan att ens ha DLSS aktiverat, testat RTX3090 utan RTX-acceleration i blender och så vidare.
Då har Nvidia säkert till slut tröttnat, eftersom de säkerligen vill ha en fair and square review av sina kort, och sagt att utav oss får du inga fler founders edition-kort.

Medans andra tolkar detta på ett annat sätt.

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Så du tror alltså hans reaktion var fake? I alla fall jag kände verkligen att han menade det han sa och var upprörd över vad NVidia gjort.

Tror inte den var fake, men jag vet att han är även ganska smart

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Viking
Skrivet av Elektron:

Jag förstår din poäng. Samtidigt kanske det är tänkvärt att blir du tilldelad kort så kommer du hinna före de som inte blir tilldelade kort och därför hinner du få mer visningar och ranka upp högre i youtubes algoritm.

Jo, men de kan ju inte ge alla kanaler ett kort. Tech deals-kanalen känns mer för mig som en kanal man prenumererar på för att sedan glömma bort, tills man inte längre får notiser eller videor i rekommenderat. Tror inte jag är ensam om att HU gör mer högkvalitativa videor, vilket såklart också är viktigt. Tech deals kanske skulle ha gjort en utmärkt review på 30-seriens kort, men spelar ingen roll om andelen som ser den är mycket lägre.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Donnerstal:

Jo, men de kan ju inte ge alla kanaler ett kort. Tech deals-kanalen känns mer för mig som en kanal man prenumererar på för att sedan glömma bort, tills man inte längre får notiser eller videor i rekommenderat. Tror inte jag är ensam om att HU gör mer högkvalitativa videor, vilket såklart också är viktigt. Tech deals kanske skulle ha gjort en utmärkt review på 30-seriens kort, men spelar ingen roll om andelen som ser den är mycket lägre.

Skrivet av Elektron:

Sedan kan jag väl föregå eventuella kommentarer om de skulle vara så att de tycker att ena kanalen är kass, det är inte min poäng med inlägget att jämföra kvalitén på kanalerna mer att jämföra hur de får olika förutsättningar utifrån ifall de blir tilldelade produkter eller ej.

Tech deals var endast ett exempel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Hardware Unboxed har ofta sagt att raytracing är inget att ha, testat korten utan att ens ha DLSS aktiverat, testat RTX3090 utan RTX-acceleration i blender och så vidare.
Då har Nvidia säkert till slut tröttnat, eftersom de säkerligen vill ha en fair and square review av sina kort, och sagt att utav oss får du inga fler founders edition-kort.

Medans andra tolkar detta på ett annat sätt.

Så kan det vara men dom har också visat jämförelser i Raytracing i samma tabell mellan AMD och nvidia där nvidia har DLSS påslaget vilket vid en snabb anblick kan ge intrycket av att nvidias kort är överlägsna AMDs kort.

Jag har aldrig upplevt att HU gillar AMD mera än nvidia, däremot tycker jag att dom varit väldigt förälskade i MSI produkter överlag.

Visa signatur

Apple:
MacBook Pro M1 14" 2021, 10/16 core, 16 RAM, 1TB SSD.
PC:
Moderkort: MSI MEG X570 ACE | CPU: AMD Ryzen R7 5800X | CPU-kylare: Corsair H150i Elite Capellix | RAM: G.Skill Trident NEO 3600 2x16 Gb | GPU: MSI RTX 4090 Gaming X Trio | SSD: Samsung 980 Pro 1 TB NVMe + Samsung 980 Pro NVMe 2 Tb | PSU: Corsair RM850x | Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic XL | Skärm: Samsung Odyssey G9 | Tangentbord: Corsair K70 RGB Mk.2 MX Speed | Mus: Logitech G604

Permalänk
Viking
Skrivet av Elektron:

Tech deals var endast ett exempel.

Förstår. Ska försöka att inte dra det för långt, men det jag skrev gäller nog för nästan alla som inte får några kort. Sedan måste gränsen dras nånstans, kommer alltid finnas någon kanal som ligger på gränsen till att få ett kort, oavsett vart den dras.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Om jag ska tolka det Nvidia skrev i sitt mail, så tolkar jag det såhär:

Nvidia och Hardware Unboxed har en gång i tiden skrivit ett kontrakt att HWUB får Founders Edition-kort av Nvidia innan release för att benchmarka de features som korten innehåller (såsom RTX, eftersom korten faktiskt heter RTX).

Hardware Unboxed har ofta sagt att raytracing är inget att ha, testat korten utan att ens ha DLSS aktiverat, testat RTX3090 utan RTX-acceleration i blender och så vidare.
Då har Nvidia säkert till slut tröttnat, eftersom de säkerligen vill ha en fair and square review av sina kort, och sagt att utav oss får du inga fler founders edition-kort.

Medans andra tolkar detta på ett annat sätt.

Där kommer vi in på en annan intressant fråga - eventuella kontrakt. Där gör du ett antagande (det behöver inte vara fel i sig, så klart), om hur eventuella klausuler både är utformade och tillämpas. Förutsatt att de har ett skriftligt kontrakt alls, så klart. Annars är det grumligare territorier, med outtalade överenskommelser och/eller muntliga sådana.

Tack för att du svarade på den aspekten av själva diskussionen jag känner är överlägset viktigast i alla fall. Att få kort utan kostnad känner jag verkligen inte är huvuddelen - men vad vi anser kan givetvis skilja sig åt. Att däremot undvika att bemöta det alls känner jag dock inte blir rättvist, så nu kan i alla fall jag mer känna "agree to disagree".

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Snygg halmgubbe. Hade det varit en CPU de släppt och kallat det en GPU kanske du hade haft en lite större poäng.
Jag pratar om marknadssegmentering i samma produktkategori, det gör uppenbarligen inte du.

Audi släpper en ny RS4. Den har allt som den gamla RS4an har förutom styrboxen. Den presterar hälften mot den tidigare RS4an. Men Audi säger att det är en RS4a så du ska tacka och ta emot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Audi släpper en ny RS4. Den har allt som den gamla RS4an har förutom styrboxen. Den presterar hälften mot den tidigare RS4an. Men Audi säger att det är en RS4a så du ska tacka och ta emot.

Nu fortsätter du med halmgubbar - ingen säger att man ska "tacka och ta emot". Skillnader ska tydliggöras och belysas, det tycker jag att jag var väldigt tydlig med, men det betyder inte att kunden bestämmer vad produkter ska heta.

Du kan inte som kund säga att en 2020 RS4 måste vara identisk eller bättre *i alla avseenden* jämfört med en 2019 RS4, i ditt exempel. Eller gå till Audi-handlaren och vråla att de minsann inte får kalla den nya RS4an en RS4a bara för att den saknar RGB-LED i bagageutrymmet eller så, bara för att du minsann hade det på din RS4 av tidigare årsmodell. (Inser du hur kassa de här jämförelserna är?)

Du får det att framstå som att ett grafikkort utan DLSS eller RTX inte är värt att kalla ett grafikkort ("bil vs. cykel"-jämförelsen visade ju rätt tydligt på det), och där anser jag tämligen tydligt att du är rejält ute och cyklar. Pun intended.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av Pettson88:

Nu fortsätter du med halmgubbar - ingen säger att man ska "tacka och ta emot". Skillnader ska tydliggöras och belysas, det tycker jag att jag var väldigt tydlig med, men det betyder inte att kunden bestämmer vad produkter ska heta.

Du kan inte som kund säga att en 2020 RS4 måste vara identisk eller bättre *i alla avseenden* jämfört med en 2019 RS4, i ditt exempel. Eller gå till Audi-handlaren och vråla att de minsann inte får kalla den nya RS4an en RS4a bara för att den saknar RGB-LED i bagageutrymmet eller så, bara för att du minsann hade det på din RS4 av tidigare årsmodell. (Inser du hur kassa de här jämförelserna är?)

Du får det att framstå som att ett grafikkort utan DLSS eller RTX inte är värt att kalla ett grafikkort ("bil vs. cykel"-jämförelsen visade ju rätt tydligt på det), och där anser jag tämligen tydligt att du är rejält ute och cyklar. Pun intended.

Ett "titan" kort utan "titan" drivrutiner är inte ett "titan" kort. På samma sätt som en rs4a med 112 hk inte är en rs4a i någon konsument ögon.

Permalänk
Medlem

Well, det varade inte länge iallafall,
https://twitter.com/HardwareUnboxed/status/133788574138947174...

Förstår inte hur något så idiotiskt kunde ske från början men kan bara anta att:

1. Det var avsiktligt och de ville sända en varning, eller
2. Avsändaren hade något slags mentalt turbulent ögonblick
3. Någon skickade å avsändarens vägnar ut ett mail som inte normalt skulle skickas till reviewers som har uppmärksamhet nog att kunna göra något åt det.

Skrivet av CubaCola:

Ja, de får kortet GRATIS. De behöver liksom inte spara ihop pengar för att köpa kortet. Sedan skrev jag även ett inlägg att dessa "gratis"kort ska skattas enligt skatteverket, så då får man se det som en inkomst för utförd tjänst.

Det jag menar är att många youtubers inte anser sig sponsrade, men de får ju kort gratis, och då är de i mina ögon sponsrade.

Förstår verkligen inte hur du får de här koncepten att gå ihop-

De ska skattas och är då en inkomst för utfärd tjänst, men samtidigt är det gratis? Det är antingen i utbyte eller i gratis.

Utbyte ≠ Gratis

Kan inte avgöra om det här är ett sådant där "vi håller egentligen med varandra men förstår det inte" ögonblick eller ej.

Visa signatur

Gamingrigg: MEG x570 ACE, 5950X, Ripjaws V 32GB 4000MT/S CL16, 6800XT Red Devil LE, HX1200i.
Laptop: XPS 9570 x GTX 1050 x 8300h + 16GB Vengeance 2666Mhz + Intel AX200
Valheim server: i7-8559 + Iris Plus 655 + 32GB + 256GB
Printers? Yes. Ender 5, Creality LD-002R, Velleman VM8600, Velleman K8200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shiprat:

Well, det varade inte länge iallafall,
https://twitter.com/HardwareUnboxed/status/133788574138947174...

Förstår inte hur något så idiotiskt kunde ske från början men kan bara anta att:

1. Det var avsiktligt och de ville sända en varning, eller
2. Avsändaren hade något slags mentalt turbulent ögonblick
3. Någon skickade å avsändarens vägnar ut ett mail som inte normalt skulle skickas till reviewers som har uppmärksamhet nog att kunna göra något åt det.

De gör uppenbarligen en pudel. Att de inte förstod att det skulle bli publikt övergår dock mitt förstånd. Detta borde de ha lärt sig av kontroversen kring GPP. Marknadsavdelningen på Nvidia är klart och tydligt inte så kunniga i marknadsföring, annars hade detta aldrig hänt.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Som vanligt så görs det en hönsfabrik av en fjäderatom.
Nvidia tycker att HU borde visa upp Raytracing mer, men då HU tyvärr lutar väldigt mycket mot AMD så sätter de sig på tvären som trotsiga småbarn.

Helt naturligt att Nvidia då slopar att skicka ut sina FE kort till dom.

Ehhhhh...

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | ASUS Z170-A | i7 6700K @ 4.6 GHz med CM Hyper 212 Evo
ASUS GTX 1070 Ti Cerberus Advanced | Corsair LPX Black 3000 Mhz 16 GB CL 14
Samsung m2 970 Evo 1 TB | EVGA Supernova G2 750W | Huawei Mate 20 X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

De gör uppenbarligen en pudel. Att de inte förstod att det skulle bli publikt övergår dock mitt förstånd. Detta borde de ha lärt sig av kontroversen kring GPP. Marknadsavdelningen på Nvidia är klart och tydligt inte så kunniga i marknadsföring, annars hade detta aldrig hänt.

De visste mycket väl att det blir publikt. Hävdar de efteråt annat så ljuger de sig blå... heh..blå...

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.

Permalänk
Medlem
Skrivet av THB:

Som vanligt så görs det en hönsfabrik av en fjäderatom.
Nvidia tycker att HU borde visa upp Raytracing mer, men då HU tyvärr lutar väldigt mycket mot AMD så sätter de sig på tvären som trotsiga småbarn.

Helt naturligt att Nvidia då slopar att skicka ut sina FE kort till dom.

Ja jisses. Här kan vi snacka om frånvaro från verkligheten. Har du ens följt vad som hänt eller är du så grönögd?

Visa signatur

Lian-Li Tu150 (fläktmoddad) w Corsair SF750 Platinum SFX / Asus Strix B550-i Itx / Ryzen 5600x @ 4.92.. Scythe Fuma 2 / Crucial Ballistix 2x16 3600@4000 / WD Black SN850 NVME + Kingston A2000 NVME / MSI Radeon RX 6800 referens / 2x120mm Noctua NF-A12x15 golv. 2x120mm Noctua NF A12x25 In och Utblås. Fläktmod tak 1x140mm Noctua NF A14 utlblås via kammare baktill. Samsung 34" c34j791 3440x1440.