Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

*SPOILERS*
Han spelar inte spelet han håller sig bara på samma gata så han kan kolla FPS mellan olika kort. Så inte så mkt spoilers ändå.

Obs. utan day 1 patchen

RX 6800 ca 92 FPS average 1080p med low inställningar.
RX 6800 ca 82 FPS average 1080p med ultra inställningar.
RX 6800 XT ca 99 FPS average 1080p med ultra inställningar.
RX 6800 XT ca 105 FPS average 1080p med low inställningar.
RTX 3080 ca 90 FPS average 1080p med ultra inställningar RT OFF DLSS OFF.
RTX 3080 ca 39 FPS average 1440p med ultra inställningar RT OFF DLSS OFF.
RTX 3080 ca 73FPS average 1440p med ultra inställningar RT OFF DLSS O Balanced.

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Visa signatur

För närvarande dator"fri". Sparar till nytt :)

Permalänk
Medlem

Där satt den! Nu ska det installeras!!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

När jag provade starta Cyberpunk 2077 från GOG får jag en rutan där den vill installera .NET 3.5. Kräver verkligen spelet .NET 3.5? Jag menar det är en relik som släpptes 2007 och inte borde behövas i ett modernt spel.

Edit: Ok, verkar vara för den där startbilden som säger att det inte är 10 dec än. Lite fånigt att den behövde installera .NET 3.5.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FabriciusRex:

jag försökte med ställa om datum i windows och koppla från internet, men det gick inte.

Det gamla vanliga tricket

Permalänk
Skrivet av FabriciusRex:

jag försökte med ställa om datum i windows och koppla från internet, men det gick inte.

Funkar numera bara på xbox

Permalänk
Skrivet av Stefflo:

Även jag kör både RDR2 och Valhalla på höga inställningar utan hack så vi har liknande förutsättningar även om mitt kort är lite starkare än ditt på pappret.

Vi får hålla tummarna! Nvidia lär ju släppa nya dedikerade drivrutiner också!

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av MisterRotkiv:

Någon som har fått sin collectors edition skickad från Webhallen ännu? Börjar tro att det blivit något knas med min order o.O

Min har inte blivit skickad heller.. sjukt orolig här.

Visa signatur

Ryzen
1080ti

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Vi får hålla tummarna! Nvidia lär ju släppa nya dedikerade drivrutiner också!

Det har de gjort om du kikar några inlägg ovanför dig

https://www.nvidia.com/en-gb/geforce/drivers/

https://twitter.com/CDPRED_Support/status/1336669987214413826

Visa signatur

ASUS ROG Crosshair X670E Gene| AMD Ryzen 9 7800X3D Delidded | Custom EK Watercooling| WD Black SN850X 1TB + WD Black SN850X 2TB| Corsair Vengeance, DDR5-6600 64GB (2 x 32GB) @6400MHz CL 30-38-38-76| AMD Radeon RX 7900 XTX| LG UltraGear 45GR95QE OLED| MSI MPG A1000G PCIE5 1000W| Lian Li O-11 EVO|

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Behöver man installera Day 1-patchen inatt vid släppet eller är den redan inkluderad när man pre-loadar? Lär ju inte bli något game inatt om det är ~50 GB som ska tankas.

För övrigt är jag lite besviken på optimeringen. Trodde jag kunde köra på high/1080p med mitt GTX 1070. Förhoppningsvis rullar det på bra i medium/high.

Det kan inte vara så att du har ett lastgammalt grafikkort som dessutom redan var i mellansegmentet när det kom för 4 år sen?

Permalänk
Medlem

...tar ju grymt lång tid att installera. 59 Gb. 46% nu. Snart så...

Tog ett till foto under tiden, unboxed PC-version här, karta(!), en liten bok, tre vykort, klistermärken.

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Avstängd

Nice, jag installerar först imorrn ihopp om att det patchas samtidigt. Kommer att hämta ut det senare idag när affären inte är fullproppad med folk.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Behöver man installera Day 1-patchen inatt vid släppet eller är den redan inkluderad när man pre-loadar? Lär ju inte bli något game inatt om det är ~50 GB som ska tankas.

För övrigt är jag lite besviken på optimeringen. Trodde jag kunde köra på high/1080p med mitt GTX 1070. Förhoppningsvis rullar det på bra i medium/high.

Låter som orimligt höga förhoppningar om det kortet. Själv är jag glad om jag kan köra på low med hyfsad FPS med mitt 1070. Allt annat blir en positiv överraskning. 😂

Visa signatur

Fractal Design Define R4 | AMD Ryzen 7 2700 | 32GB Corsair Vengance 3200mhz | EVGA Geforce GTX 1070 | Cooler Master Silent Pro M 850W | Samsung EVO 970 Plus 500GB |

Permalänk
Skrivet av Krillec:

Det kan inte vara så att du har ett lastgammalt grafikkort som dessutom redan var i mellansegmentet när det kom för 4 år sen?

Det är inte så att du gillar att skriva dryga kommentarer som tillför noll? Stick.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Skrivet av Överkill666:

Min har inte blivit skickad heller.. sjukt orolig här.

Såg flera som kommenterat fotot på lådan till PS4 på deras FB med samma problem. Gäller det bara PC tro...? Helt jävla otroligt. Av alla gånger de inte kan skicka ut något i god tid så är det CyberPunk

Permalänk
Skrivet av RaXha:

Låter som orimligt höga förhoppningar om det kortet. Själv är jag glad om jag kan köra på low med hyfsad FPS med mitt 1070. Allt annat blir en positiv överraskning. 😂

Orimligt vet jag inte direkt. Vi får se

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk

Är det någon som fått sitt Standard Edition skickat från Webhallen ännu? Jag har spårningsnummer hos Postnord, men det står bara "Registered" och har inte uppdaterats sedan igår... Var ju taggad på att spela ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostfenix:

Det är inte så att du gillar att skriva dryga kommentarer som tillför noll? Stick.

Du har skyhöga förväntningar på ett grafikkort som är 2 generationer gammalt. Är det bättre att alla utvecklare stannar av utvecklingen, så att ditt kort kan hänga med några år till? Eller är det kanske mer realistiskt att du sänker förväntningarna istället för att kasta skit på det som du kallar ”dålig optimering”?

Permalänk
Inaktiv

Pascal må vara gammal men den presterar inte så dåligt som en del tror. Turing gav ganska lite prestandamässigt, speciellt mot Maxwell till Pascal. Ampere är intressantare men är istället svåra att få tag i. Finns ingen vettig uppgraderingsväg i dagsläget, Ampere-kortet många Pascal-ägare vill uppgradera till går inte att köpa.

Permalänk
Medlem

...men, typiskt mig, hade så bråttom så jag glömde öppna lådan. Där ligger ju två musik-CD också! Inte dumt, lyssnar på det just nu i väntan på att installationen snart är klar (vilken minut som helst)

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem

Okej, testade att starta bara för skojs skull...

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Skrivet av Krillec:

Du har skyhöga förväntningar på ett grafikkort som är 2 generationer gammalt. Är det bättre att alla utvecklare stannar av utvecklingen, så att ditt kort kan hänga med några år till? Eller är det kanske mer realistiskt att du sänker förväntningarna istället för att kasta skit på det som du kallar ”dålig optimering”?

Jag säger gärna att mitt kort orkar ett tag till. Jag har heller aldrig påstått att jag kräver att det ska flyta på high/ultra med mina prylar. Har du kollat hur 3090 presterar? Under allt kritik. Förhoppningsvis blir det bättre nu med day1-patch, nya drivers och borttaget DRM.

https://images.nvidia.com/content/images/article/cyberpunk-20...

Där framgår att det inte krävs ett monster för att få det rulla i high/1080p. Sen är frågan om det rör sig om 60 fps.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

https://www.sweclockers.com/marknad/192377-forhandsbokning-cy...

Om någon vill ha min förhandsbokning från Webbis / Medis
Du sparar en hundring jämfört med att köpa det online.

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME

Permalänk
Skrivet av Gurumanlives:

Är det någon som fått sitt Standard Edition skickat från Webhallen ännu? Jag har spårningsnummer hos Postnord, men det står bara "Registered" och har inte uppdaterats sedan igår... Var ju taggad på att spela ikväll

Är i exakt samma situation... Står endast "Registered" inte hänt nått sedan igår. Man får hoppas att man kan få det imorgon iallafall

Permalänk
Avstängd
Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Samsung Sverige

Jag uppdaterade Gog Galaxy nu och körde "Check for updates". Fick ytterligare 10GB (50GB tidigare) att ladda hem, så om det är någon som liksom jag sitter på långsamt internet kan det vara bra att köra en check.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Jag uppdaterade Gog Galaxy nu och körde "Check for updates". Fick ytterligare 10GB (50GB tidigare) att ladda hem, så om det är någon som liksom jag sitter på långsamt internet kan det vara bra att köra en check.

Fick samma nu, en uppdatering på 9,7GB.

Permalänk

Nu fick jag en uppdatering från Webhallen, verkar som om spelet dyker upp imorgon. Aja, vad är en till dag egentligen när man har väntat såhär länge!

Permalänk
Medlem

Någon som några nyheter från Amazon gällande PC släppet? Jävligt tyst från deras håll...

/M