Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Antog att det är fler som slog till på SteelSeries Arctis Pro Wireless För 1790kr på BF. Fick mina, ganska bra ljud men de har ett _väldigt_ högt bakgrundsbrus så när det är tyst eller nästan tyst var det enda jag kunde tänka på det brus som lurarna gav. Satt åt lite väl också över öronen på en medel/lite över medelstor skalle. Fick tyvärr åka i retur.

Nu blir det återigen sladd men med HiFi-lösning + lös mic .. men OMG! Det verkar vara 10ggr mer komplicerat med att hitta rätt ljud än själva datorn idag! Googlat sönder mig senaste dagarna :/

Mina har inget bakgrundsbrus, men känns något tighta - jag har stort huvud + glasögon. Hoppas lite på att de skall töja sig. Såg i någon YT-recension att Arctis 9 Wireless skall passa större skallar, men de är ju relativt nya och kostar c:a 2k.
Har själv ett par trådade Arctis 5 som sitter fantastiskt bra, men jag ville åt den dubbla trådlösheten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kokaren:

Antog att det är fler som slog till på SteelSeries Arctis Pro Wireless För 1790kr på BF. Fick mina, ganska bra ljud men de har ett _väldigt_ högt bakgrundsbrus så när det är tyst eller nästan tyst var det enda jag kunde tänka på det brus som lurarna gav. Satt åt lite väl också över öronen på en medel/lite över medelstor skalle. Fick tyvärr åka i retur.

Nu blir det återigen sladd men med HiFi-lösning + lös mic .. men OMG! Det verkar vara 10ggr mer komplicerat med att hitta rätt ljud än själva datorn idag! Googlat sönder mig senaste dagarna :/

Sennheiser hd 599 kan kan varmt rekommendera om du vill ha öppna lurar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seamp2000:

Någon som också väntar på sina adidaslurar? Har fortfarande inte fått mina. Kommer de i lådan eller till ombud de som fått?

Jag har fått dem för några veckor sen. De kom i brevlådan till mig. Är för övrigt väldigt nöjd med dem, ångrar att jag inte beställde fler att ge bort i julklapp

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av martinot:

Här är en produkt som jag tror skulle passa dig bättre!

En liten burk, med samma CPU som i denna bärbara HP jag skriver om ovan (och på just nu), men dubbelt så många kärnor (4 istället för 2), och med mer RAM (6 GB istället för 4 GB). Dessutom ännu lägre pris på ca 1700-2000 SEK med frakt, istället för 2500 (grymt prisvärd för en enkelt bärbar dator, men skall man använda enbart till TV så är det ju onödigt att betala för en skärm till som man inte nyttjar).

https://youtu.be/xmzijWC_gwc

https://youtu.be/xmzijWC_gwc

Den gamla versionen finns för 2000 på svenska Amazon (även det ett helt OK pris), men vill du ha den nya Pro-modellen så kan du beställa direkt hos tillverkaren.

https://www.amazon.se/CHUWI-10-station%C3%A4r-fyrk%C3%A4rnig-... (2000 SEK)

https://store.chuwi.com/products/chuwi-larkbox-pro ($209).

Spännande liten burk, synd att den har kylfläkt med större låda i metall och ingen fläkt så hader den varit ännu bättre.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seamp2000:

Någon som också väntar på sina adidaslurar? Har fortfarande inte fått mina. Kommer de i lådan eller till ombud de som fått?

Fick mina till ombud (DB Schenker) för lite mer än två veckor sedan.

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Spännande liten burk, synd att den har kylfläkt med större låda i metall och ingen fläkt så hader den varit ännu bättre.

Går säkert att modda in i egen låda om man vill. Skall tydligen heller inte lasta fläkt när man endast streamar 4K enligt testerna.

Här har du annars ett lite dyrare alternativ (dock fortfarande extremt prisvärd), men helt fläktlöst design från Zotac:

https://www.westium.com/zotac-zbox-ci329nano-n4100-intel-wind...

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Denna har jag köpt, gett bort och testat. Fungerar jättebra, och kan verkligen varmt rekommendera den.

Jag kan inte rekommendera den, dog helt plötsligt en kväll när jag hade en bit i plurret som skulle gå 14 timmar.

Vinkade hejdå till det köttet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av LemurenSwe:

Jag kan inte rekommendera den, dog helt plötsligt en kväll när jag hade en bit i plurret som skulle gå 14 timmar.

Vinkade hejdå till det köttet.

Aj då. Låter inte som någon gedigen konstruktion då.

Hoppas att den jag gav bort i present håller lite bättre!

Visa signatur

macOS: MacBook Air 13" [M1/16/256GB], MacBook Pro 16" [M2/32/512GB], iOS: iPad Mini [128GB/LTE], iPad Pro 12,9" [M1/512GB/LTE], iPhone SE3 [128GB], Apple Watch Series 6 44mm [LTE], LG 77" OLED C2 [OLED77C25LB]
The purpose of morality is to teach you, not to suffer and die, but to enjoy yourself and live. --Ayn Rand
Skriv under ett upprop för en grönare energipolitik: https://energiupproret.se/

Permalänk
Medlem
Skrivet av martinot:

Aj då. Låter inte som någon gedigen konstruktion då.

Hoppas att den jag gav bort i present håller lite bättre!

Har haft min i 1 år nu, utan några problem

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem

Angående ASUS Promotion

Jag blev lite orolig efter jag hade skickat in mitt (en skärmdump på köpet). Efter att ha läst att man skulle få mail om man blev godkänd eller ej så blev jag lite orolig på skärmdumpen om de skulle godkänna den. Så jag (inom tiden) skickade in kvittot också. Fick svar nu att jag redan hade blivit godkänd , bara det att jag skulle ha tålamod skulle ta ca 90 dagar att få det utbetalt.

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ploppsan:

Angående ASUS Promotion

Jag blev lite orolig efter jag hade skickat in mitt (en skärmdump på köpet). Efter att ha läst att man skulle få mail om man blev godkänd eller ej så blev jag lite orolig på skärmdumpen om de skulle godkänna den. Så jag (inom tiden) skickade in kvittot också. Fick svar nu att jag redan hade blivit godkänd , bara det att jag skulle ha tålamod skulle ta ca 90 dagar att få det utbetalt.

Tänk vad bra om det tog tag i det hela och skickade ut det där mailet som de skriver att de ska skicka ut när man är godkänd då? Uppenbarligen så var du ju godkänd utan att de har skickat ut ett mail om att du var det. Kanske skulle jag "ansöka" igen jag också för att se om jag då får reda på om jag är godkänd eller inte. Jag har två stycken som ansöktes om den 23 och 24 november och inte hört något från ASUS sedan dess.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ToddTheOdd:

Tänk vad bra om det tog tag i det hela och skickade ut det där mailet som de skriver att de ska skicka ut när man är godkänd då? Uppenbarligen så var du ju godkänd utan att de har skickat ut ett mail om att du var det. Kanske skulle jag "ansöka" igen jag också för att se om jag då får reda på om jag är godkänd eller inte. Jag har två stycken som ansöktes om den 23 och 24 november och inte hört något från ASUS sedan dess.

Kolla skräpposten, det var där jag hittade mailet från Asus.

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av lilmako:

Kolla skräpposten, det var där jag hittade mailet från Asus.

Hur ser det mejlet ut?
jag har fått ett med följande, men inget mer.

Hello Edvin,
Thank you for your participation in our "ASUS Gaming Weeks Q4 2020" promotion.
Application ID: xxxxxxxx
We will review your application as soon as possible. Please note that this process may take up to 20 business days.

A soon as your application has been approved, you will be sent a confirmation e-mail.

Kind regards,
Your ASUS Promotion Team

Dold text
Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Edvin-89:

Hur ser det mejlet ut?
jag har fått ett med följande, men inget mer.

Hello Edvin,
Thank you for your participation in our "ASUS Gaming Weeks Q4 2020" promotion.
Application ID: xxxxxxxx
We will review your application as soon as possible. Please note that this process may take up to 20 business days.

A soon as your application has been approved, you will be sent a confirmation e-mail.

Kind regards,
Your ASUS Promotion Team

Dold text

Så såg mitt mail ut. Det var därför jag skickade in ett med kvittot för att vara säker

Visa signatur

Dator : Gigabyte Z690 - Intel Core i5-12600K - 16GB 3200Mhz DDR4 Crucial ballistix - Samsung 860 Evo Basic 1 TB - Gainward Ghost 3060TI - Corsair RM 650W - Corsair Obsidian Series 550D

Permalänk
Expertgissare
Skrivet av Ploppsan:

Så såg mitt mail ut. Det var därför jag skickade in ett med kvittot för att vara säker

Ok, då är det bara att fortsätta sitta lugnt i båten ett tag till. Tack för svar

Visa signatur

FD Meshify C -|- X570 AORUS ELITE -|- Ryzen 7 3700X -|- FD Celsius S24 -|- Crucial Ballistix Sport 32GB -|- Radeon R9 380X -|- WD Black SN750 1TB

Permalänk
Medlem

För er som köpt cyberpunk via stadia verkar de skicka mailen nu. Mitt paket med kontroll och Chromecast kommer nästa vecka enligt beställningen jag precis la via mailet. Julen är kanske räddad

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Skrivet av Gulsmurf:

För er som köpt cyberpunk via stadia verkar de skicka mailen nu. Mitt paket med kontroll och Chromecast kommer nästa vecka enligt beställningen jag precis la via mailet. Julen är kanske räddad

Vilken tid beställde du om jag får fråga? Har fortfarande inte fått något mail.

Visa signatur

Stationär "Bob" - i5-8600k, GTX1070 ti, 16 gb DDR4 3000mhz
Laptop "Lennart" - 15,6 tum Macbook pro Retina intel i7, Intel Iris Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cavernosa:

Vilken tid beställde du om jag får fråga? Har fortfarande inte fått något mail.

Beställde den 21 november så var nog snabb på pucken. Men de har sagt leverans 17-18 december av stadian.

Och för de som undrar ser det ut som om det ska skickas från Dublin, så ingen tull och väntan i en "utanför EU-hög" hos posten

Mer info
Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Skrivet av Gulsmurf:

För er som köpt cyberpunk via stadia verkar de skicka mailen nu. Mitt paket med kontroll och Chromecast kommer nästa vecka enligt beställningen jag precis la via mailet. Julen är kanske räddad

Jag fick också mitt mail nyss. Minns dock inte när jag beställde men med var ett par veckor sedan. Hade varit nice att få paketet innan julen

Permalänk
Medlem

Har en bekant som köpte ny TV på Black Friday och börjar bli sugen på uppdatering själv.
Hur brukar det set ut på mellandagsrean nu när Black Friday är så pass stort?
Tänker att vissa priser inte blir lika bra men framförallt undrar jag över tillgänglighet, lagernivåerna verkar låga.
Brukar de få in påfyllning till mellandagsrean?
Har inte bestämt mig för modell, tänkte mer generellt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mirre55:

Har en bekant som köpte ny TV på Black Friday och börjar bli sugen på uppdatering själv.
Hur brukar det set ut på mellandagsrean nu när Black Friday är så pass stort?
Tänker att vissa priser inte blir lika bra men framförallt undrar jag över tillgänglighet, lagernivåerna verkar låga.
Brukar de få in påfyllning till mellandagsrean?
Har inte bestämt mig för modell, tänkte mer generellt.

Förra året vill jag påstå att vissa hade lägre pris på mellandagsrean än BF. Bl.a. LG B9 som jag slog till på, fantastisk tv!

Permalänk
Medlem
Skrivet av db1:

Förra året vill jag påstå att vissa hade lägre pris på mellandagsrean än BF. Bl.a. LG B9 som jag slog till på, fantastisk tv!

Samma här. Slog till på 65" B9 förra mellandagarna för 16990 på NoN. Tror att den gick ned till 15990 nån dag under en lagerrensning i april sen men det var den slut.

Visa signatur

B650M AORUS ELITE AX ICE | AMD Ryzen 7800X3D | Corsair H100i Elite Capellix White | G.Skill Trident Z5 Neo 32GB DDR5 6000MHz CL30 | ASUS GeForce RTX 4070 Super 12GB Dual OC | Lian Li PC-O11 Dynamic Mini Snow Edition | Corsair SF750 750W 80+ Platinum | 34" Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 3440x1440p 144Hz

Permalänk
Medlem

ASUS besvarade mitt mejl och sa min cash-back blev godkänd men det kan ta upp till 90 (!) dagar att få pengarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

ASUS besvarade mitt mejl och sa min cash-back blev godkänd men det kan ta upp till 90 (!) dagar att få pengarna.

Vad jag förstår så ska folk ha fått väntat betydligt längre än så i vissa fall, för mig att jag sett siffran 6månader nämnas nån gång.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

ASUS besvarade mitt mejl och sa min cash-back blev godkänd men det kan ta upp till 90 (!) dagar att få pengarna.

Fick det svaret förut, tror vi landade på 5 månader (4-5 någonstans där)

Inte hela världen egentligen, men status ändrades fram och tillbaka sedan försvann mitt. Ärende så jag kontaktade dem, varpå dom förklarade att det är lugnt, det blir så.

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Fick det svaret förut, tror vi landade på 5 månader (4-5 någonstans där)

Inte hela världen egentligen, men status ändrades fram och tillbaka sedan försvann mitt. Ärende så jag kontaktade dem, varpå dom förklarade att det är lugnt, det blir så.

Ansökte den 9e oktober 2019 om 25 euro för en moderkort till AMD cpu.
Den 21 juli hade jag pengarna på kontot.

Och om ni funderar på er status så kan ni kolla på https://promotion.asus.com/en/promotion_status

Permalänk
Inaktiv

Bara jag som inte kan redeema min stadia premiere från CP2077?
Min "betalning" nekas, funkar inte med kortet jag betalade cp med eller 3 andra kort från 3 andra banker. Både visa och Mastercard testat.
Har inte fungerat sedan torsdag då jag fick koden.

Idéer?

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Kastroullen:

Jag fick också mitt mail nyss. Minns dock inte när jag beställde men med var ett par veckor sedan. Hade varit nice att få paketet innan julen

Jag beställde 11 december (hade Stadia Founders edition sen tidigare men det gick visst att få Premier edition igen med handkontroll etc) och min är också på väg och kommer på onsdag.

Visa signatur

-----------------------------------------------------
Ägare/grundare: www.bjorn3d.com

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon295122:

Bara jag som inte kan redeema min stadia premiere från CP2077?
Min "betalning" nekas, funkar inte med kortet jag betalade cp med eller 3 andra kort från 3 andra banker. Både visa och Mastercard testat.
Har inte fungerat sedan torsdag då jag fick koden.

Idéer?

Jag fick koden idag och redeem:ade den precis via länken i min mejl. Hade inga problem. Prova att kontakta Stadia på Facebook via chatten kanske? Där svarade de mig efter ca 12 timmar när jag hade en fråga, snabbare än mejl I guess.

Permalänk
Skrivet av anon295122:

Bara jag som inte kan redeema min stadia premiere från CP2077?
Min "betalning" nekas, funkar inte med kortet jag betalade cp med eller 3 andra kort från 3 andra banker. Både visa och Mastercard testat.
Har inte fungerat sedan torsdag då jag fick koden.

Idéer?

Jag hade samma problem i Firefox, bytte till Chrome och då fungerade det. Vet inte om det är mina tillägg som blockerade betalningen på något vis.