Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Medlem

Hur mycket tror vi en Ryzen5 2600x kommer flaska? kommer iofs sikta på1080p60 med ett rtx2060 så kanske inte är relevant.

Visa signatur

Ingenting bara fungerar, det går att gräva i precis alla settings.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ksw:

Hur mycket tror vi en Ryzen5 2600x kommer flaska? kommer iofs sikta på1080p60 med ett rtx2060 så kanske inte är relevant.

Jag skulle räkna med att det rullar på bra i high settings i 1080p, så länge inte ray tracing är på.

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Avstängd

Cyberpunk 2077-buggar kan bero på för höga grafikinställningar

"Men – grafikbuggarna kan bero på att spelet körts med för höga grafikinställningar. Det säger Fabian Mario Döhla, kommunikationsansvarig för CD Projekt Red i bland annat Tyskland. Han skriver i en tweet att grafikproblemen uppstår för att för höga grafikinställningar gör att datorn inte hinner streama allt material, vilket får till följd att animationer, objekt, läppsynk och annat blir fel. Och det gör stor skillnad att skruva ner grafikreglagen, hävdar han."

https://www.fz.se/nyhet/285178-cyberpunk-2077-buggar-kan-bero...

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Cyberpunk 2077-buggar kan bero på för höga grafikinställningar

"Men – grafikbuggarna kan bero på att spelet körts med för höga grafikinställningar. Det säger Fabian Mario Döhla, kommunikationsansvarig för CD Projekt Red i bland annat Tyskland. Han skriver i en tweet att grafikproblemen uppstår för att för höga grafikinställningar gör att datorn inte hinner streama allt material, vilket får till följd att animationer, objekt, läppsynk och annat blir fel. Och det gör stor skillnad att skruva ner grafikreglagen, hävdar han."

https://www.fz.se/nyhet/285178-cyberpunk-2077-buggar-kan-bero...

Låter som dålig bortförklaring imo

Visa signatur

z690, 12600k, 32Gb ddr4, rtx 4080, 1000w, 1440p

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av dalledalle:

Låter som dålig bortförklaring imo

Främsta exemplet är ursprungliga Batman Arkham Knight till PC. Men det fixades tillslut. Så helt orimligt är inte förklaringen. Bra spel men inte alltför smickrande att jämföras med.

Microsofts lösning för att accelerera NVMe PCIe 4.0 kan inte komma en dag för tidigt.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av dalledalle:

Låter som dålig bortförklaring imo

Helt enkelt ett spel som inte var färdigt för release än.

Skrivet av anon5930:

Främsta exemplet är ursprungliga Batman Arkham Knight till PC. Men det fixades tillslut. Så helt orimligt är inte förklaringen. Bra spel men inte alltför smickrande att jämföras med.

Microsofts lösning för att accelerera NVMe PCIe 4.0 kan inte komma en dag för tidigt.

Hade faktiskt nära nog noll problem med Knight, fick ändra lite i ini filer men spelade igenom ett par gånger med 280x 3GB kort innan den stora patchen kom.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Kaleid:

Helt enkelt ett spel som inte var färdigt för release än.

Hade faktiskt nära nog noll problem med Knight, fick ändra lite i ini filer men spelade igenom ett par gånger med 280x 3GB kort innan den stora patchen kom.

Verkligen! Konsolutgåvorna fungerade fint, men PC-versionen desto mindre. Men som jag minns, många år senare, så hade jag streamingproblem precis vid lanseringen vilket fixades när spelet patchades första gången. Körde troligen ett R9 290 då, hade heller inga problem med AC Unity som på PC var extremt buggigt för många. SSD, i7 2700K, 16GB RAM och R9 290 i bägge fall vilket underlättade mycket. De mest absurda felen fick man med HDD har jag för mig, dåliga att streama data på snabbt.

Tänkt spela igenom Arkham Knight igen, verkligen ett spel jag vill återvända till. Speciellt med min idag betydligt kraftfullare dator dessutom.

Permalänk
Skrivet av Kaleid:

Helt enkelt ett spel som inte var färdigt för release än.

Om det inte är färdigt för release nu så undrar jag hur det såg ut 16e april. Låter som det skulle bli världens trainwreck om de inte försenade spelet.

Permalänk
Medlem

På väg från Inet!

Visa signatur

AMD 5900X + Noctua NH-U12A / Gigabyte X570S Aero G / XFX RX 6800XT Merc 319 / 64 Gb RAM / Fractal Design Pop Silent Vit + PSU Seasonic Prime PX 750

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yamato:

Tror du fick fel info, här är sidan med uppdaterad paketinfo direkt från Post Nord.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av okkivas:

Samma här. Har aldrig förstått det här med att endast ultragrafik räknas när det kommer till prestanda. När blev det så och varför? Personligen är steget att pilla och försöka optimera inställningar för FPS alltid det första man gör, men det kan vara jag som är konstig. Det beror nog på Quake m.fl tider för min del.

Bra fråga faktiskt. Själv växlar jag mellan hög bildkvalitet och hög bildfrekvens, men måste man inte ha högsta inställningarna med tresiffrig bildfrekvens så klarar man sig bra med komponenter som inte är alltför färska.

Personligen har jag råd att köpa det jag vill ha i min dator, var tänkt att gå från 3900X till 5900X och 1080Ti till 3080 nu i höst/vinter men misslyckades med att få tag i både CPU och processor. Men det blir nog något nästa år istället. 1080Ti kommer jag nog inte behöva byta ut på länge men risken är stor att det ändå blir något. Men vill gärna se bättre raytracingprestanda. Och att det är möjligt att få tag i kort. Asus 3080 TUF OC är det enda kortet jag vill ha i mitt system. Kör en NR200P och just denna modell fungerar riktigt bra.

Rätt skönt med komponenter där man inte behöver optimera utan når den FPS man vill ha från början. Men som entusiast är det ju trevligt att fippla runt och försöka förbättra resultatet.

Permalänk
Inaktiv

Hade tänkt ta fredag ledigt för att få en tredagarshelg och kunna klämma in så mycket tid i Cyberpunk 2077 som möjligt. Men har möte med tyska delen i koncernen på förmiddagen och då det dessutom är mitt område, CAD, det handlar om så får det bli en halvdag istället. Känns inte vettigt att skjuta upp ett möte för att sitta hemma och spela, även om detta spel för mig motiverar att ta ledigt. Var tänkt att ta en vecka när spelet var tänkt att släppas i september, lite lugnare då.

Återstår att se om spelet dyker upp i tid. Komplett har inte skickat men hyffsat gott om tid ännu.

Sedan börjar jag bli nojjig över att grafikkortet skulle ge upp precis innan jag får hem spelet... omöjligt att byta ut den nu som marknaden ser ut. Har ett 1070 liggandes men med tanke på hur tungdrivet CP2077 är så känns det inte attraktivt.

Permalänk

En tweet ifrån Gamers nexus angående den dåliga prestandan på spelet

"FYI: Cyberpunk currently has DRM that is only active for reviewers and is known to reduce performance. Will not be active on launch day, therefore any testing published today will not accurately reflect launch performance. CDPR warned us of this, so we are waiting for launch day."

Får se hur tungt det är att driva. Har personligen en rtx 2060 med en 3440x1440 skärm så får nog sänka kvaliten några snäpp oavsett

Permalänk
Medlem

De har visst lyckats gräva fram lite officiella Nvidia benchmarks här: https://videocardz.com/newz/nvidia-official-cyberpunk-2077-rt...

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Skrivet av TM:

De har visst lyckats gräva fram lite officiella Nvidia benchmarks här: https://videocardz.com/newz/nvidia-official-cyberpunk-2077-rt...

Wow, 40 fps med ett 3080 i 1440p, blir att vänta en generation till innan game on.

Visa signatur

i7 6700k @4,1 base - 4,4 Turbo | XFX 590X Fatboy | Gigabyte Z270 D3 | 2x16 GB Corsair Vengence 3200MHz Cl 16| Intel 750 400GB |EVO 970 1 TB Steamdrive| 64TB thin provision

Permalänk
Skrivet av The Kristoffer:

Wow, 40 fps med ett 3080 i 1440p, blir att vänta en generation till innan game on.

Dock ultra inställningar och RT.
Är Cyberpunk nya Crysis för datorer?
Ska bli intressant att se vad min 5600x med ett 3080 FE kan leverera, speciellt på min 3440x1440 skärm.
Låter som datorn kan få svettas en hel del..
Vart köper alla spelet btw, någon nackdel att stödja utvecklarna och köpa direkt via Gog?

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Wow, 40 fps med ett 3080 i 1440p, blir att vänta en generation till innan game on.

Beror på om Ultra verkligen gör så stor skillnad jämfört med very high eller high osv. Slår man av ray tracing kommer det såklart också göra en stor skillnad i prestanda. Det verkar se rätt bra ut utan ray tracing också: https://www.reddit.com/r/cyberpunkgame/comments/k9a7az/rtx_of...

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem
Skrivet av The Kristoffer:

Wow, 40 fps med ett 3080 i 1440p, blir att vänta en generation till innan game on.

Är väl inte helt ovanligt med AAA-spel som kräver en eller två generationer GPUer innan precis allt kan köras på max med "acceptabel" fps? Speciellt då nya funktioner (RT i detta fall) implementeras. Så länge det inte är dåligt optimerat och de högre inställningarna ger spelet potential till ytterligare ögongodis i framtiden så ser jag ingen nackdel med att allt maxat inte är möjligt med dagens hårdvara, själv kommer jag anpassa så jag får mina stabila 60

Permalänk
Medlem

Äntligen ett spel som kräver fläskig hårdvara för att maxas.
Får mig att minnas den gamla goda tiden då Crysis släpptes 😍

Visa signatur

Corsair 5000D | PRIME X670E-PRO | 7800X3D |
Kingston Fury Beast DDR5 2x16GB @6000MT/s CL30-40-40-28 | TUF RTX 4090 | 2 * 2TB WD Black SN850X PCI-E 4 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inter_1908:

Dock ultra inställningar och RT.
Är Cyberpunk nya Crysis för datorer?
Ska bli intressant att se vad min 5600x med ett 3080 FE kan leverera, speciellt på min 3440x1440 skärm.
Låter som datorn kan få svettas en hel del..
Vart köper alla spelet btw, någon nackdel att stödja utvecklarna och köpa direkt via Gog?

Köpte av GOG, varför skulle det vara en nackdel att stödja utvecklarna?

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Preloadat via Steam, känns bra att ha Cyberpunk ikonen på skrivbordet, vilken tid kan man börja spela inatt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av LastNinjas:

Preloadat via Steam, känns bra att ha Cyberpunk ikonen på skrivbordet, vilken tid kan man börja spela inatt?

Ska vara 01:00 Torsdag för oss om jag fattat rätt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sINsen:

Köpte av GOG, varför skulle det vara en nackdel att stödja utvecklarna?

Det kostar 630kr på GOG, och 559kr på EGS. Nackdelen är alltså att man betalar 71kr mer på GOG.
https://www.gog.com/game/cyberpunk_2077
https://www.epicgames.com/store/en-US/product/cyberpunk-2077/...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Det kostar 630kr på GOG, och 559kr på EGS. Nackdelen är alltså att man betalar 71kr mer på GOG.
https://www.gog.com/game/cyberpunk_2077
https://www.epicgames.com/store/en-US/product/cyberpunk-2077/...

Javisst, 71 kr till utvecklarna istället, så dom kan utveckla fler spel.

Visa signatur

🎮 → 5800X3D • B450 Tomahawk Max • 3080 FTW3 Ultra @Customloop
🖥️ → 3440x1440
⌨️ → Zoom65
🖱️ → G-Pro Wireless Superlight
🎧 → Steelseries Arctis 7

Permalänk
Medlem

Köpte mitt via GOG, har laddat ned och installerat spelet.
Försökte trycka på "play" men Johnny sa åt mig att somna om

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk

Behöver man installera Day 1-patchen inatt vid släppet eller är den redan inkluderad när man pre-loadar? Lär ju inte bli något game inatt om det är ~50 GB som ska tankas.

För övrigt är jag lite besviken på optimeringen. Trodde jag kunde köra på high/1080p med mitt GTX 1070. Förhoppningsvis rullar det på bra i medium/high.

Visa signatur

Lenovo Legion 5 Pro | 16" QHD 165Hz | Ryzen 7 5800H | 16GB DDR4@3200 Mhz | 512GB SSD | RTX 3070 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Inte många dagar kvar nu. Ryktena om ännu en försening kanske inte stämmer denna gång. Missade Amazon's erbjudande men 449kr på Komplett var överkomligt.

Beställde du också på komplett? Vad har du för leveransdatum? Min förväntas nu i lager 6e Jan. Inte så skoj
Kommer avbeställa och köpa en digital kopia istället om det verkligen dröjer så länge.

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Känns inte vettigt att skjuta upp ett möte för att sitta hemma och spela

Chefen på FZ.se ringde - de kansellerar ditt medlemskap där men du får vara kvar på nåder här på SweC.

Visa signatur

Ryzen 7 7800x3d | MSI 650 Tomahawk Wifi | Corsair Vengeance RGB 2 × 16 GB 6000 MHz | GWD GeForce RTX 4090 Phantom GS | 3x SSD 256+512+512GB | ASUS TUF Gaming 1000W Gold | Corsair 7000D Airflow | Samsung Neo G9 240Hz HDR/LG 27GN950 4k 140Hz | Oculus Quest 2

Permalänk
Inaktiv

14 timmar kvar nu boys

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Fulci:

Jahapp, ens 3080/3090 kort räcker inte räcker längre med 40-45 fps avg i 4K/ultra utan RT. : /

https://i.imgur.com/asBFCAH.png

Review copies av spelet har ett DRM-skydd som påverkar prestandan. Så skulle ta den där med en nypa salt tills man kunnat testa själv. Man kan ju i alla fall hoppas att man kan få mer än 40 FPS... D;

Visa signatur

Mr. Scriptman