Allt om Cyberpunk 2077 – nästa storspel från CD Projekt Red

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av NordhNet:

Gör som jag, upprepa frasen ”1080ti räcker fortfarande” ungefär 1000ggr om dagen. Till sist tror jag på det....hoppas jag 😩

Haha, ja typ. Väldigt intressant att se hur det rullar. Är ju inte som att det finns så mycket att välja på om man vill uppgradera heller.

Första rundan blir att njuta av spelet. Runda två med något kraftfullare kort och njuta av bättre grafik/flyt. Blir nog bra i slutändan, mest bara glad att spelet faktiskt kom ut tillslut. Var ganska inställd på att spelet skulle skjutas upp igen så blev positivt överraskad denna gång.

Skrivet av oqvist:

Här liras på 1070. Går fortfarande

Har ett sånt kort liggandes, Zotac 1070 Mini, som använts i en sekundär dator. Kortet har sprungits förbi rejält, redan 1080Ti hade nästan dubbla prestandan, men det är ett kort som står sig bra trots sin ålder. Finns inget den inte kan köra idag, 8GB VRAM är fortfarande bra nog och framförallt ett relativt svalt kort. En generation bakåt, 970 är det nog nästan på gränsen med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Haha, ja typ. Väldigt intressant att se hur det rullar. Är ju inte som att det finns så mycket att välja på om man vill uppgradera heller.

Första rundan blir att njuta av spelet. Runda två med något kraftfullare kort och njuta av bättre grafik/flyt. Blir nog bra i slutändan, mest bara glad att spelet faktiskt kom ut tillslut. Var ganska inställd på att spelet skulle skjutas upp igen så blev positivt överraskad denna gång.

Har ett sånt kort liggandes, Zotac 1070 Mini, som använts i en sekundär dator. Kortet har sprungits förbi rejält, redan 1080Ti hade nästan dubbla prestandan, men det är ett kort som står sig bra trots sin ålder. Finns inget den inte kan köra idag, 8GB VRAM är fortfarande bra nog och framförallt ett relativt svalt kort. En generation bakåt, 970 är det nog nästan på gränsen med.

Jag har GTX 580 nu i andra burken. Den går inte ha så mycket kul med men på min 2560x1080p monitor så har jag kört AC Syndicate, Rogue utan problem maxat i över 60 fps. Nu körs Dishonored 2. Deus Ex Mankind var jag lite förvånad över hur tungdrivet det var. Enkelt få spelbart dock men går inte köra Ultra. Kul ändå besöka gamla lir man alltid velat lira men på något sätt blivit distraherad och kört annat

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem

Laddade ned CP2077 klart via GOG och testade att trycka på play-knappen bara för att se om något skulle hända. Kommer då upp en bild på stället där man väcks av Johnny i de trailers man sett med texten; "Johnny: Go back to sleep, Samurai. It´s not December 10th yet!". Så nu är det bara att lyda och lägga sig och sova ett par dagar

Permalänk
Medlem

För er som behöver nåt att underhålla er med i väntan på release, vad händer om John Wick levde i 2077: https://www.youtube.com/watch?v=JJdtkKNQKJ4

Visa signatur

Att spela är mänskligt

Permalänk
Medlem

Pre load på steam också nu.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Skrivet av meanh:

Laddade ned CP2077 klart via GOG och testade att trycka på play-knappen bara för att se om något skulle hända. Kommer då upp en bild på stället där man väcks av Johnny i de trailers man sett med texten; "Johnny: Go back to sleep, Samurai. It´s not December 10th yet!". Så nu är det bara att lyda och lägga sig och sova ett par dagar

Skrivet av Trombley:

Pre load på steam också nu.

Börjar bli lite avundsjuk att folk börjar pre load nu.. Väntar fortfarande på min fysiska kopia från @webhallen. Det är väll sånt man får ta om man vill ha en karta och lore bok osv.

Som jag också skrev tidigare har jag inte hört ett knysst från @webhallen om när jag kan tänkas få det heller.. Orderstatus står fortfarande bara på "Mottagen"

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Jag har GTX 580 nu i andra burken. Den går inte ha så mycket kul med men på min 2560x1080p monitor så har jag kört AC Syndicate, Rogue utan problem maxat i över 60 fps. Nu körs Dishonored 2. Deus Ex Mankind var jag lite förvånad över hur tungdrivet det var. Enkelt få spelbart dock men går inte köra Ultra. Kul ändå besöka gamla lir man alltid velat lira men på något sätt blivit distraherad och kört annat

Lite halvkul med sekundära system som inte är helt i takt med utvecklingen i mitt tycke, mer pill med att optimera och få saker att fungera. Lite som när man var ung och fick vara glad över att man ens hade en dator det gick spela på.
Konstig sak att längta tillbaks till möjligen, men det är ju så man växt upp. Idag har man sällan problem med att köpa det dyraste kortet på marknaden och inte riskera att spränga någon budget. Eller för mig personligen då. 3090 är ganska brutal prismässigt förstås.

Rogue borde vara ganska lugnt, men Syndicate borde vara ganska tung med. Har du provat AC Unity? Den borde vara svårdriven, 780/R9 290 hade ganska jobbigt i det spelet minns jag, körde själv ett 290 på den tiden.

Dishonored 2 är ganska imponerande, flera år nyare och såg, iallafall när det släpptes, jävligt bra ut. Deus Ex Mankind var tungt även på mitt 290 bitvis, men 1070 var det lugnt med.

Skrivet av meanh:

Laddade ned CP2077 klart via GOG och testade att trycka på play-knappen bara för att se om något skulle hända. Kommer då upp en bild på stället där man väcks av Johnny i de trailers man sett med texten; "Johnny: Go back to sleep, Samurai. It´s not December 10th yet!". Så nu är det bara att lyda och lägga sig och sova ett par dagar

Hur mycket utrymme krävde spelet vid nedladdning/väl installerat? Behöver stöka om med min lagring misstänker jag, spelade igenom det, för mig, underbara Terminator: Resistance i helgen men gav bara 20GB åter lagringsmässigt.

Skrivet av Mr_Mattson:

Börjar bli lite avundsjuk att folk börjar pre load nu.. Väntar fortfarande på min fysiska kopia från @webhallen. Det är väll sånt man får ta om man vill ha en karta och lore bok osv.

Som jag också skrev tidigare har jag inte hört ett knysst från @webhallen om när jag kan tänkas få det heller.. Orderstatus står fortfarande bara på "Mottagen"

Väntar även jag på en fysisk box (med digital upplåsningsnyckel) och hade gillat att kunna förladda redan nu. Samtidigt kanske den sista väntan blir än mer olidlig, när allt är redo och bara väntar på att bli nedräknad och klar.

Med mitt nuvarande obegränsade Telia 4G som ger runt 140Mbit så är det nog ganska lugnt iallafall. Värre innan med obegränsat Tele 2 4G som gav 20Mbit med planeterna perfekt linjerat...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr_Mattson:

Börjar bli lite avundsjuk att folk börjar pre load nu.. Väntar fortfarande på min fysiska kopia från @webhallen. Det är väll sånt man får ta om man vill ha en karta och lore bok osv.

Som jag också skrev tidigare har jag inte hört ett knysst från @webhallen om när jag kan tänkas få det heller.. Orderstatus står fortfarande bara på "Mottagen"

Jag frågade personalen på Inet om hur det var med leverans av deras fysiska exemplar. Deras svar var att de absolut inte fick skicka iväg spelen förrän tidigast dagen innan så det kommer med posten på releasedagen. Gissningsvis har webbhallen samma restriktioner.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av hax1:

Jag frågade personalen på Inet om hur det var med leverans av deras fysiska exemplar. Deras svar var att de absolut inte fick skicka iväg spelen förrän tidigast dagen innan så det kommer med posten på releasedagen. Gissningsvis har webbhallen samma restriktioner.

Låter vettigt. Även om det inte skulle göra något om de råkade skicka iväg tidigare, spelet måste ju ändå aktiveras.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite halvkul med sekundära system som inte är helt i takt med utvecklingen i mitt tycke, mer pill med att optimera och få saker att fungera. Lite som när man var ung och fick vara glad över att man ens hade en dator det gick spela på.
Konstig sak att längta tillbaks till möjligen, men det är ju så man växt upp. Idag har man sällan problem med att köpa det dyraste kortet på marknaden och inte riskera att spränga någon budget. Eller för mig personligen då. 3090 är ganska brutal prismässigt förstås.

Rogue borde vara ganska lugnt, men Syndicate borde vara ganska tung med. Har du provat AC Unity? Den borde vara svårdriven, 780/R9 290 hade ganska jobbigt i det spelet minns jag, körde själv ett 290 på den tiden.

Dishonored 2 är ganska imponerande, flera år nyare och såg, iallafall när det släpptes, jävligt bra ut. Deus Ex Mankind var tungt även på mitt 290 bitvis, men 1070 var det lugnt med.

Hur mycket utrymme krävde spelet vid nedladdning/väl installerat? Behöver stöka om med min lagring misstänker jag, spelade igenom det, för mig, underbara Terminator: Resistance i helgen men gav bara 20GB åter lagringsmässigt.

Väntar även jag på en fysisk box (med digital upplåsningsnyckel) och hade gillat att kunna förladda redan nu. Samtidigt kanske den sista väntan blir än mer olidlig, när allt är redo och bara väntar på att bli nedräknad och klar.

Med mitt nuvarande obegränsade Telia 4G som ger runt 140Mbit så är det nog ganska lugnt iallafall. Värre innan med obegränsat Tele 2 4G som gav 20Mbit med planeterna perfekt linjerat...

Skrev fel menade AC Revelations. Jag kom på mig att skriva Syndicate trodde jag hade ändrat

Rogue släpptes ju samtidigt med Unity men en annan spelmotor kanske? Men ja det var lättdrivet. Inte så otroligt mycket snyggare än Revelations dock kanske kör black flag motorn?

Visa signatur

Corsair A850W
Intel I7-7700K Kaby Lake
Asus Z270H GAMING
16 gb RAM
msi 3080 suprim x

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Hur mycket utrymme krävde spelet vid nedladdning/väl installerat? Behöver stöka om med min lagring misstänker jag, spelade igenom det, för mig, underbara Terminator: Resistance i helgen men gav bara 20GB åter lagringsmässigt.

59,4GB stor är mappen just nu när jag kollar i alla fall, men vem vet hur mycket det kan tänkas öka med diverse patchar. Misstänker att rekommenderade 70GB inte är så långt från sanningen efter några patchar.

Permalänk
Medlem

Intressanta initiala prestandatest prestandatest. Värt att notera att detta är utan dag 1-patchen.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem

Jag har ett presentkort på 500:- på Elgiganten.. haken är att kortet endast går att använda i fysisk butik. Tror ni att det kommer vara möjligt att köpa spelet i butik för 500 på releasedagen och den kommande helgen?

Permalänk

En review av spelet. Enligt denna killen så lever det upp till hypen.. Trotts gott om massa buggar och "Technical Issues." Hoppas de mesta av alla buggar fixas på day one patch

https://www.youtube.com/watch?v=rjzCu1rpvew

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Intressanta initiala prestandatest prestandatest. Värt att notera att detta är utan dag 1-patchen.

Jahapp, ens 3080/3090 kort räcker inte räcker längre med 40-45 fps avg i 4K/ultra utan RT. : /

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fulci:

Jahapp, ens 3080/3090 kort räcker inte räcker längre med 40-45 fps avg i 4K/ultra utan RT. : /

https://i.imgur.com/asBFCAH.png

Utan dlss dock. Men ja, verkar vara ett tungt spel. Hoppas det visuella reflekterar det åtminstone.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

Skrev fel menade AC Revelations. Jag kom på mig att skriva Syndicate trodde jag hade ändrat

Rogue släpptes ju samtidigt med Unity men en annan spelmotor kanske? Men ja det var lättdrivet. Inte så otroligt mycket snyggare än Revelations dock kanske kör black flag motorn?

Ah! Revelations bör vara lättdrivet, kom innan Black Flag. Black Flag har nog en hel del gemensamt med Rogue också, någon variant av Black Flags motor ska användas.

Black Flag måste jag försöka ta mig tid att spela igenom igen något tag, underbart spel.

Skrivet av meanh:

59,4GB stor är mappen just nu när jag kollar i alla fall, men vem vet hur mycket det kan tänkas öka med diverse patchar. Misstänker att rekommenderade 70GB inte är så långt från sanningen efter några patchar.

Tack, lät inte så fasligt faktiskt. Borde vara görbart att få hem lanseringsdagen till och med.
Tyckte jag såg något om 40GB-patchar till konsol så får se vart det slutar på PC.

En bra bit ifrån Warzone exempelvis.

Skrivet av Trombley:

Intressanta initiala prestandatest prestandatest. Värt att notera att detta är utan dag 1-patchen.

Första, möjligen andra (hej Flight Simulator) titeln som får mitt 1080Ti att känna sig utdaterad. Dock imponerade inget av korten speciellt mycket. Lite skönt att det aldrig blev något 3080 nästan, men vi får se med lite patchar hur prestandan ser ut.

Ser ut att bli tight redan i 2560x1440 i medium för mig. 3440x1440 är nog bara att glömma.

Permalänk
Medlem

Wohoo, min collectors edition är på väg..
har redan tagit semester den 11 och 14e. Så en fethelg lär hända...
Goding offline”hint hint” skickat till nära och kära...

Visa signatur

Game: Intel Core i9-10940X / 128GB DDR4-3200 RAM | 2 x Nvidia Titan RTX | 2 x 2TB Samsung 970 Evo M.2 SSD
Laptop: Zbook 15 G5
Media:Intel NUC Frost Canyon Tall I7-10710U | EVOLV Shift I5 6600K 16GB RAM GTX 2070 2X500GB 2.M SSd
Consol: Playstation 5, Xbox series X, Nintendo Switch

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Jag frågade personalen på Inet om hur det var med leverans av deras fysiska exemplar. Deras svar var att de absolut inte fick skicka iväg spelen förrän tidigast dagen innan så det kommer med posten på releasedagen. Gissningsvis har webbhallen samma restriktioner.

Skrivet av Kaleid:

Låter vettigt. Även om det inte skulle göra något om de råkade skicka iväg tidigare, spelet måste ju ändå aktiveras.

Mitt exemplar blev skickat från Webhallen idag kl. 09
Ej collector's edition eller dylikt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Mitt exemplar blev skickat från Webhallen idag kl. 09
Ej collector's edition eller dylikt.

Har det faktiskt gått iväg då eller är det vanliga första steget med Elektronisk förhandsinformation eller vad det nu står?

Permalänk
Medlem
Skrivet av hax1:

Har det faktiskt gått iväg då eller är det vanliga första steget med Elektronisk förhandsinformation eller vad det nu står?

Det är korrekt, än så länge är det bara Elektronisk förhandsinformation
Men känner jag Webhallen rätt (som jag gör med level 16 ) så skickar de paket i eftermiddag så det bör definitivt landa på releasedagen för mig.

Permalänk
Skrivet av Billy Joe Bob:

Det är korrekt, än så länge är det bara Elektronisk förhandsinformation
Men känner jag Webhallen rätt (som jag gör med level 16 ) så skickar de paket i eftermiddag så det bör definitivt landa på releasedagen för mig.

Är i exakt samma position! Dock är jag endast i level 0 hahah 😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av Billy Joe Bob:

Det är korrekt, än så länge är det bara Elektronisk förhandsinformation
Men känner jag Webhallen rätt (som jag gör med level 16 ) så skickar de paket i eftermiddag så det bör definitivt landa på releasedagen för mig.

Ja det borde ju verkligen inte vara några bekymmer

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Lite halvkul med sekundära system som inte är helt i takt med utvecklingen i mitt tycke, mer pill med att optimera och få saker att fungera. Lite som när man var ung och fick vara glad över att man ens hade en dator det gick spela på.
Konstig sak att längta tillbaks till möjligen, men det är ju så man växt upp.

Samma här. Har aldrig förstått det här med att endast ultragrafik räknas när det kommer till prestanda. När blev det så och varför? Personligen är steget att pilla och försöka optimera inställningar för FPS alltid det första man gör, men det kan vara jag som är konstig. Det beror nog på Quake m.fl tider för min del.

Permalänk
Medlem
Skrivet av okkivas:

Samma här. Har aldrig förstått det här med att endast ultragrafik räknas när det kommer till prestanda. När blev det så och varför? Personligen är steget att pilla och försöka optimera inställningar för FPS alltid det första man gör, men det kan vara jag som är konstig. Det beror nog på Quake m.fl tider för min del.

Kan inte svara på varför det är eller har blivit så, men jag skulle då aldrig få för mig att köra på något lägre än Ultra t.ex. Om inte FPSn blir alltför bedrövlig då så klart, inom rimlighetens reson.
Har jag en gaming station så vill jag att allt ska vara optimalt och maxat.

Permalänk
Avstängd

I flera fall så är det omöjligt att skilja på high och ultra i hur det ser ut.
_____
Fick email från inet, min order ska skickas idag också

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaleid:

I flera fall så är det omöjligt att skilja på high och ultra i hur det ser ut.
_____
Fick email från inet, min order ska skickas idag också

Nej det är verkligen inte som det var förr.
Man måste nästan ha direkt jämförelse A/B för att kunna se skillnad.
Skillnaden på ultra och high kan vara typ några löv på avstånd renderas i högre upplösning.
Inget märkbar skillnad men kan göra skillnad i FPS

Roliga är också att i många spel så räknas ultra med skräpeffekter som Bloom, motionblur, grain mm "On"

Sånt förfular bara imo och drar onödig prestanda.

Visa signatur

🇸🇪 VR Sverige Discord server - Svensk VR Community
https://discord.com/invite/avnhs6mgjc

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Molotov:

Nej det är verkligen inte som det var förr.
Man måste nästan ha direkt jämförelse A/B för att kunna se skillnad.
Skillnaden på ultra och high kan vara typ några löv på avstånd renderas i högre upplösning.
Inget märkbar skillnad men kan göra skillnad i FPS

Roliga är också att i många spel så räknas ultra med skräpeffekter som Bloom, motionblur, grain mm "On"

Sånt förfular bara imo och drar onödig prestanda.

Japp, att stänga av t.ex. motion blur är ju bland det första man gör.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Förlåt om man är lite trög, men om man köper XSX versionen direkt via xboxet för 719kr får man nåt extra då eller tillgång till xsx features snabbare än de som köper one x versionen och får de uppgraderat känns ju helt rubbat att ha den dyrare när man kan få one x versionen 200 kr billigare och uppgraderat och få alla features samtidigt