Sagan om ringen / The Lord of the Rings kommer till 4K UHD

Permalänk
Medlem

Jobbigt läge, vill ha det flådiga gift-setet...

men ryktena säger att till sommaren 2021 kommer ännu en utgåva med nytt extramaterial.

Permalänk
Medlem
Skrivet av High1ander:

Tippar på att det inte blir så, finns massor av filmer som är i 4K men som Netflix bara har i Full HD. Är bara deras egna serier som är garanterade att vara i 4K.

Samt, går miste om ca 70% av informationen i bilden så det blir aldrig speciellt bra.

LOTR förtjänar riktig 4K

Visa signatur

What evah! i'll do what i want! | Det stavas väl inte väll...såvida du inte ska skriva välling.
"Det var väl bra"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Samt, går miste om ca 70% av informationen i bilden så det blir aldrig speciellt bra.

LOTR förtjänar riktig 4K

Ja, men Netflix har ju filmer som Highway Men som är filmat i 8K och mastrad 4K, inte fan hjälper de när fokusen är satt helt åt helvete på vissa shots så man sitter och kliar sig i huvudet vafan de gör. Men det är svårt att sätta perfekt fokus, man har bara Full HD monitorer som Focus Assist (för "små" 4K finns inte). Så man kanske tror att ansiktet är i fokus, men vad som är i fokus är näsan eller öronen. Om något så gör sånt bara saker sämre för tyvärr så på just "analog film" så är fokus mycket svårare än på digital film (analogt så står man i princip med ett måttband och drar det för att sen sätta linsens fokus till t.ex. 1.3m, så är linsen felkalibrerad så blir det fel, när "rätt fokus" bara är 2cm, går skådespelaren fel på 7:e tagningen blir det fel...). Så dessa fel brukar komma fram lite tydligare på 2K och 4K scans än vad det gjorde på VHS eller DVD.

Däremot kommer det bli mysigt med Atmos, har 5.2.2 hemma så det tillsammans med färgen blir nog största lyftet.

Visa signatur

There can be only ONE...

Permalänk
Medlem
Skrivet av emilakered:

"bär av utför" är lite av ett understatement.. Min bestämda åsikt är att Hobbit #2 och #3 är rena skräpet. Så bra källmaterial, så halvhjärtat genomförande. Första filmen klarar sig med nöd och näppe, men den är mil från LOTR-trilogin.

Tycker alla tre är fantastiska. Men som sagt, går ju knappast att jämföra med LOTR trilogin. Skulle nog vilja säga att tredje filmen är bäst. Jag menar, har du sett Gandalf, Saruman, Galadriel, Elrond, Radagast i en och samma scen, kan ju inte bli så mycket mer epic än så.

Visa signatur

Dator 1: | i9 9900k | MSI RTX 4080 Ventus 3x OC | ASUS ROG STRIX Z390-F Gaming | Corsair LPX DDR4 32 GB 3200Mhz | FD define S | Samsung 850 EVO 1TB | Samsung 980 NVMe M.2 1TB | Noctua NH-U12S | Corsair RM750x 750W | Windows 11
Skärm 1: ASUS 27" ROG SWIFT PG279Q 1440p @ 165Hz/IPS/G-Sync
Skärm 2: ASUS 27" TUF VG27AQ1A 1440p @ 170Hz/IPS/G-Sync/HDR

Permalänk
Medlem

Seriöst, går det inte att köpa film i butiker längre?!? Jag blev sugen på att impulsköpa denna, bor ändå i en av sveriges största städer... Varit på Elgiganten, MediaMarkt och ICA Maxi, INGEN av de butikerna har denna box i lager... och utbudet de har är ett rent skämt. Visst, jag förstår att det är få människor som faktiskt konsumerar film via fysisk media nu för tiden... men det borde ju finnas marknad för att tillhandahålla exlusiva titlar som denna box, eller för den delen stora filmer främst i 4K UHD utgåvor, för då säljer man ju nått som faktiskt inte går att streama...

Nån som kan tipsa om vart man kan köpa denna i Linköping?

Permalänk
Lego Master
Skrivet av Zoux:

Seriöst, går det inte att köpa film i butiker längre?!? Jag blev sugen på att impulsköpa denna, bor ändå i en av sveriges största städer... Varit på Elgiganten, MediaMarkt och ICA Maxi, INGEN av de butikerna har denna box i lager... och utbudet de har är ett rent skämt. Visst, jag förstår att det är få människor som faktiskt konsumerar film via fysisk media nu för tiden... men det borde ju finnas marknad för att tillhandahålla exlusiva titlar som denna box, eller för den delen stora filmer främst i 4K UHD utgåvor, för då säljer man ju nått som faktiskt inte går att streama...

Nån som kan tipsa om vart man kan köpa denna i Linköping?

Ja, marknaden finns. Online.
Vi får skylla oss själva för att vi bara går i butiker och tittar för att sedan handla online där det är billigare. Speciellt nischprodukter, där den förväntade säljpotentialen kan räknas i under ett hundratal.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem

Någon som vet om hela filmen får plats på en disc den här gången? Jag är trött på att se texten "continue the film on second disc" när jag tittar på BD extended lotr.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Avstängd

2 discar per film då varje film verkar vara drygt 70 + 70 GB.

Det går inte att få denna kvalité på 1 disc per film.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Lego Master
Skrivet av SellahiR:

Någon som vet om hela filmen får plats på en disc den här gången? Jag är trött på att se texten "continue the film on second disc" när jag tittar på BD extended lotr.

Privatkopiera och smäll ihop dem? Bara att servera i Plex. Nomnom.
Det är så jag tittar på dem nu, orka byta skivor.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Ja, marknaden finns. Online.
Vi får skylla oss själva för att vi bara går i butiker och tittar för att sedan handla online där det är billigare. Speciellt nischprodukter, där den förväntade säljpotentialen kan räknas i under ett hundratal.

Ja, personligen gör jag mitt bästa för att undvika sånt.

T.ex var med tjejen på stan och köpte skor, hon ville prova sen gå hem och beställa för att spara typ 150kr.
Var bara att släpa henne till kassan, vill man ha fördelarna av att prova/klämma på något ska man fan betala för det.

Skrivet av Shudnawz:

Privatkopiera och smäll ihop dem? Bara att servera i Plex. Nomnom.
Det är så jag tittar på dem nu, orka byta skivor.

Hur får du ut Atmos genom plex?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shudnawz:

Privatkopiera och smäll ihop dem? Bara att servera i Plex. Nomnom.
Det är så jag tittar på dem nu, orka byta skivor.

Jag är dessvärre en av dom kvarvarande idioterna som fortfarande vill ha den riktiga boxen som prydnad och är villig att betala för det

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Jag är dessvärre en av dom kvarvarande idioterna som fortfarande vill ha den riktiga boxen som prydnad och är villig att betala för det

Det kan du ju ha ändå!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ceogar:

Samt, går miste om ca 70% av informationen i bilden så det blir aldrig speciellt bra.

LOTR förtjänar riktig 4K

Ja..ripparna är ju redan ute, runt 150GB i 75Mbit/s i 4K. Pissar ju på Netflix 25Mbit/s eller vad det är.

Jag vet inte vad skivreleserna ligger på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ja, personligen gör jag mitt bästa för att undvika sånt.

T.ex var med tjejen på stan och köpte skor, hon ville prova sen gå hem och beställa för att spara typ 150kr.
Var bara att släpa henne till kassan, vill man ha fördelarna av att prova/klämma på något ska man fan betala för det.

Hur får du ut Atmos genom plex?

Atmos är inga problem, dock går Dolby Vision enbart via en beta för Android än så länge, mig veterligen. För att få Atmos och eller True HD så måste det dock gå via en enhet som vill/kan skicka vidare det. Exempelvis så kan inte inbyggda Plex appen på min XH95 inte göra det och då transcodar den.

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zoux:

Seriöst, går det inte att köpa film i butiker längre?!? Jag blev sugen på att impulsköpa denna, bor ändå i en av sveriges största städer... Varit på Elgiganten, MediaMarkt och ICA Maxi, INGEN av de butikerna har denna box i lager... och utbudet de har är ett rent skämt. Visst, jag förstår att det är få människor som faktiskt konsumerar film via fysisk media nu för tiden... men det borde ju finnas marknad för att tillhandahålla exlusiva titlar som denna box, eller för den delen stora filmer främst i 4K UHD utgåvor, för då säljer man ju nått som faktiskt inte går att streama...

Nån som kan tipsa om vart man kan köpa denna i Linköping?

Utbudet är minst sagt klent, och handlarna har själva grundat för det genom att för 10-12 år sedan sälja Full-HD-TV utan att ens försöka sälja på även en Bluray-spelare. Jag brukar ranta om det, men vi har blivit erbjudna snordyra HDMI-kablar till våra DVD-spelare (som hade komposit, och komponent), diverse satellit- eller kabelpaket när jag under ett par år försåg släkten med TV-apparater. Inte en enda gång blev vi erbjuden att köpa en Bluray-spelare, som då låg på max tusenlappen för enklare modell (TV på bra mycket mer). Enda sättet att få ut "max" från sin Full-HD på den tiden var ju att antingen köpa Blu-ray, eller att pirata blurayrippar, streamat var inte att tänka på. Ändå satt folk med kabel-TV, DVD, etc, vad det verkar. Obegripligt.

Jag har inte det minsta dåligt samvete när jag köper film på nätet kanske via Amazon. Kring 2010 var inte näthandeln lika utbredd heller, det går inte att skylla på Amazon liksom. Någon gång kring 2011-2012 jobbade jag på ett lager som sålde den nya filmen Jägarna 2. Den såldes på bensinstationer, TV-affärer, ja, lite överallt. Mest bensinstationer kanske, det var iaf dit just vi levererade. Kommer inte ihåg exakt ratio, men en gissning var att det såldes 1 bluray på 10-20 DVD. Totalt galet i en tid då de flesta satt på Full-HD, eller åtminstone HD-Ready-TV.

Visa signatur

ASUS P8Z68-v Pro i7 2600K@4.5, 32GB RAM, RX 580, 4K Samsung u24e590, Intel SSD, Seagate SSHD, LG BH16NS55 BD/RW, MacOS Monterey, Win 10+11, Linux Mint

Macbook Pro 2009, 8GB RAM, SSD, MacOS Catalina + Windows 7

Permalänk
Medlem
Skrivet av frekish:

Undra om maxbitraten för "Ultra Hd Blu-Ray" som är 144Mbit/s för 100GB skivor skulle räcka för HFR 48fps. 4K + HDR här hemma sticker ibland över 100Mbit/s så då har jag svårt att tänka mig att en dubblering i framerate skulle få plats i de 144Mbit/s som specen klarar av.

En 100GB skiva stödjer förvisso 144Mbps i HTR zonen, men det är spec för det fysiska mediet, för video-delen så är det för mpeg strömmen 127.9Mbps och max bitrate för videoströmmen är 100Mbps.

Sen iom att det är dubbla 100GB diskar här så är det nog inte där skon klämmer, speciellt inte eftersom det faktiskt inte är så mycket brus/grain på dessa releaser, så även om dom har hög datamängd här så är det nog en hel del overhead (dvs dom hade nog kunnat klarat sig på lägre), detta i kombination med att högre framerate inte kräver så enormt mycket mer bandbredd i moderna GOP-codecs gör att bristen på 48p ligger någonannanstans. T ex att den uppdateringsfrekvensen inte har officiellt stöd i specificationen. Dock så skulle jag säga att det inte hade vart självklart att det hade funnits på denna release även om vi helt bortser från dom tekniska aspekterna.

Skrivet av Baxtex:

Ja..ripparna är ju redan ute, runt 150GB i 75Mbit/s i 4K. Pissar ju på Netflix 25Mbit/s eller vad det är.

Jag vet inte vad skivreleserna ligger på?

Hur tänker du nu, eftersom strömmarna är tagna från skivorna så bör dom väl ligga på det samma?

Netflix slösar inte direkt med bandbredden och kör per-title-ladder, så det diffar rejält (finns lätt titlar <10mbps i 2160p), men högre än 20Mbps tror jag är extremt ovanligt, om något nu går över det i överhuvudtaget.

edit.
Om du tänkte att dom där 150GB var en "re-encode" så nej, det bör vara kopior av strömmarna från skivorna då video och en del av ljudet tar upp ungefär 75GB per 100GB skiva.

Permalänk
Lego Master
Skrivet av BergEr:

Hur får du ut Atmos genom plex?

Don't care, har ingen receiver som stöder det ändå.

Skrivet av SellahiR:

Jag är dessvärre en av dom kvarvarande idioterna som fortfarande vill ha den riktiga boxen som prydnad och är villig att betala för det

Ja, alltså jag äger en kopia i varje media sen VHS, men det betyder inte att jag orkar byta skiva hela tiden när jag faktiskt ska titta på den.

Visa signatur

* Vänsterhänt högerskytt med tummen mitt i handen.
* A franchises worst enemies are its biggest fans.
* 🖥️ i5 12600K | Z690 | 32GB | RTX 3070 | Define R6 | 48" 4K OLED | Win11 | 💻 Surface Go 3
* ⌨️ G915 Tactile | ⌨️ G13 | 🖱️ G502 X | 🎧 Pro X | 🎙️ QuadCast | 📹 EOS 550D | 🕹️ X52 Pro | 🎮 Xbox Elite 2
* 📱 Galaxy Fold4 | 🎧 Galaxy Buds Pro | ⌚ Galaxy Watch5 Pro | 📺 65" LG OLED | 🎞️ Nvidia Shield

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

En 100GB skiva stödjer förvisso 144Mbps i HTR zonen, men det är spec för det fysiska mediet, för video-delen så är det för mpeg strömmen 127.9Mbps och max bitrate för videoströmmen är 100Mbps.

Sen iom att det är dubbla 100GB diskar här så är det nog inte där skon klämmer, speciellt inte eftersom det faktiskt inte är så mycket brus/grain på dessa releaser, så även om dom har hög datamängd här så är det nog en hel del overhead (dvs dom hade nog kunnat klarat sig på lägre), detta i kombination med att högre framerate inte kräver så enormt mycket mer bandbredd i moderna GOP-codecs gör att bristen på 48p ligger någonannanstans. T ex att den uppdateringsfrekvensen inte har officiellt stöd i specificationen. Dock så skulle jag säga att det inte hade vart självklart att det hade funnits på denna release även om vi helt bortser från dom tekniska aspekterna.
Hur tänker du nu, eftersom strömmarna är tagna från skivorna så bör dom väl ligga på det samma?

Netflix slösar inte direkt med bandbredden och kör per-title-ladder, så det diffar rejält (finns lätt titlar <10mbps i 2160p), men högre än 20Mbps tror jag är extremt ovanligt, om något nu går över det i överhuvudtaget.

edit.
Om du tänkte att dom där 150GB var en "re-encode" så nej, det bör vara kopior av strömmarna från skivorna då video och en del av ljudet tar upp ungefär 75GB per 100GB skiva.

https://www.blu-ray.com/movies/The-Lord-of-the-Rings-The-Two-...

Om detta är en pålitlig källa eller ej vet jag inte men det står iaf Codec: HEVC / H.265 (64.76 Mbps) på den. Så ja, ripparna är ju lika bra som skivorna i så fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Baxtex:

https://www.blu-ray.com/movies/The-Lord-of-the-Rings-The-Two-...

Om detta är en pålitlig källa eller ej vet jag inte men det står iaf Codec: HEVC / H.265 (64.76 Mbps) på den. Så ja, ripparna är ju lika bra som skivorna i så fall.

.m2ts filen för TT Disc 1 ligger på "Overall bit rate : 88.5Mb/s" och "Maximum Overall bit rate: 109Mb/s" 65.9 GiB. Hoppas att allt sånt här material och "smartare" TV-apparater medför att vi får se RJ45or med 1Gbit snart istället för enbart 100Mbit så du måste köra extern spelare.

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av frekish:

.m2ts filen för TT Disc 1 ligger på "Overall bit rate : 88.5Mb/s" och "Maximum Overall bit rate: 109Mb/s" 65.9 GiB. Hoppas att allt sånt här material och "smartare" TV-apparater medför att vi får se RJ45or med 1Gbit snart istället för enbart 100Mbit så du måste köra extern spelare.

Tackar för den infon, satt och funderade på om dom lagt taket på 109 eller 127.9 när jag skrev inlägget ovan, fick jag svar på det Tror jag fortfarande inte sett någon release där dom utnyttjat den där HTR zonen för lite extra bandbredd.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sKRUVARN:

Tackar för den infon, satt och funderade på om dom lagt taket på 109 eller 127.9 när jag skrev inlägget ovan, fick jag svar på det Tror jag fortfarande inte sett någon release där dom utnyttjat den där HTR zonen för lite extra bandbredd.

@sKRUVARN
Kollade Disc 2 också och den har "Maximum Overall bit rate: 128 Mb/s" och "Overall bit rate: 79.5Mb/s" samt är på 71.6 GiB

FoTR Disc 1: "Maximum Overall bit rate: 128 Mb/s" och "Overall bit rate: 91.3Mb/s" samt är på 67.4 GiB
FoTR Disc 2: "Maximum Overall bit rate: 128 Mb/s" och "Overall bit rate: 87.5Mb/s" samt är på 74.9 GiB

RoTK Disc 1: "Maximum Overall bit rate: 128 Mb/s" och "Overall bit rate: 87.7Mb/s" samt är på 78.3 GiB
RoTK Disc 2: "Maximum Overall bit rate: 128 Mb/s" och "Overall bit rate: 88.0Mb/s" samt är på 83.4 GiB

Visa signatur

Computa: CPU: Intel 6850K Kylare: Nocuta NH-D15S RAM: 16GB 3000MHZ Grafikkort: GTX 1070x2 Nätagg: Corsair RM750X Mobo: MSI x99A Gaming Pro Carbon Lagring: SSD1 SanDisk Extreme II 240GB + SSD2(spel-disk) Kingston HyperX 240GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av SellahiR:

Någon som vet om hela filmen får plats på en disc den här gången? Jag är trött på att se texten "continue the film on second disc" när jag tittar på BD extended lotr.

Filmerna är ju så långa så det är perfekt tillfälle att sträcka på benen annars.

Visa signatur

[ Sony 65" XE9305 + LG SJ9 | PS5 ] [ Samsung Galaxy Z Flip 4 ]
[ Ryzen 5800X3D | Arctic Freezer 34 eSports Duo | MSI B450 Tomahawk MAX | 4x8GB 3200MHz G.Skill TridentZ | Sapphire RX5700 XT Nitro+ | Kingston NV2 M.2 2TB | Corsair RM750X V2 ] [ LG 34WN750-B ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yaana:

Filmerna är ju så långa så det är perfekt tillfälle att sträcka på benen annars.

Vill jag ha en bensträckare så pausar jag 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Bildexpert

Intermission är ju något väldigt underskattat med mastodontfilmer.

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Jag skulle gärna betala för att slippa Hobbit

Hade missat exakt vad det var som ingick. Hobbitfilmerna håller jag med om att man gärna kan slippa. Även om det finns fan cuts där man slipper det allra värsta.

Visa signatur

The Macintosh uses an experimental pointing device called a 'mouse'. There is no evidence that people want to use these things
John C Dvorak

Permalänk

Allting ser bra ut tycker jag! Har ingen bra HDR TV att testa på men kör en Epson tw-9300 i 4K BT2020 4:2:2 12 bit HDR på en Kingpin duk

Kör med en Nvidia Shield ställd på 4K 24hz

Inte testat med fysiska kopior ännu väntar på Ultimate eller collectors edition.

Visa signatur

NR200P || 5600X || 3080 Strix ||

Permalänk

Jag fick idag hem trilogin ifrån Discshop. Nu är det bara PS5:an som saknas för att kunna spela upp filmerna... ☹️

En fråga... skulle det inte ingå digitala kopior av filmerna? Hur får man tillgång till det?

Permalänk
Bildexpert

Det brukar stå på fodralets framsida i så fall längst upp (typ "UHD-BD + BD + Digital").

Permalänk
Medlem
Skrivet av PriPPs123:

Jag fick idag hem trilogin ifrån Discshop. Nu är det bara PS5:an som saknas för att kunna spela upp filmerna... ☹️

En fråga... skulle det inte ingå digitala kopior av filmerna? Hur får man tillgång till det?

Det är bara engelska och framförallt amerikanska utgåvor som har med digitala nedladdningar, tyvärr!

Visa signatur

"The following statement is false: The previous statement is true! Welcome to our corner of the universe"

Permalänk
Medlem

Lord of the Rings trilogin är kvalificerade mästervek, make no doubt.
Men tycker folk verkligen att Hobbit filmerna är så pass genomusla? Visst, inte direkt några mästerverk, och dom bleknar rätt fort i kvalité när man jämför dom mot LoTR filmerna. Men det är ju också att jämföra dom mot en otroligt hög standard och nivå, fast å andra sidan är det kanske på den nivån dom skulle ha legat med tanke på materialet?

Bottom line, tycker dom tillför intressant handling till originalfilmerna. Har sett dom några gånger, är ändå helt ok

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X