PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Fick precis hem konsolen (~17:00), bekräftelse i fredags, bring-sms igår, express hemleverans (order enligt kvitto 13:40, eg), sthlm

Permalänk
Medlem

Ingen som fått något från Dustin nyligen? Och i så fall, när beställde du/ni?

Permalänk
Medlem

Fick sms nu, kommer utkört den 8e..

Expressfrakt Stockholm.

Permalänk
Medlem

Man blir lite nyfiken hur Elgiganten, Mediamarkt mfl. fördelar upp antalet enheter mellan förhandsbokningar och dom som försöker köper "live" på releasedagen.

Förhandsvisning verkar ju vara dom som för allra sist.

Permalänk
Medlem

Bring jobbar på fortfarande! Bara som en liten notis.
Kollade länken i bekräftelsemailet, och där stod det nu:

Sändningen har levererats till terminal och skickats vidare.
6 december 18:55 - 556 52 JÖNKÖPING

Men inget i appen än, så kolla länken till Brings hemsida.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dave88:

Fick sms nu, kommer utkört den 8e..

Expressfrakt Stockholm.

Var det din första uppdatering eller hade du redan fått leverans bekräftelse tidigare?

Permalänk
Skrivet av Dave88:

Fick sms nu, kommer utkört den 8e..

Expressfrakt Stockholm.

Samma för mig, fick precis sms. Lite trist men 1 dag ska vi väl kunna härda..

Permalänk
Medlem
Skrivet av majo889:

Man blir lite nyfiken hur Elgiganten, Mediamarkt mfl. fördelar upp antalet enheter mellan förhandsbokningar och dom som försöker köper "live" på releasedagen.

Förhandsvisning verkar ju vara dom som för allra sist.

Verkar rätt generellt att de som hade förbokning överbokat rejält och inte haft nog att leverera ut till hela kön eller sälja alls på release-dagen (mediamarkt, webhallen, ...) Jag har en DE bokad på Mediamarkt, kundtjänst lät som jag inte skulle hoppas för mycket på ens Q1 nästa år.

Elgiganten sålde bara maskiner de var säkra på att kunna leverera i omgångar med rätt klart leveransdatum redan vid beställning (om det är utskicks- eller leveransdatum kan man ju dock undra), tror inte de sålt i butik alls och har ingen bokningskö alls. Rätt hårigt att hinna med att boka där, men hittills har de inte missat med många dagar i sina leveranser av de de faktiskt sålt vad jag vet.

Amazon hade någon slags hybrid vad jag fattade, sålde en del maskiner direkt på release och lät sedan folk fortsätta beställa fast de var slut. Hur det slutar vet man ju inte på ett tag ännu, de kan ju få in en batch rätt snart och leverera ut till hela kön eller så kan det med lite otur dra ut på tiden.

Vet ingen leverantör som haft bokningskö och ändå "sålt på sidan" iaf, men kan ju ha missat något.

Permalänk
Medlem

Är det någon mer än jag som väntar på bekräftelse på Standard Edition förresten?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Är det någon mer än jag som väntar på bekräftelse på Standard Edition förresten?

Nejdå, jag har också en SE beställd från Elgiganten och har inte hört ett ljud, fortfarande "reserverad" som orderstatus.
Dock bor jag inte hiskeligt långt från Jönköping, så den hinner nog ut imorgon även om den packas ut på morgonen.

Hoppas jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av downwind:

Nejdå, jag har också en SE beställd från Elgiganten och har inte hört ett ljud, fortfarande "reserverad" som orderstatus.
Dock bor jag inte hiskeligt långt från Jönköping, så den hinner nog ut imorgon även om den packas ut på morgonen.

Hoppas jag.

Skönt o höra att jag inte är ensam iaf.
Och med det menar jag inte att jag önskar dig detta öde 😘
Bor ca 20mil bort så skulle säkert kunna hinna hit också på rätt kort tid.
Huvudsaken är att jag får den, inte när, har vi inte hört något mer imorgon kväll så ringer iaf jag kundtjänst och kollar läget ☺️

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Var det din första uppdatering eller hade du redan fått leverans bekräftelse tidigare?

Fick i fredags bekräftelse och den har stått i Jönköping över helgen.
Så lite surt att jag inte fick boka leveransdag i helgen, men men.. ska iaf ha till aka fraktkostnad från elgiganten..

Permalänk
Inaktiv

Den som fick en PS5 med hål genom kartongen, hur gick det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Är det någon mer än jag som väntar på bekräftelse på Standard Edition förresten?

Jag. Beställde 12:14, inte fått nåt mejl eller sms om ngn leverans.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurkskal:

Är det någon mer än jag som väntar på bekräftelse på Standard Edition förresten?

Skrivet av Aligiggs:

Jag. Beställde 12:14, inte fått nåt mejl eller sms om ngn leverans.

Yes jag med. 12.25. Total radiotystnad

Permalänk
Medlem

Är det någon från Östergötland som har fått leverans besked?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

Jag. Beställde 12:14, inte fått nåt mejl eller sms om ngn leverans.

Skrivet av arknvgh:

Yes jag med. 12.25. Total radiotystnad

Då laddar vi för glada nyheter imorgon då helt enkelt! 😁

Permalänk
Medlem

Jag beställde aldrig från EG, har inte hört ett pip sen dess!! 😉

Visa signatur

Intel Core i7 9700K @5Ghz | Noctua NH-D15 Chromax | Asus ROG Strix Z390-f | Asus ROG Strix RTX2080 Gaming OC
HyperX Fury 32Gb DDR4 | 2x Samsung 850 Evo 250Gb | Crucial MX500 1Tb | Fractal Design Define C TG Dark
EVGA Supernova G2 750W | 27" ROG PG278QR | Corsair K70 RGB | Logitech G Pro Wireless

Permalänk
Medlem

Jag beställde från EG på sista rundan, tror det var runt 13-14 tiden. Status i lördags var "Sändningen har lastats för utkörning.", så kommer imorgon om inget strular!

Permalänk
Medlem

Ännu en dag av nervös väntan är här, ingen uppdatering under natten 😉
Godmorgon!

Permalänk
Medlem

Baserat på inläggen verkar det inte gått ut en enda enhet frän Webhallen på ett bra tag verkar det som?

Permalänk
Medlem

Ny uppdatering inatt 03:29 (inget sedan Jönköping 4/12)! Nu ligger lådan i Mölnlycke i närheten av Gbg och bör nå mig idag! Valde express hemleverans, skiv-versionen och bokade 13:36 Elgiganten

Permalänk
Medlem
Skrivet av lebear:

Baserat på inläggen verkar det inte gått ut en enda enhet frän Webhallen på ett bra tag verkar det som?

Nej stämmer inte, förra veckan kom en väldigt stor sändning och täckte bla min order från sent oktober 2019 som hade preliminärt datum 2021

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem

Ingenting under natten för mig. Den som jag pratade med i kundtjänst sa att jag får min vara på måndag. Jag kan inte se att det händer idag för att vara ärlig.

Permalänk
Medlem

Ni som redan har fått era paket från Elgiganten. Hur har de varit paketerade? Syns det på utsidan att det är ett PS 5?
Bring ska komma med mitt idag och vill helst inte att barnen ska se vad det är....

Permalänk
Medlem

Jag fick SMS idag på morgonen att hemleverans sker ikväll mellan 17 och 21.

Permalänk

Har nån utav er som beställde den 20/11 fått något besked från Amazon?
Jag beställde ganska sent, kl 2354 så hoppet är i princip ute att få någon konsol i närtid då det är tyst som graven från Amazon(samt ifrån Dustin där jag också har en sen bokning inne)

Permalänk
Medlem

Beställde SE på Elgiganten med mailbekräftelse 12:19. Har inte hört något om leverans än. Bor i Solna.

Permalänk
Medlem

inget nytt från EG, någon mer som väntar på sin digital edition?

Permalänk
Medlem

Nu händer det grejer! Sjukt taggad!!

Visa signatur

|i5 2500k 4ghz| H100 PnP | 32GB CORSAIR| Powercolor 7970 1100/1500 |IN WIN DRAGON|
|Western Digital 500GB|Seagate 2TB|Corsair SSD 128GB| |K70 RGB|NAOS 8200||Acer 120hz|