Ledger nano X / Ledger Live

Permalänk

Ledger nano X / Ledger Live

Tjo,
Nu har jag hållt på med detta att försöka få mina wallets som jag har i Ledger live i mobilen och även ha dessa i datorn alltså Ledger live i windows. Men jag hittar inte hur man gör ? och jag kan inte lista ut själv hur jag gör heller.
Någon som kan hjälpa mig ?

/Jonas

Permalänk

Nu är det iof sig drygt två månader sedan du skrev ditt inlägg/fråga så du har säkert löst problemet. Annars är det bara att fråga igen dvs specificera vad du undrar över.

Men rent allmänt, tanka ner Ledger Live (ledger-live-desktop-2.14.0-win.exe) och denna version är den senaste så vitt jag vet. Installera mjukvaran och anslut din Ledger så är det bara att tuta o köra.

Visa signatur
Permalänk
Skrivet av elektronikfreak:

Nu är det iof sig drygt två månader sedan du skrev ditt inlägg/fråga så du har säkert löst problemet. Annars är det bara att fråga igen dvs specificera vad du undrar över.

Men rent allmänt, tanka ner Ledger Live (ledger-live-desktop-2.14.0-win.exe) och denna version är den senaste så vitt jag vet. Installera mjukvaran och anslut din Ledger så är det bara att tuta o köra.

Nej inte löst detta.
Jo dom plånböckerna jag har med kryptovalutor i ledger live på min mobil vill jag ha i windows. När jag installerar ledger live desktop är plånböckerna tomma. Funderar på om man måste använda orden på något sätt ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Nej inte löst detta.
Jo dom plånböckerna jag har med kryptovalutor i ledger live på min mobil vill jag ha i windows. När jag installerar ledger live desktop är plånböckerna tomma. Funderar på om man måste använda orden på något sätt ?

Du ska inte skriva in orden någonstans på datorn, det är ett utmärkt sätt att bli av med dina coins/token.

Är det inte bara att gå till Accounts > "+ Add account" och börja lägga till en valuta after en annan på datorn?

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell

Permalänk
Skrivet av gibbon_:

Du ska inte skriva in orden någonstans på datorn, det är ett utmärkt sätt att bli av med dina coins/token.

Är det inte bara att gå till Accounts > "+ Add account" och börja lägga till en valuta after en annan på datorn?

Men dom coinsen som redan finns hur får jag fram dom ?

Permalänk
Medlem
Skrivet av forcevision:

Men dom coinsen som redan finns hur får jag fram dom ?

Genom add account.

Kanske inte så intuitivt, men ett "account" i detta context, dvs i Ledger Live på din dator eller mobil, är något som följer / ansluter till det du egentligen har på din ledger. Det är inte så att du får en extra plånbok eller nå.

Visa signatur

"Some poor, phoneless fool is probably sitting next to a waterfall somewhere, totally unaware of how angry and scared he's supposed to be." - Duncan Trussell