PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Amazon.se fråga - Undra om man får den snabbare om man kör "prioriterad leverans"? Eller blir det samma som Elgiganten att alla skickas ut samtidigt oavsett?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Specias:

6!:)

Inget hört alls. Orderbekräftelse 13:14. Men unika ID säger 13:34.

Tänker att jag säkert får leveransbekräftelse någon gång sent under söndagen med leverans under måndag.

På ett nästan orelaterat plan. Hade ett par byxor jag beställt med leverans först om 3 dagar (stod det i postnordappen). Dessa levererades idag nu under lördag förmiddag konstigt nog.

7! 😕

Visa signatur

/RobbZ

Permalänk
Skrivet av RobbZ:

8! 🧐

Permalänk
Skrivet av RobbZ:

9
12:14, SE, Expressleverans, betalning med Klarna, bor i Malmö.

Detta sagt, litar på måndagsleverans. Hade varit kul att spela Demon’s Souls i helgen... men så är livet

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Amazon.se fråga - Undra om man får den snabbare om man kör "prioriterad leverans"? Eller blir det samma som Elgiganten att alla skickas ut samtidigt oavsett?

Bra fråga. Jag har standardleverans på min, men tycker det vore konstigt om man kommer längre bak i kön bara för att man inte har valt prioriterad leverans. Jag bryr mig inte om några dagar hit och dit, vill bara veta att jag får den över huvud taget och ungefär när. Informationen från Amazon har varit väldigt otydlig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av padinni:

Amazon.se fråga - Undra om man får den snabbare om man kör "prioriterad leverans"? Eller blir det samma som Elgiganten att alla skickas ut samtidigt oavsett?

Jag kollade det med deras support för ca en vecka sedan och enligt supporten är det endast frakten som är annorlunda och skall gå snabbare efter paketet lämnat deras lager.
Internt på Amazon ska det hanteras med samma sätt oavsett leveranssätt

Permalänk
Medlem

Vad är det för mått på era paket? Mitt är 50x45x20, tycker 20cm högt låter lite? Inte säkert måtten stämmer men man blir ju nojig för allt nu 😂

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk
Medlem

Någon som bor i Gbg som fått leverans till dörren eller kunnat hämta ut?

Permalänk
Skrivet av MinpinStudios:

Vad är det för mått på era paket? Mitt är 50x45x20, tycker 20cm högt låter lite? Inte säkert måtten stämmer men man blir ju nojig för allt nu 😂

Nästan samma haha, 49 x 45 x 20 cm. Men 20 cm är väl bredden och inte höjden tänker jag? Oavsett så brukar väl måtten sällan stämma är min erfarenhet så jag väljer att inte vara nojig över det.

Någon som vet var nästa uppdatering efter Jönköping bör ske om paketet ska långt uppåt i landet?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MinpinStudios:

Vad är det för mått på era paket? Mitt är 50x45x20, tycker 20cm högt låter lite? Inte säkert måtten stämmer men man blir ju nojig för allt nu 😂

Vad har du för vikt? Den bör ligga på runt 7 kg.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Vad har du för vikt? Den bör ligga på runt 7 kg.

7,2kg så det stämmer nog då 😀

Visa signatur

RTX 3090 - Ryzen 3700X - 16GB RAM 3600MHz

Permalänk

Är det någon annan som har status "Under behandling" men har fått kvitto digitalt? har sett att det står "Reserverad" på dom flesta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciderzick:

Är det någon annan som har status "Under behandling" men har fått kvitto digitalt? har sett att det står "Reserverad" på dom flesta?

Har "under behandling" inte begärt digitalt kvitto. Inte fått nått sen beställningsbekräftelsen.

Permalänk
Skrivet av Nep:

Har "under behandling" inte begärt digitalt kvitto. Inte fått nått sen beställningsbekräftelsen.

ok sitter lugnt i båten då, det löser sig

Permalänk
Medlem
Skrivet av ciderzick:

Är det någon annan som har status "Under behandling" men har fått kvitto digitalt? har sett att det står "Reserverad" på dom flesta?

Min har stått under behandling sen Jag bokade den 19 november. Har fått bekräftelse samt begärt kvitto. Bokade en DE som har beräknad leverans den 8/12

Permalänk
Medlem

Jobbar med logistik dagligdags (dock inte personligen med Elgiganten eller Bring)

Med tanke på hur det brukar fungera på lager kan pack-borden packa saker i ordning bäst de vill, saker kommer ändå inte fram i den ordning de skickas.

Som enkelt exempel, Elgiganten packar 3 pallar som ska till Stockholm i rätt ordning, Bring kommer och plockar upp 2 av dem som ryms på bilen (de som står ytterst, förmodligen står den första längst in mot väggen). Den sista åker förhoppningsvis med nästa lastbil. Spelar ingen roll hur strikta EG är med packordning, den första kommer ändå fram sist.

Ta det gånger x omlastningar i Brings nätverk, kombinationen med andra e-handlare som använder samma transportör och kombinerat med volymen på BF är jag imponerad om saker kommer fram alls ibland

Statusarna är ofta baserade på av/pålastning, så oordningen blir samma i aviseringar vilket gör förvirringen ännu större.

För er som tror de har stenkoll på lagren kan jag som exempel berätta att Bring tappade bort min åkgräsklippare på lagret.

I 4 veckor.

De hittade den till slut stående bakom några andra lådor vid en vägg.

Förtydligande om att jag inte heller jobbar med Bring
Permalänk
Medlem

Inget nytt om amazon sverige?

Permalänk
Medlem

Om man nu skulle lyckas beställa eller boka en, har Playstation fixat alla problem med fläktarna och coilwine nu eller är chansen fortfarande hög att man får ett måndagsexemplar?

Permalänk
Medlem

Nu när man fått sin PS5 återstår en annan, viktig fråga... när faan kommer Pulse 3D hörlurarna in i lager igen? Slut överallt, tror de fanns i lager för ett par dagar sedan..

Permalänk
Medlem
Skrivet av SFC1977:

Nu när man fått sin PS5 återstår en annan, viktig fråga... när faan kommer Pulse 3D hörlurarna in i lager igen? Slut överallt, tror de fanns i lager för ett par dagar sedan..

Du kan få bättre hörlurar för pengarna utifrån vad jag har hört om Pulse 3D-lurarna. Men är du säker på att du vill ha dem så är det nog inte samma brist som det är på själva konsolen. Bara ha lite tålamod.. Det är många (inklusive mig själv) som är utan ps5, så var glad haha

Permalänk
Skrivet av woskar:

Du kan få bättre hörlurar för pengarna utifrån vad jag har hört om Pulse 3D-lurarna. Men är du säker på att du vill ha dem så är det nog inte samma brist som det är på själva konsolen. Bara ha lite tålamod.. Det är många (inklusive mig själv) som är utan ps5, så var glad haha

Vilka lurar är bättre?

Permalänk

Välkommen till EG tråden om porton

Permalänk
Medlem

Ingen mer som hört något från EG idag? Känns som de körde hårt igår och inatt. Men tyst idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av K-D][Aramis:

Ingen mer som hört något från EG idag? Känns som de körde hårt igår och inatt. Men tyst idag.

Inte ett ljud. Väntar på lika glada besked som många andra fått här. Beställde med 19/11 vid 12-tiden..

Permalänk
Skrivet av koSmiQ:

Inte ett ljud. Väntar på lika glada besked som många andra fått här. Beställde med 19/11 vid 12-tiden..

Samma här på alla punkter.

Permalänk
Medlem

Jag och en polare som har beställt ifrån EG runt 1220 har inte hört något vi bor i Jämtland. Och en annan polare som bor neråt i
Västra Götalandsregionen fick sitt igår

Det kommer när det kommer, men förstår er som inte har något =(

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D
Asus TUF 4080
HyperX 32GB DDR5 6000MHz
WD SN850 1TB
Alienware 34" QD-OLED

Permalänk
Medlem

Till mig sa EG idag, att dom kommer skicka min PS5 på måndag, och att jag kan hämta ut den nån gång under veckan.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av woskar:

Du kan få bättre hörlurar för pengarna utifrån vad jag har hört om Pulse 3D-lurarna. Men är du säker på att du vill ha dem så är det nog inte samma brist som det är på själva konsolen. Bara ha lite tålamod.. Det är många (inklusive mig själv) som är utan ps5, så var glad haha

Vilka rekommenderar du?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Warmus:

Fick precis epost från Elgiganten om leveransbekräftelse med order nr från Bring. Inte begärt något digitalt kvitto så antar att de börjar skicka ut nu. Beställde mitt på EG 12:14 den 19e för övrigt.

Vad står det att ditt paket väger på Bring? Har också fått notifikation men har en konstig vikt på 1.5kg.

Permalänk
Skrivet av bobish:

Vad står det att ditt paket väger på Bring? Har också fått notifikation men har en konstig vikt på 1.5kg.

Mitt väger 6.6. Ifall du inte har beställt något annat behöver du nog inte vara orolig