Permalänk
Medlem

Hörlurs adapter

Hej.
Har en Samsung s20 Fe, och den har ju inget 3,5mm hörlurs uttag, köpte en usb-c adapter som jag trodde skulle fungera men när jag sätter i den i telefonen så kommer det upp att usb uttaget inte stödjs.
Vad är det egentligen man ska använda?
Mvh

Permalänk
Medlem

Det finns tydligen ingen standard för usb-c till 3,5mm adaptrar. Det innebär att du måste köpa en av Samsung, eller en som är gjord för Samsungs telefoner

Permalänk
Medlem

Oki, så typ en vanlig "billig" från typ fyndiq passar inte då alltså.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av Redhawks:

Oki, så typ en vanlig "billig" från typ fyndiq passar inte då alltså.

Det kan nog vara lite "hit and miss" med tredjepartsadaptrar. Samsungs egna bör fungera bra och är ju inte särskilt dyr: https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/type-c-to-35mm-...

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Det kan nog vara lite "hit and miss" med tredjepartsadaptrar. Samsungs egna bör fungera bra och är ju inte särskilt dyr: https://www.samsung.com/se/mobile-accessories/type-c-to-35mm-...

Men den får ju tydligen inte toppbetyg precis fast det är Samsungs egna adapter. Kunde dessutom följt med utan kostnad.

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av stelex:

Men den får ju tydligen inte toppbetyg precis fast det är Samsungs egna adapter. Kunde dessutom följt med utan kostnad.

Flera av recensionerna verkar ge den lågt betyg just för att den inte följer med. Jag tror att det är relativt få som använder den typen av adapter (jag har gjort det en gång på tre år kanske), så frågan är om det snarare skulle vara överflödigt för många.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av twk:

Det finns tydligen ingen standard för usb-c till 3,5mm adaptrar. Det innebär att du måste köpa en av Samsung, eller en som är gjord för Samsungs telefoner

Hade helt missat att det inte fanns faktiskt...trodde som med det mesta att det låg nån standard bakom.

Visa signatur

🖥️ Fractal Design Node 804 • Asrock Fatal1ty X99M Killer • Intel 5820K • Noctua NH-U12S • Corsair Vengeance 16GB • Gigabyte GTX 970 • be quiet! Dark Power Pro 550w • 2x Intel 520 120GB • 2x 1TB • 1x 3TB
💻 Microsoft Surface Pro (8GB/128GB)
 iPhone 11 64GB 🎧 SONY WH-1000XM3
🎵📲 SONY NW-ZX300 64GB [Region changed & Mr Walkman custom firmware loaded] + 256GB xtra • Audio Technica ATH-M50X

Permalänk
Medlem
Skrivet av Samsung:

Flera av recensionerna verkar ge den lågt betyg just för att den inte följer med.

Visst, 1 dåligt betyg pga avsaknaden av adapter i kartongen

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av stelex:

Visst, 1 dåligt betyg pga avsaknaden av adapter i kartongen

Ja, och fyra ganska bra betyg kring att den fungerar som tänkt. Det är lite blandat, men den ska ju så klart inte strula.

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Rekordmedlem

Den bästa billiga usbdacen med hörlursförstärkare för telefoner är Apples original, den som satte priset var nog inte nykter så den kostar 105 kr fastän den låter seriöst bra, det är den enda produkt Apple har som är extremt prisvärd så nått gick uppenbarligen fel när de prissatte den
https://www.apple.com/se/shop/product/MU7E2ZM/A/adapter-f%C3%...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk

Hejsan!

Har ett par hörlurar Bose QC25 för Ipadda med phono-intag. Köpte nu en Ipadda Pro11 gen.2 där phono-intag saknas så jag köpte även en USB C to 3.5 mm headset adapter av märket Lonocell som försäljaren sa skulle fungera med Ipadda. Ljudet funkar men ej volymkontrollen på hörlurarnas sladd. Vet någon om volymkontrollen kommer att fungera med adaptern i mrqaffe´s länk?

MVH!
Steen

Visa signatur

Asus ROG Strix och HP Envy 17.