Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av merdique:

Funkar även om du redan nyttjat ett sånt erbjudande (vilket jag gjorde för ett år sen) eller haft game pass tidigare.

Confirmed. Tror det är tredje gången jag betalar 10 kr för det nu...😅

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon42512:

Confirmed. Tror det är tredje gången jag betalar 10 kr för det nu...😅

För mig funkar det inte. Det ändras då till 135kr/månad..

Permalänk
Medlem
Skrivet av merdique:

Funkar även om du redan nyttjat ett sånt erbjudande (vilket jag gjorde för ett år sen) eller haft game pass tidigare.

Tyvärr inte för mig. Kostar 135/mån för mig. Loggar jag ut sår ser jag rätt erbjudande, men inloggad så blir det 135kr/mån. Har inte haft ultimate sedan mars typ.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Nu hittar du nog på saker som inte stämmer. Mig veterligen finns det inget som hindrar ÅF att sälja öppnade produkter till nypris förutsatt allt är ok. Det är hela premissen till att vi har ångerrätten och att den funkar hyfsat i Sverige.

Annars kan man ju göra som i många andra länder att man får lämna tillbaka men i princip alltid med restocking fee eller avdrag vid öppen förpackning.

Du har helt rätt, fel av mig. En konsument har rätt att öppna förpackning undersöka varan och utnyttja ångerrätt osv. ochen återförsäljare har även rätt att sälja en sådan returnerad vara som ny. Med det sagt finns det ändå rätt bra deals att hämta i fyndhörnorna just nu. De gånger jag köpt saker från fyndhörnor verkar det som att sakerna i princip bara öppnats, eventuellt använts några timmar och lämnats tillbaka. Ibland står det uttryckligen "ersättningvara från leverantör"/refurbished eller liknane och ibland är det en demovara osv.

Jag är inte så insatt i återförsäljarvärlden, vet du i vilken utsträckning återförsäljare faktiskt säljer öppnade datorer där konsumenten brutit förseglingar, testat varan men utnyttjat ångerrätt som nya? Eller hamnar dessa oftast i fyndhörnan? Jag pratar nu inte om produkter som blivit reklamerade pga fel utan produkter som testats men där konsumenten utnyttjat ångerrätten?

Visa signatur

[CPU: Intel i5-750 @ 2,6 ghz][MB: Gigabyte P55A-UD3][GFX: Phantom Geforce 670 GTX OC][RAM: Corsair XMS3 1600MHz 8GB][Chassi: Fractal Design r3] [HDD: 1TB Samsung Spinpoint F3][SSD: Crucial MX100 2.5" 7mm 256GB @ SATA 2][PSU: Corsair TX650W][CPU Kylning: Akasa Venom][OS: W7 64-bit][Skärm: BENQ 2412]

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av doctor_N:

Som de flesta problem här i världen kan ju detta lösas genom att kasta pengar på det men tycker också det är ovärt att lägga pengar på det då som sagt kontrollern är rätt gammal nu. Men man kan alltså köra med Xbox one kontrollern direkt via BT till datorn? Får suga på den karamellen och kanske se om det dyker upp något på Tradera.

Jag gör så till en Raspberry Pi, har ingen extra hårdvara så det är uppenbarligen inte nått problem med som beror på hårdvara om det inte skulle fungera (kanske finns hårdvaruproblem om datorn har en gammal BT krets)

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kaspersky 0_o:

Hur vet man om diskarna de innehåller är lämpade för NAS-bruk?

Det vet du inte utan att ta hem dem och läsa ut informationen. Men generellt sett innehåller WD Elements och MyBook på 8TB eller mer heliumfyllda diskar av samma konstruktion som WD Red plus men med marginellt ändrad firmware.

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheF:

Produkt: Xbox Game Pass Ultimate
Länk: https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
Kategori: Övrigt
Pris: 10kr

3 månader för 10 spänn. Går att säga upp direkt (då får man 3 mån utan automatisk fortsättning).
Antar att det bara funkar om man inte har en pågående prenumeration.

Så typiskt. Köpte två år xbox live guld och konverterade med en månad ultimate och sen dyker det upp denna dealen 2 dagar efter. Kunde ha fått två extra månader om microsoft hade påbörjat erbjudandet under blackfriday - 1 dec.
Hur som haver, bra erbjudande!

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Det vet du inte utan att ta hem dem och läsa ut informationen. Men generellt sett innehåller WD Elements och MyBook på 8TB eller mer heliumfyllda diskar av samma konstruktion som WD Red plus men med marginellt ändrad firmware.

Jag har tänkt plocka ut en av mina 14TB-diskar nu. Tänker kring det att man skall tejpa över tredje pin. Finns det någon brandrisk kring det tillvägagångssättet?

https://pbs.twimg.com/media/EK1pLERWwAAu65v.jpg

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem
Skrivet av istream:

Tyvärr inte för mig. Kostar 135/mån för mig. Loggar jag ut sår ser jag rätt erbjudande, men inloggad så blir det 135kr/mån. Har inte haft ultimate sedan mars typ.

kanske måste ha gått ett antal månader emellan? Jag hade en månad game pass senast i somras.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shakermaker:

Jag har tänkt plocka ut en av mina 14TB-diskar nu. Tänker kring det att man skall tejpa över tredje pin. Finns det någon brandrisk kring det tillvägagångssättet?

https://pbs.twimg.com/media/EK1pLERWwAAu65v.jpg

Prova utan tejp först, i många fall behövs den inte.

Om det visar sig behövas, köp ordentlig tejp (typ kaptontejp, inte billig eltejp).

Visa signatur

Det finns bara två sorters hårddiskar: de som har gått sönder och de som skall gå sönder.

Permalänk
Medlem
Skrivet av zarkov:

Prova utan tejp först, i många fall behövs den inte.

Om det visar sig behövas, köp ordentlig tejp (typ kaptontejp, inte billig eltejp).

Tack, den fungerade ändå. Får bli ett framtida problem om jag köper ny server/PSU.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Jag har 18 mån kvar på Xbox live ultimate. Kan jag köpa 2 år live och uppgradera dem eller behöver ultimate löpa ut först?

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Jag har 18 mån kvar på Xbox live ultimate. Kan jag köpa 2 år live och uppgradera dem eller behöver ultimate löpa ut först?

VERKAR BEHÖVA LÖPA UT. (sorry caps))
Provade men jag fick ordinarie-

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheF:

Produkt: Xbox Game Pass Ultimate
Länk: https://www.microsoft.com/sv-se/p/xbox-game-pass-ultimate/cfq...
Kategori: Övrigt
Pris: 10kr

3 månader för 10 spänn. Går att säga upp direkt (då får man 3 mån utan automatisk fortsättning).
Antar att det bara funkar om man inte har en pågående prenumeration.

Var ser man alla spel som ska vara med från "EA Play"? Eller finns inte det med ännu?

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Jag har 18 mån kvar på Xbox live ultimate. Kan jag köpa 2 år live och uppgradera dem eller behöver ultimate löpa ut först?

Nej, har man ett aktivt GPU så kommer live-månader bara räknas till ungefär 1/3 av tiden, det finns en tabell någonstans...

Skrivet av frong:

Var ser man alla spel som ska vara med från "EA Play"? Eller finns inte det med ännu?

Menar du för PC så ska de inte komma förrän den 15/12

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Menar du för PC så ska de inte komma förrän den 15/12

Alright, tack.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem

Hittat denna del av SC nu efter alla år, kul!!
Gjort några rejäla fynd, tack till tipsarna!
***bort/mod***

§1 /mod
Permalänk
Medlem

Någon som har koll på om Lenovo Tab M10 som Dustin har i julkalendern idag är okej för priset?

Visa signatur

Moderkort Asus ROG Strix 550-F | CPU AMD Ryzen 5 5600X | CPU-Kylare be quiet! Dark Rock Pro 4 | Ram Kingston HyperX Predator RGB 3200MHz 32GB | M.2 Intel 660p 1TB | GPU Asus GeForce RTX3080TUF | PSU EVGA SuperNOVA G2 750W | Chassi Fractal Design Define R6 TG

Permalänk
Medlem

Får någon det att funka att köpa Xbox Game Pass Ultimate som present för det priset? När jag väljer köp som present så får jag bara upp ordinarie pris för 3 månader.

Permalänk
Medlem
Skrivet av seraj5:

Om man laddar ner xbox appen för pc med kan man därefter gå in på "Rewards". Där kan man också claima flera grejer, exempelvis 1 månad disney plus, samt 3 månaders discord nitro

Jag är inne på appen (xbox-app) via Windows store (Win10).

Hittar tyvärr inte den där knappen som du pratar om. Finn varken någon knapp som heter "Rewards" eller "Belönning".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Jag är inne på appen (xbox-app) via Windows store (Win10).

Hittar tyvärr inte den där knappen som du pratar om. Finn varken någon knapp som heter "Rewards" eller "Belönning".

klicka på Game Pass, Förmåner

Permalänk
Medlem
Skrivet av Techlab:

Jag är inne på appen (xbox-app) via Windows store (Win10).

Hittar tyvärr inte den där knappen som du pratar om. Finn varken någon knapp som heter "Rewards" eller "Belönning".

Hade samma problem... Det finns två appar som heter Xbox, en som kommer förinstallerad på Windows 10 (med grön logo) och en som installeras separat (svart logo). Det är den du installerar separat som har förmånerna.

Se här: https://www.xbox.com/sv-SE/apps/xbox-app-for-windows-10

Lagom förvirrande...

Permalänk
Medlem

Försöker fixa min promotion på https://promotion.asus.com/en/nordics/q4gamingweeks#

Men får bara
"The website encountered an unexpected error. Please try again later."

När jag försöker logga in

Gick till slute
Stängde av alla adblocks, pi-hole, körde i edge och uppdaterade mitt konto.

Permalänk
Skrivet av Daemon:

Produkt: NZXT Kraken X63 280mm
Länk: https://www.inet.se/produkt/5323290/nzxt-kraken-x63-280mm-jul...
Kategori: Vattenkylning AIO
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5276556
Pris: 1299kr
Normalt pris: 1599kr

Begränsat antal 50 st i Inets julkalender, 44 kvar i skriven stund. Tangerar lägsta priset under Black Friday.

Men 300kr dyrare än Inets Sweclockers exklusiva erbjudande under svart vecka. Det beståndet varade i flera dagar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ping:

Hade samma problem... Det finns två appar som heter Xbox, en som kommer förinstallerad på Windows 10 (med grön logo) och en som installeras separat (svart logo). Det är den du installerar separat som har förmånerna.

Se här: https://www.xbox.com/sv-SE/apps/xbox-app-for-windows-10

Lagom förvirrande...

Tack för hjälpen! Ja, jag gick på den här fällan verkar det som Trodde det var standard app som ingick men nu laddade jag ner extra Xbox app nu - den med svart logo, tack återigen för hjälpen!

Permalänk
Medlem
Skrivet av maximm:

Försöker fixa min promotion på https://promotion.asus.com/en/nordics/q4gamingweeks#

Men får bara
"The website encountered an unexpected error. Please try again later."

När jag försöker logga in

Har du skapat konto och loggat in på deras hemsida först? Sen prova gå via där? Sista tiden är 23:59 ikväll såg jag så du hinner nog testa.

Visa signatur

I7 12700K, Asus RTX 3080 TI, Alienware AW3423DW och annat smått o gott.

Permalänk

Någon som sett till en m.2 ssd 1tb till bra pris?

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Någon som sett till en m.2 ssd 1tb till bra pris?

Missade gårdagens erbjudande?

Skrivet av Mumu55:

Produkt: Kingston A2000 1TB M.2 NVMe
Länk: https://www.inet.se/produkt/4302287/kingston-a2000-1tb-m-2-nv...
Kategori: Lagring
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/product.php?p=5174888
Pris: 999kr

Dagens lucka hos Inet, endast 100st.

Edit: Finns även hos Warehouse204 för 1029kr, men de har 1st i lager och 22st omdömen på prisjakt. Sedan är priset 1249kr hos vettiga ÅF, dvs inte CDON/Xtradigital som diskuterats en del.

Edit: Slutsåld

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Skrivet av DEADushka:

Missade gårdagens erbjudande?

Nej, beställde när det fanns 30st kvar i lager.
Väntade i 2-3 timmar och kollade status.
Då stod det ”ej i lager, åter 14/12”
Kan tagit fel någon dag på datumet men mitten på dec iaf.

Permalänk
Medlem
Skrivet av kalleteodor:

Nej, beställde när det fanns 30st kvar i lager.
Väntade i 2-3 timmar och kollade status.
Då stod det ”ej i lager, åter 14/12”
Kan tagit fel någon dag på datumet men mitten på dec iaf.

Vad menar du?

Jag beställde när det fanns fyra kvar och min är redan skickad.