Permalänk
Medlem

Jävla skit. Jag klev UR min köplats från Inet när jag såg att HP hade leverans på G så nu är det bara att ställa sig sist igen. Hoppas inte det är någon som klagat och fått HP att ta våra ordrar att skickas till ÅF istället. Jag har stått i kö precis som alla andra och nu tappade jag den köplatsen. Fan.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Skrivet av flightsim18:

Jävla skit. Jag klev UR min köplats från Inet när jag såg att HP hade leverans på G så nu är det bara att ställa sig sist igen. Hoppas inte det är någon som klagat och fått HP att ta våra ordrar att skickas till ÅF istället. Jag har stått i kö precis som alla andra och nu tappade jag den köplatsen. Fan.

Bara för att jag fick detta svar så behöver det ju inte betyda att ni får det? Jag beställde ganska sent den 25:e (ca 18:30)

Permalänk
Medlem
Skrivet av ironsavior:

Bara för att jag fick detta svar så behöver det ju inte betyda att ni får det? Jag beställde ganska sent den 25:e (ca 18:30)

Fast då borde dom inte skriva att dom aktiverade försäljningen av misstag på hemsidan. Mer logiskt vore att dom inte hann stänga försäljningen innan bokningarna var fulla i sådana fall.

Nått är fishy och jag misstänker att någon eller några fått nys på denna tråd och krävt att HP skall leverera enheterna till ÅF:s istället. Utan hänsyn tagen till det faktum att många som lyckades komma över några få ex den 25:e (i vart fall jag) också stått i kö hos ÅF och kämpar för sina bokningar.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Skrivet av flightsim18:

Fast då borde dom inte skriva att dom la upp försäljningen av misstag.

Nej, men jag vet andra som fick svar att det var osäkert med leveransdatum.
Så det är lite olika bud från HP.

Permalänk
Medlem

nä och jag fick ju annat besked med, som la beställningen efter dig

Permalänk

I min värld verkar det rimligt att leverans ska ske i den ordning ordrar lagts, oavsett om de är från privatperson eller ÅF.

För att sen på motsvarande sätt levereras till slutkund i turordning. Fick själv höra när jag pratade med HP att HP Store själva är en ÅF precis som Webhallen och Inet t ex.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

UPDATE: Kollade min beställning på inte.se som las 1/10 och där står: "I lager 2021-01-15"

Inets lagersaldo ska tolkas som att det datumet finns positivt saldo efter att alla förbeställningar har skickats.

Hittar inte källan men har tagits upp flera gånger i 3080/3090 tråden.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem
Skrivet av WebMaximus:

I min värld verkar det rimligt att leverans ska ske i den ordning ordrar lagts, oavsett om de är från privatperson eller ÅF.

För att sen på motsvarande sätt levereras till slutkund i turordning. Fick själv höra när jag pratade med HP att HP Store själva är en ÅF precis som Webhallen och Inet t ex.

La du en order hos HP eller kollade du bara hur dom resonerar kring förbokningar hos externa ÅF vs HPs egna försäljning?

Till mig sa HP att - till skillnad mot många andra ÅF - så har man inget bokningssystem som de större återförsäljarna har. Det går helt enkelt inte att lägga en order om de inte har bekräftelse att en leverans från centrallagret är runt knuten. Och som du säger så får dom sin egen andel. Effekten kan då bli att när dom släpps så är det först till kvarn från HPs pott. Bevisligen gick det väldigt fort.

Eller som nu då....inte alls av allt att döma. Märkligt...det såg så bra ut hela vägen fram tills nu. Orkar inte ringa HP igen, lever på hoppet om att det ändå kanske funkat. Men...oddsen ser ju rätt risiga ut. Vilket återigen känns extra surt eftersom jag hoppade av kön hos Inet när jag fick bokningsbekräftelsen från HP.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Fick följande mail från HP efter förfrågan om orderstatus.

"Kära kund

Tack för ditt mail till oss på HP Online Store.

Din order har inte blivit anullerad, däremot är leverans datum inte säkrad.

Återkom gärna till oss om du har ytterligare frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar,"

Beställde 25/11 runt 15 tiden.

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Medlem

Så otroligt att de har olika svar till alla

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Inets lagersaldo ska tolkas som att det datumet finns positivt saldo efter att alla förbeställningar har skickats.

Hittar inte källan men har tagits upp flera gånger i 3080/3090 tråden.

Det lät ju lite lovande iaf!

Skrivet av flightsim18:

La du en order hos HP eller kollade du bara hur dom resonerar kring förbokningar hos externa ÅF vs HPs egna försäljning?

La min första order hos Webhallen i början av september och kort därefter även en hos Inet. Vid den tiden fanns inte ens produkten med hos HP (Store). Har därefter gått in och kikat hos HP med jämna mellanrum men har aldrig sett produkten i lager de gånger jag varit inne. Har därför ingen order hos HP.

Återstår att se om/när man får några nya brillor... Verkar som 2020 inte bara är ett pissigt år när det gäller folks hälsa utan även produkttillgång. Vilket väl iofs delvis går hand-i-hand även om jag inte vet ifall det är den primära orsaken till alla förseningar i det här fallet.

Permalänk
Medlem

Jag fick just ett svar från HP:s företagsavdelning. Jag ska inte citera mejlet i sin helhet här då jag inte vet om det är korrekt att göra så. Men innehållet säger att HP haft problem med komponenttillgång och fått justera en del pga Covid-19. Därav förseningar, det vet vi ju.

Dom skeppar order baserat på first-in-first-out, och tydligen har HP Store i Sverige lagt en sådan order före övriga ÅF. Det är därför de nu har en batch att leverera. Av övriga ÅF i Sverige är Komplett den som la sin order först och följdaktligen kommer få sina först, de är planerade för produktion v 50 & 51 i Kina. Produktionsveckor för Inet, Webhallen och Elgiganten är inte bekräftade än.

Så det är bara att ställa in sig på en 2021-leverans för alla utom de som hade turen att köpa på HP Store i rätt tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Fick följande mail från HP efter förfrågan om orderstatus.

"Kära kund

Tack för ditt mail till oss på HP Online Store.

Din order har inte blivit anullerad, däremot är leverans datum inte säkrad.

Återkom gärna till oss om du har ytterligare frågor eller funderingar.

Med vänliga hälsningar,"

Beställde 25/11 runt 15 tiden.

Samma här fast per telefon.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av Barsk66:

Jag fick just ett svar från HP:s företagsavdelning. Jag ska inte citera mejlet i sin helhet här då jag inte vet om det är korrekt att göra så. Men innehållet säger att HP haft problem med komponenttillgång och fått justera en del pga Covid-19. Därav förseningar, det vet vi ju.

Dom skeppar order baserat på first-in-first-out, och tydligen har HP Store i Sverige lagt en sådan order före övriga ÅF. Det är därför de nu har en batch att leverera. Av övriga ÅF i Sverige är Komplett den som la sin order först och följdaktligen kommer få sina först, de är planerade för produktion v 50 & 51 i Kina. Produktionsveckor för Inet, Webhallen och Elgiganten är inte bekräftade än.

Så det är bara att ställa in sig på en 2021-leverans för alla utom de som hade turen att köpa på HP Store i rätt tid.

Tack. Det var väldigt mycket info du fick måste jag säga! Synd att dom inte fått nya komponenter till sitt bristfälliga bokningssystem för det känns ärligt talat som Svenska Spel just nu när det gäller tilldelning av headset från HP Store.

Oh well...återstår att se de kommande dagarna. Det är ju samma hype och hysteri i 3080-tråden. Just ovissheten gör en tokig och jag har sett folk boka svindyra 3090 istället bara för att få styr på nerverna. Många vill väl runda av 2020 med åtminstone något kul...även om det är en klen tröst i sammanhanget.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Skrivet av Barsk66:

Dom skeppar order baserat på first-in-first-out, och tydligen har HP Store i Sverige lagt en sådan order före övriga ÅF.

Att de skeppar baserat på first in-first out låter ju vettigt. Däremot tycker jag det känns märkligt att HP Store skulle lagt en order på en produkt som inte ens fanns med bland deras produkter förräns långt efter samma produkt fanns tillgänglig för beställning hos andra ÅF. Som t ex Webhallen, Inet och Komplett.

Att HP Store skulle vara en vanlig ÅF som alla andra gentemot HP har jag väldigt svårt att tro på. Vilket rimligen i sin tur ev innebär att man på HP Store har lite bättre "kanaler" in till själva HP än vad övriga ÅF har.

Jaja, bara luta sig tillbaka och se om och när man får några nya VR-brillor.

Permalänk
Medlem

Jahaja, någon som hört något idag? Såg att en person som satt i samma sitts som oss fast i UK fick sitt igår, så verkar inte som att HP worldwide har avbrutit ordrar, behöver dock inte betyda att det kommer bli samma här hos HP Sverige.

Permalänk
Medlem

Har inget hört än. Inget nytt mejl och någon dragning på mitt kort har inte skett. De skulle få in leveransen idag så frågan är ju dels när/om dom får in den samt om dom hinner skeppa ut idag.

Om någon ringer HP idag så är det ju en intressant fråga att ställa

Ordern är fortfarande borta på Mina Sidor så allt jag har är mejlet från HP om att det kommer levereras prel den 7:e.

På HPs hemsida har dom nu tagit bort headsetet helt från butiken. Så hoppas VERKLIGEN att det blir leverans nu, för annars vetifan när man har chansen nästan gång.

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Tänkte ringa lite senare, efter lunch precis typ. Jag fick 2 gånger igår via mail (plus en gång via telefon) att mitt set ska skickas idag. Men:
"Din order kvarstår, vi är dock osäkra på om vi verkligen får in denna produkt på lager imorgon, i sådanna fall kommer du få an avisering om utskick. "

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taliyah:

Tänkte ringa lite senare, efter lunch precis typ. Jag fick 2 gånger igår via mail (plus en gång via telefon) att mitt set ska skickas idag. Men:
"Din order kvarstår, vi är dock osäkra på om vi verkligen får in denna produkt på lager imorgon, i sådanna fall kommer du få an avisering om utskick. "

jo, han jag talade med på telefon sa detsamma... typ

"Du litar inte på att vi får in det va?"
-Njaee...inte riktigt
"Nej, det gör väl inte jag heller om jag skall vara ärlig, men det står så på min skärm så vi får hoppas att det stämmer denna gång"

Typ.

Hoppas verkligen dom skeppas ut idag med bekräftelse så man kan få lite helg-frid och en rolig start på nästa vecka

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Pratade med dem nyss, vi kan glömma att det skickas idag Hon sa att de inte kunde säga något om ifall den skickas nästa vecka, om 2-3 veckor eller en månad.

Men på henne lät det som "har du fått något meddelande om att vi avbrutit din order?"
- Nej.
"Bra, då ligger den kvar i systemet och allt är som det ska."

Så verkar som att ni som fått sagt till er att ni inte kommer få en enhet via dem, sitter i en annan sitts, än t.ex. mig som fått bekräftat muntligt att min finns kvar och då ingen har meddelat mig att den skulle vara borttagen eller så.

Permalänk
Medlem

Ja det lät ju lite för bra för att vara sant med en så snabb leverans. Min order är fortfarande borta från HP hemsida, har inte fått något meddelande från dom via telefon eller mail som vissa andra fått.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

ja allas ordrar är borta från sidan, det är ett globalt strul. Betyder inget iaf

Permalänk

Vilken tur att det ändå är 3 veckor kvar tills msfs2020 får VR-stöd. Pleeenty of time to deliver

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taliyah:

Pratade med dem nyss, vi kan glömma att det skickas idag Hon sa att de inte kunde säga något om ifall den skickas nästa vecka, om 2-3 veckor eller en månad.

Men på henne lät det som "har du fått något meddelande om att vi avbrutit din order?"
- Nej.
"Bra, då ligger den kvar i systemet och allt är som det ska."

Så verkar som att ni som fått sagt till er att ni inte kommer få en enhet via dem, sitter i en annan sitts, än t.ex. mig som fått bekräftat muntligt att min finns kvar och då ingen har meddelat mig att den skulle vara borttagen eller så.

Jag ringde också nu, kunde inte låta bli

Fick i princip samma besked. Det blir ingen leverans idag och osäkert om nästa vecka. Dock förtydligade han att dom har å andra sidan inte fått något besked om att leveransen skulle vara inställd och han menade på att dom borde ha fått det vid det här laget i sådana fall.

Han sa att måndag är sanningens ögonblick. Då vet dom mer.

Nästa utmaning (när headsetet väl anländer) blir väl att man upptäcker att man behöver ett 3080. Lycka till med det önskar jag mig själv :-).

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Verkar som mitt G2 är ute för leverans nu. Kollade mobilen på jobbet nyss (13.00).

Visa signatur

Monster PC (13900K) (RTX4090) (DDR4-3600 64Gb)
LG C1 Oled 48" Skärm

Permalänk
Skrivet av Pe3:

Verkar som mitt G2 är ute för leverans nu. Kollade mobilen på jobbet nyss (13.00).

Kolla på datorn så det du att det förmodligen står "paketeras" istället. Finns nog inte mycket träffsäkerhet i den där statusen eftersom det varit så rätt länge nu. Bra att ordern syns igen dock!

Mina pengar gick i retur i fredags och jag antar att en leverans måste föregås av en ny reservation på kontot.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pe3:

Verkar som mitt G2 är ute för leverans nu. Kollade mobilen på jobbet nyss (13.00).

Det där stämmer tyvärr inte nej. Olika status beroende på om man loggar in på datorn resp mobilen. Weird. Men däremot märkte jag att min order var tillbaka igen på "Mitt Konto" sidorna. Den försvann i veckan men nu verkar den ha ploppat tillbaka och leveransdatumet är detsamma - 7:e.

Så fortfarande ett litet hopp kvar trots alla olika besked i veckan. När pengarna dras så vet man nog med säkerhet.

Edit: Inser nu att jag bara upprepar det ValdrGalga skrev...

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk
Medlem

Så dåligt system man måste ha om det visar olika för mobil/desktop. Min står också som ute för leverans om jag kollar mobilen. Vet ju dock att det inte stämmer.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem

https://varvat.se/nyheter/stor-frustration-kring-leveransen-a...

Lite oroväckande när han säger att enheterna redan levererats och nästa batch för HP Store är februari

Visa signatur

i7 8700K | Asus STRIX 1080ti OC GAMING 11 Gb | Corsair 32 GB@3000Mhz

Permalänk

Ja, utifrån den artikeln ställer jag in mig på tidigast februari. Tyckte 3080 släppet var under all kritik, antar att allt är relativt.