3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

japp man skulle svara om man fick ett pm.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

Skulle man svara på något speciellt efteråt också utöver beställningen på länken? Nu känner jag mig bra dum om jag missade något i det finstilta här efter ett sådant gyllene tillfälle.

Jag svarade inte heller utan gjorde bara en vanlig beställning.
Eftersom vi är minst två som gjorde så gissar jag att vi kan vara lugna

Permalänk
Skrivet av TexasRed:

Skulle man svara på något speciellt efteråt också utöver beställningen på länken? Nu känner jag mig bra dum om jag missade något i det finstilta här efter ett sådant gyllene tillfälle.

Tror mest att du behövde köpa kortet inom 12 timmar, gör man inte det går det vidare.

Permalänk

Någon som kan tipsa om vilket 3080 man bör beställa idag från Webbhallen om man vill ha så kort leveranstid som möjligt?
Korten från Palit och Gainward ser ut att ha få bokningar, men jag antar att tiden även beror på hur många leveranser som flödar in.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sebastian383:

Kul!

Snackar vi 3080 TUF OC eller något annat kort? När beställde du?

Nej, det var ett PNY 3070 som dök upp på elgigantens hemsida med (50+) i webblagret som sen försvann helt från hemsidan. Det antogs att det faktiskt inte fanns några kort men tydligen så verkar det ha funnits.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av TexasRed:

Skulle man svara på något speciellt efteråt också utöver beställningen på länken? Nu känner jag mig bra dum om jag missade något i det finstilta här efter ett sådant gyllene tillfälle.

Sluta överanalysera du har ett kort tilldelat

Ett meddelande skrevs till en person och betalning uteblev i mer än 12h.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av SatFläsk:

Någon som kan tipsa om vilket 3080 man bör beställa idag från Webbhallen om man vill ha så kort leveranstid som möjligt?
Korten från Palit och Gainward ser ut att ha få bokningar, men jag antar att tiden även beror på hur många leveranser som flödar in.

zotac amp holo kön är i princip tömd just nu

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Beställde ett Suprim... men sen såg jag att det rekommenderades 850w psu... Nä, tog bort den bokningen, får fortsätta vänta på TUF-kortet istället ....

De rekommendationerna är alltid mycket högre än vad de borde vara så att inte någon med ett dåligt 10 år gammal 750W nätaggregat försöker använda kortet, exploderar sin dator och sen klagar på MSI.

Satsar mitt eget RTX 3080 på att din RM750x klarar det galant med marginal.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vIKz3080:

De rekommendationerna är alltid mycket högre än vad de borde vara så att inte någon med ett dåligt 10 år gammal 750W nätaggregat försöker använda kortet, exploderar sin dator och sen klagar på MSI.

Satsar mitt eget RTX 3080 på att din RM750x klarar det galant med marginal.

MSI har ju dock satt rekommendation på 850w för just SUPRIM X kortet då det har en höjd powerlimit från fabrik på 370w samt så går den öka manuellt till 430w vilket nästan är lika mycket som 3090.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

MSI har ju dock satt rekommendation på 850w för just SUPRIM X kortet då det har en höjd powerlimit från fabrik på 370w samt så går den öka manuellt till 430w vilket nästan är lika mycket som 3090.

Bara för att det går att öka måste man inte det.. jag har 450w power limit på mitt EVGA FTW3 Ultra Gaming. ändå kör jag undervolt 875mv och 1900Mhz, kortet går aldrig över 64C och tack vare lägre temps så klockar kortet inte ner sig = högre average fps..
jag ser aldrig över 300w för mitt kort som det är nu.

Visa signatur

| MB MSI S02 Inet edition | CPU 7700K @ 4.8 Ghz (DELID) | CPU KYL NZXT X52 240mm RAD | GPU EVGA RTX3080 FTW3 ULTRA GAMING | RAM 16Gb Corsair 3600Mhz@3600 CL16 | SSD Gigabyte NVMe 1Tb | Chassi Fractal Design S2 TG | PSU EVGA Supernova 750W G2 |

Permalänk
Medlem

Man blir ju lite ledsen när man ser detta direkt efter Webhallens "tävling"

https://www.blocket.se/annons/goteborg/msi_geforce_rtx_3080_1...

Visa signatur

Chassi: Lian-Li något.. | Moderkort: Gigabyte x570 Aorus Elite | CPU: Ryzen 9 5900x | CPU-kylare: Noctua DH-15 | RAM-minnen: Corsair Vengeance 32GB (4x8Gb) 3000MHz | GPU: GTX 1070 (RTX 3080 n0gon gång..) | Nätagg: Corsair TX 950W | Samsung 860 EVO 1TB M.2 | Intel 520 240GB | 2x Seagate Barracuda Green 2TB | Skärm 1: MSI Optix MPG341CQR | Skärm 2: Samsung C49RG90S

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inflamer:

Man blir ju lite ledsen när man ser detta direkt efter Webhallens "tävling"

https://www.blocket.se/annons/goteborg/msi_geforce_rtx_3080_1...

Tror dock inte att det är från just webhallens tävling då @webhallen skrev för bara någon timme sedan att korten är på väg till respektive lagerställe.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Medlem
Skrivet av Inflamer:

Man blir ju lite ledsen när man ser detta direkt efter Webhallens "tävling"

https://www.blocket.se/annons/goteborg/msi_geforce_rtx_3080_1...

Mm verkligen, missade lottningen och failade refreshandet vid 12... sitter här med mitt integrerade och funderade på att köpa det men vill inte bidra till semi-scalpers/scalpers

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

Tror dock inte att det är från just webhallens tävling då @webhallen skrev för bara någon timme sedan att korten är på väg till respektive lagerställe.

Det var en som skrev att han hämtat sitt kort ifrån Bredden också. Annars har ju annonsen ingen bild på det faktiska kortet, så kan vara att han säljer innan han fått det.

Tycker Blocket blivit dåliga på att granska då man egentligen måste ha en egentagen bild. Men hela tiden finns det andra med produktbilder på saker. Själv fick blir man nekad och fick lägga ut bild på en brun kartong då jag hade en oöppnad laptop en gång
Vill man jäklas kan man anmäla annonsen för att ha produktbilder som inte är egentagna

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ska du hämta i butik så kan lagerstatus blinka mellan gult och grönt, är det i Sisjön du ska hämta så bör du ha tilldelning. Den kommer inte lysa grönt förens kortet är på lager

/Patrik

Det Trio X jag har beställt har varit grönt ifrån igår, var grönt när ja läst ovans problem att det blivit gult. Nu när jag tittar är det även gult för mig.
Hur långt i kön är de korten som kom in täckning för?

Visa signatur

| Intel Core i9-10900KF | MSI MAG Z490 Tomahawk | NZXT Kraken Z73 | Corsair Vengeance RGB PRO 32GB 3200Mhz | Gigabyte RTX 3080 AORUS MASTER | Fractal Design Define 7 TG B&W | ASUS ROG PG32UQ | Razer Naga Pro | Logitech G915 TKL | Razer Nommo Chroma | Astro A50 | MSI GS65 Stealth Thin GTX 1070 MQ

Permalänk
Medlem

Nån kan väl fråga annonsören var kortet är inköpt?

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Nån kan väl fråga annonsören var kortet är inköpt?

Frågade, han skrev komplett.

Visa signatur

Ryzen 7 5800x3d - Gigabyte AORUS x570 PRO - 32gb 3200mhz CL15 - Fractal Design Lumen s24 - ASUS TUF RX 7900 XTX - Fractal Design North
Topping DX3 Pro Plus - Hifiman Edition XS - Sennheiser HD650

Permalänk
Skrivet av infocus:

Det är bara bokning vad jag vet, dom andra 10 korten som platserna lottades ut igår är ju sålda redan.
Så vi får står på kö.
Jag gissar att jag är nummer 1-3 i den kön för jag köpte present kort för klippa klistra in

Aha, trodde dom fick in mer stock än dom 10 som gick igår. bummer

Visa signatur

GPU: MSI RTX 3080 Suprim X | CPU: I9 9900k | MB: Asus ROG Strix z390-f | RAM: G-Skill Trident Z Neo 3600Mhz CL 16 | Skärm: Acer Predator X34P

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Bult:

Frågade, han skrev komplett.

Phew, blir väldigt besviken om jag ser någon dra vidare sitt kort
Blir lite orolig då jag sett att en av de lyckliga har bokat ett amp holo idag på ett alt-konto också :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

jag bokade ett amp holo förut idag fast på samma konto 👍🙂 julklapp till min lillebror 😀

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Riktiga gamers har aldrig en chans mot dom som har som heltidssysselsättning att sälja vidare varor. Finns dom som mer eller mindre försörjer sig på Blocket/Tradera.

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem

Någon som vet om Webhallen kommer plocka in gigabyte 3080 aorus extreme?
Master finns men inte den andra.

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem

ja de är riktigt illa har varit helt utan dator för mitt kort gav upp för ca 3v sen och så finns det inga å köpa förutom blocket etc typ

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Göteborgaren:

jag bokade ett amp holo förut idag 👍🙂 julklapp till min lillebror 😀

Faith restored

Skrivet av griid:

Någon som vet om Webhallen kommer plocka in gigabyte 3080 aorus extreme?
Master finns men inte den andra.

Den dagen vi får det allokerat vill undvika bokningar på produkter vi aldrig haft ett enda kort av, därav är PNY helt borttaget nu tex.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bult:

Frågade, han skrev komplett.

Om det stämmer (tänker att hen kan sitta och ha koll på tråden om det nu var härifrån de fick tag i det) så är det ju väldigt skönt.

Visa signatur

Chassi: Lian-Li något.. | Moderkort: Gigabyte x570 Aorus Elite | CPU: Ryzen 9 5900x | CPU-kylare: Noctua DH-15 | RAM-minnen: Corsair Vengeance 32GB (4x8Gb) 3000MHz | GPU: GTX 1070 (RTX 3080 n0gon gång..) | Nätagg: Corsair TX 950W | Samsung 860 EVO 1TB M.2 | Intel 520 240GB | 2x Seagate Barracuda Green 2TB | Skärm 1: MSI Optix MPG341CQR | Skärm 2: Samsung C49RG90S

Permalänk
Medlem

Någon till som har problem med att se sina beställningar på webbhallens hemsida?
Verkar vara helt nere för mig (Ej sidan men beställningarna och hämtningar osv)

Visa signatur

/Ben~

Permalänk

Hur fungerar det med cod koderna när man hämtar från butik hos webhallen?

Permalänk
Skrivet av Benna:

Någon till som har problem med att se sina beställningar på webbhallens hemsida?
Verkar vara helt nere för mig (Ej sidan men beställningarna och hämtningar osv)

Samma här

Permalänk
Skrivet av Benna:

Någon till som har problem med att se sina beställningar på webbhallens hemsida?
Verkar vara helt nere för mig (Ej sidan men beställningarna och hämtningar osv)

Skrivet av Bossman02:

Samma här

Working now.

Permalänk
Medlem

fungerar för mej?

Visa signatur

In science we trust!