3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem

Min tid har kommit.
Jag fick hem mitt Gigabyte RTX 3080 VISION igår från Komplett.
Fritt från oljud och coilwhine.
Helt otroligt bra kort, med en undervolt på 850mV@1850 mhz så låter kortet i princip inget, och GPUn mäter knappt 60c max /56c average när jag spelar grafikintensiva spel.
Sen att det passar in i mitt chassi är ett stort plus!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Förstår din frustration, hubbleveranser får vi som tidigast på torsdagar (leveranschema) så det är då vi får hoppas på leverans, har inte sagt något då jag inte vet exakt vad som ligger på de leveranserna då jag godkände dom alla när de var påväg direkt till mig.
Sen ska jag ärligt säga att mitt fokus har skiftat lite iom Black Friday, mer brist-launcher och CPU jakt som även står på min agenda.

/Patrik

Ingen skugga ska falla över dig Patrik, du har så klart mycket annat att göra än att bara sitta här på dagarna och du gör ett fint jobb här på forumet!

Vill minnas att jag läst att du skrivit att 13 Nov skulle beta av halva kön 15:08-15:10 och att 20 Nov skulle beta av den andra halvan?
Vem kan svara på var korten är?

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Medlem

Har en beställning på ett MSI 3080 Gaming X Trio från @Webhallen (bokad 15:17 den 17e Okt) som fick grön bock igår. Fantastiskt tänkte jag! Måste vara ett av de 15 som skulle komma in förra veckan, men nu när jag tittar på morgonen är den gröna bocken borta och den illvilliga gula statusen tillbaka :< Snacka om att polaren blev besviken när jag SMSade honom om saken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

https://www.scan.co.uk/shops/nvidia/rtx-30-series-faqs

Hur tolkar du deras tabell? Jag tycker mig se status per kort (tex kommentar "STRIX OC - Arrived" för 23 Nov och 30 Nov).

Egentligen kan man strunta i Scan och fokusera på det andra jag pekar på som är lite mer: "har korten till Webhallen gått upp i rök?".
Det ser ju ut som att två tidigare kända och förväntade leveranser helt enkelt aldrig dykt upp.

Du får läsa dag för dag ovanför tabellen. Där står vad som kommer vilka dagar och det står ingenting om strix 3080

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Min tid har kommit.
Jag fick hem mitt Gigabyte RTX 3080 VISION igår från Komplett.
Fritt från oljud och coilwhine.
Helt otroligt bra kort, med en undervolt på 850mV@1850 mhz så låter kortet i princip inget, och GPUn mäter knappt 60c max /56c average när jag spelar grafikintensiva spel.
Sen att det passar in i mitt chassi är ett stort plus!

https://i.ibb.co/LhKGHqp/IMG-2393.jpg

Stiligt, antar att du säger adjöss till tråden nu

Skrivet av Mocka:

Har en beställning på ett MSI 3080 Gaming X Trio från @Webhallen (bokad 15:17 den 17e) som fick grön bock igår. Fantastiskt tänkte jag! Måste vara ett av de 15 som skulle komma in förra veckan, men nu när jag tittar på morgonen är den gröna bocken borta och den illvilliga gula statusen tillbaka :< Snacka om att polaren blev besviken när jag SMSade honom om saken.

Din situation har väl dryftats typ tio gånger i tråden, kortet är på väg.

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lyrael:

Du får läsa dag för dag ovanför tabellen. Där står vad som kommer vilka dagar och det står ingenting om strix 3080

Så långt är jag med. Min fråga gäller STRIX OC och det är STRIX OC jag ser i deras tabell.

Visa signatur

Case: Fractal Design Define 7 CPU: AMD Ryzen 9 3900X CPU Cooler: Corsair iCUE H115i RGB PRO XT Graphics Card: ASUS ROG STRIX GeForce RTX 3080 10GB Gaming OC Motherboard: MSI MEG X570 UNIFY RAM: Corsair Vengeance LPX Black 32GB Storage: WD Black SN850X 2TB, Samsung 970 EVO Plus 1TB, Samsung 860 EVO 1 TB PSU: Corsair HX1000i / 1000W OS: Windows 10 Pro 22H2 Mouse: Logitech G Pro X Superlight Keyboard: Logitech G915 Tactile Monitor: AOC 24G2U, Dell U2412M

Permalänk
Webhallen
Skrivet av bnr:

Ingen skugga ska falla över dig Patrik, du har så klart mycket annat att göra än att bara sitta här på dagarna och du gör ett fint jobb här på forumet!

Vill minnas att jag läst att du skrivit att 13 Nov skulle beta av halva kön 15:08-15:10 och att 20 Nov skulle beta av den andra halvan?
Vem kan svara på var korten är?

Ska se om jag kan få tag i information! återkommer isåfall!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen

MSI RTX 3080 SUPRIM X bokning går upp 12.00 idag. fyi ingen URL ni får hitta den själva

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Din situation har väl dryftats typ tio gånger i tråden, kortet är på väg.

Gick tillbaka fem sidor men hittade inte ett ord om saken förutom en eller två som fått PM om MSI kort så vet inte riktigt hur det skulle hjälpa mig.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mocka:

Gick tillbaka fem sidor men hittade inte ett ord om saken förutom en eller två som fått PM om MSI kort så vet inte riktigt hur det skulle hjälpa mig.

Hade grön bock jag med för några veckor sen, sen blev den gul dan efter.... still waiting kan jag säga.

Visa signatur

MSI MPG X570S Edge Max Wifi, Ryzen 7 5800X3D, ASUS RTX 3080 TUF OC, 32GB Kingston Renegade, SoundBlaster Z, Corsair RM750x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Kilrah:

Hade grön bock jag med för några veckor sen, sen blev den gul dan efter.... still waiting kan jag säga.

Det bådar inte gott. Får se vad supporten har att säga om saken.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

Har en beställning på ett MSI 3080 Gaming X Trio från @Webhallen (bokad 15:17 den 17e Okt) som fick grön bock igår. Fantastiskt tänkte jag! Måste vara ett av de 15 som skulle komma in förra veckan, men nu när jag tittar på morgonen är den gröna bocken borta och den illvilliga gula statusen tillbaka :< Snacka om att polaren blev besviken när jag SMSade honom om saken.

Ska du hämta i butik så kan lagerstatus blinka mellan gult och grönt, är det i Sisjön du ska hämta så bör du ha tilldelning. Den kommer inte lysa grönt förens kortet är på lager

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Näbbdjuret:

Stiligt, antar att du säger adjöss till tråden nu

Aaaaaaaaaaawwwwww HELL NO.
Likt en farao vakar jag över mina undersåtar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ska du hämta i butik så kan lagerstatus blinka mellan gult och grönt, är det i Sisjön du ska hämta så bör du ha tilldelning. Den kommer inte lysa grönt förens kortet är på lager

/Patrik

Valde "Brev / Postpaket - Express". Sitter dock i kön till supporten (1a plats, 0 minuter i över 5 minuter) Inte min dag idag.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Mocka:

Valde "Brev / Postpaket - Express". Sitter dock i kön till supporten (1a plats, 0 minuter i över 5 minuter) Inte min dag idag.

Då tror jag spontant att du klämts i den klassiska "det lyser grönt för att när flyttar från centrallager till butik skapas så blir korten "lediga ett litet tag innan systemet fattar till och korrigerar kölistan igen"
Tyvärr en vanlig grej

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av bnr:

Så långt är jag med. Min fråga gäller STRIX OC och det är STRIX OC jag ser i deras tabell.

3080 eller en annan modell? För i tabellen står bara vilka tillverkare som levererat. Det är först förra veckan de la till information vilka kort som väntas komma i vardera leverans.
Vill man se vilka kort som kommit i tidigare leveranser måste man läsa dag för dag i deras uppdateringar ovanför tabellen(Daily updates). Det är där jag menar att jag inte sett några Asus strix 3080 OC komma in. Utan mest TUF och 3070/3090.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Då tror jag spontant att du klämts i den klassiska "det lyser grönt för att när flyttar från centrallager till butik skapas så blir korten "lediga ett litet tag innan systemet fattar till och korrigerar kölistan igen"
Tyvärr en vanlig grej

Osis Nåja, tack för svaret.

Visa signatur

Stationär: AMD Ryzen 7 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F Gaming WIFI | G.Skill 32GB DDR5 6000MHz CL30 Trident Z5 Neo RGB | Gigabyte 4090 Gaming OC | BeQuiet! Dark Rock 4 Pro | Samsung 980 Pro 1TB M.2 & Intel 660P 1TB M.2 | Corsair RM850x v2 White Series | Phanteks P500A D-RGB | Acer X34GS | Corsair Strafe RGB MX Silent | Razer Deathadder v.2 | Logitech PRO X 7.1
Laptop: AMD Ryzen 7 6800HS | 16GB 4800MHz DDR5 | RTX 3060 140W | 15,6" 144Hz FHD IPS 16:9

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Min tid har kommit.
Jag fick hem mitt Gigabyte RTX 3080 VISION igår från Komplett.
Fritt från oljud och coilwhine.
Helt otroligt bra kort, med en undervolt på 850mV@1850 mhz så låter kortet i princip inget, och GPUn mäter knappt 60c max /56c average när jag spelar grafikintensiva spel.
Sen att det passar in i mitt chassi är ett stort plus!

https://i.ibb.co/LhKGHqp/IMG-2393.jpg

Var sitter ditt PSU?!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Var sitter ditt PSU?!

På andra sidan vertikalt:

Permalänk
Webhallen

RTX 3080 RADAR **WOWOWOWOW*

2st lediga på denna https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo...

kommer i lager nästa vecka säger jag för att säkra upp mig själv.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Håller tummarna då. Bekräftat av Klarna och orderbekräftelse från Webhallen kl. 10:43.

Visa signatur

press nu1mlock

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

RTX 3080 RADAR **WOWOWOWOW*

3st lediga på denna https://www.webhallen.com/se/product/325477-Zotac-Gaming-GeFo...

kommer i lager nästa vecka säger jag för att säkra upp mig själv.

Ordered 10:44

Permalänk
Webhallen

De som lagt order fram till detta klockslag bör ha tilldelning

åter till jobb

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Kan ha hunnit.. någon uppdatering på trinity oc annars? @webhallen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

De som lagt order fram till detta klockslag bör ha tilldelning

åter till jobb

/Patrik

Woop woop!

Grattis till mig och alla som lydde mitt råd förra veckan då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

MSI RTX 3080 SUPRIM X bokning går upp 12.00 idag. fyi ingen URL ni får hitta den själva

Det kan möjligtvis vara den produktlänk som jag beställde från igår när jag hade tur.
Om en halvtimme vet de som nyttjar F5.

https://www.webhallen.com/se/product/327539-MSI-GeForce-RTX-3...

Visa signatur

Gammal gubbe

Permalänk

Nä. Är fasen i mig tragiskt vad som händer med
Asus korten. Åkte leveransen tillbaka till kina? PCB problem? Stulna? Ingen info.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"

Permalänk
Medlem

på torsdag kommer mitt msi rtx 3080 suprim x 😀👍 blire gaming hela helgen 🙂🍺

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

på torsdag kommer mitt msi rtx 3080 suprim x 😀👍 blire gaming hela helgen 🙂🍺

Trevligt! När beställde du?

Permalänk

ingen aning om jag hann eller ej, men hade lagt beställningen inom 30 sek efter att kortet poppade upp på hemsidan.

https://www.webhallen.com/se/product/327539-MSI-GeForce-RTX-3...

Visa signatur

GPU: MSI RTX 3080 Suprim X | CPU: I9 9900k | MB: Asus ROG Strix z390-f | RAM: G-Skill Trident Z Neo 3600Mhz CL 16 | Skärm: Acer Predator X34P