Hur får man kontakt med Google? (Blir galen)

Permalänk
Medlem

Hur får man kontakt med Google? (Blir galen)

Försöker få kontakt med Google på något sätt för att reklamera min Chromecast (köpt i deras store) som hackar när man spelar upp 1080p@60Hz. Nu är ju dom så genialiska (varför lägga ner pengar och resurser på kundsupport när man bara kan skippa det) att det är 100% omöjligt att kontakta dom och hänvisar till deras färdiga Q&A som så klart inte är till hjälp när det är deras firmware det är fel på och har varit sedan mitten av sommaren. När man väljer att man vill bli uppringd av Google för support får jag bara upp ett felmeddelande ("Något gick fel. Försök igen.", man bara älskar sådana detaljerade felmeddelanden). Helt otroligt att detta skräpföretag får härja fritt i Europa. Någon som har erfarenhet av detta?

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1

Permalänk
Medlem

Jag följde länken "Kontakta oss" i mailet jag fick ifrån när jag beställde min Chromecast, och med 2 klick kom jag hit:
https://support.google.com/store/answer/6178715

Permalänk
Medlem

Efter att ha spenderat 3-4h i deras chatt för att gå igenom oändliga mängder steg i en felsökningsprocess och att hänvisa till EU:s garantilagar och tjata och gnälla och svara på frågor och formulera och argumentera så får jag nu skicka in min Chromecast. Sista gången man köper direkt av Google. Hade det här varit en vanlig butik hade allt varit löst efter 1 mail. Tur man övergett Android och sakta försöker göra sig av med allt Googles-skräp. Fy f*n vilket unket företag.

Visa signatur

Vardagsrum: LG C1 OLED 65" | OPPO 203 | Analogue Pocket + Dock | PS5 | XB Series X | N Switch OLED | XB One X | Wii U | PS3 | XB360 | Xbox | GameCube + GC Loader | PS2 | Dreamcast | N64 + Everdrive | PS1 + PSIO | Saturn | Mega Drive Mini 2 | SNES Mini | Mega Drive Mini | NES Mini | HTPC: i7 3770K/GTX970/16GB DDR3/512GB SSD/Loque Ghost S1