Permalänk
Medlem
Skrivet av Bonevier:

Jaha nu när man har en PS5 behöver man en ny TV.

Vad tror ni om denna?
https://www.lg.com/se/tv/lg-oled65cx6la

Eller finns det bättre?

Cx are den best for value tv. Du får allt du behöver är du spelar på ps5an.

Permalänk
Medlem

Har någon här en JBL 800 eller 600 quantum och testat med ps5?

Permalänk
Medlem
Skrivet av DonviiCorleone:

Astro a50 ska funka med ps5 men en adapter som de säljer för 400 spänn plus frakt tror jag... Jag hade de men sålde de och köpte Arctis PRO wireless igår på EG. Jättenöjd är jag...

Hur har du kopplat in dessa till PS5an?

Jag har läst om flera som har dåligt ljud när de enbart använder sig av USB-utgången.
Har du behövt pilla mycket med inställningarna?

Permalänk

Har en fråga. När jag får mitt ps5 är jag sugen på att köpa Ghost of Tsushima och Cyberpunk. Men är lite tveksam pga ps4 version av spelet. Jag vill liksom inte ha ett antiklimax och känna att spelen ser fan så mycket bättre ut när väl ps5 versionerna kommer. Tycker ni att det är värt att vänta? Eller är skillnaden antagligen för liten?

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Cyberpunk2077:

Har en fråga. När jag får mitt ps5 är jag sugen på att köpa Ghost of Tsushima och Cyberpunk. Men är lite tveksam pga ps4 version av spelet. Jag vill liksom inte ha ett antiklimax och känna att spelen ser fan så mycket bättre ut när väl ps5 versionerna kommer. Tycker ni att det är värt att vänta? Eller är skillnaden antagligen för liten?

Ghost of Tsushima har en 60fps patch för PS5, om det är värt att vänta på eller inte är upp till dig. Cyberpunk vet jag inte men last-gen versionerna kommer ju ut före PS5 och Series X versionerna men next-gen versionerna lär väl förhoppningsvis rulla bättre.

Permalänk
Skrivet av Greed:

Ghost of Tsushima har en 60fps patch för PS5, om det är värt att vänta på eller inte är upp till dig. Cyberpunk vet jag inte men last-gen versionerna kommer ju ut före PS5 och Series X versionerna men next-gen versionerna lär väl förhoppningsvis rulla bättre.

Är den patched ute redan menar du?

Permalänk
Medlem

Patchen till GoT är ute. CP2077 kommer du få en gratis uppdatering till PS5 när den versionen släpps.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Har en fråga. När jag får mitt ps5 är jag sugen på att köpa Ghost of Tsushima och Cyberpunk. Men är lite tveksam pga ps4 version av spelet. Jag vill liksom inte ha ett antiklimax och känna att spelen ser fan så mycket bättre ut när väl ps5 versionerna kommer. Tycker ni att det är värt att vänta? Eller är skillnaden antagligen för liten?

Got redan varvat. Cyberpunk kommer jag vänta på PS5 versionen av.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cyberpunk2077:

Har en fråga. När jag får mitt ps5 är jag sugen på att köpa Ghost of Tsushima och Cyberpunk. Men är lite tveksam pga ps4 version av spelet. Jag vill liksom inte ha ett antiklimax och känna att spelen ser fan så mycket bättre ut när väl ps5 versionerna kommer. Tycker ni att det är värt att vänta? Eller är skillnaden antagligen för liten?

Om du verkligen vill köra spelet tycker jag det inte är värt att vänta då vi inte har någon aning om när det kommer nästa år, det enda CDPR har sagt är att det kommer "någon gång nästa år", vilken lika gärna kan betyda hösten 2021 om ett år. Jag tänker ändå förmodligen köra en till playthrough när PS5 versionen släpps.

För övrigt är ju CDPR rätt bra på att skjuta fram releaser av sina spel, så risken finns ju att PS5 versionen dröjer till 2022 om man har otur.

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av serdyllon:

Möjligtvis syftades det till att anmäla tips till Skatteverket, eftersom blocketsäljaren sannolikt inte deklarerar för denna sidoinkomst. Det var i varje fall så jag tolkade inlägget.

Ah, jo absolut. Givet mängden konsoler han krängt så lär han ju gjort stora pengar.

Visa signatur

🖥️ 13600K • RTX 4080 • 32GB DDR5 • 2TB NVMe • LG C3 OLED 42"
💾 4790K • 16GB DDR3 • 14TB HDD • Plex ❤️
💻 MacBook Air M1
🎮 Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Skrivet av serdyllon:

Möjligtvis syftades det till att anmäla tips till Skatteverket, eftersom blocketsäljaren sannolikt inte deklarerar för denna sidoinkomst. Det var i varje fall så jag tolkade inlägget.

https://www.blocket.se/tips-och-guider/skatteregler

Vinst=försäljningspris minus inköpskostnad
Väldigt svårt att komma upp i 50000 då.

Permalänk
Medlem

Jag avbokade min PS5. Nån annan fick platsen. Iblabd ångrar jag det men har ju PC o mac.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

Har någon här en JBL 800 eller 600 quantum och testat med ps5?

Jag köpte JBL 800 nu på blackfriday 1300kr jävla bra är dem !! Köp.

Så jävla fint att spela call of duty i 4k 120hz wow!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Jag köpte JBL 800 nu på blackfriday 1300kr jävla bra är dem !! Köp.

Så jävla fint att spela call of duty i 4k 120hz wow!!!

Slut på dem 😭, de finns bara på jbl sidan för 1499 nu.

Permalänk
Skrivet av CryREED:

Precis vi håller tummarna sony fixar diverse strul de har med, känns nästan som produkten är framstressad

Lämnade tillbaka skärmen och gick för en BenQ EX2710 som är en av dom få som fungerar.
Skulle säga att det är en nedgradering men det hjälpe sinnet lite

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

Slut på dem 😭, de finns bara på jbl sidan för 1499 nu.

Köp via JBLs hemsida och använd 10% rabattkod via länken nedan så kostar dom bara 1349.

https://www.aftonbladet.se/rabattkod/jbl#promo-51528

Skulle rabattkoden inte fungera kan du fortfarande få dom för 1399 med kod JBLBF

Permalänk
Skrivet av Danieleet:

Jag köpte 2st 500kr wallet men båda vill inte funka. Får upp felmeddelande i appen att det har blivit en error... ska kontakta deras kundtjänst

någon annan som har fått samma problem?

Permalänk
Medlem
Skrivet av SweClockersUser:

Jag köpte 2st 500kr wallet men båda vill inte funka. Får upp felmeddelande i appen att det har blivit en error... ska kontakta deras kundtjänst

någon annan som har fått samma problem?

Ja, jag fick det.. men de stod att "vår kundtjänst kommer kontakta dig" om jag minns rätt.
Det var bara att vänta och prova igen vid ett senare tillfälle :).
Efter någon timme så började de funka.

Permalänk
Skrivet av mgsrex:

Steam påstår att kontrollen har support i deras launcher nu. Om det funkar som på Dualshock 4 så ska man få vibration och PS knapparna i spel som stödjer det.

Testade att koppla trådlöst. I Steam Big Picture fungerar det helt native. Endast hunnit testa Rocket League än så länge och även där fungerar det trådlöst med rätt knappar som syns på skärmen. PS Remote Play fungerar dock inte trådlöst, där behöver man ha kontrollen kopplad med sladd.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av Danieleet:

Köp via JBLs hemsida och använd 10% rabattkod via länken nedan så kostar dom bara 1349.

https://www.aftonbladet.se/rabattkod/jbl#promo-51528

Skulle rabattkoden inte fungera kan du fortfarande få dom för 1399 med kod JBLBF

Tack så jättemycket. Jag fick en kod från en god själ och ska använda den nu. 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av pallepaf:

https://www.blocket.se/tips-och-guider/skatteregler

Vinst=försäljningspris minus inköpskostnad
Väldigt svårt att komma upp i 50000 då.

Det gäller 50000kr utslaget över hela året.
Så om personen i fråga gör 5000kr vinst per ps5a behöver hen sälja 11 konsoler innan vinstskatt ska betalas.

Eller för att förtydliga hur processen fungerar, man betalar 30% skatt på vinsten men får göra ett skatteavdrag på 50000kr, I praktiken betalar man ingen skatt på lägre summor.

Svårt att komma upp i, men inte omöjligt. Nu tror jag inte att svenska scalpers lyckats komma upp i såna mängder.

Om topic:
Finns det några must haves?
Lyckades få tag på en konsol (till inköpspris, har inte gynnat någon scalper).
Jag har "köpt" spelen i ps plus collection och demons souls.

Visa signatur

Stationär: Core i9 13900k | Asus X790 ROG Strix Gaming-F | 32GB DDR5 | RX 7900 XT | Lian Li PC-O11 dynamic evo
Laptop: Macbook Air | Apple M1

Permalänk
Skrivet av MaxieTheHatter:

Det gäller 50000kr utslaget över hela året.
Så om person i fråga gör 5000kr vinst per ps5a behöver hem sälja 11 konsoler innan vinstskatt ska betalas.

Eller för att förtydliga hur processen fungerar, man betalar 30% skatt på vinsten men får göra ett skatteavdrag på 50000kr, I praktiken betalar man ingen skatt på lägre summor.

Svårt att komma upp i, men inte omöjligt. Nu tror jag inte att svenska scalpers lyckats komma upp i såna mängder.

Om topic:
Finns det några must haves?
Lyckades få tag på en konsol (till inköpspris, har inte gynnat någon scalper).
Jag har "köpt" spelen i ps plus collection och demons souls.

Nya Spider Man, Miles Morales är svinkul.

Permalänk
Medlem
Skrivet av DaHouseCat:

Nya Spider Man, Miles Morales är svinkul.

Ser många hypea det men stämmer det att spelet bara är typ 12h?
800~ för en dags spelande är lite galet så man får väl leta begagnat eller låna av folk?

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Ser många hypea det men stämmer det att spelet bara är typ 12h?
800~ för en dags spelande är lite galet så man får väl leta begagnat eller låna av folk?

Just Miles kostar "bara" 499, köper man den för 800 får man första spelet remaster med 60 fps eller raytracing. Men ja de stämmer att Miles är väldigt kort, första spelet är ungefär det dubbla, kanske tom mer.

Väldigt bra båda två men föredrar första

Permalänk
Medlem

Kan någon rekommendera ett par bra trådlösa hörlurar till min Seriex X? Max 2.000kr.

Snacka om att man är morgontrött och snurrig. Postade i fel tråd

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Entash:

Just Miles kostar "bara" 499, köper man den för 800 får man första spelet remaster med 60 fps eller raytracing. Men ja de stämmer att Miles är väldigt kort, första spelet är ungefär det dubbla, kanske tom mer.

Väldigt bra båda två men föredrar första

Okay

Skrivet av delidana:

Kan någon rekommendera ett par bra trådlösa hörlurar till min Seriex X? Max 2.000kr.

I en tråd om PS5 kan det ju vara lite fel ställe att fråga

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Skrivet av BergEr:

Ser många hypea det men stämmer det att spelet bara är typ 12h?
800~ för en dags spelande är lite galet så man får väl leta begagnat eller låna av folk?

Många säger att spelet snarare är 8-10 timmar. Spelet kostar dock 500kr i de flesta butiker, 639 om du köper digitalt. Det som kostar 800 (849 i PS Store) är Ultimate Edition där du även får det första spelet Remastered.

Visa signatur

Ryzen 7 3700X | MSI RTX 3060TI 8GB | 16GB 3200MHz

Permalänk
Medlem
Skrivet av delidana:

Kan någon rekommendera ett par bra trådlösa hörlurar till min Seriex X? Max 2.000kr.

Har beställt ett par JBL quantum 800 via deras egen hemsida. Inte fått dom än så kan inte ge något omdöme men verkar ganska bra av vad jag läst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av BergEr:

Okay

I en tråd om PS5 kan det ju vara lite fel ställe att fråga

Jupp! Skrev i fel tråd. Är lagom snurrig idag..

Skrivet av Danieleet:

Har beställt ett par JBL quantum 800 via deras egen hemsida. Inte fått dom än så kan inte ge något omdöme men verkar ganska bra av vad jag läst.

Skrev i fel tråd men tack för tipset ändå

Visa signatur

Ryzen 5 3600 | 16GB Corsair Vengeance Rgb Pro 3600MHz | MSI B450M Mortar Max | MSI 5700 XT OC Evoke | Corsair SF600 V2 | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Crucial MX100 512GB | HHKB 2 Pro Type-S | SteelSeries Rival 310 | HP ZR30W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av EstoTalangen:

Många säger att spelet snarare är 8-10 timmar. Spelet kostar dock 500kr i de flesta butiker, 639 om du köper digitalt. Det som kostar 800 (849 i PS Store) är Ultimate Edition där du även får det första spelet Remastered.

Okay, shit är ju ännu värre. Men antog redan att 12h nog var i överkant men 8-10h är ju ingenting. Man hinner ju precis sätta sig så är spelet över

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.