Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

https://anovaculinary.com/deals/

Anova Precision® Cooker Pro + Anova Precision® Vacuum Sealer Pro = SEK1.599, brukar ligga på över 6.000SEK

Skrivet av Cholden:

Känns som det är prissatt fel faktiskt - kunde inte motstå . kan sälja av de gamla prylarna så blir det en väldigt bra affär

Köpte en också.
Min fru...
"men va faan har du köpt nu...."

Men det tillkommer inga avgifter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Eftersom alla butiker bara bytte namn på sina "kampanjer" så kommer det fungera alldeles utmärkt att använda samma.lista och tråd även här.

Fast det stämmer ju inte, dom bytte font och även ordning på produkterna. En stor eloge ska dom ha 😂😂😂

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinken74:

Köpte en också.
Min fru...
"men va faan har du köpt nu...."

Men det tillkommer inga avgiftert?

det kan jag inte tro att det skulle göra - har räknat med att det inte gör det

Permalänk
Medlem
Skrivet av mastrovious:

Fast det stämmer ju inte, dom bytte font och även ordning på produkterna. En stor eloge ska dom ha 😂😂😂

Färgen, glöm inte färgen!

Permalänk
Medlem

Ovpn vs nordvpn? Sett att de kör bra erbjudanden nu. Har testat mullvad ett par månader men tyckte inte att det var så stabilt. Tappade ofta anslutningen, även om hastigheten var riktigt bra när det väl rullade på.

Erfarenheter?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mumu55:

For my next PSU I would go with one that is 0db fan on low loads. Both Gigabyte and ASUS have that feature and 10y warranty. Gigabyte fairly new to the PSU business AFAIK.
Personally I would go for Corsair RM850X 850W v2 because it seems more well regarded.

https://classic.prisjakt.nu/kategori.php?m=s457727548&o=lokal...

Prisjakt har länkat fel, det är INTE Aorus-modellen utan den vanliga gigabyte 850 förövrigt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Hinken74:

Köpte en också.
Min fru...
"men va faan har du köpt nu...."

Men det tillkommer inga avgifter?

Blev en beställning här också... Med samma reaktion...

Men ett fynd kan man ju inte missa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrqaffe:

Havregrynsgröt måste man ha varje dag.

Gör du havregrynsgröt med SV? 😱
Måste fråga hur? 🤔

Skrivet av Hinken74:

Ingen tillkommande avgift såsom tull på Sous viden som tipsas om?
Garanti?

Borde det inte göra
” For purchases within the US, shipments are out of California and Tennessee. For purchases within Canada, shipments are out of British Columbia and Ontario. For purchases elsewhere, shipments are out of Australia, Hong Kong, and the Netherlands.”

Ser ut att skickas från Holland.

Skrivet av Homie:

Blev en sousvide hit också. Hade egentligen köptstopp idag. Men nu blev det inte så. Kul att shoppa!

Samma här. Blir att slå in den, gömma den... och därefter lägga den under granen från tomten...

Skrivet av Cholden:

Känns som det är prissatt fel faktiskt - kunde inte motstå . kan sälja av de gamla prylarna så blir det en väldigt bra affär

Köpstopp här, men kunde fan inte heller motstå 🤨

Skrivet av Hinken74:

Köpte en också.
Min fru...
"men va faan har du köpt nu...."

Men det tillkommer inga avgifter?

Verkar skickas från Holland, så borde inte tillkomma några avgifter.

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Skrivet av boboiusa:

Om ni behöver förlänga era Xbox Game Pass Ultimate så finns det 3-månaders pass att beställa från Target.com
$19.99 US dollar kostar de. Man får köpa max 3st per beställning. Har inte testat att köpa fler. Men det är väl i så fall att bara skapa fler konton och skicka till olika mejladresser. Det blev totalt 516kr med mitt Curve kort. 57kr /mån istället för ca 140kr.
Surfa hit: https://www.target.com/p/xbox-game-pass-ultimate/-/A-81874854...
Välj Value $44.99. Då ser ni att priset ändras till $19.99
Man kan ju bunkra upp till 3 år i förväg så kolla när erat Ultimate går ut. Många av er har säkert konverterat gamla Guld medlemskap till Ultimate.
Tips: Använd följande mobilnummer när ni skapar erat konto:202-555-0150 annars kan man hitta här: https://fakenumber.org/

Det står dock följande under Q&A:

Q: Can this be redeemed in other regions (e.g. Germany)? Thinking about getting as a gift for a friend there
A: No. I'm in Canada and it won't let me redeem it due to being another region. Now I'm stuck with 3 of these I can't use.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Conne3:

Blev en beställning här också... Med samma reaktion...

Men ett fynd kan man ju inte missa!

Jag behövde en ny vacum. Att det blev en 3e stav på köpet kan väl inte jag hjälpa.

Permalänk
Medlem

Behöver en ny router då min månlandare (Dlink 890) verkar böra ge upp. JKör trådat ifrån den så använder inte wifi utan har mesh-nätverk i övrigt med 5 noder utplacerade i huset/garget.
Finns det bättre fynd än denna idag?
https://www.kjell.com/se/produkter/natverk/tradlosa-routrar/t...

Permalänk
Medlem
Skrivet av boboiusa:

Om ni behöver förlänga era Xbox Game Pass Ultimate så finns det 3-månaders pass att beställa från Target.com
$19.99 US dollar kostar de. Man får köpa max 3st per beställning. Har inte testat att köpa fler. Men det är väl i så fall att bara skapa fler konton och skicka till olika mejladresser. Det blev totalt 516kr med mitt Curve kort. 57kr /mån istället för ca 140kr.
Surfa hit: https://www.target.com/p/xbox-game-pass-ultimate/-/A-81874854...
Välj Value $44.99. Då ser ni att priset ändras till $19.99
Man kan ju bunkra upp till 3 år i förväg så kolla när erat Ultimate går ut. Många av er har säkert konverterat gamla Guld medlemskap till Ultimate.
Tips: Använd följande mobilnummer när ni skapar erat konto:202-555-0150 annars kan man hitta här: https://fakenumber.org/

Varning, koderna var geo-begränsade,
om någon redan testat med att fylla på ett svenskt gamepass konto har testat får ni gärna ge feedback.
Nu behöver jag göra en setup med US-adress på mitt ms-konto och vpn för att testa om det går att komma förbi.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Midnattskossan:

Köp en billig plastlåda på ClasOhlson som tål värme och såga ut ett hål för sous vide'n bara.
Idiotiskt att lägga 1000 spänn på en "märkes" bytta

Kan vara värt att kolla att den är ok för käk, så.man inte får en massa mjukgörande och skit i maten.

EDIT; Längre ner..

Skrivet av jaqob:

Eftersom allt man sous viddar är förpackat i vakumpåsar så borde det inte vara ett problem oavsett.

Det är _väldigt_ sant. Tänkte inte på det. (Har ingen egen sous vide).
/EDIT.

Det är bättre att kolla påsarna.
Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Kan vara värt att kolla att den är ok för käk, så.man inte får en massa mjukgörande och skit i maten.

Eftersom allt man sous viddar är förpackat i vakumpåsar så borde det inte vara ett problem oavsett.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Hej !

Any idea if this gigabyte one is better than the ASUS 850W ?

https://www.webhallen.com/se/product/317149-ASUS-ROG-Strix-85...

Jag har kört mitt Corsair 650w brons i 8 år. Jag har även ett Corsair 600w brons som jag kört i 10 år. Du behöver oftast inte ett eget kärnkraftverk med högsta certifikat och watt för att driva en normal speldator. Självklart att ju bättre kvalitet på komponenter och högre certifierat nätagg, desto bättre oftast med tanke på livslängd och prestanda. Men jag tror inte att du behöver leta mer, ditt Asus är Gold 80+ och har fina komponenter enligt specs, 850W klarar du dig på och jag bygger liknande dator som dig med samma nätagg, av vad jag kan se. Om du kollar på tex senaste grafikkortstesten som gjorts här på sweclockers så ser du hur mycket hela system drar, och du kommer klara dig gott på det du har beställt. 10 års garanti säger en del om vad de byggt för något.

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Varning, koderna var geo-begränsade,
om någon redan testat med att fylla på ett svenskt gamepass konto har testat får ni gärna ge feedback.
Nu behöver jag göra en setup med US-adress på mitt ms-konto och vpn för att testa om det går att komma förbi.

Köpte tyvärr 3st 3-månaders och märkte detta när jag skulle lösa in dom...
Meddela gärna om ovan funkar för dig så får jag göra något liknande eller försöka sälja online.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Ovpn vs nordvpn? Sett att de kör bra erbjudanden nu. Har testat mullvad ett par månader men tyckte inte att det var så stabilt. Tappade ofta anslutningen, även om hastigheten var riktigt bra när det väl rullade på.

Erfarenheter?

Haft bra erfarenhet av NordVPN i 3 år nu men valde att byta till Surfshark för att det helt enkelt var lite billigare. Hade jag haft de där extra hundralapparna hade jag dock tagit OVPN. För att det är svenskt.

(Ärligt märker jag varför surfshark var billigare alla redan)

Permalänk
Medlem
Skrivet av fisken92:

https://anovaculinary.com/deals/

Anova Precision® Cooker Pro + Anova Precision® Vacuum Sealer Pro = SEK1.599, brukar ligga på över 6.000SEK

Tack för tipset, det är ju den perfekta julklappen till mina päron iår :3

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Eftersom allt man sous viddar är förpackat i vakumpåsar så borde det inte vara ett problem oavsett.

Det är _väldigt_ sant. Tänkte inte på det. (Har ingen egen sous vide).

Visa signatur

Gammal och gnällig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Ovpn vs nordvpn? Sett att de kör bra erbjudanden nu. Har testat mullvad ett par månader men tyckte inte att det var så stabilt. Tappade ofta anslutningen, även om hastigheten var riktigt bra när det väl rullade på.

Erfarenheter?

Min erfarenhet är motsatsen :s mullvad har ej strulat alls på 6 månader nu varpå jag hade strul med nordvpn dagligen. Annars tycker jag folk nämna surfshark då och då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Haft bra erfarenhet av NordVPN i 3 år nu men valde att byta till Surfshark för att det helt enkelt var lite billigare. Hade jag haft de där extra hundralapparna hade jag dock tagit OVPN. För att det är svenskt.

(Ärligt märker jag varför surfshark var billigare alla redan)

Hur är stabilitet vs hastighet för nordvpn? Kör du det påslaget jämt eller bara ibland?

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Min erfarenhet är motsatsen :s mullvad har ej strulat alls på 6 månader nu varpå jag hade strul med nordvpn dagligen. Annars tycker jag folk nämna surfshark då och då

Generellt tycker jag att det fungerar bra, men ganska ofta så går det inte surfa och då måste jag byta server, då brukar det rulla på igen. Så det känns som att den tappar anslutning eller är överbelastad. Och det manuella jobbet får jag nästan göra varje gång om jag sitter över ett par timmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av jaqob:

Eftersom allt man sous viddar är förpackat i vakumpåsar så borde det inte vara ett problem oavsett.

Skrivet av lincoln:

Det är _väldigt_ sant. Tänkte inte på det. (Har ingen egen sous vide).

Behöver inte nödvändigtvis stämma.

När jag har gjort 24h fläsklägg med bl.a. liquid smoke så har aromen trängt igenom vakuumpåsen trots tredubbel smältförsegling. Fick hela min obh nordica 7948 sous vide att lukta..

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem

Hej alla, gjorde en Sous vide-tråd i Hobby, fritid och livsstil - välkomna dit

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trendy:

Hur länge har du haft den? Hur kan den vara gjord i gjutjärn och är försedd med en non-stickbeläggning? tar de inte ut varandra där? -_-

Har haft den någonstans mellan 6 månader och 1 år

Finns någon flashig trailer som förklarar pannan om du är intresserad haha, jag blev rekomenderad av Petter Hegewall som är kungen av prylnördarna, och varit ordentligt nöjd sen dess!

Skrivet av addek83:

Väger den mer som en teflonpanna eller gjutjärnspanna? Dvs hur lättvikt är ’lättvikt’?

Den väger mer, men mindre än gjutjärn och mycket lättare att använda/göra rent.

Hälsofördelar/nackdelar som någon skrev om kan jag alldeles för lite för att uttala mig om, jag är bara nöjd med pannan som vi diskuterar 🥳

Permalänk
Medlem
Skrivet av lincoln:

Kan vara värt att kolla att den är ok för käk, så.man inte får en massa mjukgörande och skit i maten.

Det ska de vara enligt en av deras kunniga hjälpredor. Jag frågade då jag gjort exakt så.

Visa signatur

Laptop: Asus UX303ln
Intel Haswell Core i7-4510U CPU / 8 GB DDR3 / 256 GB SSD / 2GB Nvidia 840M

Permalänk
Medlem

Trodde jag kommit in på forum Kocken och Kniven. Tips på Aniva cooker och och stekpannor. Men va fan jag litar på er så köpte en jag med. Gick på tipset att öägga den under julgranen så nu är frugans julklapp klar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Najze:

Hur är stabilitet vs hastighet för nordvpn? Kör du det påslaget jämt eller bara ibland?

Kör bara ibland, titta lite netflix osv. Det har dock hänt flera gånger att jag glömt av det och suttit och spelat med det igång utan att ha upplevt några försämringar. Värt att nämna att jag inte är super haj på det där så kan inte direkt ge dig några bra siffror, och jag kopplar oftast, förutom vid netflix då, till närmsta snabba och svenska server.

Permalänk
Medlem

Vet inte om det gäller för bundlen också men står "Ships by January 8" på själva cookern: https://shop.anovaculinary.com/en-se/products/anova-precision...

Bara en heads up.

Visa signatur

GigaByte B550M DS3H | AMD Ryzen 5 5600 | PowerColor Radeon RX 6600 8GB Fighter | Kingston Fury Renegade M.2 1TB SSD | G.Skill Aegis DDR4 32GB | Corsair RM750x 750W | Zalman i3 Neo | Samsung Odyssey G3 32 tum

Permalänk
Medlem
Skrivet av baconbtr:

Köpte tyvärr 3st 3-månaders och märkte detta när jag skulle lösa in dom...
Meddela gärna om ovan funkar för dig så får jag göra något liknande eller försöka sälja online.

Nu har jag ett par år på kontot köpt i sverige, så jag vet inte om jag vill riskera det.
Men haken är nog att gamepass ultimate innehåller live och det är regionbegränsat.
Nu körde ett gäng folk brasiliansk 'live' och omvandlade till ultimate så det bör gå utan att ändra region på konsollen,
det enda jag är osäker på är om min aktiva prenumeration har en region och om det skulle hindra att fylla på med en annan.