Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dreas89:

Bakgrundsbruset är inte micen som snappar upp ljud? Har du ställt in EQn? Jag har ett snäpp upp på sidetone som standard och när den slås av slutar det brusa.

Hmm glädjande och läsa, har precis köpt dom men inte hunnit öppna.. Blir ju orolig när det direkt kommer in negativrespons om lurar..

Jag återkommer väl imorgon med hur de är!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snedspark:

Köpte Steelseries Arctis Pro Wireless för 1790 på elgiganten, men de går i retur i helgen.

Väldigt tydligt bakgrundsbrus som gör hörlurarna oanvändbara. Dessutom var komforten dålig jämfört med nuvarande lurar (trådade). Dessa hörlurar är enligt mig inte värda 1790 kr, och än mindre ca 3000 kr som är ordinarie pris.

Jag testade en hel drös trådlösa innan jag tillslut landade på logitech g733 (Efter att redan ha lämnat tillbaka den en gång för att testa andra). Ser att den fått blandade betyg. Jag är ingen audiofil så kan inte uttala mig så värst, men i slutändan om de inte sitter skönt på skallen så kommer jag inte använda de och jag ville ha ett par trådlösa att spela i. Jag fick de för en tusing från logitechs egna hemsida när det fanns en 30%ig studentrabatt (tror den är ändrad till 25% nu och inte för alla produkter). Batteriet håller länge med rgb nerskruvad (tyvärr går det inte att stänga av helt men så gott som) och ljudet är fine om du frågar mig (en noob). Min brorsa som jag främst spelar med (som är väldigt mycket mer aktiv gamer än jag) säger att min mic är fine även då jag ibland bara sitter och viskar för att inte väcka min bättre men ack så lättväckta hälft...

Permalänk
Medlem

Bara jag som fick min Samsung Galaxy Tab A från Tele2 avbeställd? La beställningen nästan direkt efter de släppte erbjudandet och fick ett snyft-SMS av dem att min beställning gått igenom av misstag...

Permalänk

Efterlysning: fet deal på ett fett 18650 batteri.
Någon?

Permalänk
Medlem

Beställde hem denna igår: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5439590

Tvekar nu om jag ska ha den uppe där vi brukade sitta å se på serier å "enklare" film, med Philips OLED. Eller nere där vi sitter allt oftare nu pga hundvalp å ändrade rutiner... Har en Samsung QLED 65" där, minns ej modellen men låg väl runt 15k för 1,5 år sedan. OLED skärmen uppe har betydligt bättre bild, punkt.

Funderar på att byta plats på apparaterna, alt byta ut skärmen nere. Kollar på Samsung Q95t, borde väl vara match made in heaven med soundbaren? Det där med 8k känns spontant tämligen löjligt (plus 8k motsvarigheten är slutsåld).

Eller skaffa en till OLED istället, men då blir det ingen Samsung/Samsung kombo med soundbaren. Någon OLED/deal som sticker ut? Gjorde rejäl forskning för 1,5 år sen, då blev det Philips pga nyfiken på ambilight. Gillar det faktiskt 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Var ju inne på att köpa en Sony A87/LG CX men ingen verkar ju ha stöd för detta via passthrough och det lär väl kanske heller inte bli så att det avhjälpas via någon firmware-update på dagens tv-apparater, för det är väl beroende av hårdvara?

Enklast är nog avvakta tv-köp och hoppas de implementerar bättre stöd till nästa års tv-apparater?

Får snegla på en sån HD Fury Arcana. Kör en shield pro 2019 till tv idag och styr tv mest med shieldens fjärr, kommer det fortsätta fungera och man köper en sån hdfury arcana?

Är det inte enklare att bara skaffa en förstärkare och vettiga högtalare istället? Känns både bättre och billigare än att köpa massa workarounds.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av buurman:

Vad är det för kabel man behöver för Atmos+earc, du som kan... ?

Kabeln ska klara bandbredden, funktionerna bestäms av vad du kopplar i ändarna på den, det är alltså mer intressant att tänka på grafikbandbredden och välja kabel efter det eller så väljer du en aoc kabel som klarar 48Gbit så klarar den allt vi har idag.

Skrivet av Awsmkiid:

Allright folk, en mic nu, vad kan ni rekommendera och vad finns det ute nu för bra erbjudanden, nån som vet?

Har dock inte sett nått bra erbjudande på den idag så kolla på nått av dessa också om det inte måste kosta under 500 kr
https://www.dustinhome.se/product/5011038463/nt1-a-studiokit?...
https://cdon.se/hem-tradgard/podcast-streaming-livesandning-p...
https://www.komplett.se/product/935872/datorutrustning/kringu...

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Skrivet av arvcop:

Tack för svar.

Vilka andra komponenter siktar du på. Vi verkar ha samma målbild så jag kopierar ev din config rakt av lite beroende på vad du satt för budget och inlöpsställen

Sure, here you go -

1. CPU- Ryzen 5900x
2. CPU cooler - Kraken X63
3. Motherboard - Asus X570 STRIX - F (bought but thinking of returning for MSI Tomahawk X570, some are also recommending B550)
4. m.2 Drive - 1 TB Samsung 970 EVO PLUS
5. Screen - Samsung G9
6. RAM - Corsair 32GB (2KIT) DDR4 3200MHz (Maybe I'll get 3600 MHz)
7. Chassis - Lian Li PC-O11 Dynamic Black
8. PSU - ASUS ROG Strix 850W
9. GPU - EVGA 3080 FTW3 ULTRA

Need to buy urgently now -

1. More HDD - SATA SSD most likely.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Hmm glädjande och läsa, har precis köpt dom men inte hunnit öppna.. Blir ju orolig när det direkt kommer in negativrespons om lurar..

Jag återkommer väl imorgon med hur de är!

Ja återkom - Jag är halvdöv när det kommer till ljud så bruset kanske är där men jag ignorerar det 🤷

Permalänk
Medlem

Sådär, nu är den här tandborsten Oclean X pro lite mer nedsatt i pris.

https://www.amazon.se/s?k=Oclean+X+Pro+Smart&ref=nb_sb_noss

456kr

Permalänk

Några bra erbjudanden på laserskrivare? Ju billigare desto bättre

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swedishliquid:

Hmm glädjande och läsa, har precis köpt dom men inte hunnit öppna.. Blir ju orolig när det direkt kommer in negativrespons om lurar..

Jag återkommer väl imorgon med hur de är!

Testade mina idag. Väldigt klent ljud rakt ur förpackningen. Så är lite trixande med EQ för att få ordning på ljudet.

Men efter ca 4h spelande idag så är jag nöjd
Kom ihåg bara att stänga av så att du hör dig själv. Brusar och låter konstigt då. (Höll på att bli tokig innan jag kom på vad det var)

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Def_Dog:

Var ju inne på att köpa en Sony A87/LG CX men ingen verkar ju ha stöd för detta via passthrough och det lär väl kanske heller inte bli så att det avhjälpas via någon firmware-update på dagens tv-apparater, för det är väl beroende av hårdvara?

Enklast är nog avvakta tv-köp och hoppas de implementerar bättre stöd till nästa års tv-apparater?

Får snegla på en sån HD Fury Arcana. Kör en shield pro 2019 till tv idag och styr tv mest med shieldens fjärr, kommer det fortsätta fungera och man köper en sån hdfury arcana?

Ja det funkar.

Visa signatur

MB:Asus B550-I Gaming ROG Strix CPU:Ryzen 5600X RAM:G.Skill Trident Z 32gb@3200 SSD:Samsung 970 EVO Plus 1TB GPU:3080 FE PSU:Corsair SF600 CASE:Louqe ghost s1

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på prisvärda in-ear hörlurar med bluetooth? Tänkt att användas till vardags och till joggning med uppspelning från garmin fenix 6x

Tittat lite på galaxy buds plus men finns ju tusen andra sorter som är prissänkta nu...

Permalänk
Medlem
Skrivet av HenrikM:

Valfri streaming tjänst var bättre kodat än plex. Hårdvarudecoding t. Ex, när kom det till plex? 2018? Och då med kvalitetsproblem.
Jag kan ge dig att plex är bättre än HBO och SF.

Plex och de stora jättarna som Netflix, Disney etc har helt olika förutsättningar ekonomiskt. Vad som är bra och dåligt får ju tas i relation vad man betalar för produkten/tjänsten. För mig så suger streamingtjänsterna då det mesta man kan streama är nå dynga med låg bitrate. Med Plex får jag hantera vad som finns att tillgå och i vilken kvalité.

Permalänk
Medlem

Kan tipsa om fenix 6x pro på amazon för 5600kr, nog den mest avancerade sportklocka just nu, och detta verkar vara billigast man kan få tag på den i Sverige

https://www.amazon.se/dp/B07W2Z2ZS1/ref=sr_1_1?dchild=1&keywo...

Permalänk
Medlem

Tips på en HTPC/NUC eller en kompakt dator som man kan ha i vardagsrummet som klarar av HDR och 4k?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penlax:

Någon som har tips på prisvärda in-ear hörlurar med bluetooth? Tänkt att användas till vardags och till joggning med uppspelning från garmin fenix 6x

Tittat lite på galaxy buds plus men finns ju tusen andra sorter som är prissänkta nu...

Jaybird Vista har gått ner med 500 kr i "alla" butiker under black friday. Sambon köpte häromdagen och fick hem dem idag (inte hunnit testa än).

Just för joggning är de nog riktigt fina då de har den där hajfenan som ser till att de sitter i öronen. De har inte aktiv brusreducering som mina WF-1000XM3 har, men problemet med aktiv brusreducering är att det inte alltid är så nice att använda utomhus när det blåser eller man rör sig snabbt framåt, eftersom det då istället börjar låta illa istället. Eftersom det är mikrofoner som lyssnar av ljudet "utifrån" så låter det som när det blåser in i en mikrofon.

Ska dessutom vara bra ljud i dem från de få recensionerna jag skumläste/kollade innan köpet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Tips på en HTPC/NUC eller en kompakt dator som man kan ha i vardagsrummet som klarar av HDR och 4k?

Nvidia Shield TV är överlägsen en PC om du bara är ute efter det du nämner.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Blir det Cyber monday i år eller kommer butikerna köra samma black week till och med måndag?

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Conne3:

Bara jag som fick min Samsung Galaxy Tab A från Tele2 avbeställd? La beställningen nästan direkt efter de släppte erbjudandet och fick ett snyft-SMS av dem att min beställning gått igenom av misstag...

Det finns åtminstone ett inlägg i tråden före dig om detta. Sedan är ju frågan om du registrerade dig för att få förtur till deras erbjudanden, i annat fall var det inte direkt efter utan flera timmar efter att de släppte erbjudandet.

Skrivet av Chris_Kadaver:

Blir det Cyber monday i år eller kommer butikerna köra samma black week till och med måndag?

Det blir det säkerligen, och likt tidigare år kommer CM nästintill uteslutande bestå av de osålda lik som redan varit på BF-kampanj i en veckas tid.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem
Skrivet av b-george:

Tips på en HTPC/NUC eller en kompakt dator som man kan ha i vardagsrummet som klarar av HDR och 4k?

Nya Mac mini med M1 CPU

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Sure, here you go -

1. CPU- Ryzen 5900x
2. CPU cooler - Kraken X63
3. Motherboard - Asus X570 STRIX - F (bought but thinking of returning for MSI Tomahawk X570, some are also recommending B550)
4. m.2 Drive - 1 TB Samsung 970 EVO PLUS
5. Screen - Samsung G9
6. RAM - Corsair 32GB (2KIT) DDR4 3200MHz (Maybe I'll get 3600 MHz)
7. Chassis - Lian Li PC-O11 Dynamic Black
8. PSU - ASUS ROG Strix 850W
9. GPU - EVGA 3080 FTW3 ULTRA

Need to buy urgently now -

1. More HDD - SATA SSD most likely.

Sweet setup! Samma som mig, 64gb ram, ska köpa nzxt h710i, 5900x, 850w psu sen gps 3080ti när de kommer men den där G9an ser grym ut

Permalänk
Medlem
Skrivet av grasklippare:

Efterlysning: fet deal på ett fett 18650 batteri.
Någon?

https://eu.nkon.nl/rechargeable/li-ion/18650-size/min.-capaci...

Brukar beställa batterier därifrån, stort sortiment och beroende på vad du ska ha batteriet till är det egentligen bara att tänka på vad det klarar av att stänka ut för ampere. Har du en superfet pannlampa som klarar av att dränera ett batteri på ett par minuter vill du till exempel iallafall ha tvåsiffrigt antal ampere i specen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

Nvidia Shield TV är överlägsen en PC om du bara är ute efter det du nämner.

Det ska var en dator som jag kan surfa på men de enda kraven som kanske inte alla datorer klarar av är HDR och 4k.

Skrivet av Robortic:

Nya Mac mini med M1 CPU

Hittar inga till nedsatt pris? Borde kanske varit tydligt med är BF erbjudande jag är ute efter.

Permalänk
Medlem

Ytterligare ett mustips, Inets egen Taurus (säljs även via cdon) finns på Intes rea, både den trådlösa och den trådade. Jag har den trådlösa och den är riktigt bra. Den är lite högre än gpro wireless så handflatan tar i för mina mediumstora händer, så den är utmärkt för palmgrip och klogrepp, men kanske lite sämre för fingergreppare (?), men man kan bara ta bort den utbytbara ovansidan så blir den ännu lättare och passar fingergreppare bättre.

Produkt: Taurus GM1-W
Länk: https://www.inet.se/produkt/6608767/taurus-gm1-w-bf20
Kategori: Möss
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5611678
Pris: 549 kr

Visa signatur

Vituð ér enn, eða hvað?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robortic:

Nya Mac mini med M1 CPU

Netflix finns inte till macos som app och du är därför bunden till att använda webbläsare och där stöds inte 4K eller HDR för just netflix. Läste att det kanske skulle bli ändring på det i Big Sur. Men osäker på om/när det kommer.

Visa signatur

Gilla min Guide till sweclockers tävlingen! :D : #12510535

Min Sweclockers-låt som aldrig deltog i Jultävlingen. Enjoy! https://www.youtube.com/watch?feature=player_embedded&v=g7gof...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Penlax:

Någon som har tips på prisvärda in-ear hörlurar med bluetooth? Tänkt att användas till vardags och till joggning med uppspelning från garmin fenix 6x

Tittat lite på galaxy buds plus men finns ju tusen andra sorter som är prissänkta nu...

Jabra active 65T, läst lite recensioner, men bara hört bra om dem. (Activ är bättre om du ska träna med dem, annars finns utan)
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4779983

Om du kan spendera lite mer finns även Active 75T versionen.

Permalänk
Medlem

Hittade ett ITX kort på BF rea i amazon uk. Kom ihåg att betala i pund så du slipper konverteringsavgift.

Produkt: Gigabyte B550I Aorus Pro AX
Länk: https://www.amazon.co.uk/dp/B089TP3GQF
Kategori: Moderkort
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5386381
Pris: 1592 kr

Dom har höjt med 20£ nu så erbjudandet är över.

Permalänk
Medlem
Skrivet av last_grimm:

Sure, here you go -

1. CPU- Ryzen 5900x
2. CPU cooler - Kraken X63
3. Motherboard - Asus X570 STRIX - F (bought but thinking of returning for MSI Tomahawk X570, some are also recommending B550)
4. m.2 Drive - 1 TB Samsung 970 EVO PLUS
5. Screen - Samsung G9
6. RAM - Corsair 32GB (2KIT) DDR4 3200MHz (Maybe I'll get 3600 MHz)
7. Chassis - Lian Li PC-O11 Dynamic Black
8. PSU - ASUS ROG Strix 850W
9. GPU - EVGA 3080 FTW3 ULTRA

Need to buy urgently now -

1. More HDD - SATA SSD most likely.

Tackar. Förstår jag rätt att AMD är bättre prestandamässigt än Intel på spel numera? Jag har bott under en sten senaste 10 åren så är lite bortkommen