Bra och smidig nas för att använda ihop med övervaknigs kameror.

Permalänk
Medlem

Bra och smidig nas för att använda ihop med övervaknigs kameror.

Tänkte köpa en nas för att i första hand använda som molnlagring för övervakningskameror. Kikade på Synology DiskStation DS220j tyckte det lät bra att det ingick Surrvelliance station licenser för två kameror eller finns det billigare och bättre alternativ tänkte använda den ihop med Tplink Deco M9, undrar också om jag måste ansluta nasen till pucken som jag använder som huvudenhet eller om det går lika bra att ansluta till någon av de andra puckarna i systemet. Passar på att fråga här eftersom det verkar finnas många med stora kunskaper i gruppen.

Permalänk
Medlem

Brukar inte övervakningskameror vara rätt så kinkiga när de gäller lagring? Vad har du tänkt/vad kör du för kameror idag?

Sen gällande mesh puckarna, har du kollat så att du kan använda portarna som en "nerlänk"- Rätt vanligt är att dom bara går att köra som "upplänk" samt för att länka ihop accesspunkterna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AleMal:

Brukar inte övervakningskameror vara rätt så kinkiga när de gäller lagring? Vad har du tänkt/vad kör du för kameror idag?

Sen gällande mesh puckarna, har du kollat så att du kan använda portarna som en "nerlänk"- Rätt vanligt är att dom bara går att köra som "upplänk" samt för att länka ihop accesspunkterna.

Det ska funka med de flesta kameror som stödjer Onvif protokollet, portarna är jag osäker på.