10% rabatt på butiker - Benify (eller Get Gifted)

Permalänk
Medlem
Skrivet av machiavelli1337:

Vart mailade du? Hittar fan noll info.

Skrivet av richie80:

Bara jag som inte hittar någon mejladress? Ingen support eller kontaktinformation i appen alls ju...

Hit mailade jag:

support(a)getgifted.zendesk.com

(notera att jag ersatte @ i mailadressen)

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem
Skrivet av johbl:

Någon som har något ytterligare tips för att aktivera koden? Har provat appen på tre telefoner nu (alla android) och jag får den inte att fungera.
Har stängt ned den mellan osv. utan att lyckas. Provat på Android 7 och Android 10 utan skillnad. Ser ut som man har presentkort nu man inte kan nyttja..

För er med Android funkade det för mig efter att jag stängde av AdGuard/andra blockerare, om det nu var det som gjorde att det funkade.

Permalänk
Moderator
Festpilot 2020, Antiallo
Skrivet av underwatch:

Vet någon hur det blir om man nyttjar ångerrätten och returnerar hos NoN - får man det tillbaka i presentkort eller cash?

Presentkort såklart. Samma återbetalningsmetod som betalningsmetod är standard på i princip alla företag. Hela grejen med presentkort är att låsa inne pengarna.

Visa signatur

 | PM:a Moderatorerna | Kontaktformuläret | Geeks Discord |
Testpilot, Skribent, Moderator & Geeks Gaming Huvudadmin

Permalänk
Medlem
Skrivet av glemmy:

Hit mailade jag:

support(a)getgifted.zendesk.com

(notera att jag ersatte @ i mailadressen)

Gött. Tack 🙏🏻

Permalänk
Medlem
Skrivet av DavidtheDoom:

Presentkort såklart. Samma återbetalningsmetod som betalningsmetod är standard på i princip alla företag. Hela grejen med presentkort är att låsa inne pengarna.

Tack. Jag som är lite osäker kanske ska betala de "extra" 10% och eventuellt få pengar tillbaka snarare än att bli låst till presentkort

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrCJ:

För er med Android funkade det för mig efter att jag stängde av AdGuard/andra blockerare, om det nu var det som gjorde att det funkade.

Kan bekräfta att det är så även för mig som kör Pi Hole på min privata mobil när jag är ansluten till Wifi medans min jobbmobil kör med normala DNS. Jag har för mig jag kom på det senast när jag skulle använda presentkort...
Nu när jag testade med länkarna i SMSet på min privata mobil när jag kör via 4G så fick jag ett förbrukat presentkort tillagt till appen.

Permalänk
Medlem

haha måste ha varit så för mig med då jag kör Disconnect Pro på min Z Flip. 😂

Visa signatur

GAMING
271QRX QD-OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB EXPO 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Nej har inte vågat prova haha.

Det gick svinbra. Do it, om du tänker köpa något i storen dvs.

/Sweex

Visa signatur

Hemmabio - LG C7 55", nVidia Shield TV 2017, Onkyo TX-NR656, Dynavoice DF-5, Dynavoice DX-5, Dynavoice DC-5
Server - Dell T20 /w E3-1225v3, 1050 TI 4GB, 24GB RAM, 30TB HDD /w parity + 628GB SSD
Bärbart Retina Macbook Pro 13" Early 2015 [i5, 512GB],Sony Xperia 5 II , MediaPad 5 10,8"

Permalänk
Medlem

Testade återigen att få fram presentkorten när jag var på jobbet och då fungerade det. Jag kör iPhone och även Pi-Hole hemma om det nu var det som blockerade.

Visa signatur

Ryzen 7 5700G | 32GB | ASRock B550M-ITX/ax | 2 x 1TB KC3000 | OLED48CX
MacBook Pro 13 M1 | Playstation 5

Permalänk
Medlem

Pi-hole här med, dåså då var det mysteriet löst

Permalänk
Keeper of Traditions
Skrivet av underwatch:

Tack. Jag som är lite osäker kanske ska betala de "extra" 10% och eventuellt få pengar tillbaka snarare än att bli låst till presentkort

Det var lite därför jag valde att avstå... Ångrar man sig så står man där med 20kkr i presentkort hos NetOnNet som jag aldrig handlar hos annars

Visa signatur

|| Intel 8700K || Asus RTX 4070 TI Super TUF || Samsung 750 EVO 500GB & Kingston A2000 1TB & Samsung 960 EVO 250GB || Corsair RM 850x || Antec P183 || Asus G-Sync RoG Swift PG279Q || Dell XPS 15 || Thinkpad X220

The Force is like Duct Tape, it has a light side, a dark side, and holds the universe together.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Matjon:

Testade återigen att få fram presentkorten när jag var på jobbet och då fungerade det. Jag kör iPhone och även Pi-Hole hemma om det nu var det som blockerade.

Tack!! Det löste mitt problem. Visade sig att det var pi-hole som blockade

Permalänk
Medlem

Vad är det dom menar med kort id och Pin?

Visa signatur

AMD Athlon II x4 3,1ghz||ASUS M4N75TD||AMD Radeon hd5830||4gb Corsair DDR3||1TB Samsung HD

Permalänk
Medlem

Uppdaterade sidan och såg att en butik hade försvunnit och skrollar igenom listan och ser att NetonNet är bortplockade.

Undra om det blev för många som köpte dyra presenter till sig själv eller om det finns någon annan anledning till att de är bortplockade?

Permalänk
Medlem

Nu har jag genomfört ett netonnet köp. De har flyttat ut länken för netonnet från partnersidan till en egen länk i benify. Att säga att processen var ett meck är en enorm underdrift. 30-40 minuter tar det så gå på muggen först.

Pga att min bank är mindre optimala så kunde jag inte swisha hela beloppet för en oled65cx på samma dag. Jag fick nöja mig med att ta 5x2000 och 5x1000 presentkort. Det skickas en länk över sms till en kass app, installerade den och registrerade med sms-kod (kanske inte behövs?). Det bör snart ha kommit 10 sms med länkar för att lägga till alla korten i appen. Det är oklart hur länkarna genereras eller hur relevanta de är. Vissa länkar fick jag flera kort på och andra inga, det kanske bara är slumpmässig utdelning när man startar om appen? Det som fungerade för mig var att klicka loss tills ett nytt kort registrerades, stänga appen, sen börja på sms1 och fortsätta ner tills alla 10 var genererade.

Netonnets hemsida verkar ha bra tålamod så det var bara att gå vidare efter att alla koderna var inmatade.

Permalänk

Är detta erbjudande enbart för studenter?
Om jag ska köpa en pryl för 1800kr och köper ett presentkort som är värt 2000kr, de resterande 200kr kan man ta ut det i kontanter?
Hur blir det om man ångrar köpet, får man tillbaks i kontanter eller går värdet tillbaka till presentkortet så att man är låst till företaget?

Permalänk
Medlem

Är presenkorten för netonnet slut för er andra också? Jag kan inte köpa andra presenkort än 200kr längre.

Visa signatur

Iphone 11 pro 256GB
Ipad mini 4 16GB
Macbook Pro 13 Touch Bar 256GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Estanjoni:

Är detta erbjudande enbart för studenter?
Om jag ska köpa en pryl för 1800kr och köper ett presentkort som är värt 2000kr, de resterande 200kr kan man ta ut det i kontanter?
Hur blir det om man ångrar köpet, får man tillbaks i kontanter eller går värdet tillbaka till presentkortet så att man är låst till företaget?

Ja det ska gå att spara, men det är bättre att köpa med något lägre valör, 1 x 1000:- + 4 x 200:- om det är några tio extra som behövs så betalar med det med kort eller något annat.

Själv skulle jag köpa en sak på nätet, under tiden jag fyllde i presentkorten så tog varan slut på lager, vilket syndes först när sidan laddades om när jag skulle ange kreditkortsnummer, då hade jag redan valt leveranssätt. Där satt jag med 1900:- i presentkort men inget att köpa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Robortic:

Kan bekräfta att det är så även för mig som kör Pi Hole på min privata mobil när jag är ansluten till Wifi medans min jobbmobil kör med normala DNS. Jag har för mig jag kom på det senast när jag skulle använda presentkort...
Nu när jag testade med länkarna i SMSet på min privata mobil när jag kör via 4G så fick jag ett förbrukat presentkort tillagt till appen.

Hmm det kan nog förklara mitt problem med. När jag senare körde med en iPhone så var jag på ett annat nät...
Så det är nog ett tips till andra som har problem med att stänga av sådant först!

Permalänk

Hur rensar man presentkort man har lagt in i inkorgen?
Vill inte ha 45k kr i presentkort hos webhallen

Edit: Fel av mig, fixade det nu.

Permalänk
Medlem

Har skummat igenom tråden bara. Kommer det gå att köpa ett presentkort hos getgifted för 9k (value 10k) och därefter köpa en prisnedsatt dator hos webhallen som just nu kostar 10k?

Var ligger den uppenbara haken? Vem går back på detta? Webhallen eller getgifted? Och vad händer om köpet går igenom och getgifted därefter konkar. Kommer webhallen driva in skulden mot mig?

Slutligen har jag bara Androidtelefoner. Är deras app för trasig för att använda? :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Red Onion:

Har skummat igenom tråden bara. Kommer det gå att köpa ett presentkort hos getgifted för 9k (value 10k) och därefter köpa en prisnedsatt dator hos webhallen som just nu kostar 10k?

Var ligger den uppenbara haken? Vem går back på detta? Webhallen eller getgifted? Och vad händer om köpet går igenom och getgifted därefter konkar. Kommer webhallen driva in skulden mot mig?

Slutligen har jag bara Androidtelefoner. Är deras app för trasig för att använda? :/

japp det fungerar utmärkt, finns ingen direkt hake därför det är så bra 👍 rea på rean.

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem

Får se vad som händer för mig
Köpte PSN igår och fick inget SMS. Har mailat
Kan inte starta appen för SMS kommer ej fram. Första gången jag ser det problemet med någon tjänst.

Visa signatur

Desktop: Moderkort: ASUS STRIX B350-I Gaming | CPU: AMD R7 3700X | RAM: 2x16GB Corsair 3600MHz CL16 | GFX: Radeon RX 6950 XT Red Devil | OS: Windows 11 Pro x64 | Monitor: ASUS PG279Q & ASUS PB278Q

Notebook: ASUS UX482EG i7-1165G7 / 32 GB / 1 TB
Nintendo Switch/New 3DS XL - 1006-2151-2466

Permalänk

Gamla köplänken för presentkort till Netonnet.
Verkar fungera fortfarande men har inte slutfört köp, testa på egen risk.

Permalänk
Skrivet av Duke_luke_em:

Gamla köplänken för presentkort till Netonnet.
Verkar fungera fortfarande men har inte slutfört köp, testa på egen risk.

Funkade fint man tackar!

Permalänk
Medlem

Får det inte att fungera på Webhallen längre.
Någon annan som har problem eller fungerar det för er?

Edit: Fungerar på 2000kr, inte högre belopp

Permalänk
Medlem

kan ta upp till 24h innan presentkorten aktiveras? så prova igen lite då och då

Visa signatur

In science we trust!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Göteborgaren:

kan ta upp till 24h innan presentkorten aktiveras? så prova igen lite då och då

Problemet är att presentkort på 5000kr eller 10000kr så kan jag inte ens betala, får bara ett felmeddelande om att något gått snett.
2000kr var inga problem, bara jobbigt om man ska köpa något dyrare

Permalänk
Medlem

Försöker göra mitt första köp av en clasohlsson presentkort. Men via Android appen så kommer inga rabatter!
Även i sista steget så kommer det upp fullt pris.
Skall jag våga köra via en webbläsare istället i datorn? Där ser jag rabatterna!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Taskman:

Får se vad som händer för mig
Köpte PSN igår och fick inget SMS. Har mailat
Kan inte starta appen för SMS kommer ej fram. Första gången jag ser det problemet med någon tjänst.

Fått något ännu? tänkte köpa ett ifall det fortfarande går.