Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Gick fort, verkar inte gå att köpa längre.

Då hade jag ruskig tur, tog printscreen på orderbekräfteftelsen på sidan dessutom (inte kommit via mail ännu.
Älskar när man lyckas göra riktiga BF klipp

Permalänk
Medlem
Skrivet av MrWhizeguy:

Korrigerat priset satt och läste reviews istället för o baka klicka hem den 😂🤷‍♂️

För mig står det att den "För närvarande inte tillgänglig."

Skrivet av qme:

Då hade jag ruskig tur, tog printscreen på orderbekräfteftelsen på sidan dessutom (inte kommit via mail ännu.
Älskar när man lyckas göra riktiga BF klipp

Hade också en väldans tur om man får produkten. För egen del har jag fått en orderbekräftelse

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Gick fort, verkar inte gå att köpa längre.

Snarare var jackorna (och lite övriga plagg) uppe alldeles för länge. Var uppe en bra stund på swedroid innan den postades här. Ytterst tveksamt de kan ta kraftig förlust på hundratals jackor. Drog en beställning på en i vardera färg för att få fraktfritt så vi får väl se men jag tillhör tvivlarna.

Hoppas ni såg denna text..

Viktigt underhåll: Artikeln passar snarare för smala storlekar och faller lite. Beställ artikeln minst en storlek större.

Permalänk

Hej. Min kompis köpte hem en ASUS ROG STRIX (G512LV-HN057T). Tyckte den verkade väldigt bra för det priset, men datorn har utgått ur sortimentet och letar efter en liknande nu istället i ungefär samma prisklass. Någon med tips? Kanske även någon till sänkt pris? Eller bör jag vänta till fredag?

Permalänk
Skrivet av qme:

Sjukt bra tips, klippte en direkt. Tack!

När jag köpte fanns det 3 olika färger och 5 olika storlekar till varje. Det fick fort 😂

Permalänk
Medlem

Någon som har något schysst tips på en TV 49 - 55"? Prisklass runt 5-6 tusen.

Permalänk
Medlem

Söker en hyfsad soundbar till vårt vardagsrum. Är småbarnsförälder så kan inte kötta på allt för högt ljud men klarar inte ljudet från tvn.
Suktade lite på JBL 9.1 som EG har för 5990kr men sen kom jag på att jag kan max använda 1/3 kapacitet

Vill inte ha Samsung men kom gärna med rekommendationer. Är Beam föråldrad?

Visa signatur

Intel I5 2500K - Gigabyte GA-Z77X-D3H - Corsair 16GB DDR3 - Asus 280x 3GB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Snarare var jackorna (och lite övriga plagg) uppe alldeles för länge. Var uppe en bra stund på swedroid innan den postades här. Ytterst tveksamt de kan ta kraftig förlust på hundratals jackor. Drog en beställning på en i vardera färg för att få fraktfritt så vi får väl se men jag tillhör tvivlarna.

Hoppas ni såg denna text..

Viktigt underhåll: Artikeln passar snarare för smala storlekar och faller lite. Beställ artikeln minst en storlek större.

Vet du vilken tråd på Swedroid som den länkades i?

Såg texten. Använder normalt L, men köpte XL. L gick inte ens att köpa när jag köpte

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Kanske ska vara 790 kr? Detta kan månne vara ett av de där valutafelen Amazon gjort på den svenska siten som inte upptäckts ännu! Annars är det ju galet billigt kostar ju mindre än en biobiljett!

Finns fler sådana.
Jag köpte en läderjacka för 149:- på Amazon.se

Kollade och på andra amazon låg den på 149 euro.

Valuta miss, men jag fick jackan ändå så bara tacka och ta emot.

Samma med en bra ryggsäck för 49kr som låg på 49 euro normalt

Permalänk
Medlem
Skrivet av Joakim Ågren:

Kanske ska vara 790 kr? Detta kan månne vara ett av de där valutafelen Amazon gjort på den svenska siten som inte upptäckts ännu! Annars är det ju galet billigt kostar ju mindre än en biobiljett!

Tydligen skulle den kosta så mycket som 2 500 kr.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vet du vilken tråd på Swedroid som den länkades i?

Såg texten. Använder normalt L, men köpte XL. L gick inte ens att köpa när jag köpte

Det är inte svårt att hitta tråden om du kollar. Finns en diskussionstråd och en bara fynd tråd. Lite som här..

Men den kom upp ca 21.10 där i Amazon-tråden.
Så tyvärr. Var nog alldeles för många som hann beställa.

Har större hopp till att ryggsäcken för 70kr kommer levereras. Vore fint då den ligger på 400+ på andra amazon-sidor.
https://www.amazon.se/dp/B07TLMG5K3/ref=cm_sw_r_cp_apa_fabc_Q...

Permalänk
Medlem

Dåligt med nätaggregat än så länge. På jakt efter ett 850w - 1000w Gold+ för runt tusenlappen. Hojta om ni springer på någon!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gruff3n:

Dåligt med nätaggregat än så länge. På jakt efter ett 850w - 1000w Gold+ för runt tusenlappen. Hojta om ni springer på någon!

Samma här fast 750+

Permalänk
Medlem
Skrivet av Calma:

Det är inte svårt att hitta tråden om du kollar. Finns en diskussionstråd och en bara fynd tråd. Lite som här..

Men den kom upp ca 21.10 där i Amazon-tråden.
Så tyvärr. Var nog alldeles för många som hann beställa.

Har större hopp till att ryggsäcken för 70kr kommer levereras. Vore fint då den ligger på 400+ på andra amazon-sidor.
https://www.amazon.se/dp/B07TLMG5K3/ref=cm_sw_r_cp_apa_fabc_Q...

I normala fall hade Amazon kunnat hävda felaktig prissättning utan problem, men i och med att det är Black Week kan det bli svårare. Får se vad som händer.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Jag har aldrig fattat grejen med att ha en musmatta över hela bordet, det är så mycket lättare att hålla t ex en bordsskiva i trä rent jämfört med en musmatta.

Personligen valde jag en stor musmatta för att även dämpa ljuden från mitt mekaniska tangentbord. Nu när jag har vant mig skulle jag aldrig vilja gå tillbaka till en liten igen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Tydligen skulle den kosta så mycket som 2 500 kr.

Nej.
Säljaren gjorde en blanket ändring till 2500 efter felet uppdagades.
Jackan kostar ca 80 euro på tyska amazon enligt swedroid.
Vilket stämmer med det jag skrev innan. Euro -> SEK fel på amazon.se. Flera gånger de hänt :>

Permalänk
Skrivet av Rokuogan:

Någon som har något schysst tips på en TV 49 - 55"? Prisklass runt 5-6 tusen.

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5277440

https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5487759

Permalänk
Medlem

Är denna router från TP-Link ett bättre köp än ASUS:en som många köpte tidigare?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/natverk/r...

Ser att TP-Link har Wifi 6 vilket routern från Asus saknar, men den har kanske andra funktioner?

Permalänk
Medlem

Produkt: Crucial SSD och M.2 diskar runt 30%
Länk: https://www.amazon.de/deal/473a6e1a&showVariations=true/ref=a...
Kategori: Lagring
Prisjakt:
Pris: från €25 till €250

Permalänk
Medlem

Klickade hem en samsung 55” q95t från Benifys black week rea. 13990.
1000kr billigare än billigare på prisjakt! 👍

Visa signatur

Macbook pro 13" :)

Permalänk
Skrivet av D3str0yer:

Är denna router från TP-Link ett bättre köp än ASUS:en som många köpte tidigare?

https://www.elgiganten.se/product/datorer-tillbehor/natverk/r...

Ser att TP-Link har Wifi 6 vilket routern från Asus saknar, men den har kanske andra funktioner?

Köpte båda och Asus routern presterade mycket bättre rent hastighetsmässigt. Men som jag sa i ett tidigare inlägg så kan de vara att routern inte är optimalt inställd då jag endast testade routrarna utifrån standardinställningarna

Permalänk
Medlem
Skrivet av McZlatanAndCO:

Köpte båda och Asus routern presterade mycket bättre rent hastighetsmässigt. Men som jag sa i ett tidigare inlägg så kan de vara att routern inte är optimalt inställd då jag endast testade routrarna utifrån standardinställningarna

Testade du med en enhet som stödjer Wifi 6? För mig så latensen lite viktigare än hastigheten (såvida det inte är enorma skillnader såklart).

Men ja, Wifi6 är väl redan lite åldrat, WIFI 6E är väl på ingång, lika bra att vänta 3-4 år och sedan köpa en ordentlig Wifi 6E router när fler enheter stödjer det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av muki91:

Produkt: Crucial SSD och M.2 diskar runt 30%
Länk: https://www.amazon.de/deal/473a6e1a&showVariations=true/ref=a...
Kategori: Lagring
Prisjakt:
Pris: från €25 till €250

Ofta verkar det gå att byta ut .de till .se på de enskilda produkterna, då får man ett pris i svenska kronor som stämmer rätt väl med vad det kostar med svensk moms mm men utan växlingsavgift.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arknvgh:

Nån som köpt Valhalla från cdon? Verkar som dom sålt slut och nu ökat upp leveranstiden ordentligt. Jag beställde igår men orderstatus ligger fortfarande som ”behandlas”

Mitt skickades idag och bör komma i morgon tror jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Axan:

Söker en hyfsad soundbar till vårt vardagsrum. Är småbarnsförälder så kan inte kötta på allt för högt ljud men klarar inte ljudet från tvn.
Suktade lite på JBL 9.1 som EG har för 5990kr men sen kom jag på att jag kan max använda 1/3 kapacitet

Vill inte ha Samsung men kom gärna med rekommendationer. Är Beam föråldrad?

Är i samma sits, och undrar också om det är dumsnålt med Beam om man nu köper en tv med Dolby Atmos med.. Hade helst velat ha Sonos Arc men priset tycker jag är lite saftigt.

Visa signatur

| Fractal Design Compact 7 Vit - MSI Tomahawk x570 - Ryzen 5600X - PNY 4070Ti Super - 32GB Corsair 3200Mhz CL16 | ASUS MG279Q - 2560x1440, 144Hz, IPS, Freesync |

Permalänk
Skrivet av D3str0yer:

Testade du med en enhet som stödjer Wifi 6? För mig så latensen lite viktigare än hastigheten (såvida det inte är enorma skillnader såklart).

Men ja, Wifi6 är väl redan lite åldrat, WIFI 6E är väl på ingång, lika bra att vänta 3-4 år och sedan köpa en ordentlig Wifi 6E router när fler enheter stödjer det.

Testade både med min iPhone XS Max (wifi 5) och min stationära dator (wifi 6). Latensen var ett par ms bättre men den dåliga räckvidden var en dealbreaker. Kan länka det (inte så fina) kalkylarket jag skrev ner resultatet på via pm👍

Permalänk
Skrivet av Mumu55:

Svårt säga, tror det är bra kort båda två. MSI:n har Wifi men sämre Realtek LAN. ASUSen har Intel LAN men inget Wifi. Dock har ASUS 8st SATA portar, bra om man har gamla små SSD:er över
Båda verkar ha fet VRM men jag tror MSI kan dra längsta strået där.
Jag funderar också på dessa två men för mig blir det nog MSI.
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?j=5102534,5259248

Edit: Dessutom 10€ cashback och AC Valhalla på köpet med MSI.

Ja, de är mycket lika när det gäller deras erbjudanden. Jag antar att jag inte behöver Wifi eftersom jag kommer att ansluta LAN för bättre hastighet och stabilitet. Asus har dock bara 1 Gbps mot 2,5 Gbps på MSI, men jag tror inte att jag någonsin kommer att ha en internetanslutning på mer än 1 Mbps. Jag tror också att 1 Gbps är tillräckligt bra för konkurrenskraftigt spel.

Låt oss se om någon affär kommer på MSI (kommer att returnera Asus då). Hur får du också AC Valhalla-spel? Finns det något erbjudande?

Permalänk
Medlem

snart är skärmen 27 tum slut på inet också, skulle en ha köpt 32 varianten, verkar som många hoppade på den direkt, eller så hade dem inte så många från början, har inte undersökt skillnaden på predator skärmarna, kanske finns andra som är bättre?

Visa signatur

IBM 486:a 66Mhz 8mb ram (uppg till 12mb!)RedAlert lagg 10fps
I7-E6850 3.0Ghz::Gainward 8800Gts 512mb::4096 Mb Ram
I7-930 2.8GHz Gigabyte 480 SDD Corsair 120GB 6GB Ram
i7-3770K@3.5Ghz 680GTX mITX 16GB ram SSD Intel 250GB
i7-8700K@3.7Ghz 1070 Gaming X 16GB3000mhz SSD860EVO1TB

Permalänk
Skrivet av Joakim Ågren:

Jasså du gick all in till slut och slog till på alltihopa? Då har du fyndat rejält! Du kommer nog inte bli besviken allt du köpte är bra skit som Tomten skulle sagt!

Förresten varför har Sweclockers helt plötsligt stängt ner Inets tråd med Sweclockers erbjudanden? Står att man inte har behörighet att gå in på den längre!

haha, tack för att du har försäkrat mig. Jag var orolig att jag köpte impuls och kan ångra mig senare. Detta är min första PC-byggnad, därmed försiktig

Och ja, även jag är utestängd från det forumet för inet. Det är inte bara vi, utan alla antar jag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av planders:

Kan inte heller så mycket om Soundbars men slog till på denna (från Komplett men samma pris): https://www.netonnet.se/art/ljud-bild/hogtalare/soundbar/lg-s...

Var ute efter en enhet som även funkar med Google Cast, tillsammans med mina andra högtalare. Mindre sub än JBL vilket är positivt för mig, samt stöd för fler ljudformat. Ord pris ca 8-10k.

För er som funderar på soundbar.. åk å lyssna på något säg för 2-10kkr.. åk sedan exv till Hifi-klubben å be dem köra demo på 2 högtalare vid sidan om Tv:n istället för samma peng. För mig otroligt mycket bättre ljud i högtalare! En soundbar är en kompromiss man får betala för.