Black Friday 2020 – Tips, erbjudanden och diskussion

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Härligt, nu gick även de köp igenom som gav felmeddelanden tidigare.
Så nu har jag 5st 970 Evo Plus på g... Får väl dra iväg ett mail då...

Jäkla scalper! 😅😂😉

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Härligt, nu gick även de köp igenom som gav felmeddelanden tidigare.
Så nu har jag 5st 970 Evo Plus på g... Får väl dra iväg ett mail då...

😂 Du kommer få 50 pm från folk som vill köpa strax

Svenska
Permalänk
Medlem
Skrivet av Swepiraten:

Blev nästan lite sugen på att köpa en så jag kan ersätta min 25" Dell som jag har tillsammans med 27" GL850. Sen såg jag att det står "Avsändningsdatum 2021-01-22."

Skrivet av Qubeista:

Trist du känner så, du missar en härlig produkt. Deras G915 betalade jag fullpris för och visst är jag lite missnöjd med mjukvaran och att tangenterna rasslar lite, men det finns inget annat tangentbord som kan leverera alla de här sakerna med så hög tillförlitlighett.

Svor för mycket nu över att jag slår in med musen in i numpaden så sambon får ta över det här till att spela i vardagsrummet med och är överlycklig över att slippa kabel. Själv tyckte jag också 2490:- var alldeles för saftigt, speciellt när de släppte G915 först och inte TKL (de fattade väl att folk skulle byta till TKL som jag..).

Vad är det med TKL som lockar folk så mycket? Har aldrig riktigt tyckt att numpad varit ivägen, och brukar använda dom för altkoder och kalkylatorn.

Skrivet av Hybe:

Någon som vet om Corsair LPX är Dual eller Single Rank? Borde vara dual va?
https://www.inet.se/produkt/5310298/corsair-32gb-2kit-ddr4-32...

99% av alla 16-stickor är dual, dessa inkluderat.

Visa signatur

Nada.

Permalänk

Webhallen säljer 3900X för 4090kr (https://www.webhallen.com/se/product/302705-AMD-Ryzen-9-3900X...) men när jag lägger till den i varukorgen ändras priset till originalpriset.

Någon som vet nåt om detta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av tomle:

Härligt, nu gick även de köp igenom som gav felmeddelanden tidigare.
Så nu har jag 5st 970 Evo Plus på g... Får väl dra iväg ett mail då...

Fast det ska inte vara möjligt man är ju begränsad till 1 per kund.

Ser nu att denna SSD nu är slutsåld så nu har de sålt nästan 100 stycken (även fast de felaktigt hävdade att de hade 500 stycken i lager när lagersaldot bara visade 50+ när erbjudandet kom upp). Fast om dina makuleras så blir det nog några i lager igen...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yunithium:

Webhallen säljer 3900X för 4090kr (https://www.webhallen.com/se/product/302705-AMD-Ryzen-9-3900X...) men när jag lägger till den i varukorgen ändras priset till originalpriset.

Någon som vet nåt om detta?

Inte för mig? Prova tömma din cache.

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zipparn:

Produkt: Deltaco GAM-075 60% nordiskt
Länk: https://www.maxgaming.se/sv/gaming-tangentbord/compact-rgb-me...
Kategori: Tangentbord
Prisjakt: https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=5046305
Pris: 390kr

Finns även med bruna switchar och i vitt

Bra tips! Inet har nu för 399 kr nu plus fri frakt.

https://www.inet.se/hitta?q=DELTACO%20Gaming%20Tangentbord%20...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Yunithium:

Webhallen säljer 3900X för 4090kr (https://www.webhallen.com/se/product/302705-AMD-Ryzen-9-3900X...) men när jag lägger till den i varukorgen ändras priset till originalpriset.

Någon som vet nåt om detta?

Kanske nåt cache fel, detta händer inte för mig (använder Chrome på Windows dator)... Prova logga ut och sen in igen och se ifall det hjälper...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av edson:

Jäkla scalper! 😅😂😉

Därför mitt köp inte gick igenom :@ haha

Permalänk
Skrivet av tomle:

Härligt, nu gick även de köp igenom som gav felmeddelanden tidigare.
Så nu har jag 5st 970 Evo Plus på g... Får väl dra iväg ett mail då...

Lyckan ju, blev själv utan *sad*

Permalänk
Medlem

Du skojar... Jag missade vita G915 TKL. Skjut mig

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarg:

Vad är det med TKL som lockar folk så mycket? Har aldrig riktigt tyckt att numpad varit ivägen, och brukar använda dom för altkoder och kalkylatorn.

Enda anledningen till att jag använder TKL är för att det är mer ergonomiskt för mig, behöver inte sitta lika brett med axlarna när jag

Edit: på jobbet använder jag inte TKL av samma anledning som du, altkoder och kalkylator

Permalänk
Skrivet av Mattedatten:

Får se om beslutet hinner göras åt mig genom att dem tar slut: Till ett nytt bygge med 5900x. Hade inte ens övervägt vattenkylning då jag har lite paranoia över att det börjar läcka.
Men nu rear Inet NZXT Kraken X63.
NZXT Kraken X63 280mm

Någon som vill ge en snabbkurs om det är en bra kylare till 5900x och/eller om jag gör rätt i att skippa vatten om jag inte är van vid det?
Tanken var att skaffa någon Noctua luftkylare för runt tusenlappen, men nu hamnade ju denna i det prisspannet också.

Är det bara jag eller är priset normalt igen??

Permalänk
Medlem
Skrivet av Brynroffe:

Är det bara jag eller är priset normalt igen??

https://www.inet.se/kampanj/6344/black-friday-swecxlusive

Inga problem för mig

Permalänk
Skrivet av Brynroffe:

Är det bara jag eller är priset normalt igen??

Är du inloggad med ett konto kopplat till SweC? Funkar för mig nämligen. Finns 50+ kvar.

Permalänk
Medlem

Hmm, tydligen så fick jag igenom 2 extra ordar på G195 TKL, ytterst tveksam om jag får behålla dom två eftersom den tredje gick igenom.

Annars så lägger väl jag upp dom på marknaden till ett rimligt pris.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gustenrocks:

Du skojar... Jag missade vita G915 TKL. Skjut mig

Håll koll lite till för det är ju en del som dubbelbeställt pga krånglande Swishbetalningar så eventuellt kanske det dyker upp igen när orders makuleras... Du får hoppas på tur helt enkelt!

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem

Kände också att 4st SSD Evo Plus 1Tb blev några för många. Men nu är det åtgärdat
Åkte dit på Logitech-lurarna också. Jag hade inte planerat något av dessa, fan...

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Ja, såg ändå att batteritiden var ganska bra utan 100% RGB, och det är ett tangentbord, det är alltså inga problem att bara låta en USB C-adapter sitta på permanent.

Ändå dock ganska sick att ett företag som Logitech släpper en produkt för det priset år 2020 med mikro-USB

Jag kan hålla med om det, däremot kan jag tycka att rasslandet från keycapsen och mjukvaran är ett litet större bekymmer för deras ordinarie pris. Jag har däremot även testat mig på ett Drevo Blademaster Pro och jag vill kräkas bara jag nämner det namnet.

Skrivet av TheBodyLotion:

Jag hade själv beställt ett om det nu inte var att det är lågprofilerade keycaps

Det är en vanesak i mitt tycke, man vänjer sig snabbt och det är ju mer ergonomiskt. Beställde först ett handledsstöd till det fullstora förra året men det var ju högre än tangentbordet.. Däremot kan jag sakna det "riktiga" mekaniska ljudet från mitt Razer Blackwidow från 2013 Däremot är det ju ett jävla väsnande från de brytarna också.

Permalänk
Skrivet av maacan123:

Är du inloggad med ett konto kopplat till SweC? Funkar för mig nämligen. Finns 50+ kvar.

Yes, har kollat 3 gånger nu att jag är det 😛 kanske nått strul med mobilen då. Skumt, kunde se priset tidigare men inte nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av svNsk:

Kände också att 4st SSD Evo Plus 1Tb blev några för många. Men nu är det åtgärdat
Åkte dit på Logitech-lurarna också. Jag hade inte planerat något av dessa, fan...

Verkar inte som att de återgått i lager om de blivit justerat.

Permalänk
Skrivet av Eurore:

Verkar inte som att de återgått i lager om de blivit justerat.

Har man otur drar de en dryging och lägger inte in de i lager igen.

Permalänk
Föredetting

Produkt: Kamasa Hylsnyckelsats 138 delar
Länk: https://www.jula.se/catalog/verktyg-och-maskiner/handverktyg/...
Kategori: Övrigt
Prisjakt:
Pris: 1799 kr

Kräver Jula Club-medlemskap, men en jävligt bra verktygssats. Har en komplett 3/8"-sats inklusive kråkfötter, de flesta inklusive tidigare länkade Bahcoset har bara 1/4" och 1/2", det senare är för stort för att meka något med, mest användbart för typ hjulskifte på bil och andra större, lättåtkomliga jobb.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av maacan123:

Har man otur drar de en dryging och lägger inte in de i lager igen.

Det tycker jag vore konstigt för jag såg nyss att de la till ett EPOS Sennheiser GSP 670 i lager och nu finns 20 kvar tidigare var det 19 stycken. Tyder ju på att det läggs in när en beställning blir inställd. Men nu ser jag vad gäller dessa SSD'er att de inte tycks läggas in igen, konstigt...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mattedatten:

Låter lovande, tack för ett bra svar! Får nog säg att jag är så gott som helnoob på det praktiska med datorbyggen, tänkte att detta ska bli ett första försök till att pussla ihop datorn helt själv från scratch. Bara bytt diskar/RAM/grafikkort i färdigbyggda datorer tidigare.

Du råkar inte veta om herren/damen som har recenserat på prisjakt och skrivit att drivrutiner som värdelösa, har något rätt?
- https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?o=5276556

Lite precis det jag oroar mig för; extra krångel. Ska fundera lite till. Tack för svaret!

Drivrutiner behövs inte, har en nzxt aio i ena grabbens dator (fractal design aio i andra), pump/fläkt styrs från bios, drivrutin/mjukvara är nog för att styra rgb eller nåt (har ingen koll, aldrig brytt mig om sånt utan styrt fläktkurva från bios. ).

Enda krångel att tänka på är:
1. Montering, som sagt radiatorn ska inte vara ”under” pumpen, då kan man få luftbubbla i pumpen = sämre/obefintlig kylning och kortare livslängd på pumpen.
2. Livslängd på pumpen, allt som rör på sig slits, så även pumpar. Var väl någon artikel för en tid sen om att man kan räkna med 5 år. Lägger pumpen av så antingen får man larm från inställning i bios (0 rpm...) eller så stänger datorn av sig (överhettningsskyddet).

Visa signatur

Apple

Permalänk
Moderator
Moderator
Skrivet av Joakim Ågren:

(även fast de felaktigt hävdade att de hade 500 stycken i lager när lagersaldot bara visade 50+ när erbjudandet kom upp).

Nu är det några år sedan jag gick ut skolan, men senast jag kollade var 500 fler än 50, vilket är vad "50+" betyder i sammanhanget. Precis som alla andra återförsäljare har även Inet en maxsiffra för deras indikerade lagersaldo, även om de sitter på betydligt fler än så.

Visa signatur

Ryzen 3700X | Asus X570-F | 32GB Kingston Fury Renegade | RX 7800 XT | Fractal Design R6C | Noctua NH-D15 | Corsair RM650x | 6TB SSD av varierad kvalisort | Asus VG279QM | Ducky One 2 | CM MM720

Permalänk
Medlem

Angående SSDerna så kan det vara så att ganska många "köpte" snabbt utan att lagersaldo rörde på sig. Sen funkade allt som vanliga och man sålde till slut ned det på 0.
Sedan kom alla beställningar som inte gick igenom ut till alla. Så rent krasst kanske det var "800 spökbeställningar" och 200 beställningar som gick igenom. När de sedan justerat alla dubbletter/tripletter etc. så är fortfarande mer än 500st sålda.
För det kändes som om de hoppade väldigt fort från 50+ till 0.

Permalänk

Annars har Inet ett vanligt erbjudande på samma SSD för 1549. Visserligen 350 kr dyrare än Sweclocker-erbjudandet men men

Permalänk
Medlem
Skrivet av twit:

Nu är det några år sedan jag gick ut skolan, men senast jag kollade var 500 fler än 50, vilket är vad "50+" betyder i sammanhanget. Precis som alla andra återförsäljare har även Inet en maxsiffra för deras indikerade lagersaldo, även om de sitter på betydligt fler än så.

Det verkar stämma trots allt. jag antog att Inet också hade en lagerstatus som var 100+ ifall det skulle vara fler än 100 precis som hos elgiganten. Men nu när jag kollat runt så verkar 50+ vara högsta siffran hos Inet och då kan det lika gärna ha varit 500 stycken de då sålde. Tycker att 100+ borde vara högsta siffran, för om det är under 100 så kan de få folk att tro att det är färre än just 100 i lager. Måste vara medvetet val Inet gjort för att få folk att hetsa mer på köpknapparna...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version

Permalänk
Medlem
Skrivet av Benomeister:

Annars har Inet ett vanligt erbjudande på samma SSD för 1549. Visserligen 350 kr dyrare än Sweclocker-erbjudandet men men

350 Kr i lagringssammanhang är väldigt mycket, finns nog ingen priskänsligare marknad när folk slår till...

Visa signatur

Nuvarande dator: CPU: Core i5 2500K @ 3.7GHz, CPU kylare: Zalman CNPS12X, GPU: Zotac GTX560Ti 2048MB, Moderkort: ASRock Z68 Extreme 3 Gen3, Minne: Corsair Vengeance LP 1600MHz (4X4GB)16GB Kit, Lagring: Samsung 840 EVO 250GB SSD, Western Digital Caviar Black 64MB Cache 1TB, Seagate Barracuda 256MB cache 2TB, Seagate Barrracuda 256MB cache 4TB Optisk läsare: DVD Brännare Sony Optiarc AD-7280S, Ljudkort: Asus Xonar DG, Chassi: HafX 942 Nvidia Edition, Nätaggregat: Corsair TX650 v1 650 Watt, OS Windows 10 Pro Svensk Version