Permalänk
Medlem

HTC Vive Focus - Pro

Tänkte skriva lite om HTC Vive Focus råkade komma över en enhet och tänkte Wow sån måste jag ha.

Finns väldigt liten information om denna enhet så finns säkert fler gamers som har en sån enhet här men ingen samlad plats att hitta lösningar tillsammans.

För er som inte känner till denna modell så är huvud funktionerna.

Helt Stand alone med en hand kontroller dof3.
Enheten verkar va en android enhet som går över wifi 5Ghz kanske 2,5 Ghz har inte prövat
Enheten kan Casta video ut så andra utan för kan se va man ser.
Den är fram tagen för företag men varför aka inte konsumenter kunna ha kul.
Bild skärmen ska va jätte bra har inget att jämför med i VR väg jag tycker den är medel måtta mycket pixlar men jag ser dom alla skulle vilja ha högre DPI.

Min plan va se film i bio storlek med netflix och spela PC spel.
Hittills har jag upplevt känslan av mitt första VR köp.

Underbart sitter fint på huvudet men mina ögon sitter för tätt i hopp nästan det går att ställa ögon bred vilket tydligen inte alla enheter kan på marknaden vilket jag trodde va självklart.

Startar upp och inser att det är mycket köp appar inuti enheten väldigt få gratis.
Inbyggda spel ut budet är lite snålt men det har inte vart så länge sen de släpptes utanför kina denna enhet.

Netflix blockerar webläsaren Vr mozila fierfox som finns i denna enhet går inte att se finns ingen app heller för netflix men givet vis har htc en egen app med eget utbud :-/

2 år sen meddela de en IOs app men det funkar inte med min mobil Iphone SE2 koplar i hopp Blåtand men inget mer

Så då har jag sett på nätet det går att strama till enheten men för att streama till enheten vill HTC se att man prenumererar på en app tjänst 99:- mån. fins en prövo period. den heter Viveport Infinity.
https://youtu.be/KwTAu456O88

Lite mer googlande hittar jag Riftcat 2.0 Gratis att prova i 5 minuter men för lite tid. Köpte programmet för engångs summa men vet inte om jag måste Prenumerera på HTC Vives app Viveport ska kolla upp det.

Får till en början inte nått att gå bra.
La ner några timmar på att labba med massa inställningar.

Problem att lösa
• Bilden blir förvrängd ( fått till en bra ni vå blir ibland bild fel)
• Dålig kvalité på bild låg upplöst ( SBS hadde satt för låg inställning i RiftCat)
• Mycket lagg (bra nu men lite lagg Körde PC wifi > HTC Vive Wifi men verkar bli lite bättre PC LAN > HTC Vive Wif )
Pröva även med USB C direkt men enheten kommunicerar inte då med RiftCat appen

Pluss hitills
• Fungera med Steam VR
• fick till att styra spelaren med huvudet dit jag tittar riktas vapnet dock lite låg precision.
• Fungerar med alla spel men man kan bli bannad kan räknas som fusk.

Kvar att göra nu
• Ska pröva Netflix
• Fixa mindre lagg dela inter net från pc till HTC Vive koratre väg
- ska gå att koppla konsol spel till den med streaming capture kort via usb ( spela utan att störa sambon)
Lära mig kinesiska så jag kan lära mig mer om enheten (Kommer nog be google translate om hjälp)