TV-guiden Black Friday 2019: diskussionstråd

Permalänk
Skrivet av Badgez:

Jag beställde en genom Mediamarkt, trodde jag skulle behöva bekräfta allt på sista sidan men kom fram en ruta där det stod "Tack för din beställning". Valde att plocka ut i butik, hoppas dom har den inne så snabbt som möjligt, man vill ju hinna prova TVn innan black friday/week är över, så att man har möjligheten att byta den om man är missnöjd.

Haha exakt samma reaktion hade jag, speciellt som det inte nämndes hur den skulle levereras, inget om den kommer skickas med DHL och hemleverans eller till "närmsta" postombud (1.5km bort)...

Hade nog föredragit Elgiganten men de sålde slut direkt och var dumma nog att inte fylla på. Mediamarkt har jag sådär erfarenhet av. Iaf, Sonyn blir bra, kan spara in pengarna på att slippa köpa en soundbar då.

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Arthur Bongo:

Haha exakt samma reaktion hade jag, speciellt som det inte nämndes hur den skulle levereras, inget om den kommer skickas med DHL och hemleverans eller till "närmsta" postombud (1.5km bort)...

Hade nog föredragit Elgiganten men de sålde slut direkt och var dumma nog att inte fylla på. Mediamarkt har jag sådär erfarenhet av. Iaf, Sonyn blir bra, kan spara in pengarna på att slippa köpa en soundbar då.

Ja min plan är att förhoppningsvis kunna hämta TVn redan imorgon (håller tummarna) och prova den under veckan, alternativt byta om CX hamnar i liknande pris

Är ljudet så pass bra på Sonyn förresten? Har knappt läst om det

Permalänk
Skrivet av Badgez:

Ja min plan är att förhoppningsvis kunna hämta TVn redan imorgon (håller tummarna) och prova den under veckan, alternativt byta om CX hamnar i liknande pris

Är ljudet så pass bra på Sonyn förresten? Har knappt läst om det

Ljud och Bild gillade ljudet, men de är överlag rätt positiva, vet inte om Laxpudding håller med

https://www.ljudochbild.se/test/tv/sony-a85-kd-65a85/

Citat:

[...]
innovativa Acoustic Surface-högtalarteknik, där ljudet kommer direkt ur TV-skärmen
[...]
Den speciella högtalarlösningen är ett ess i rockärmen för Sony: Acoustic Surface-tekniken består av små ”aktuatorer” som får bildpanelen att vibrera i takt med ljudsignalen
[...]
Naturligtvis kan Sonys ljudlösning inte mäta sig med stora soundbar-högtalare som har Atmos-surroundljud

Visa signatur

Ryzen 2700x, Nvidia 2080, 32gb 3200CL14 B-Die, 970 Evo
"Limbo" burk: I52500k, Nvidia 560 ti, 16gb Ram.
Server: FSC PI 2664. Quad core, 4gb minne, lite hårddiskar och en hel del damm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Doritobadkar:

Japp... Elgiganten har prissänkt 65" GX till samma pris 65" CX, dvs en sänkning på 13k (ca 34%). En snarlik sänkning på CX vore kalas.

Vet någon om ljudet i GX är märkbart bättre än CX? Enligt specsen har GX 60W @4.2ch medans CX "bara" har 40W @2.2ch.

Står som ej köpbar för mig 😠

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Står som ej köpbar för mig 😠

Nej dom tog slut snabbt. Får nog gå in i samma mindset som i CSGO för att vara snabb nog att snipea en CX om dom dyker upp till bra pris. Jävligaste e ju att jag kommer somna vilken minut som helst, så jag missar nog det helt.

Visa signatur

R7 7800X3D | 4070Ti | 32GB DDR5 6000mhz | 1TB SSD | 1TB M.2

Permalänk

sitter och tittar på denna som dom sänkt med 50k är det top modellen och är den värt priset 69990kr?
så svårt och hitta i ljungeln av tv apparater
har just nu 75" samsung några år gammal som har lite ljus genomsläpp och dukefekt tror jag det heter

Samsung 85" Q950TS 8K UHD QLED Smart-TV QE85Q950TST

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/149478/samsung-8...

Permalänk
Avstängd
Skrivet av werter123456789:

sitter och tittar på denna som dom sänkt med 50k är det top modellen och är den värt priset 69990kr?
så svårt och hitta i ljungeln av tv apparater
har just nu 75" samsung några år gammal som har lite ljus genomsläpp och dukefekt tror jag det heter

Samsung 85" Q950TS 8K UHD QLED Smart-TV QE85Q950TST

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/149478/samsung-8...

Hur ska någon annan kunna svara på om den är värd priset?

Om du hatar pengar skulle jag nog anse att det är ett bra köp i alla fall.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av werter123456789:

sitter och tittar på denna som dom sänkt med 50k är det top modellen och är den värt priset 69990kr?
så svårt och hitta i ljungeln av tv apparater
har just nu 75" samsung några år gammal som har lite ljus genomsläpp och dukefekt tror jag det heter

Samsung 85" Q950TS 8K UHD QLED Smart-TV QE85Q950TST

https://www.elgiganten.se/product/tv-bild/tv/149478/samsung-8...

Kör på, blir perfekt att kolla på Nyhetsmorgon i 8k.

Permalänk
Medlem

Finns/fanns 3 apparater från Webbhallens "Black week". Ni som missade, missade ingenting

Permalänk

Fan börjar få beslutsångest, ska man ta sony oleden , 55 tum. Tagit slut på elgiganten och komplett men finns kvar på mediamarkt. Mitt andra alternativ är att vänta på xh65 sony, men vetifan om den är perfekt för mitt vardagsrum. Men är rädd att 55 kommer kännas för litet.

Permalänk
Avstängd

@elusivedream
Är du van med större än det tråkigt att gå ner, är man inte van med större så duger ju 55" bra för de flesta.

Jag köpte dock 65" sist och det är en riktig sweet spot i mitt tycke, även om den kändes jäkligt stor i början

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av elusivedream:

Fan börjar få beslutsångest, ska man ta sony oleden , 55 tum. Tagit slut på elgiganten och komplett men finns kvar på mediamarkt. Mitt andra alternativ är att vänta på xh65 sony, men vetifan om den är perfekt för mitt vardagsrum. Men är rädd att 55 kommer kännas för litet.

Kan du inte köpa OLED med hemleverans om 1-2v och bara avbeställa om XH65 kommer på rea i veckan?

Helgardera dig liksom... Så slipper du stå utan om du nu är i behov av ny TV här och nu. Annars kommer alltid julrean.

Hade samma dilemma ang Xh95 i 65" för 13 eller 55" OLED för samma peng. Blev 65" Q80T i slutändan då sambon ogillade Xh95 AR filter med regnbågstendenser

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

@elusivedream
Är du van med större än det tråkigt att gå ner, är man inte van med större så duger ju 55" bra för de flesta.

Jag köpte dock 65" sist och det är en riktig sweet spot i mitt tycke, även om den kändes jäkligt stor i början

Har en 10 årig plasma från LG i 60 storlek nu, LGpm670T var väl typ e´budget/mellan plasma på sin tid.

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Kan du inte köpa OLED med hemleverans om 1-2v och bara avbeställa om XH65 kommer på rea i veckan?

Helgardera dig liksom... Så slipper du stå utan om du nu är i behov av ny TV här och nu. Annars kommer alltid julrean.

Hade samma dilemma ang Xh95 i 65" för 13 eller 55" OLED för samma peng. Blev 65" Q80T i slutändan då sambon ogillade Xh95 AR filter med regnbågstendenser

Beställde sonyn nu, 55 oled. Ska hämta den idag. Jag behöver verkligen grymma betraktningsvinklar så som vårt vardagsrum är. Kommer något kalaserbjudande på 65 oled eller att jag tycker 55 ändå är för litet sp har de 30 dagars öppet köp. Får bara vara varsam med tv , förpackning/emballage

Permalänk
Medlem
Skrivet av elusivedream:

Beställde sonyn nu, 55 oled. Ska hämta den idag. Jag behöver verkligen grymma betraktningsvinklar så som vårt vardagsrum är. Kommer något kalaserbjudande på 65 oled eller att jag tycker 55 ändå är för litet sp har de 30 dagars öppet köp. Får bara vara varsam med tv , förpackning/emballage

beskriv gärna dina erfarenheter efter :). Väntar på min via post

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dallen:

Står som ej köpbar för mig 😠

Skrivet av FreddyK:

Nej dom tog slut snabbt. Får nog gå in i samma mindset som i CSGO för att vara snabb nog att snipea en CX om dom dyker upp till bra pris. Jävligaste e ju att jag kommer somna vilken minut som helst, så jag missar nog det helt.

Nu går den att beställa, antagligen ett av årets bättre deals. Beställde snabbt själv. (oled gx 65)

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Nu går den att beställa, antagligen ett av årets bättre deals. Beställde snabbt själv. (oled gx 65)

Kunde se 100+ i lager, men så fort jag la i kundvagn så blev knappen ej köpbar igen... Vafan?

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Operativsystem: Microsoft Windows 10 | Processor: AMD Ryzen 5 3600X | Processorkylare: Cooler Master Hyper 212 EVO | Moderkort: ASUS PRIME X570-P | Minne: Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz | Grafikkort: Gigabyte GeForce RTX 2070 SUPER 8GB GAMING OC | Hårddisk: Seagate BarraCuda 510, 512GB | Nätaggregat: Fractal Design Edison M 750W | Övrig kylning: 2x140mm insug och 3x120mm utblås i lådan

Permalänk
Skrivet av DOGE:

Priset skall uppdateras i kassan. Min order gick igenom för 13 tusen iallafall.

Står inte det gula priset under lite text för dig? Det syns för mig. "klubbpris 12990 dras av i kassan"

Nedan är hur det såg ut vid order. Nu står inte rabatten för mig heller.

https://i.ibb.co/MhpfVmy/Screenshot-20201119-220851-com-android-chrome.jpg

Verkar som den kommer ut på rea först på måndag enligt en kontakt som jobbar där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Verkar som den kommer ut på rea först på måndag enligt en kontakt som jobbar där.

Najs, var påväg att ringa till dem. Tack för info!

Permalänk
Medlem
Skrivet av toobypls:

Najs, var påväg att ringa till dem. Tack för info!

Kommer dom säljas i butik bara för det priset eller går det via nätet tror du?

Frågan var till Isakksson:)

Visa signatur

Fractal Design Core 3000 Svart-AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition-GA-990FXA-UD3-Asus geforce gtx 560ti OC top-Corsair 8GB-OCZ PowerSupply 700W

Permalänk
Medlem

Redan fått bekräftelse från Media Markt att Sony Tvn är på väg (dhl)

Permalänk
Skrivet av SweDan77:

Kommer dom säljas i butik bara för det priset eller går det via nätet tror du?

Frågan var till Isakksson:)

Ingen aning, vet bara att det är först då de får säljas för reapriset

Permalänk
Medlem
Skrivet av Isakksson:

Ingen aning, vet bara att det är först då de får säljas för reapriset

Ok tack!En säljare på giganten sa att klart det är bäst att komma till butiken för köp för då säljer han ju den tv man är ute efter till dom han känner igen - fast det kommer 2000 personer dit samtidigt typ:)
Klart dom vill ha sina provisioner och det förstår jag men med tanke på coronaläget så känns nätet bättre för mig just nu!

Visa signatur

Fractal Design Core 3000 Svart-AMD Phenom II X4 965 3,4GHz Black Edition-GA-990FXA-UD3-Asus geforce gtx 560ti OC top-Corsair 8GB-OCZ PowerSupply 700W

Permalänk
Medlem

Hoppas @Laxpudding slänger upp BF2020 nu i helgen så man är redo inför nästa vecka om det kommer fler erbjudanden

Permalänk
Medlem
Skrivet av cracko:

Nu går den att beställa, antagligen ett av årets bättre deals. Beställde snabbt själv. (oled gx 65)

Nu jävlar lyckades jag också få köpt en, fast direkt i butik

Visa signatur

⚙️ Ryzen 5800X | G.Skill TridentZ 3866MHz CL14 | ASUS TUF 6900XT
🖥️ Samsung Odyssey G8 OLED ⌨️ Keychron Q4 60% 🖱️ Glorious Series One Pro
🎧 RME ADI-2-DAC FS | Focal Clear MG Pro | Sony MDR-Z7M2
📺 LG 65" GX OLED | Dynaudio Xeo 4

Permalänk
Medlem

Hämtade precis ut sony a87 från mediamarkt, reagerade på att det står på klitermärket där back "50hz", när man googlar a85 från elgiganten specs så står det 100hz, har jag förlorat 50hz här :S ?

Permalänk
Medlem

Vad är egentligen skillnaden på GX och Cx?
Är det slimmad design, saknar inbyggda högtalare och kommer med en sound Bar istället?

Går det att köra den sound baren till en annan äldre LG tro?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Badgez:

Hämtade precis ut sony a87 från mediamarkt, reagerade på att det står på klitermärket där back "50hz", när man googlar a85 från elgiganten specs så står det 100hz, har jag förlorat 50hz här :S ?

VIDEO SIGNAL SUPPORT
HDMI™ signal :4096x2160p(24,50,60Hz), 3840x2160p(24,25,30,50,60Hz), 1080p(30,50,60,100,120Hz), 1080/24p, 1080i(50,60Hz), 720p(30,50,60Hz), 720/24p, 576p, 480p

POWER REQUIREMENTS (VOLTAGE/FREQUENCY)
50Hz
AC 220-240V

kanske det nedannämnda som de syftar på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av omdull:

VIDEO SIGNAL SUPPORT
HDMI™ signal :4096x2160p(24,50,60Hz), 3840x2160p(24,25,30,50,60Hz), 1080p(30,50,60,100,120Hz), 1080/24p, 1080i(50,60Hz), 720p(30,50,60Hz), 720/24p, 576p, 480p

POWER REQUIREMENTS (VOLTAGE/FREQUENCY)
50Hz
AC 220-240V

kanske det nedannämnda som de syftar på?

Det verkar stämma, tack för det!