Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Vilken leverans tog du?
Jag tog med hemleverans, kan ha att göra med det. Konstigt att de inte skickar alla 09:00 beställningar först..

Jag tog leverans till postbud, beställde kl 09 och bor i Stockholm så verkar inte vara det heller. Vem vet , dom kanske bara tog på måfå -.-

Permalänk
Medlem

Fick den i går, sambon kan ha höjt lite på ögonbrynen när det kom en massiv laddning med saker hem.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Snemil:

Jag tog leverans till postbud, beställde kl 09 och bor i Stockholm så verkar inte vara det heller. Vem vet , dom kanske bara tog på måfå -.-

Enligt bring bokade inte Elgiganten min upphämtning förän imorse...! Men de bokade visst upphämtning för kl 12 beställningar! När jag pratade med elgiganten igår så Sa de redan vid kl 15-16 att mitt paket var packat och klart för upphämtning

Permalänk
Medlem
Skrivet av TheBodyLotion:

Min PS5 kommer fram idag Beställde 00:00 från amazon.se skickades från deras lager i Eskilstuna.

En kompis beställde också från Amazon. Och paketet skickades iväg för leverans idag senast 20.00 med Postnord.
Men idag fick han detta meddelande ifrån Amazon

Tyvärr uppstod ett problem under leveransen och vi var tvungna att avbryta din leverans. Paketet returneras och vi kommer att utfärda en återbetalning inom tre till fem arbetsdagar efter det att returen har behandlats. Vi ber om ursäkt för besväret.

Men trots det kunde han välja hemkörning med Postnord.

PostNord

Idag 08:15
SE

Leverans av försändelsen kommer att ske enligt mottagarens val
PostNord

Idag 08:15
SE

Telefonaviserad, leverans av försändelsen kommer att ske enligt överenskommelse

Dold text

Så vad fan sysslar Amazon med om dom först skickar ut paketet men sedan tar tillbaka det??

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

En kompis beställde också från Amazon. Och paketet skickades iväg för leverans idag senast 20.00 med Postnord.
Men idag fick han detta meddelande ifrån Amazon

Tyvärr uppstod ett problem under leveransen och vi var tvungna att avbryta din leverans. Paketet returneras och vi kommer att utfärda en återbetalning inom tre till fem arbetsdagar efter det att returen har behandlats. Vi ber om ursäkt för besväret.

Men trots det kunde han välja hemkörning med Postnord.

Så vad fan sysslar Amazon med om dom först skickar ut paketet men sedan tar tillbaka det??

Yikes, nu blir man orolig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

En kompis beställde också från Amazon. Och paketet skickades iväg för leverans idag senast 20.00 med Postnord.
Men idag fick han detta meddelande ifrån Amazon

Tyvärr uppstod ett problem under leveransen och vi var tvungna att avbryta din leverans. Paketet returneras och vi kommer att utfärda en återbetalning inom tre till fem arbetsdagar efter det att returen har behandlats. Vi ber om ursäkt för besväret.

Men trots det kunde han välja hemkörning med Postnord.

PostNord

Idag 08:15
SE

Leverans av försändelsen kommer att ske enligt mottagarens val
PostNord

Idag 08:15
SE

Telefonaviserad, leverans av försändelsen kommer att ske enligt överenskommelse

Dold text

Så vad fan sysslar Amazon med om dom först skickar ut paketet men sedan tar tillbaka det??

Det låter riktigt skumt, vet du när han lade sin order?

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Elgiganten har gjort det omöjligt att få kontakt med de via mejl. Någon som vet hur man går tillväga? Hittar ingen adress.

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Till er som bokat via Elgiganten och har fått bekräftelse i morse
Jag pratade med kundtjänst på Bring och fick informationen om att de jobbar tydligen inte på fredagar vilket innebär att trackingen inte kommer uppdateras något förrän på söndag. Anledningen till detta är för att Bring börjar jobba igen på söndag natt. För mig som bor uppe i Umeå innebär det att jag kommer få mitt paket på tisdag/onsdag. Det var ju tråkigt men nu har man iallafall fått besked. Hellre detta än att bli lovad den idag och inte få den innan helgen...

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Enligt bring bokade inte Elgiganten min upphämtning förän imorse...! Men de bokade visst upphämtning för kl 12 beställningar! När jag pratade med elgiganten igår så Sa de redan vid kl 15-16 att mitt paket var packat och klart för upphämtning

Köpte också 08.59 med hemleverans i sthlm - leveransbekräftelse först imorse från EG.

Spårningen från Bring visar bara: "Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta."

Skrivet av HarryBee:

Till er som bokat via Elgiganten och har fått bekräftelse i morse - Jag pratade med kundtjänst på Bring och fick informationen om att de jobbar tydligen inte på fredagar vilket innebär att trackingen inte kommer uppdateras något förrän på söndag. Anledningen till detta är för att Bring börjar jobba igen på söndag natt. För mig som bor uppe i Umeå innebär det att jag kommer få mitt paket på tisdag/onsdag. Det var ju tråkigt men nu har man iallafall fått besked. Hellre detta än att bli lovad den idag och inte få den innan helgen...

Tack för att du gjorde det, trist att höra för oss alla

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

En kompis beställde också från Amazon. Och paketet skickades iväg för leverans idag senast 20.00 med Postnord.
Men idag fick han detta meddelande ifrån Amazon

Tyvärr uppstod ett problem under leveransen och vi var tvungna att avbryta din leverans. Paketet returneras och vi kommer att utfärda en återbetalning inom tre till fem arbetsdagar efter det att returen har behandlats. Vi ber om ursäkt för besväret.

Men trots det kunde han välja hemkörning med Postnord.

PostNord

Idag 08:15
SE

Leverans av försändelsen kommer att ske enligt mottagarens val
PostNord

Idag 08:15
SE

Telefonaviserad, leverans av försändelsen kommer att ske enligt överenskommelse

Dold text

Så vad fan sysslar Amazon med om dom först skickar ut paketet men sedan tar tillbaka det??

Wow skumt hoppas jag inte råkar ut för det, min är också skickas för leverans kl 20 idag 😪

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem

Är det någon som har lyckats köpa ett playstation 5 som inte var bokat direkt från hyllan i butiken hos elgiganten? Dom sålde ju ett antal xbox series x på det sättet i alla fall.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

En kompis beställde också från Amazon. Och paketet skickades iväg för leverans idag senast 20.00 med Postnord.
Men idag fick han detta meddelande ifrån Amazon

Tyvärr uppstod ett problem under leveransen och vi var tvungna att avbryta din leverans. Paketet returneras och vi kommer att utfärda en återbetalning inom tre till fem arbetsdagar efter det att returen har behandlats. Vi ber om ursäkt för besväret.

Men trots det kunde han välja hemkörning med Postnord.

PostNord

Idag 08:15
SE

Leverans av försändelsen kommer att ske enligt mottagarens val
PostNord

Idag 08:15
SE

Telefonaviserad, leverans av försändelsen kommer att ske enligt överenskommelse

Dold text

Så vad fan sysslar Amazon med om dom först skickar ut paketet men sedan tar tillbaka det??

Jag var med om samma sak när jag beställde pastaset till min kitchen aid. Fast det levererades aldrig.

Pratade med kundtjänst och de kunde inte se vad som hänt. Men trodde att leveransen blivit skadad på vägen.
Det va irriterande att det också va sista artikeln på lager. Fick 50kr rabatt på nästa order..

Permalänk
Medlem

Förbokade på webhallen i mars 2020 då jag ville vara ute tidigt, trodde jag. När väl andra butiker öppnade för förbokning struntade jag i det då jag var säker på att jag skulle få min. Men tydligen kommer jag inte att få min förens nästa år någon gång. Sista gången jag "förbokar" från webhallen tills de ändrar sitt bedrövliga bokningssystem.

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk

Tips till er som har hemleverans med Bring och portkod:

Ni som har valt Bring som hemleverans, om ni inte kunde ange portkod (om ni har en sådan), så bör ni kontakta kundsupport och be dem lägga in detta på leveransen annars gör chauffören troligen inte ens ett försök att försöka leverera paketet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ballwaterboy:

Ni som fått info, bor ni i Stockholm?

Beställde vid klockan 09:00 inte hört något än.

Nej, Södermanlands län!

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av Liquidedust:

https://i.ibb.co/8NhwbXf/PXL-20201119-102724523.jpg

Fick den i går, sambon kan ha höjt lite på ögonbrynen när det kom en massiv laddning med saker hem.

Looking good! 👍

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem
Skrivet av dopeey:

Jag var med om samma sak när jag beställde pastaset till min kitchen aid. Fast det levererades aldrig.

Pratade med kundtjänst och de kunde inte se vad som hänt. Men trodde att leveransen blivit skadad på vägen.
Det va irriterande att det också va sista artikeln på lager. Fick 50kr rabatt på nästa order..

Har tyvärr läst att amazon har undermålig paketering av vissa varor, tyvärr :-/

Visa signatur

if young metro don't trust you

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Till er som bokat via Elgiganten och har fått bekräftelse i morse - Jag pratade med kundtjänst på Bring och fick informationen om att de jobbar tydligen inte på fredagar vilket innebär att trackingen inte kommer uppdateras något förrän på söndag. Anledningen till detta är för att Bring börjar jobba igen på söndag natt. För mig som bor uppe i Umeå innebär det att jag kommer få mitt paket på tisdag/onsdag. Det var ju tråkigt men nu har man iallafall fått besked. Hellre detta än att bli lovad den idag och inte få den innan helgen...

De jobbar inte på fredagar?! Ursäkta?! De sa inte han jag pratade med.... Fine, var ledig helgen men fredag?

Skrivet av deleulz:

Köpte också 08.59 med hemleverans i sthlm - leveransbekräftelse först imorse från EG.

Spårningen från Bring visar bara: "Ingen sändning har mottagits ännu, endast meddelande om detta."

Tack för att du gjorde det, trist att höra för oss alla

Sitter i kö till elgiganten nu för att höra om jag kan hämta skiten på deras lager i Jönköping. Är lite mer än en timmes bilfärd bara så lätt värt om jag får det ikväll

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

De jobbar inte på fredagar?! Ursäkta?! De sa inte han jag pratade med.... Fine, var ledig helgen men fredag?

Sitter i kö till elgiganten nu för att höra om jag kan hämta skiten på deras lager i Jönköping. Är lite mer än en timmes bilfärd bara så lätt värt om jag får det ikväll

Jag tycker det låter jättekonstigt också, kanske är något han säger för att man inte ska bli upprörd om den inte kommer i tid? Han sa något i stil med "Hanteringen i terminalen kommer att ske på söndag, sen ska den från Jönköping upp till Umeå, sedan tillkommer 2-3 arbetsdagar på leverans upp till Umeå så du bör ha den på tisdag/onsdag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av HarryBee:

Jag tycker det låter jättekonstigt också, kanske är något han säger för att man inte ska bli upprörd om den inte kommer i tid? Han sa något i stil med "Hanteringen i terminalen kommer att ske på söndag, sen ska den från Jönköping upp till Umeå, sedan tillkommer 2-3 arbetsdagar på leverans upp till Umeå så du bör ha den på tisdag/onsdag.

Låter inte som en "express 1-2 dagar" inte...!

Permalänk
Medlem
Skrivet av underwatch:

Elgiganten har gjort det omöjligt att få kontakt med de via mejl. Någon som vet hur man går tillväga? Hittar ingen adress.

Är tyvärr bara att ringa... Hyfsat långa telefonköer (iaf igår) 0771-115 115

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cellen:

Är tyvärr bara att ringa... Hyfsat långa telefonköer (iaf igår) 0771-115 115

De har även chatt! Sitter där nu och väntar

Permalänk
Skrivet av headphoneninja:

Så de nöjde sig inte med att höja priset till 799 kr här, men vi ska alltså betala 849 kr för standard edition av digitala spel från och med nu? Yikes, kommer bli en generation där man alltid väntar på sales känns det som.

:Edit: Vafan Sony sa att de inte skulle gå över 70 dollar. Kom på att jag har ju US PSN konto, kommer använda det exklusivt nu. Jävla sjuka priser i Sverige.

600 kr US vs 849 kr SE. (Demon's Souls)
Det är bara och bunkra upp med US gift cards!

Vilken sida är bäst att köpa på?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

De har även chatt! Sitter där nu och väntar

Kanon, den var nerstängd igår...

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

De har även chatt! Sitter där nu och väntar

Tvivlar på att de går med på att hämta ut den på lagret, men om de gör är det en no-brainer för min del. Bor i Gbg

Permalänk
Medlem
Skrivet av krillocop:

Tips till er som har hemleverans med Bring och portkod:

Ni som har valt Bring som hemleverans, om ni inte kunde ange portkod (om ni har en sådan), så bör ni kontakta kundsupport och be dem lägga in detta på leveransen annars gör chauffören troligen inte ens ett försök att försöka leverera paketet.

Hos mig så ringer de 30min innan och kollar med en om man är hemma Aldrig haft några problem med Bring, DHL, Postnord, Budbee.

Visa signatur

🟧 Aruba - Certified Edge Professional, ACSP, ACMP & ACDP
🌐 Cisco - CCNA R&S
🧱 Palo Alto Networks - PCNSA

Permalänk
Medlem

Min beställning från klockan 00:09 igår (natten 18e mot 19e) hos Amazon har nu anlänt via PostNord hos ombud för uthämtning.
Beställde Digital Edition och det var standard frakt till närmaste ombud.
Betalade direkt och fick bekräftelse efter någon minut.

Permalänk
Medlem

Blir nog inget köp av själva konsollen än, men jag är jävligt sugen på att införskaffa mig en dual sense till PCn dock..

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

En kompis beställde också från Amazon. Och paketet skickades iväg för leverans idag senast 20.00 med Postnord.
Men idag fick han detta meddelande ifrån Amazon

Tyvärr uppstod ett problem under leveransen och vi var tvungna att avbryta din leverans. Paketet returneras och vi kommer att utfärda en återbetalning inom tre till fem arbetsdagar efter det att returen har behandlats. Vi ber om ursäkt för besväret.

Men trots det kunde han välja hemkörning med Postnord.

PostNord

Idag 08:15
SE

Leverans av försändelsen kommer att ske enligt mottagarens val
PostNord

Idag 08:15
SE

Telefonaviserad, leverans av försändelsen kommer att ske enligt överenskommelse

Dold text

Så vad fan sysslar Amazon med om dom först skickar ut paketet men sedan tar tillbaka det??

Seriöst... nu blir man lite orolig.. hade paketet blivit scanat av PostNord hos deras terminaler?

Permalänk
Medlem

Står ju klart och tydligt på express

”Beställning innan 18:00 skickas samma dag”

Så inte fan ska nåt hämtas på söndag då.