Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

Jag kvitto nu med bekräftad leveransdatum 7 dec. Beställning EG 12:16 min idag.

Fick du den automatiskt eller fick du be som det?

Permalänk
Medlem

Jippi, då kan man springa och hämta sin PS5! Ska bli kul att höra andras intryck av maskinen.

Permalänk
Medlem

Vilket stressmoment det blev nu när vissa fått Mail med leveransinfo från Elgiganten men inte jag 🤪

Permalänk
Skrivet av anon5930:

....

Hehe, lagomt kul om kontrollen kom före konsollen.

När jag köpte min Oculus Rift, sommaren 2017 när Oculus sålde dessa för 400 euro eller vad det var, så kom min med två paket. Det tråkiga var att touch-kontrollerna kom först, dagen efter kom själva Rift'en. En av de segaste dagarna någonsin att invänta leverans kan jag lova.

Haha fy! Hoppas jag verkligen jag slipper samma, annars kommer jag sitta här i morgon med 3 DualSense och två spel, men utan konsol över hela helgen... xD

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem

EG: Har beställningsbekräftelse från 08.59 - och ett kvitto jag fick efter jag ringde in.

Leveransinfo säger inte något annorlunda än de flesta som skrivit här:
1 POSTALDOOR Hempaket Postal Services : 20.11.19
1 POSTALEXPRESS Leveranssätt: Express Postal Services : 20.11.19

Men ingen leveransbekräftelse… Får väl se imorgon vad som händer, om det inte är värt att ringa in igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maddoxswe:

Vilket stressmoment det blev nu när vissa fått Mail med leveransinfo från Elgiganten men inte jag 🤪

Min kompis som beställde både ps5 och en handkontroll fick leveransinfo.. men det står att paktetet väger 0.4 kg .. så förmodligen ingen konsol i paketet utan bara kontrollen , han sitter i telefonkö nu för att se vad som kan ha hänt

Haha vår gamingwhatsappgrupp har varit kaotisk idag

Permalänk
Moderator
Brons i quiz

*Upprepad uppmaning*

Annonsering är enbart tillåtet i marknaden.

/Vzano, Moderator

Visa signatur

Citera om du vill ha svar!
Tycker du om sidospår? :D Besök The Wiki Game
Har du fråga angående modereringen? PM till Moderatorerna eller Kontaktformulär

Permalänk
Skrivet av deleulz:

EG: Har beställningsbekräftelse från 08.59 - och ett kvitto jag fick efter jag ringde in.

Leveransinfo säger inte något annorlunda än de flesta som skrivit här:
1 POSTALDOOR Hempaket Postal Services : 20.11.19
1 POSTALEXPRESS Leveranssätt: Express Postal Services : 20.11.19

Men ingen leveransbekräftelse… Får väl se imorgon vad som händer, om det inte är värt att ringa in igen?

Jag skulle säga att det är värt att ringa typ 19:20ish, räkna med lite kö innan man är framme, då de stänger telefonen kl.20.

Tänker att då har så mycket tid som möjligt hunnit passera, något mer kanske hunnit hända, och vi får garanterat ut den information som finns att få under detta dygn!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Skrivet av YaKoStar:

Min kompis som beställde både ps5 och en handkontroll fick leveransinfo.. men det står att paktetet väger 0.4 kg .. så förmodligen ingen konsol i paketet utan bara kontrollen , han sitter i telefonkö nu för att se vad som kan ha hänt

Haha vår gamingwhatsappgrupp har varit kaotisk idag

Du kan hälsa att exakt samma hänt mig, och jag har tyckt mig läsa längre bak i denna tråd att det är förekommande med helt felaktiga vikter och dimensioner på pågående leveranser. Jag tror att det är lugnt, vore ett rätt idiotisk och ologiskt amatörmisstag från EG att inte kunna skicka två beställda varor inom samma order tillsammans.

Är nog Bring/Posten som spökar!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Leffe_Sweden:

Jag skulle säga att det är värt att ringa typ 19:20ish, räkna med lite kö innan man är framme, då de stänger telefonen kl.20.

Tänker att då har så mycket tid som möjligt hunnit passera, något mer kanske hunnit hända, och vi får garanterat ut den information som finns att få under detta dygn!

Tack, det är en bra idé! Förstod det som att det buggade ur när så många köpte samtidigt, men trist att det är så ojämnt i hur det sköts sen, alltså att olika får leveransinfo olika fort.

Tåls väl att nämnas att jag också bor i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Pratade med EG precis. Har min bekräftelse från 09.00, och den var "under behandling" i deras system, står dock "Reserverad" på hemsidan. Enligt henne kommer den i morgon eller på måndag, hon kunde inte se mer än så. Leveransspårning säger:

1 POSTALEXPRESS Leveranssätt: Express Postal Services : 20.11.19
19. nov, kl. 12:03 - Postal Services : 20.11.19

Kör Bring verkligen inte ut på helger? Eller har Elgiganten någon billig utkörning via Bring? Med tanke på alla andra tjänster här i Stockholm som kör ut sju dagar i veckan, dessutom sent på kvällen, så är det lite konstigt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aligiggs:

Jag kvitto nu med bekräftad leveransdatum 7 dec. Beställning EG 12:16 min idag.

Knep också en idag, fast 12:12.
Men min står bara Under behandling. Var hittar du bekräftad leveransdatum?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vimm:

Fick du den automatiskt eller fick du be som det?

Inte automatiskt, jag fick den efter att jag har pratat med kundtjänsten.

Permalänk
Medlem

Avslutade precis ett samtal med Elgigantens kundtjänst.
Beställde en PS5 Disc idag 12:12, paketet är redan hos Bring!!!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buji:

Avslutade precis ett samtal med Elgigantens kundtjänst.
Beställde en PS5 Disc idag 12:12, paketet är redan hos Bring!!!

Men hjälp, det är ju smått otroligt!!

Permalänk

Nu skickades mitt paket från amazon.se. Beställde DE med faktura 00:07

Permalänk

En sak som slog mig - ni andra som ringt EG, behövde ni uppge ordernummer eller liknande? Hon jag pratade med hävde bara ur sig att den skulle levereras 8 dec. Tänkte inte på det då men kom att göra det nu. Kan de min order via mitt telefonnummer tror ni eller borde man ringa igen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buji:

Avslutade precis ett samtal med Elgigantens kundtjänst.
Beställde en PS5 Disc idag 12:12, paketet är redan hos Bring!!!

Har du fått någon leveransbekrätftelse eller bara beställningsbekräftelse på mailen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Buji:

Avslutade precis ett samtal med Elgigantens kundtjänst.
Beställde en PS5 Disc idag 12:12, paketet är redan hos Bring!!!

Börjar ringa in till kundtjänsten då antar jag! Beställde 9:01 och står som "under behandling"

Skrivet av ReMemberMe:

En sak som slog mig - ni andra som ringt EG, behövde ni uppge ordernummer eller liknande? Hon jag pratade med hävde bara ur sig att den skulle levereras 8 dec. Tänkte inte på det då men kom att göra det nu. Kan de min order via mitt telefonnummer tror ni eller borde man ringa igen?

De kan se ordern om du ringer från det nummer som är kopplat till ditt konto

Permalänk
Skrivet av MystiX:

Pratade med EG precis. Har min bekräftelse från 09.00, och den var "under behandling" i deras system, står dock "Reserverad" på hemsidan. Enligt henne kommer den i morgon eller på måndag, hon kunde inte se mer än så. Leveransspårning säger:

1 POSTALEXPRESS Leveranssätt: Express Postal Services : 20.11.19
19. nov, kl. 12:03 - Postal Services : 20.11.19

Kör Bring verkligen inte ut på helger? Eller har Elgiganten någon billig utkörning via Bring? Med tanke på alla andra tjänster här i Stockholm som kör ut sju dagar i veckan, dessutom sent på kvällen, så är det lite konstigt.

Från Brings hemsida:

Hemleverans
Att skicka paket med hemleverans innebär maximal bekvämlighet för dina kunder. Dina paket och större varor levereras ända hem till dina kunder i Sverige och Norden. Mottagarna blir aviserade och Brings hemleveranser är givetvis spårbara.

Vi har flera olika tjänster och valmöjligheter så att du kan anpassa hemleveranserna efter dina och dina mottagares behov:

Snabbt
I Stockholm, Göteborg, Malmö, Köpenhamn och Oslo kan vi leverera samma dag - ibland så snabbt som inom en timme.

Kvällar och helger
I tillägg till dagstidsleveranser så kan dina mottagare få leverans även på kvällar och helger.

Verkar som att Elgigantten valt något annat än premiumalternativet helt enkelt, då de säger fredag eller måndag :/

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk

Min beställning från Amazon är skickad!

Permalänk
Medlem

Min skickad från Amazon står leverans imorgon nu. Fått spårningsid men när jag knappar in den i PostNord appen hittar den inte.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korverik81512:

Min beställning från Amazon är skickad!

Kan du med ditt spårningsid se den i postnord appen?

Permalänk
Skrivet av Buji:

Avslutade precis ett samtal med Elgigantens kundtjänst.
Beställde en PS5 Disc idag 12:12, paketet är redan hos Bring!!!

Intressant, och grattis!!

Fick du all denna information genom ett samtal med kundtjänst bara, eller har du fått något mail/sms från Bring/EG också angående detta?

Intresserad av förloppet av information inför att leveransen börjar rulla!

Visa signatur

Moderkort: ASUS Maximus IV Extreme CPU: Intel i7 2600k @4,3Ghz RAM: 8GB Corsair Dominator GT @2133Mhz Grafikkort: GTX 580 SLI Ljudkort: ASUS Xonar Essence STX SSD: OCZ Vertex 2 60GB HDD1: WD VelociRaptor 150GB HDD2: Samsung F3 1TB PSU: Corsair TX850 V2 Chassi: Corsair 600T

Permalänk
Medlem
Skrivet av Korverik81512:

Min beställning från Amazon är skickad!

Skrivet av Öltorp:

Min skickad från Amazon står leverans imorgon nu. Fått spårningsid men när jag knappar in den i PostNord appen hittar den inte.

Vilka tider fick ni er orderbekräftelse och var det Digital eller Standard?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Ni som fått skickat från Amazon. Hade ni leverans imorgon? Dvs ni köpte typ 23:55-00.00?

Köpte min 00.02 typ, leverans måndag. Inte skickad.

Lade min 00.02 tror jag det var..Valde express till ombud. Inte förrän ordern kom till Skickad uppdaterades "Får på måndag" till "Kommer imorgon senast 20.00"

Standard edition.
Orderbekröftelse 14.19

Permalänk
Medlem
Skrivet av Öltorp:

Min skickad från Amazon står leverans imorgon nu. Fått spårningsid men när jag knappar in den i PostNord appen hittar den inte.

Nice! Inte fått min skickad än, har du DE eller Standard? Och när fick du orderbekräftelsen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av TobbeG92:

Knep också en idag, fast 12:12.
Men min står bara Under behandling. Var hittar du bekräftad leveransdatum?

Om du ringer, kommer de att skicka en kvitto och där står "Ldatum", om du frågar de på telefon också får du info om din L-datum.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReMemberMe:

En sak som slog mig - ni andra som ringt EG, behövde ni uppge ordernummer eller liknande? Hon jag pratade med hävde bara ur sig att den skulle levereras 8 dec. Tänkte inte på det då men kom att göra det nu. Kan de min order via mitt telefonnummer tror ni eller borde man ringa igen?

Hon viste direkt vad jag har för order från min tel nummer. Jag gav ingen ordernummer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av bugulu:

Vilka tider fick ni er orderbekräftelse och var det Digital eller Standard?

Standard och 00:05