3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Bossman02:

@Lagerlöf Jag fick samma mail och gick till kundtjänst direkt för att se varför men de tog tydligen slut på en sekund enligt dem.

Ah, kanske var ett kort som blev tillgängligt bara

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk

@webhallen
Hur många beställningar är det på Zotac 3080 AMP HOLO nu? Jag hoppas att jag var en av de sista som hann med de 20... Hur kan jag ta reda på om jag hann få ett av de 20 som ni får in?

Visa signatur

I7 10700K | Zotac 3080 AMP Holo | 16 GB DDR4, Corsair 3600 MHz | Asus Z490 Prime-A | SSD 1 GB | SSD 2 120 GB | Western 1 T | Corsair RM850x V2 White | Lian Li O11 Dynamic

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Andrezz94:

@webhallen
Hur många beställningar är det på Zotac 3080 AMP HOLO nu? Jag hoppas att jag var en av de sista som hann med de 20... Hur kan jag ta reda på om jag hann få ett av de 20 som ni får in?

Fan man kommer tillbaka 10 sidor senare och det är fortfarande samma frågor som ställs trots att det svarats på säkert 100 gånger

"Vi får löpande in leveranser av detta kort och de tilldelas enligt köordning. När det är din tur på kö får du ett mejl samma dag som kortet kommit in till oss om att det är på väg till dig."

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av loket100:

webhallen har ni tidigare haft problem med leveranser av Budbee? Någon annan här i tråden som haft problem? Här har man väntat i två månader på sitt RTX 3080 kort som skickades i tisdags och nu har leveransen sorterats fel och de har inga svar att ge 😡
I guess thats life

Jag beställer ofta med leverans av budbee från olika ställen. Har alltid fungerat bra. Senast när jag 14:12 förra torsdagen klicka hem gpu från komplett, kom 17:31 dagen efter.

Visa signatur

Livet är för kort för dåligt kaffe

Permalänk
Skrivet av Lagerlöf:

Fan man kommer tillbaka 10 sidor senare och det är fortfarande samma frågor som ställs trots att det svarats på säkert 100 gånger

"Vi får löpande in leveranser av detta kort och de tilldelas enligt köordning. När det är din tur på kö får du ett mejl samma dag som kortet kommit in till oss om att det är på väg till dig."

Hehe, jaa, jag vet. Vill inte ställa dessa frågor i onödan, vet att de har tillräckligt att göra ändå! Men det var ju faktiskt uppe idag och diskuterades, men jag lär väl märka imorgon eller nästa vecka när det kommer om jag får något!

Visa signatur

I7 10700K | Zotac 3080 AMP Holo | 16 GB DDR4, Corsair 3600 MHz | Asus Z490 Prime-A | SSD 1 GB | SSD 2 120 GB | Western 1 T | Corsair RM850x V2 White | Lian Li O11 Dynamic

Permalänk
Medlem
Skrivet av markus-ipse:

inte säkert att det kommer 50x, det har stått att det ska komma 50x sedan det lades upp info om att det skulle komma leveranser 13e och 20e, så det kanske var menat som 50x totalt för de två leveranserna, och eftersom leveransen som skulle kommit den 13e verkar kommit på villovägar så är det oklart hur många som kommer imorgon (eller om det ens kommer nåt imorgon).
Men man ju alltid hoppas - lord knows I am ^^

Precis. Det har stått helt still hela månaden trots många löften.
Jag hoppas otroligt mycket på att korten äntligen kommer imorgon men jag tror inte på det alls längre tyvärr.

Visa signatur

ROG CROSSHAIR VIII HERO|3900XT|Vengence RGB PRO 32GB|2x Force MP600 2TB|RTX 3090 Gaming X Trio|ROG Thor 1200W|ROG Ryujin|Obsidian 500D SE RGB|UltraGear 38GN950|GSP 600/GSX 1000|SteelSeries

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Budbee är tyvärr helt värdelösa. Bör undvikas så gott det går.

Enda problemet jag haft med Budbee var att de åkte förbi mitt hus för att ta det på tillbakavägen, detta var inplanerat i deras rutt. Så inget de gjorde fel, mer än att de hade en dåligt planerad rutt

Permalänk
Viking
Skrivet av Lagerlöf:

Fan man kommer tillbaka 10 sidor senare och det är fortfarande samma frågor som ställs trots att det svarats på säkert 100 gånger

"Vi får löpande in leveranser av detta kort och de tilldelas enligt köordning. När det är din tur på kö får du ett mejl samma dag som kortet kommit in till oss om att det är på väg till dig."

Det var Patrik själv som nämnde att 20 st AMP HOLO var på väg och att det fanns platser lediga. Då är det klart man undrar om man hann. Undrar samma själv och jag beställde kl. 11:02.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagerlöf:

Fan man kommer tillbaka 10 sidor senare och det är fortfarande samma frågor som ställs trots att det svarats på säkert 100 gånger

"Vi får löpande in leveranser av detta kort och de tilldelas enligt köordning. När det är din tur på kö får du ett mejl samma dag som kortet kommit in till oss om att det är på väg till dig."

Fast det är ju en legitim fråga, de skrev att ett parti på 20 st är på g in. Nu är det 25 bokningar, så¨några hamnade utanför uppenbarligen. Då är det väl inte så konstigt att några undrar om de hann?

Permalänk
Medlem
Skrivet av krushy:

Måste bara fråga,hur??? Jag beställde MSI gaming X trio på launchdagen (inom de första 20 min) och avbokade mitt förra veckan då det blev uppskjutet hela tiden och valde då att beställa ett EKWB istället

Inte vet jag? beställde du från Inet?

Visa signatur

CPU: Intel 2600K@ 4.5ghz, ASUS P8P67 Deluxe, 8 gb Corsair Vengeance 1600mhz, AMD 7970 3gb, Asus Full hd LED, 2 x OCZ Vertex2 60gb raid-0, 4TB HDD. Logitech G500, W7 Enterprise

Permalänk
Medlem

msi 3090 trio x på komplett

Vet inte om någon redan har tipsat om detta men det är en hel drös msi 3090 trio x på komplett.se

Permalänk
Medlem
Skrivet av Smerof:

Inte vet jag? beställde du från Inet?

Haha var mest en "men vafaaaaaaan" fråga då du fick ditt snabbare fast jag beställde tidigare, nä tog mitt på komplett då både Webhallen och Inet vägrade samarbeta när jag försökte beställa 😁

Visa signatur

PC [ I7 3770K 3.5 GHz OC 4.6 GHz | 2 x Gigabyte Geforce GTX 680 2048 MB GDDR5 OC 1137MHz |16 GB DDR3, Corsair VENGANCE LP 1600 MHz | Switch 810 | SSD 80 GB | SSD 2 X 120 GB | Western 2 T | MSI Z77A-S01 | Power 750 Watt | Logitech G510 | Logitech G35 | R.A.T. 7 | Razer goliathus | Speakers Andersson HomeCinema surround system | LG 42 " Full HD tv ]
Laptop [ MSI GE70 2OE | Samsung 27'' S27B550V LED | Logitech Performance Mouse MX ]

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lissdell:

Vet inte om någon redan har tipsat om detta men det är en hel drös msi 3090 trio x på komplett.se

Finns massa 3090 på Komplett.. men så jäkla ovärda priset.

Visa signatur

Intel i5 12600K | 128 GB DDR4 3600 Mhz
ASUS TUF Z690-PLUS D4 | ASUS TUF VG32VQ 32" 1440p
XFX 6900 XT Merc 319 Black Limited
HP ProLiant DL380p Gen8 | HP MicroServer Gen 8 |
Mikrotik 10 GbE Networking

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lissdell:

Vet inte om någon redan har tipsat om detta men det är en hel drös msi 3090 trio x på komplett.se

De har några Gainward Phoenix och Phantom också

Permalänk
Medlem
Skrivet av loket100:

@webhallen har ni tidigare haft problem med leveranser av Budbee? Någon annan här i tråden som haft problem? Här har man väntat i två månader på sitt RTX 3080 kort som skickades i tisdags och nu har leveransen sorterats fel och de har inga svar att ge 😡
I guess thats life

Budbee brukar krångla med typ 50% av alla leveranser hem till mig. Skönt att det inte bara är mig det händer.

Edit: Såg att flera hunnit före. Heheh. Ja, deras rutter är sjukt dåligt planerade. Mig brukar dom åka förbi 4-5 gånger innan dom faktiskt levererar (när dom nu faktiskt gör det).

Visa signatur

CPU: 7950X 5GHz@1.1v | RAM: 32GB 6000MHz CL36 | GPU: KFA² 3090 SG w/ AlphaCool Eisblock Aurora
Ljudkort: Modius + Magnius | Lurar: GoldPlanar GL2000 / Sennheiser HD 650 / Philips Fidelio X3 / Supreme CD-99

Permalänk
Medlem

Budbee har funkat riktigt bra för min del ~10 leveranser. En gång fick jag inte den leverans jag väntade på, så jag ringde kundservice som snabbt kunde upplysa mig om att jag hade skrivit fel telefonnummer i ordern. Men han såg till att bilen tog en omväg tillbaka till mig direkt, även om det var helt mitt eget fel.

Permalänk
Medlem

Nu har jag lessnat. Beställde igår även en 3080 Aorus Master från Inet.

Har väntat sedan dag 1 på mitt TUF no-oc, enligt Intet så har jag plats 12, får se vad som kommer först.

Någon som har ett Master som kan säga något om det? Finns inte så mkt på nätet jag kan hitta om det.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Skrivet av John Deo:

Nu har jag lessnat. Beställde igår även en 3080 Aorus Master från Inet.

Har väntat sedan dag 1 på mitt TUF no-oc, enligt Intet så har jag plats 12, får se vad som kommer först.

Någon som har ett Master som kan säga något om det? Finns inte så mkt på nätet jag kan hitta om det.

Vad jag har hört ska det vara väldigt bra kylning på kortet. Dock borde du lägga till en anti-sag-bracket till din order.
Kortet väger 3,3kg och tar upp 3,5 (!) PCIe-platser

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av griid:

Vad jag har hört ska det vara väldigt bra kylning på kortet. Dock borde du lägga till en anti-sag-bracket till din order.
Kortet väger 3,3kg och tar upp 3,5 (!) PCIe-platser

Har förstått att det är lite åt det större hållet... så extra hållare för kortet är beställd.

Visa signatur

magisk 486'a, 3dfx 2mb i sli, 38" crt med överliggande lysrör, 2 floppy, 100 mb hdd ide.

Permalänk
Medlem

https://youtu.be/ZsYhb45uWX4
Det känns så verkligen 😂

Permalänk
Komplett.se

För tydlighetens skull så gör vi här en korspost mot: #18741388

Till alla er som tålmodigt väntat på leverans av de väldigt försenade ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING så har vi nu en möjlighet att förhoppningsvis korta ner väntan.

Då tillgången på ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING (Artikelnummer: 1168358) är väldigt begränsad och vi i dag ser att det är kortare kö och större tillgång på ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING (Artikelnummer: 1168491). Så ger vi nu möjligheten för dig som står i kö för TUF GAMING, att även ställa dig längst bak i kön för “TUF OC” i hopp om att vi snabbare kunna leverera dig ett kort.
Tillgången på RTX 3080 är i regel låg och väntetiden kommer fortsatt att vara lång. Men med den information vi har i dag så kommer kön för “TUF OC” att betas av betydligt snabbare än för “Non OC”

Du som väljer att ställa dig i kön för “TUF OC” förväntas att avboka den order som inte levererats så snart du får leverans av ett av korten.

Vi erbjuder dig att ställa dig i kö till samma introduktionspris som vid lansering, dvs. 7 990:-
För att ta dela av erbjudandet så kontaktar du vår kundservice via support@komplett.se och uppger “RTX 3080 byte” i ämnesfältet. Vi kommer inom ca 5 dagar att upprätta ett erbjudande som skickas till dig via mail och du kan då omvandla detta till en beställning med den betalningsmetod som du önskar.

Observera att detta endast gäller dig som har en beställning av ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING.
Det leveransdatum du får på din nya beställning av “TUF OC” är preliminärt och kan komma att ändras framåt eller bakåt i tid beroende på hur leveranserna ser ut de närmaste veckorna. Så håll koll på “Min sida” för den senaste leveransinformationen.

//Erik & gänget på Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lurkoman:

Du är en hjälte, kan man dricksa dig typ. Du går ju above and beyond the call of duty i alla dina poster. Bra jobbat!

I do what I can för att hålla folket nöjda vill ni dricksa så tycker jag att ni sparar ihop era pengar och donerar till streaminghjälpen som sker i år

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Får hoppas på leverans av Strix 3090 OC snart:)

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Komplett:

För tydlighetens skull så gör vi här en korspost mot: #18741388

Till alla er som tålmodigt väntat på leverans av de väldigt försenade ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING så har vi nu en möjlighet att förhoppningsvis korta ner väntan.

Då tillgången på ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING (Artikelnummer: 1168358) är väldigt begränsad och vi i dag ser att det är kortare kö och större tillgång på ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING (Artikelnummer: 1168491). Så ger vi nu möjligheten för dig som står i kö för TUF GAMING, att även ställa dig längst bak i kön för “TUF OC” i hopp om att vi snabbare kunna leverera dig ett kort.
Tillgången på RTX 3080 är i regel låg och väntetiden kommer fortsatt att vara lång. Men med den information vi har i dag så kommer kön för “TUF OC” att betas av betydligt snabbare än för “Non OC”

Du som väljer att ställa dig i kön för “TUF OC” förväntas att avboka den order som inte levererats så snart du får leverans av ett av korten.

Vi erbjuder dig att ställa dig i kö till samma introduktionspris som vid lansering, dvs. 7 990:-
För att ta dela av erbjudandet så kontaktar du vår kundservice via support@komplett.se och uppger “RTX 3080 byte” i ämnesfältet. Vi kommer inom ca 5 dagar att upprätta ett erbjudande som skickas till dig via mail och du kan då omvandla detta till en beställning med den betalningsmetod som du önskar.

Observera att detta endast gäller dig som har en beställning av ASUS GeForce RTX 3080 TUF GAMING.
Det leveransdatum du får på din nya beställning av “TUF OC” är preliminärt och kan komma att ändras framåt eller bakåt i tid beroende på hur leveranserna ser ut de närmaste veckorna. Så håll koll på “Min sida” för den senaste leveransinformationen.

//Erik & gänget på Komplett.se

Kan man innan man gör ändringen kolla vart i kön man ligger på 3080 tuf icke oc?

Är man 10 plats i kön så kanske en ändring inte är värd, men är det 100 eller 200 så är det värt.

Jag vill inte ändra min order om det är baserat på bara en gissning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Kan man innan man gör ändringen kolla vart i kön man ligger på 3080 tuf icke oc?

Är man 10 plats i kön så kanske en ändring inte är värd, men är det 100 eller 200 så är det värt.

Jag vill inte ändra min order om det är baserat på bara en gissning.

Du verkar ju inte bli av med din nuvarande plats i kön för 3080 TUF non OC, utan bara stå i två köer sammtidigt och förväntas avboka det kort som INTE kommer först.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teicaus:

Kan man innan man gör ändringen kolla vart i kön man ligger på 3080 tuf icke oc?

Är man 10 plats i kön så kanske en ändring inte är värd, men är det 100 eller 200 så är det värt.

Jag vill inte ändra min order om det är baserat på bara en gissning.

Jag tolkar det som att du får ställa dig i båda köerna samtidigt och tar det kort som kommer först. Alltså inget att förlora mer än några 100 lappar om du råkar få ett OC.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Teicaus:

Kan man innan man gör ändringen kolla vart i kön man ligger på 3080 tuf icke oc?

Är man 10 plats i kön så kanske en ändring inte är värd, men är det 100 eller 200 så är det värt.

Jag vill inte ändra min order om det är baserat på bara en gissning.

Du står ju kvar i kön till non-OC också.

"Du som väljer att ställa dig i kön för “TUF OC” förväntas att avboka den order som inte levererats så snart du får leverans av ett av korten."

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Jag fick idag en faktura från Elgiganten på mitt 3080 TUF OC men har inte sett röken av kortet. Nån annan som fått det av Elgiganten?

Visa signatur

Ryzen 7800X3D | Zotac 4070 Super | STRIX B650E-I | Noctua NH-L12S | 32Gb DDR5 | Fractal Design Terra | LG CX55 | MacBook Pro 14" M1 Pro | FujiFilm X-T4

Permalänk
Viking
Skrivet av Miljon3:

Jag fick idag en faktura från Elgiganten på mitt 3080 TUF OC men har inte sett röken av kortet. Nån annan som fått det av Elgiganten?

När beställde du det?

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz