PS5 - Ordrar och Orderstatus

Permalänk
Medlem

Det som stör mig som fan de är att om webhallen höll sitt ord så hade jag fått ett ps5 på lanseringen.

Jag beställde mitt ps5 den 19 Maj 2020 utan att tänka på vilken version det är.
I juli mejlar jag dom och frågar om jag kan byta till den digitala UTAN att förlora min kötid.

Får till svar, "Absolut jag ordnar det, nu har du bokat den digitala"

Sen när jag hör av mig säger dom, "nej du förlorade din kötid, det vi kan göra är att du får tillbaka din köplats, dock med den ursprungliga versionen du bokade".

Värdelöst.....

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dhanjel:

Bokade 2020-05-30, men versionen med spelare. Och får ingen.
Verkar som man skulle satsat på den digitala.

Edit, senaste informationen fick jag 8:e oktober, "Vi kommer skicka ut mer exakt information om hur det ser ut med tilldelning en vecka innan release, men enligt den information vi fått av Sony kommer du inte få tilldelning innan jul."

Precis, Den digitala har ju en egen kö och gick inte att ställa sig i innan Sony lanserade den på sitt launch even. Vad Webhallen kunde ha gjort var att mejla och fråga alla som bokat diskversionen innan 20-06-14 och frågat om de vill ställa sig i den digitala kön med förtur, men så gjorde de inte. Jag har helt klart haft tur, fast jag var ute rätt tidigt i min åsikt. Webhallen borde ha ett datum på sidan som visar hur länge de haft förbokningarna i gång så man kan boka på en annan site nästa gång om man tror sig vara ute sent.

Permalänk
Medlem
Skrivet av frippe86:

Det som stör mig som fan de är att om webhallen höll sitt ord så hade jag fått ett ps5 på lanseringen.

Jag beställde mitt ps5 den 19 Maj 2020 utan att tänka på vilken version det är.
I juli mejlar jag dom och frågar om jag kan byta till den digitala UTAN att förlora min kötid.

Får till svar, "Absolut jag ordnar det, nu har du bokat den digitala"

Sen när jag hör av mig säger dom, "nej du förlorade din kötid, det vi kan göra är att du får tillbaka din köplats, dock med den ursprungliga versionen du bokade".

Värdelöst.....

Därför ska man aldrig testa sig på sånt, anställda kommer aldrig bry sig i den mån

Permalänk
Skrivet av Don Dolmades:

Jag beställde ganska sent från MediaMarkt och fick mail om att jag skulle få leverans under "våren 2021". Men när jag nu tittar under mina beställningar på mitt användarkonto står det "leverans påbörjad". Står det så på allas beställningar från MM eller har jag mirakulöst flyt och faktiskt får en den här veckan?

Är det någon som har någon annan status än "leverans påbörjad" hos Mediamarkt?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Dolmades:

Är det någon som har någon annan status än "leverans påbörjad" hos Mediamarkt?

Valde "hämta i butik" så gissar på att dom som valt det får en uppdatering när den finns att hämta och inget innan. Får dock min i december så kanske står något annat men känns mest rimligt så.

Permalänk
Skrivet av Ts_1999:

Valde "hämta i butik" så gissar på att dom som valt det får en uppdatering när den finns att hämta och inget innan. Får dock min i december så kanske står något annat men känns mest rimligt så.

Jag har också valt att hämta i butik så just därför känns det lite konstigt att det står att leveransen är påbörjad.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Dolmades:

Jag har också valt att hämta i butik så just därför känns det lite konstigt att det står att leveransen är påbörjad.

Jag har beställt PS5, extra kontroll och laddningsstation för upphämtning i MediaMarkt butik i 3 separata beställningar och alla står som leverans påbörjad. Jag fick mail tidigare idag om att laddningsstationen finns att hämta och den står fortfarande som leverans påbörjad.

Det är lite konstigt att de skickade ut att jag kunde hämta laddningsstationen idag för per reglerna så måste den hämtas inom 24h för att jag ska vara garanterad att få den. Det hade vart mer logiskt att skicka ut det mailet i torsdags när den dök upp i butik, eller vänta till imorgon så att jag kan hämta den tillsammans med PS5an.

Permalänk

Alright, då lutar det väl kanske åt att det inte betyder något. Eller vet du att du får PS5 till release?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Dolmades:

Alright, då lutar det väl kanske åt att det inte betyder något. Eller vet du att du får PS5 till release?

Har också valt i butik, står samma som dig och jag har bekräftad release så är nog för alla det är så, vem vet, du kanske får tidigare

Permalänk
Skrivet av Ullus:

Har också valt i butik, står samma som dig och jag har bekräftad release så är nog för alla det är så, vem vet, du kanske får tidigare

Jag tar det säkra före det osäkra och jobbar upp alldeles för höga förväntningar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Don Dolmades:

Jag tar det säkra före det osäkra och jobbar upp alldeles för höga förväntningar.

Haha, det gör vi alla. Kundservice lovade att enda som kunde förstöra för mig var naturkatastrof eller poststrejk sen blev det ju inbrott på Kungens Kurva igår så är lika stressad tills torsdag

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ullus:

Har också valt i butik, står samma som dig och jag har bekräftad release så är nog för alla det är så, vem vet, du kanske får tidigare

Läste någon som bokat sin Xbox till butik hos mediamarkt, han fick mailet på förmiddagen samma dag att han kunde hämta sin konsol. Mest så ni vet.

Permalänk
Medlem

Jag gillar inte riktigt detta i webhallens statusmail från igår:
” I övrigt vill vi informera om att vi har kontaktat samtliga kunder som hade bokat fler än två enheter. Deras ordar har delats upp så att de får max två enligt sin första köplats.”

Så folk som bokade en tidigt 2019 och en i Oktober 2020. Får alltså båda enligt köplatsen för 2019?

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gurra101:

Läste någon som bokat sin Xbox till butik hos mediamarkt, han fick mailet på förmiddagen samma dag att han kunde hämta sin konsol. Mest så ni vet.

Nice, då kan man vara lugn, nojjade som fan idag om jag borde ringa tillbaka och störa igen men antog nog att något leveransmail inte kommer om det ändå är bokat i butik

Permalänk
Medlem

Hur: Online
Var: Cdon
När: 17/9/2020
Modell: Disc
Status: Postad! Brukar få postade paket dagen efter så har den förhoppningsvis imorgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Jejje:

Jag gillar inte riktigt detta i webhallens statusmail från igår:
” I övrigt vill vi informera om att vi har kontaktat samtliga kunder som hade bokat fler än två enheter. Deras ordar har delats upp så att de får max två enligt sin första köplats.”

Så folk som bokade en tidigt 2019 och en i Oktober 2020. Får alltså båda enligt köplatsen för 2019?

Nej. Det är om man förbokade 2st eller fler i samma order såklart.

Visa signatur

7600x | 32gb DDR5 | RTX 4080 | 27" LG OLED

Permalänk
Medlem

Media Markt har precis skickat via PostNord. Elgiganten har jag inte hört ett dugg från - Ställer in mig på det värsta.

Permalänk
Medlem

Står leverans påbörjad hos mig också på mm. Då bokade jag i början på oktober med mail om leverans Q1. Valt hemleverans

Märkligt.. tror det är nån slags allmän status :/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

Står leverans påbörjad hos mig också på mm. Då bokade jag i början på oktober med mail om leverans Q1. Valt hemleverans

Märkligt.. tror det är nån slags allmän status :/

Ja det står så för mig på varor jag till och med hämtat ut redan :/ Hade inte skadat med mer statusinformation

Permalänk
Medlem

Verkar som folk beställt PS5:or nu senate veckorna/månaderna och verkar få sina konsoler nu i Nov/Dec.
Jag som beställde på Webhallen November 2019 får vänta till "nån gång 2021" enligt webhallen.
Som trogen (Black kund) så satsade man verkligen på fel häst kan man säga

Visa signatur

"I would compare CS to a friday night at a gay bath house. Lots of fags getting lucky."

Permalänk
Medlem

Tyvärr så lönar det sig inte att vara lojal. (Jag gjorde samma misstag)

Permalänk
Medlem

Nästa leverans verkar komma 23/12 enligt Netonnet

Permalänk
Medlem
Skrivet av NorthBadass:

Nästa leverans verkar komma 23/12 enligt Netonnet

Elgiganten har visat inkommande till 2/12 på sin hemsida

Visa signatur

i7 2600k | Asus P8P67 | Corsair H80 | Asus GTX 770 OC | 8GB | Corsair TX650W | Fractal Design R3 | Samsung 860 EVO 1TB

Macbook Pro 16'' M1 Pro | 16GB | 512GB | 2021

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Elgiganten har visat inkommande till 2/12 på sin hemsida

bara hoppas dom har bättre koll på detta än 30xx korten

Permalänk
Medlem
Skrivet av joeldeluxe:

Elgiganten har visat inkommande till 2/12 på sin hemsida

Chattade med Netonnet idag om min order. Fick svar att den ligger i decemberleveransen som kommer till netonnet 23/12. 2/12 låter mycket roligare!

Permalänk
Medlem

Jag tycker personligen de fel att man skulle kunna ställa sig först i kön med digital edition för att man beställde standard 2019. Det är en helt annan produkt och tanken var aldrig att en digital version skulle. Så i det fallet tycker jag webhallen har hanterat rätt i att slarva bort folks köplats som försökt byta.

Permalänk
Inaktiv

För de som inte ville använda Instagram, 9:00 imorrn öppnar Elgiganten upp extraförsäljningen.

Permalänk

Bokade min från Webhallen 2020-01-18. Ingen luck där inte och lär ju får vänta tills mars nästa år. Hoppas och ber till sonygudarna att man lyckas får tag på en imorgon

Permalänk

Beställde en PS5 disc på Elgiganten på releasedagen och fick idag leveransbekräftelse att den är på väg.

Visa signatur

Ryzen 9 5900x, ASUS 3070 TUF OC, NZXT H510, NZXT Kraken X63, WD Black SN850 1 TB, 32 GB G.SKill Trident Z Neo RGB, ASUS ROG STRIX B550-F GAMING, TP-Link AX3000

Permalänk
Konsolgrävare

Lägger upp denna här också:

Imorgon kommer Elgiganten börja sälja Playstation 5 vid 09.00

F5 denna sida: https://www.elgiganten.se/product/gaming/spelkonsol/playstati...

Amazon kommer börja sälja Playstation 5 vid 12.00 (rykten)

F5 dessa sidor:
https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

https://www.amazon.se/PlayStation-9399506-PS5-DualSense-Contr...

Netonnet kommer börja sälja imorgon men ingen tid är sagt. Det du kan göra är att F5 eller Bevaka dessa under tiden:
https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

https://www.netonnet.se/art/gaming/spel-och-konsol/playstatio...

Power kommer tydligen börja sälja sina vid 10.00
F5 dessa sidor:
https://www.power.se/gaming/konsol/playstation-5-digital-edit...

https://www.power.se/gaming/konsol/playstation-5/p-1077687/

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |