RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk

Får se om man får ett Asus RX 6800, köpte från Komplett, lagerstatus säger 98 st, men det är väl inte realtidsuppdatering på det
https://www.komplett.se/product/1174221/datorutrustning/dator...

Permalänk

Från Webhallen: "Din beställning finns nu att hämta i vår butik". Vågar jag tro att jag fick mitt kort?

Permalänk
Medlem

Beställt på inet kl 15:01

Permalänk
Medlem
Skrivet av noobs:

den landa i kundvagnen men gick inte checka ut

Samma här på Inet. :/

Permalänk
Medlem

hmm asså ja fick in min i kundvagnen, fick igenom betalningen, men sen hamnar jag på en laddsida som de står "Checkout complete" o de bara snurrar. vågar inte göra nått. va 26 pers i kö till webhallen just nu så får vänta på att dom ringer upp

Permalänk
Medlem

Lade en beställning också. Får vi se om man faktiskt fick en då.

Visa signatur

12900K | 32GB 6000 DDR5 | 3090 FE | PG259QN |

Permalänk
Medlem

F5:a inet 15:00 och tänkte "äh, palla," så jag antar att jag inte hade lust att försöka gå igenom kassan snabbt. Tror jag väntar en vecka på AIB-modeller.

Visa signatur

Nada.

Permalänk
Medlem

Satan... fick igenom en order på webhallen trodde jag men fastnat i endless buffer med deras logga, där rök den D:

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem

Gah, måste bara älska cache/lastbalanserare. Så fort produkterna dök upp hos webbis var det redan fullbokat.
Men webbis har alltså bara Gigabyte/MSI?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av TraXx:

Kom inte ens upp några produkter på sidan Webhallen länkade till. Grattis till att ni förlorat en hittills lojal kund!

Är ledsen, det är cachen i vår kampanjsida som inte hann med, jag blinkade bokstavligen en gång mellan inga bokningar och MASSA bokningar :'(

RX 6800 finns ännu att boka när fullbokat-texten försvinner, cache ballar ur just nu bara..

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Fastnade i godkännandet av ordern på Webhallen, hej eviga spinner! aja, hoppas på AIB nu då!

Permalänk

Inets sida slö som vanligt men lyckades få in den i varukorgen och checka ut 03:02, misstänker att det var för sent dock.

Permalänk
Medlem

fick bekräftad beställning på MSI 6800 XT hos komplett. huruvida det går igenom återstår att se. nu att läsa recensionen...

Permalänk
Medlem

Det här var fan en katastrof. Mycket snack från AMD..

Permalänk
Medlem

Inet har reserverat 7700 kr men hann inte boka så jag kan inte boka den vanliga versionen heller, suck! Resten av mina pengar är på ett separat sparkonto.

Permalänk
Medlem

Satt på webbhallen tills typ 5 över och F-femmade men det kom ingenting

Sen helt plötsligt dök de upp och var slut

Permalänk
Medlem

Hann få igenom en beställning på Inet på ett Powercolor 6800XT och i samma sekund den var genomförd så var det slutsålt på Webhallen. Men ja, jag tror inte på någonting trots detta med tanke på alla "varningar" man fått av diverse återförsäljare idag.

Permalänk
Medlem

Fick in en 6800xt på komplett men sen var jag inte kund så när jag registrerade mig så var den borta haha vilken tabbe

Permalänk
Medlem

Ja då.... det var väll om möjligt ännu sämre än 3080 release.

webhallen var slut på slaget och det dyker inte ens upp nått kort på tex elgiganten eller netonnet

Permalänk

Lägger ner massa tid på detta och sedan klarar in inte webhallens sida av detta. Står fortfarande och laddar i checkout, så antar min order försvann. Great..

Permalänk
Medlem

Beställde på inet, fick igenom betalningen via swish och pengarna är dragna men kmr inte upp under beställda ordrar

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Är ledsen, det är cachen i vår kampanjsida som inte hann med, jag blinkade bokstavligen en gång mellan inga bokningar och MASSA bokningar :'(

RX 6800 finns ännu att boka när fullbokat-texten försvinner, cache ballar ur just nu bara..

/Patrik

Tja Patrik!!

Vi som lyckats få igenom en order och ser att pengar etc dragits från våra kort men "sitter fast" i en endless ladd loop där url'en heter "checkout complete" Vad ska vi göra? Ska vi döda tabben eller ha den kvar tills nått händer?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Talossi:

Fastnade i godkännandet av ordern på Webhallen, hej eviga spinner! aja, hoppas på AIB nu då!

hahah samma här.

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Undervoltad Undulat:

Får se om man får ett Asus RX 6800, köpte från Komplett, lagerstatus säger 98 st, men det är väl inte realtidsuppdatering på det
https://www.komplett.se/product/1174221/datorutrustning/dator...

72 nu så det stämmer nog.

Visa signatur

Modermodem: Asus ROG Strix X470-F
Grafikkort: XFX Speedster MERC 319 AMD Radeon™ RX 6800 BLACK
Processor: AMD 2600X
Minne: 48 GB

Permalänk
Medlem

Till Webhallen och Inet, det finns lösningar som gör att era butiker inte behöver rasa ihop för denna lilla anstormning (som det faktiskt är), bygg om i Erlang eller något annat språk med soft-realtime crash-resiliance så behöver inte folk undra något

Fick igenom en beställning på Inet, fick en faktura hos Klarna på Webhallen men ordern gick inte igenom (se ovan). Tvivlar på att jag får något kort dock 😂

Permalänk
Medlem
Skrivet av fakka:

Ja då.... det var väll om möjligt ännu sämre än 3080 release.

webhallen var slut på slaget och det dyker inte ens upp nått kort på tex elgiganten eller netonnet

Precis, det var AMDs räddning att ha stock, vad ska dom göra nu?

Permalänk
Medlem

Hur har Inet tänkt man ska göra? Vilken tabbe av dem. De kan ju inte reservera ett belopp för något man inte ens kan få köpa och nu kan jag inte beställa vanliga 6800.

Permalänk
Medlem
Skrivet av yrfhar:

Klarna har reserverat beloppet 8 059 men Webbhallen tuggar så blir nog inget, vi får se. MSI Radeon RX 6800 XT.

Stängde ner webbläsarfliken så får se hur det går. Ingen panik om det inte landade.

Visa signatur

[AMD Ryzen 9 3900X] [ASUS GeForce RTX 2080 Ti] [LG OLED 55 C9 som skärm] [Samsung HW-Q96R till ljudet]

Permalänk
Medlem

beställning 15.00 msi 6800xt på webhallen, frågan är om man får den..

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Medlem

Vilken tabbe, fick hem ett rx 6800 men ville ju ha XT.

Visa signatur

CPU 1700@4GHZ | MB MSI x370 Gaming Pro Carbon | GPU AMD Vega 64 | RAM G.skill FlareX DDR4 @3466MHZ 16GB PSU Corsair AX1200i | SSD Samsung 960 EVO 512GB | | Monitor Acer Predator XZ321QU| Mouse Razer deathadder | Keyboard Corsair Gaming K70 RGB | Headset Sennheiser game one.