RX 6000-lansering och lager (RDNA 2)

Permalänk
Medlem

Gah, eftersom folk börjat få orderbekräftelser på Inet är det väl bara att räkna med att min order försvinner snart då

Permalänk
Medlem
Skrivet av Maaxan:

Samma här men tyvärr säjer det också att det är okänt leverans datum

Ja har samma, får hoppas!

Permalänk

Klargjorde min beställning nån sekund efter det slog 15:02 på Inet men inget mail ännu

Permalänk
Medlem

När jag läser svar i tråden undrar jag varför köper ni inte på faktura för den här typen av hårdvarusläpp? Speciellt om man försöker beställa från flera återförsäljare. Inget vidare att behöva potentiellt ligga ute med flera tiotusentals kronor för något man kanske inte får på månader, och dessutom behöva vänta på att betalningsprocessen går igenom och hoppas sidan inte kraschar under tiden vilket minskar chansen att få något i rimligt tid.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenofonus:

Köpte ett Asus 6800 på komplett när det enligt dem var över 70 kvar i lager, nu i ordern står det "Beställningsvara, förväntas i lager 27 november 2020". Är det för att den tog slut efteråt eller var den redan slut när det stod 70 kvar?...

Samma sak upprepas hos komplett, det har jag "lärd" mig nu. Beställde ett TUF 3080 15.02 då det var 22 i "lager", väntade över 1 mån, och blev utsatt hela tiden. Så det med lagerstatus på komplett ska man ta med en nypa salt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Min kom direkt efter Swishen. Står som mottagen under ordrar. Däremot är rutan gul för lagerstatus. Det kanske den ska vara?

jo exakt samma för mig men tänkte mailet att det är skickat?
även jag med swish.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av oqvist:

är det tiden på bekräftelsemailet som gäller? Tog en kvart för dem att skicka ut det så jag hoppas det är ordernumret

Jag har inte ens fått bekräftelsemail, men syns bland mina ordrar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av sverre_b:

Precis, det var AMDs räddning att ha stock, vad ska dom göra nu?

Speciellt med tanke på att recensionerna som börjar komma ut inte är överdrivet positiva. Linus på LTT sa bland annat att han inte ser någon anledning till att överge Nvidia för AMD.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Jag fick min orderbekräftelse från Inet nu, jag genomförde köpet typ 15.01 men det är nog ingen garanti tyvärr ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

jo exakt samma för mig men tänkte mailet att det är skickat?
även jag med swish.

Aha okej. Det har jag dock heller inte fått. Är din ruta också gul under mina ordrar?

Permalänk

Inets orderbekräftelser är inte att lita på, jag tror det viktiga är om ni har tilldelning under er beställning på sidan.

Sitter själv med ett XT på webhallen, med gul ruta.. Så vi får se snart.

Permalänk
Medlem

Yikes, kikade på Ray tracing performance gemförelser nu och amd ligger en bra bit bakom där. Blir nog vänta på ett 3080 ändå. Grattis till alla er som fick ett 6800xt dock

Visa signatur

CPU - Amd Ryzen 9 5900X /// CPU Cooler - be quiet! Dark Rock 4
/// GPU - MSI 3080 Suprim X/// PSU - Corsair RM850i /// MB - Gigabyte aorus 570x pro /// RAM - G.Skill 32GB 2x16GB DDR4 3600MHz CL16 Trident Z Neo /// Case - Phanteks Eclipse P500A D-RGB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Aha okej. Det har jag dock heller inte fått. Är din ruta också gul under mina ordrar?

Jo var grön när jag köpte men sen när man kollar är den gul.

Visa signatur

"Don't Fear The Reaper"[/color]

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av TexasRed:

När jag läser svar i tråden undrar jag varför köper ni inte på faktura för den här typen av hårdvarusläpp? Speciellt om man försöker beställa från flera återförsäljare. Inget vidare att behöva potentiellt ligga ute med flera tiotusentals kronor för något man kanske inte får på månader, och dessutom behöva vänta på att betalningsprocessen går igenom och hoppas sidan inte kraschar under tiden vilket minskar chansen att få något i rimligt tid.

För jag vill inte ha några onödiga kreditkontroller och ofta brukar direktbetalning gå snabbare.

Jag har råd att ligga ute med tiotusentals kronor, bara jag får tillbaka dom nån gång. Oftast brukar det dock ta någon dag bara att få pengar tillbaka.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

När jag läser svar i tråden undrar jag varför köper ni inte på faktura för den här typen av hårdvarusläpp? Speciellt om man försöker beställa från flera återförsäljare. Inget vidare att behöva potentiellt ligga ute med flera tiotusentals kronor för något man kanske inte får på månader, och dessutom behöva vänta på att betalningsprocessen går igenom och hoppas sidan inte kraschar under tiden vilket minskar chansen att få något i rimligt tid.

Jag köpte via faktura ;D

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

När jag läser svar i tråden undrar jag varför köper ni inte på faktura för den här typen av hårdvarusläpp? Speciellt om man försöker beställa från flera återförsäljare. Inget vidare att behöva potentiellt ligga ute med flera tiotusentals kronor för något man kanske inte får på månader, och dessutom behöva vänta på att betalningsprocessen går igenom och hoppas sidan inte kraschar under tiden vilket minskar chansen att få något i rimligt tid.

Precis, betalar inte "cash" för något man inte en vet när man får, om någonsin.

Permalänk
Medlem
Skrivet av TexasRed:

När jag läser svar i tråden undrar jag varför köper ni inte på faktura för den här typen av hårdvarusläpp? Speciellt om man försöker beställa från flera återförsäljare. Inget vidare att behöva potentiellt ligga ute med flera tiotusentals kronor för något man kanske inte får på månader, och dessutom behöva vänta på att betalningsprocessen går igenom och hoppas sidan inte kraschar under tiden vilket minskar chansen att få något i rimligt tid.

Så gjorde jag

Visa signatur

Nytt bygge: Anubis

OLD: "Reaper"
Intel Core i5 4670K 3.4 GHz (Haswell)
EVGA GeForce GTX 1060 6GB Superclocked

Permalänk
Medlem
Skrivet av marcus84:

Jo var grön när jag köpte men sen när man kollar är den gul.

Okej. Då är det samma för dig som för mig. Antar att den tar det "nuvarande lagersaldot" då under ordern.

Permalänk
Medlem

Själv är jag inte så speciellt spelintresserad längre, men dessa släpp ger mig en kick som jag inte annars får. Är som en sport att få tag på varan och adrenalinet pumpar. Kul, får se om jag fick tag på ett och om jag ens behåller det då.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Medlem

fick precis en Orderbekräftelse från inet, då får man väl se om man faktiskt får ett kort då!

MSI Radeon RX 6800 XT 16GB

Permalänk
Medlem

Så Dustin och Proshop kommer inte ha något eller...??

Permalänk
Medlem

Fick orderbekräftelse nu från Inet men jag tror inte på någonting innan jag ser ett "tilldelningsmail" även om det kändes relativt snabbt 15:01. Var inloggad och klar, bara tryckte vidare på sidorna så snabbt hemsidan orkade.

Men ja, även om Inet fick relativt många kort så tror jag minst halva tråden fick igenom beställning samtidigt som jag.

Permalänk

Fick två orderbekräftelser från inet 15.23 och 15.27. Men är tveksam att jag får den ena då jag beställde XT varianten efteråt då jag råkade köpa non-XT varianten först.

Så mail är nog inte en confirmed order...

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D - SWECBF22 | Corsair HX1500i – SWECBF22 | ASUS TUF GAMING X570-PLUS - SWECBF19 | Corsair 32GB DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX | ASUS GeForce RTX 4090 24GB TUF Gaming | Noctua NH-U12A | Sennheiser HD 599 | Samsung 970 EVO Plus | Kingston NV1 2TB NVMe - SWECBF21 | Samsung 870 QVO 4TB SWECBF22 | Arctic Kylpasta MX-4 | Lenovo Legion 5 - 17,3" | Retro-Bit SEGA MD 8-B 2.4G M2 Grey | Xbox One Elite Series 2

Permalänk
Webhallen

Såhär ser vår status ut just nu:

MSI 6800:
Alla som har bokat ska få tilldelning enligt det som sagts av MSI

MSI 6800XT
Tyvärr hann det inte gå en sekund mellan inget till full on överbokad deluxe. Vi är överbokade med ca 30kort så magkänsla om det släpper till från annat håll är att det eventuellt kan tilldelas kort ändå.

Gigabyte 6800XT
Tyvärr även här lyckades det bli överbokat. (som ovan överbokad med 12 kort )

Vad händer nu?
Vi hade 28st MSI XT kort i lager vid launch, dessa kommer nu fördelas efter köplats. Vi har även några till på väg till oss och sen hoppas vi på en sista liten leverans till som fyller upp våran tilldelade "kvot".

Jag har även lagt orders till en annan tillverkare som jag ej har fått något bekräftat av, skulle vi få tilldelning där så kommer MSI och Gigabyte kö bli tillfrågade i köordning om de vill byta till det brandet istället.

Denna launch har tyvärr varit lotteri då AMD har designerat lager till alla återförsäljare ihop med ett totalt antal per modell och tillverkare.
Sen har själva lotteriet varit om en av de tilldelade tillverkarna har kunnat skeppa något alls.

Får vi mer kort kommer ni vara först att veta.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk

Problemet med faktura i sånna här... F5-releaser är att Qliro och Klarna ibland chokar, jag sumpade en sån beställning i zen 3-releasen för att Qliro failade.

Jag valde hämta i butik i webhallen den här gången, går snabbt igenom kassan.

Permalänk
Medlem

Jag pratade med Inets chatt och de sade att klockan 16.00 kommer de bestämma vilka som får korten, du ser att du fått ditt kort om statusen på ordern blir grön, blir den röd får du inget kort :'(

Permalänk

Fick precis svar av Inet i deras chatt. Har man beställt men beloppet bara är reserverat så har tåget gått och man får vänta på att få tillbaka sina pengar. Vet ej hur lång tid det tar.

Permalänk
Medlem

Helt finito med kort från t.ex. Sapphire osv hos Webhallen t.ex.?

Permalänk

@Webhallen vad gör man om man sitter i en endless loop efter betalning??

Permalänk
Medlem

hmm, fått bekräftelse från både inet och komplett, men betyder det att jag fick kort är ju frågan...
Inet: 15.27 kom mailet.
Komplett 15.12 kom mailet.

På själva beställningarna på deras sidor finns dock ingen mer info :/

Visa signatur

.
.
.