Behringer u-phoria umc22 2x6.3mm outputs ger ingen signal

Permalänk
Medlem

Behringer u-phoria umc22 2x6.3mm outputs ger ingen signal

Har en dual-pc streaming setup. Hanterar allt ljud via ett mixerbord och tänkte sköta mic'en via en UMC22 interface, så USB går till en dator, och sen de 2x6.3mm outputs på baksidan till den andra datorn.

Men jag får ingen signal från 2x6.3mm -> 3.5mm kabeln. På sändningsdatorn som är kopplad med USB så registreras mic'en och funkar bra, men på speldatorn så rör sig inte grafen när jag pratar i mic'en. Har testat att koppla 3.5mm i båda datorerna, ingen reaktion på någon av dom. Datorn registrerar att en plugg har kopplats in och det kommer upp en asus rog app som frågar vad det är jag kopplat in på båda datorerna, men får ingen input-signal på någon av dom.

Har inte lyckats hitta något på nätet, så tänkte kolla här.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Rekordmedlem

Umc22 är ett ljudkort och inte en mixer med ljudkort så du måste välja i mixern (mjukvarumixern i datorn) att skicka ut ljud på utgångarna.
Du nämner inget om mjukvaran så jag gissar att det är det du missat och vill du ha nått som kan skicka ut ljudet utan att passera datorn behöver du en fristående mixer och inte ett rent ljudkort.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Du får be om ursäkt om jag ställer dum fråga för jag hänger inte riktigt med.

Men säg nu UMC22 med en mic som är inkopplad med XLR, skickar då inte UMC22 ut ljudet från mic'en både på USB och 6.3mm portarna märkta "output" på baksidan?

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SvanteP:

Du får be om ursäkt om jag ställer dum fråga för jag hänger inte riktigt med.

Men säg nu UMC22 med en mic som är inkopplad med XLR, skickar då inte UMC22 ut ljudet från mic'en både på USB och 6.3mm portarna märkta "output" på baksidan?

Nej det är ingen mixer utan ett ljudkort så det skickar ljudet till datorn och datorn styr vad som skickas till utgången, du behöver alltså en mjukvarumixer i datorn som styr vad den matar ut för ljud.

Däremot kan hörlursutgången skicka ut inljudet direkt om du aktiverar "direkt monitor" funktionen.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.

Permalänk
Medlem

Om du kör Windows 10 så prova så här:
Högerklicka på ljudikonen nere till höger i aktivitetsfältet -> välj "Öppna ljudinställningar" -> under "Indata" så välj "Enhetsegenskaper" -> här väljer du "Ytterligare enhetsegenskaper" -> klicka på fliken "Lyssna" -> här väljer du "Lyssna på denna enhet" och välj i listrutan vilken enhet som ska spela upp ljudet.

Permalänk
Medlem

Tack för hjälpen, går tillbaka till köra även mic'en via min MG10XU mixer, hittar inga drivisar eller mjukvara som gör det ni pratar om. Lyckas inte heller med Fetskafts lösning.

Visa signatur

Arbetsstation/streamdator: Define R6, Ryzen 2600, 16GB DDR4, EVGA 980ti.
Speldator: Define R6, 6700k, 16GB DDR4, MSI 2080ti X Trio.
Filserver: Define R6, 2500k, 16GB DDR3, EVGA 960.

Permalänk
Rekordmedlem
Skrivet av SvanteP:

Tack för hjälpen, går tillbaka till köra även mic'en via min MG10XU mixer, hittar inga drivisar eller mjukvara som gör det ni pratar om. Lyckas inte heller med Fetskafts lösning.

Om du kopplar vidare hörlursutgången till line in på dator 2 så kan du få en latensfri vidarekoppling.

Visa signatur

R5 5600G, Asus ROG STRIX X470-F Gaming, WD SN850X 2TB, Seasonic Focus+ Gold 650W, Aerocool Graphite v3, Tittar på en Acer ET430Kbmiippx 43" 4K. Lyssnar på Behringer DCX2496, Truth B3031A, Truth B2092A. Har också oscilloskop, mätmikrofon och colorimeter.