3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Inaktiv

@webhallen

På Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G står det att nästa bekräftade leverans är v46 (vilket är denna veckan för de som inte vet), kom det in något eller blir det nästa vecka?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon134512:

@webhallen

På Palit GeForce RTX 3080 GameRock 10G står det att nästa bekräftade leverans är v46 (vilket är denna veckan för de som inte vet), kom det in något eller blir det nästa vecka?

Den rackaren smög in under min radar, redan inkommen och utskickad tyvärr. Har inkommit nya orders under tiden också så ser ut som att kön står stilla sedan innan men så är ej fallet.

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Teddis:

En webhallen config beställd 16:50 (ish) releasedagen med ett TUF RTX 3080 (troligtvis istoppat ett OC då) fick kompisen just bekräftad att den ska vara på väg. Gött. Då är äventyret över för de jag känner som skulle ha det här kortet.

Hmm, det måste betyda att man hade förtur om man beställde en hel dator. Beställde ett TUF OC 16:27, ingen uppdatering än.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D | MSI MAG B650 TOMAHAWK WIFI | Noctua NH-U12A | Kingston 64GB DDR5 6000MHz FURY Beast Black | Sapphire Radeon RX 7800 XT Pulse | Seasonic Focus GX 850W | Corsair Force MP510 960gb | Seagate FireCuda 510 1TB | Fractal Design Meshify 2 Compact | Samsung Odyssey G7 27" 240hz

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Webhallen:

Den rackaren smög in under min radar, redan inkommen och utskickad tyvärr. Har inkommit nya orders under tiden också så ser ut som att kön står stilla sedan innan men så är ej fallet.

Kanon, tack för snabbt svar. Nu kanske jag är jobbig men samma sak/frågeställning gäller även Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro 10GB Står v46 där med.

Den kanske också smugit sig förbi?

EDIT: https://www.webhallen.com/se/product/324204-Palit-GeForce-RTX...

Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro 10GB finns i lager Hötorget, Sveavägen för de som bor i Stockholm.

Permalänk
Medlem

Är det nån som har uppfattning som vilken affär som har kunnat leverera flest kort 3080 kort?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Eruku:

Är det nån som har uppfattning som vilken affär som har kunnat leverera flest kort 3080 kort?

Känns som komplett men kan ha fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Den rackaren smög in under min radar, redan inkommen och utskickad tyvärr. Har inkommit nya orders under tiden också så ser ut som att kön står stilla sedan innan men så är ej fallet.

Vet du om Strix 3090 OC har kommit in idag?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zamando:

Happ där blev min order för MSI GAMING X TRIO på inet som skulle kommit in idag försenad till onsdag, inte hela världen men ändå lite segt. Har dock inte bråttom då jag även väntar på en 5900x som förväntas komma den 27e. Håller tummarna för att man får allt innan cyberpunk bara

Samma här 😪 vilken köplats har du?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av anon134512:

Kanon, tack för snabbt svar. Nu kanske jag är jobbig men samma sak/frågeställning gäller även Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro 10GB Står v46 där med.

Den kanske också smugit sig förbi?

EDIT: https://www.webhallen.com/se/product/324204-Palit-GeForce-RTX...

Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro 10GB finns i lager Hötorget, Sveavägen för de som bor i Stockholm.

Stämmer bra det! även sidan där är uppdaterad.

Då ser vi till att den flyttas hem så nästa stackare på tur får den

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Webhallen
Skrivet av jorgen69:

Vet du om Strix 3090 OC har kommit in idag?

Inget ännu, lite rädd för försening där även pga vårt lager som jobbar häcken av sig med "en viss svart dag" och andra releaser. Men den kommer ej få obemärkt förbi som de övriga korten trust me

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Inget ännu, lite rädd för försening där även pga vårt lager som jobbar häcken av sig med "en viss svart dag" och andra releaser. Men den kommer ej få obemärkt förbi som de övriga korten trust me

/Patrik

Stackars personal.
Fredag den 13e med...

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av wiruxz:

Känns som komplett men kan ha fel.

Ja, efter läst i tråden - komplett eller proshop?

Permalänk
Medlem

Asus verkar ju ha riktigt schabblat bort denna lansering.

Beställde från 2 butiker inom 15 minuter efter launch

Butik 1: Har fått 2 datum, antingen sista november, eller någon gång i Januari.
Butik 2: Inget datum alls

Kollar man på andra märken, som t.ex Gigabyte så verkar man kunna få det relativt snabbt, Inet verkar t.ex ha ett som kommer nästa vecka.

Vet inte om man vid det här laget bara ska äta upp pris skillnaden och ta ett annat kort för Asus klarar ju tyvärr inte av att leverera och jag kan inte sitta här i mörkret och inte veta om jag får ett kort före Januari eller inte

Visa signatur

Vem orkar uppdatera den här signaturen egentligen? Kommer ju ny teknik hela tiden :(

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolisv:

Samma här 😪 vilken köplats har du?

När jag frågade i början på veckan hade jag plats 23 eller nåt sånt tror jag. Minns inte exakt. Väldigt bra plats för att ha bokat den 5/11

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zamando:

När jag frågade i början på veckan hade jag plats 23 eller nåt sånt tror jag. Minns inte exakt. Väldigt bra plats för att ha bokat den 5/11

I början av veckan hade jag plats nr 19, igår 14 och idag 5. Så du borde vara nära också 🙂 de sa att de tror att de hinner leverera till alla som beställt fram till den 21a eller 23e 🤔

Permalänk
Medlem

https://mobile.twitter.com/ASUS_ROGUK/status/1327190079572422...

Asus UK har gått ut med att leveranserna ska öka under november. Kanske ett tecken på fler chip från Nvidia

Permalänk
Medlem

Om man har fått ett leveransdatum från webhallen, kan man avboka sina andra beställningar då. msi 3070 kort ordernr slutar på 5974.
missade alla 3070 med 7min på släppdagen.

Visa signatur

K6-2 350@450 mhz +Golden Orb kylare +Voodoo 5500 PCI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xabba55:

En Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro 10GB tillgänglig Webhallen sveavägen nu

Det verkar som att det är ofta att det står så för att någon har lämnat tillbaka ett kort. Det är då inte tillgängligt att köpa utan skickas tillbaka till centrallagret är min uppfattning.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk
Medlem
Skrivet av Karolisv:

I början av veckan hade jag plats nr 19, igår 14 och idag 5. Så du borde vara nära också 🙂 de sa att de tror att de hinner leverera till alla som beställt fram till den 21a eller 23e 🤔

Var ju tvungen att kolla upp det, har tydligen plats 11! Så inte långt kvar nu

Permalänk
Medlem
Skrivet av Valetudo_swe:

https://mobile.twitter.com/ASUS_ROGUK/status/1327190079572422...

Asus UK har gått ut med att leveranserna ska öka under november. Kanske ett tecken på fler chip från Nvidia

Kan ju hoppas, vi har hört några gånger nu att leveranserna ökar "snart" dock ;p

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Skrivet av oneill:

Kan tilläggas också att det har stått 34st på inkommande på den raden i ett par veckor och att de inte har blivit flyttade till mottagna än, så fler pågång men inga har levererats på länge.

Det stämmer, ett tag innan det blev 34 så stod det på 14 också. Så oklart om det är försenade leveranser eller varför det nu inte väl hamnar på levererade delen.

Visa signatur

13700K | 128GB DDR5 | Asus 4090
4770K | 32GB DDR4

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Hmm, det måste betyda att man hade förtur om man beställde en hel dator. Beställde ett TUF OC 16:27, ingen uppdatering än.

Gissar på att man vill göra en batch med säg 20st configbyggen i ett svep och så blir det lite småjiff med köplatser när man gör så, men man sparar på arbetstid i verkstaden.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Medlem
Skrivet av lilu:

Hmm, det måste betyda att man hade förtur om man beställde en hel dator. Beställde ett TUF OC 16:27, ingen uppdatering än.

Dom har inte ens levererat 15:10..

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem
Skrivet av ghostie:

Verkar uppdaterat nu

Inte kön väl? Enda uppdateringen jag ser är att de tagit bort datumet 13:e november från eta leveranser.

Visa signatur

Asus B550F - 5900X - TUF4080S - 32 GB DDR4 - NH-D15 - Define S - Samsung OLED G9 - LG OLED55CX
PlayStation 5 - Nintendo Switch - Wii U - RPi3
a silent computer is a glorious computer

Permalänk
Medlem

Åh! Nu är jag på plats 3 på Inet! Asus TUF OC 17/9 15:22 var på plats 37 i onsdags så det rullar på bra!

Permalänk

Min status hos Komplett.
ASUS GeForce RTX 3080 ROG Strix OC
17/09/2020 15:06
Beställd, förväntas i lager 12 november 2020

Har inte ändrats nått. Hoppas det dyker upp till veckan 🙂

Permalänk
Medlem
Skrivet av MorbidPytte:

Min status hos Komplett.
ASUS GeForce RTX 3080 ROG Strix OC
Beställd, förväntas i lager 12 november 2020
Har inte ändrats nått. Hoppas det dyker upp till veckan 🙂

Du måste skriva beställningstid/datum för referens till oss andra!

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Skrivet av griid:

Du måste skriva beställningstid/datum för referens till oss andra!

Fixat 😉

Permalänk
Skrivet av OrgJonis:

Åh! Nu är jag på plats 3 på Inet! Asus TUF OC 17/9 15:22 var på plats 37 i onsdags så det rullar på bra!

Inet känns mer seriöst än Komplett när det gäller kösystemet. Önskar att man såg sin plats även där.

Permalänk
Medlem
Skrivet av OrgJonis:

Åh! Nu är jag på plats 3 på Inet! Asus TUF OC 17/9 15:22 var på plats 37 i onsdags så det rullar på bra!

Kul för dig men tråkigt för andra som beställt TUF OC och blir flyttade bakåt när icke OC flyttas över.

Tycker att Inet borde kommunicerat bristen på icke OC tidigare och erbjudigt kunderna att flytta till andra kort med kort kö och större leveranser

Skrivet av MorbidPytte:

Inet känns mer seriöst än Komplett när det gäller kösystemet. Önskar att man såg sin plats även där.

Jag skulle snarare säga tvärt om

Edit: Tydligen insåg Inet att detta var en dålig idé och erbjuder inte detta längre