3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon134512:

Det var inte mycket till fynd för det priset.

Haha, märkte detta...var lite snabb o skriva

Visa signatur

| i9 10900K AllCore @5GHz | Gigabyte 3080 Vision OC @1845MHz (0.9v) | HyperX 32GB DDR4 @3600 MHz | LG 32'' @165Hz G-Sync | Samsung 970 Evo Plus M2 1TB | Asus ROG Strix Z490-F | Corsair RM750x | Noctua NH-D15 Cromax | FrDesign R7 | Soundblaster AE-5 | LG CX 65" | Nintendo Switch | PS5 Disc Ed. | RetroPie | One+ CE | Amiga 500 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av DEADushka:

Varför ligger den här typ 1500kr mindre än resterande?

Edit; När jag klickade på den så kostade den 5500 men icke längre borde kanske lagt en beställning

Edit; var inloggad som företagskund lol

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Haha men alltså please, är du Zlatan eller xD

De kanske ska ta med pizza, städa lägenheten och installera kortet också?

Fast i just detta fall vore det snyggt från Webhallens sida att tillmötesgå kund då det bevisligen varit mycket strul med Yorgs beställning.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Medlem

Har lagt ut mitt Gainward RTX 3080 Phantom GS för ordinarie pris om någon är intresserad, använt sen 28/10.

https://www.sweclockers.com/marknad/190796-gainward-rtx-3080-...

Permalänk
Medlem
Skrivet av pskjonte:

Bra köp!

Satt också och kollade fyndvaror imorse men hittade inget...

Ja, bra pris. Blir nog inte så mycket minus när jag säljer vidare vid 3080 leverans.
Lite tur att ingen hade plocket upp det innan. Sett ett par tidigare i fyndhörnan som redan varit sålda.
Chatten sa att ordern höll på att packas nu så det känns gött

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Haha men alltså please, är du Zlatan eller xD

De kanske ska ta med pizza, städa lägenheten och installera kortet också?

Hänger nog inte med, du kanske missförstod mig?

Det har varit rejält med strul med min beställning där kortet "packades" och sen försvann så jag behövde vänta in nästa runda, sen packades inte kortet och gick iväg igår när jag hade hunnit få det tills idag, så därför var jag intresserad av möjligheten att få det budat till mig beroende på kostnad för det.

Visa signatur

7800X3D - 7900XTX - QD-OLED 34" AW3423DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av dagas:

Vattentemperaturen är alltid lägre än processorn. Det skadar slangarna om vattnet kommer upp i 60 grader. Min 9700K ligger runt 65 grader i spel. Kör just nu all core 4,9 med auto volt. Hade 5ghz innan men GPU bunden så kändes onödigt
Skulle nog kunna sänka någon grad med manuell volt. vattentemp runt 35 med fläktarna på låg RPM. Jag kör med pastan som satt på kylaren men så småningom när det är dags att byta blir det nog Thermal Grizzly.

9900K blir lite varmare för HT men så länge du är under 90 är det ju ok utan att den throttlar ner.

ska inte snacka för mycket om processorer här egentligen kanske, men ja, jag vet att grafikkort och i synnerhet processor alltid blir varmare än vattnet. skillnaden är att 9900k gärna går upp i 90-100c i stresstest trots vattenkylning om man matar på med spänning. HT gör stor skillnad, det är helt stabilt utan problem eller absurd värme i 5,2ghz 1,4v för mig om man slår av det. 9700k lär var mycket svalare än 9900k. men ja, ungefär 65 får jag också i spel i 4,9ghz 1,28v.

snabba nummer jag testade nu:
5ghz 1,36v HT = 230w, 90c
5ghz 1,36v ingen HT = 160w, 75c

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lagerlöf:

Haha men alltså please, är du Zlatan eller xD

De kanske ska ta med pizza, städa lägenheten och installera kortet också?

Hans önskemål att ändra fraktsätt är ju kanske inte genomförbart, men det är knappast ett orimligt önskemål heller.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Yorg:

Hänger nog inte med, du kanske missförstod mig?

Det har varit rejält med strul med min beställning där kortet "packades" och sen försvann så jag behövde vänta in nästa runda, sen packades inte kortet och gick iväg igår när jag hade hunnit få det tills idag, så därför var jag intresserad av möjligheten att få det budat till mig beroende på kostnad för det.

Kanske bättre att ta det med kundtjänst direkt istället för på ett öppet forum, svårt att förvänta sig att alla ska ha koll på just ditt personliga ärende?

Men absolut, det är tråkigt när det strular.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Nostradamu:

Kan du vidimera om det gått någon leverans överhuvudtaget till Elgiganten av era TUF OC kort? Alltså inte antalet utan om de fått någonting alls?

Svar Ja

Permalänk
Medlem
Skrivet av Asus.David:

Tja!
Man behöver uppdatera med nya BIOS 2 ggr, en för varje BIOS läge.

"Flip the switch to Q mode -> Run update tool -> Flip the switch to P mode -> shut down -> restart -> and Run update tool again"

Ska man verkligen ändra BIOS mode när kortet är igång?

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Kanske bättre att ta det med kundtjänst direkt istället för på ett öppet forum, svårt att förvänta sig att alla ska ha koll på just ditt personliga ärende?

Men absolut, det är tråkigt när det strular.

Jag förstår inte varför du har hängt upp dig på detta? Han kommunicerar med Patrik om sitt ärende som själv har yttrat att man inte ska belasta kundtjänst med dessa frågor då dom på senare tid har gått ut med fel info.

Släpp sargen och kom in matchen.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Siddi:

Jag förstår inte varför du har hängt upp dig på detta? Han kommunicerar med Patrik om sitt ärende som själv har yttrat att man inte ska belasta kundtjänst med dessa frågor då dom på senare tid har gått ut med fel info.

Släpp sargen och kom in matchen.

Belasta med frågor om inkommande kort ja. Kundtjänsts själva existens är väl att lösa till exempel såna här situationer där det blir strul med beställningar?? Skämtar du xD

Hur påverkar det här dig? Hoppa ur matchen och ställ dig vid sargen igen.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Lagerlöf:

Kanske bättre att ta det med kundtjänst direkt istället för på ett öppet forum, svårt att förvänta sig att alla ska ha koll på just ditt personliga ärende?

Men absolut, det är tråkigt när det strular.

Just denna hade jag lite pejl på sedan igår, men snabba puckar med leveransändring osv kan jag ej påverka, det är kundtjänst all the way.

Men nu är detta kort iallafall påväg hur som all is well

Och tack till er som håller de andra uppdaterade i tråden om vad som sagts redan, det underlättar!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Belasta med frågor om inkommande kort ja. Kundtjänsts själva existens är väl att lösa till exempel såna här situationer där det blir strul med beställningar?? Skämtar du xD

Hur påverkar det här dig? Hoppa ur matchen och ställ dig vid sargen igen.

Du fick ett bra svar från Patrik själv ser jag.

Mer eftertanke, mindre snabb på "skicka" knappen nästa gång från din sida.

Visa signatur

| i9-10900K | G.SKILL TRIDENT Z NEO 32GB DDR4 3600 MHz | ASUS ROG MAXIMUS XII HERO|
| 3080 AORUS XTREME | LIAN LI 011 DYNAMIC XL | ARCTIC LIQUID FREEZER II 360 |
| 6 x CORSAIR ML120 | CORSAIR HX1000i |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Siddi:

Du fick ett bra svar från Patrik själv ser jag.

Mer eftertanke, mindre snabb på "skicka" knappen nästa gång från din sida.

Lev som du lär

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem

Är det idag det händer, landar Asus Rog Strix 3080 i mina händer? Efter nästan av ren galenskap av F5:ande av min mail / webhallens sida så kanske man får vila snart.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Siddi:

Du fick ett bra svar från Patrik själv ser jag.

Mer eftertanke, mindre snabb på "skicka" knappen nästa gång från din sida.

Skrivet av Lagerlöf:

Lev som du lär

Ni är för goa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av mecc:

Är det idag det händer, landar Asus Rog Strix 3080 i mina händer? Efter nästan av ren galenskap av F5:ande av min mail / webhallens sida så kanske man får vila snart.

håller tummarna

Permalänk
Skrivet av Webhallen:

Just denna hade jag lite pejl på sedan igår, men snabba puckar med leveransändring osv kan jag ej påverka, det är kundtjänst all the way.

Men nu är detta kort iallafall påväg hur som all is well

Och tack till er som håller de andra uppdaterade i tråden om vad som sagts redan, det underlättar!

/Patrik

Hej Patrik
Kanske jag låter som broken rekord, men hur det asus tuf non oc ut nu? Jag har en tid på 15.09.

Mvh

Permalänk
Medlem

Får hoppas att Wehallen får in batchen med Strix 3090 OC idag.

Visa signatur

13900K - NH D15 - Maximus Z790 Hero - 32gb G-Skill 7200Mhz - Intel 900P 480Gb -Kingston Renegade 2Tb -Samsung 980 PRO 2TB - Samsung 980 PRO 1TB - Gigabyte RTX 4090 GAMING OC - AX 1600i - Phanteks P600s -Alienware AW3423DW - Beyerdynamic T5 MK III - Creative Sound Blaster GC7 - ROG Strix SCAR 16 (2023) - G634JZ-NM015W.

Permalänk
Medlem

Blir det ngn update av 3080 TUF OC kön inför helgen?

Edit: menar förstås (Super)webhallen då

Visa signatur

Main: i9-9900k | GIGABYTE Z390 AORUS Master |32gb Trident Z Neo RGB | Kraken X62 | MSI RTX 2080 X TRIO, EVO 970 1TB M.2 NVMe | Corsair RM850x V2 80+ | Fractal Design Define S2
Skärmar: 1x PG279Q 2x Asus VG27AQ1A IPS

Secondary: i5 11600k | Asus Rog Strix B560-I GAMING | 16GB Trident Z 3200Mhz CL14 | NZXT Kraken X53 240mm | Samsung 970 Evo Plus 500GB | Corsair SF750 80+ Platinum | Cooler Master NR200P

Permalänk
Medlem

Hela den här tråden sammanfattad i en video.. eller kanske hela hösten 2020?

Visa signatur

AMD Ryzen 5800x3D | MSI X570 Tomahawk | Crucial Ballistix DDR4 2x16GB@3600MHz CL16 | MSI 6800XT Reference| Sabrent Rocket PCIe4 2TB | BeQuiet Dark Rock 4 Pro | Corsair RM850x v2 | BeQuiet Pure Base 500 | Asus ROG Swift PG279Q 27" | Cherry | Logitech G305 | HyperX Cloud II Wireless

Permalänk
Medlem

Någon som har tips på PCIe kablar som är single (8 pin)? Har Corsair nätagg och just nu duals så blir ju en del överflöd med kablar från grafikkortet...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Goeez:

Någon som har tips på PCIe kablar som är single (8 pin)? Har Corsair nätagg och just nu duals så blir ju en del överflöd med kablar från grafikkortet...

https://www.webhallen.com/se/product/262661-Corsair-Individua...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Zeppan:

Blir det ngn update av 3080 TUF OC kön inför helgen?

Verkar uppdaterat nu, men @webhallen får gärna ge en uppdatering kring order på 3080 TUF OC som slutar på 294, namn Michael om du har möjlighet

(Hade denna uppdatering i en veckas tid "transporteras från våran distributör till vårt centrallager, därefter skickas produkten till webhallen nordstan, femmanhuset. Beräknat leveransdatum är Fredag 2020-11-13", men idag är det åter "324062 saknas i lager. Vi har i dagsläget inte ett bekräftat leveransdatum.", och det tidigare meddelandet finns inte ens kvar i historiken. Och chat kundtjänst visste inget)

Visa signatur

"Let the children of Zion be joyful in their King. Let them praise His name in the dance...sing unto God, sing praises to His name; exolt HIM that rideth on the heavens by His name JAH, and rejoice before HIM...sing unto HIM a new song; play skillfully with a loud noise..." Selah!

Permalänk
Medlem

Happ där blev min order för MSI GAMING X TRIO på inet som skulle kommit in idag försenad till onsdag, inte hela världen men ändå lite segt. Har dock inte bråttom då jag även väntar på en 5900x som förväntas komma den 27e. Håller tummarna för att man får allt innan cyberpunk bara

Permalänk
Medlem

En Palit GeForce RTX 3080 Gaming Pro 10GB tillgänglig Webhallen sveavägen nu

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Medlem

En webhallen config beställd 16:50 (ish) releasedagen med ett TUF RTX 3080 (troligtvis istoppat ett OC då) fick kompisen just bekräftad att den ska vara på väg. Gött. Då är äventyret över för de jag känner som skulle ha det här kortet.

Visa signatur

i7-2700K 5 GHz | 16 GB DDR3-1600 | ASUS Maximus V Gene Z77 | GTX 980
i7-4790K 4.8 GHz | 32 GB DDR3-2133 | ASUS Maximus VII Gene Z97 | GTX 980

Permalänk
Skrivet av Teddis:

En webhallen config beställd 16:50 (ish) releasedagen med ett TUF RTX 3080 (troligtvis istoppat ett OC då) fick kompisen just bekräftad att den ska vara på väg. Gött. Då är äventyret över för de jag känner som skulle ha det här kortet.

RIP vi andra som satt och F5 15:00 och valde icke OC. Som en käftsmäll.

Visa signatur

"On the frontlines there is only one commandment... THOU SHALT KILL"