Geforce 3070 Ventus 3X OC, problem med Modern Warfare

Permalänk
Skrivet av frong:

Oh.
Jag upplever det som står ovan. Får mycket sämre prestanda efter ett spel ofta, framför allt när jag använt "play again" (i warzone). Skall genast pröva nya drivrutinen.

Jag ligger kring 105-110 i snitt gissar jag på med mitt 3070 och 34" ultrawide (3440). Har inte allt på högsta, men högsta eller näst högsta i princip.

Kan du inte berätta hur det gick med nya drivrutinen? 😁 Har själv inte möjlighet att gå in på datorn ikväll :/

Permalänk

Mina tips från 3080-tråden:

1) Aldrig tabba ur spelet. Detta får spelet att gå bananas i resurshantering när man tabbar in igen.
2) Stäng alltid av Google Chrome före man startar spelet. Av nån anledning så sänker detta spelet med minst 20-25fps och skapar stuttering vid rendering som är så sjukt irriterande i snabba fps.
3) Hamnar du i en lobby där du märker att spelet laggar under uppvärmning, lämna lobbyn och sök för en ny. Brukar lösa problemen tillfälligt.

Visa signatur

Intel Core i9-10900K | ASUS ROG Strix Z490-F | ASUS GeForce RTX 3090 ROG Strix OC | be quiet! Dark Power Pro 12 1200W | Fractal Design Define 7 Mid Tower | Corsair Force Series MP600 1TB | LG 27GL850 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutsack90:

Kan du inte berätta hur det gick med nya drivrutinen? 😁 Har själv inte möjlighet att gå in på datorn ikväll :/

Funkar bättre. Dock något vajsing ändå. Vissa rundor flyter det väldigt bra, vissa lite sämre. Kanske beror på servrarna.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Skrivet av frong:

Funkar bättre. Dock något vajsing ändå. Vissa rundor flyter det väldigt bra, vissa lite sämre. Kanske beror på servrarna.

Jag kom inte in på servrarna igår när jag skulle testa. Min frustration över det ledde till att jag avinstallerade spelet och körde en benchmark istället haha!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutsack90:

Jag kom inte in på servrarna igår när jag skulle testa. Min frustration över det ledde till att jag avinstallerade spelet och körde en benchmark istället haha!

Härligt, bara typ 350gb att tanka när du vill lira igen då

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nutsack90:

Jag kom inte in på servrarna igår när jag skulle testa. Min frustration över det ledde till att jag avinstallerade spelet och körde en benchmark istället haha!

Dock märkt en annan sak nu. GPU Usage ligger bara kring 55-65% och hoppar som fan när jag kör Warzone.

Antar att det beror på drivrutiner från Nvidia? Väldigt störande iaf. Tror inte det var så i början. Låg på ungefär 130 fps oftast men nu närmare 105-110.

Visa signatur

Ryzen 5600x (Noctua NH-D15) || Kingston Fury 32GB 3600MHz
ASUS Prime X470 PRO || ASUS GeForce RTX 3080 Tuf OC
Fractal Design Define S (6x chassifläktar) || Corsair RM750X v2
FURY Renegade 2TB || WD Blue 1TB M.2 || LG C2 42" + XB271HUA