Tråden om Xbox Series X|S

Permalänk
Medlem

"Tack för din beställning!

Din beställning finns nu att hämta i vår butik på Sveavägen 39 (Hötorget, Sveavägen)!"

Fick jag igår vid strax efter 19. Någon som vill byta mot en PS5 till PS5-releasen? Är en Series X jag kan hämta.

Permalänk

Står utanför lokala EG nu, 5pers före i kön, 25 konsoller ska det finnas så de känns lugnt

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Står utanför lokala EG nu, 5pers före i kön, 25 konsoller ska det finnas så de känns lugnt

Snyggt!

Permalänk
Avstängd
Skrivet av arjansbralla:

Står utanför lokala EG nu, 5pers före i kön, 25 konsoller ska det finnas så de känns lugnt

Inte om person 1 köper 25 stycken.

Permalänk
Skrivet av snajk:

Inte om person 1 köper 25 stycken.

Hahahaha True story

Permalänk
Medlem

Har fortfarande inte fått någon uppdatering sv Elgiganten.. Ringt och pratat med dom idag och dom sa att den är skickad..

Permalänk
Medlem

Verkar som om den info jag fick på elgiganten i går i sisjön inte stämde, beställde xbox all access. Den info jag fick var att jag var tvungen att hämta i butik idag efter att jag fått sms men nu fick jag sms från bring att konsolen är påväg Oo

Visa signatur

Desktop | CPU: AMD Ryzen 7 7800X3D | GPU: nVidia Geforce RTX 4080 Super 16gb | RAM 64gb ddr5 6000mhz | SSD Kingston KC3000 2tb
Apple MacBook Air | CPU/GPU: M1 | RAM: 8gb | SSD: 256gb

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Tosse82:

Har fortfarande inte fått någon uppdatering sv Elgiganten.. Ringt och pratat med dom idag och dom sa att den är skickad..

Samma här, eller jag har inte ringt men ingen info någonstans, inte i Mina paket, inte på elgigantens sida, inga mail eller sms.

Permalänk

EGs support måste va rätt trötta på sådana som oss nu, men de får skylla sig lite själva...

Men i vilket fall som helst, pratade med dom nu.
Jag bor i Göteborg och har hemleverans och de sa att min XBX ska komma mellan 17:00 och 19:00.

Kommer få sms om info om min hemleverans senare idag.

Permalänk

Då har man den i handen, boom

Permalänk
Skrivet av arjansbralla:

Då har man den i handen, boom

Gz gz ! Vilken EG var du på?

Visa signatur

MSI GeForce RTX 4080 VENTUS 3X OC || i9 9900k || MSI Z390 MAG TOMAHAWK || 16 gb ram || 1tb samsung 970 nvme M2

Permalänk
Medlem

EG har skickat, beställde 22/9 så den är på g, EG sida visar fortfarande reserverad...

Permalänk
Medlem

Skumt, frågade på EG i Lund igår om dom skulle få in några Xbox i butik idag, fick jakande svar. Nu säger dom att inga finns att köpa i butik när jag kommer.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

Då har man den i handen, boom

Exakt detta jag sa till deras support. Vill veta minst dagen innan när den kommer annars chansar jag och köper i butik.

Nu blev det av Microsoft istället, ännu bättre

Men stort grattis till er som lyckas få tag på ex i butik idag med! Verkar lättare än jag tidigare trott.

Permalänk
Medlem

Inga problem att plocka ut en hos elgiganten i kungens kurva nu, ingen förbokning

Permalänk
Konsolgrävare
Skrivet av arjansbralla:

Då har man den i handen, boom

Så många timmar kvar på arbetsdagen 😭

Visa signatur

Vardagsrum📺: Rotel RC-1590 | Rotel RB-1590 | Dynaudio Contour S 3.4 LE | LG OLED65CX | PlayStation 5 | Nintendo Switch OLED | Xbox Series X | Steam Deck 512GB | Nvidia Shield TV Pro | Panasonic DP-UB820 |

Laptop💻: Lenovo Legion 7 | RTX 3080 | Ryzen 7 5800H | 32GB | 1TB | 27GR95QE-B OLED 240Hz | Sennheiser PC38X |

Permalänk
Medlem

Var precis på elgiganten i örebro och hämta ut , hade inte fått något sms än och utan problem plocka jag ut mitt ex.

Permalänk
Medlem

De drog av express frakt kostnaden på min nu i alla fall. Nästan en hel kebab pizza juh =D

Permalänk
Medlem

Då har man hämtat min från EG, tydligen hade inte min reservering från igår gått igenom, eftersom man tydligen hade behövt gå till kassan också, fast ingen sa något om det. Men var vid butiken 20 minuter innan dom öppna, ingen kö alls. Behåller nog även min beställning från webhallen, som jag kanske får i december, så får bli en julklapp.

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Skrivet av HumanDecoy:

Gz gz ! Vilken EG var du på?

Bromma blocks

Permalänk
Medlem

UPS ringde precis och frågade om jag var hemma. Levererad och klar! Superleverans av UPS & Microsoft! - Fick även precis meddelande från Webhallen att jag har att hämta i deras butik på Liljeholmstorget. @delidana - Skickar SMS strax

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk

Då var man med en XSX. Tog mig 15 min kötid utanför Elgiganten.

Permalänk
Medlem

Är det inte folk som fått besked om att dom kommer få sina XSX i december men nu har butiker ex?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nucky:

UPS ringde precis och frågade om jag var hemma. Levererad och klar! Superleverans av UPS & Microsoft! - Fick även precis meddelande från Webhallen att jag har att hämta i deras butik på Liljeholmstorget. @delidana - Skickar SMS strax

Nice! Då borde de vara hemma hos mig när som helst då

Elgiganten har jag fortfarande inte hört ett knyst av dock.

Permalänk
Medlem
Skrivet av GizZm0:

Jag är i exakt samma sits, beställde snarlikt datum och fick mail om att jag skulle få den på release dagen. Men inget leveransbesked ännu eller kollinr, kommer jag ihåg så kan jag skriva här till dig om jag får något besked idag

Gah, snackade med en kollega precis som fått samma mail från MediaMarkt i torsdags men som fått ett leveransbesked och förväntas ha sin enhet hos ombud idag!

Permalänk
Medlem

Var in till elgiganten i Karlstad, tvåa i kön. Lät som man hade 20st totalt som gick att köpa över disk. Första killen hade en bokning som han heller inte hört nått om men osäker om han plockade en ny eller faktiskt fick den bokade. Det var ett gäng där för att hämta sina bokade enheter.

All access var inga konstigheter att fixa nu på plats heller, tog lite tid för säljaren men när mitt ex var på disken så fick det ta hur länge det vill.

Hoppas alla som förbokat får sina leveranser idag! Jag har själv historiskt haft mycket förbokningar på olika efterlängtade prylar och det är alltid lika tråkigt när det inte kan levereras i tid.

Visa signatur

Eller kort och gott använda argument som "för att det är roligt" eller "för att jag kan", alternativt "alltid retar det någon". Det motiverar det mesta i livet.

Permalänk
Skrivet av Björn Endre:

Samma för mig. "Hämtas hos Elgiganten Kungsgatan" har det stått länge nu som status. Nu åkte jag in idag till jobbet och är typ 200 meter från butiken så kommer sticka över dit när de öppnat för att prata med dom där.

Chattate med dom nu. De säger detta. "Vad jag kan se här ifrån så skall den ha lämnat vårat lager. Du borde motta en slags bekräftelse genom dagen."

Permalänk

Min MS order blev inte skickad pga. Strul med PayPal.

Åkte till lokala EG nu vid 10 och de hade fått in 4st,

Ibland har man tur!

Permalänk
Medlem

Har inte hunnit öppna min än, måste jobba lite först. Men har bild på lådan i alla fall.

20201110_102819 by Kimmo Räsänen, on Flickr

Visa signatur

Intel i7 7700K, Sapphire RX 5600 XT Pulse 6 GB, 16 gb, EVGA G2 750w | Nikon D500 | Nikon D750 | Nikon Z6 | Nikon D7200

Permalänk
Medlem
Skrivet av Izeen:

Var in till elgiganten i Karlstad, tvåa i kön. Lät som man hade 20st totalt som gick att köpa över disk. Första killen hade en bokning som han heller inte hört nått om men osäker om han plockade en ny eller faktiskt fick den bokade. Det var ett gäng där för att hämta sina bokade enheter.

All access var inga konstigheter att fixa nu på plats heller, tog lite tid för säljaren men när mitt ex var på disken så fick det ta hur länge det vill.

Hoppas alla som förbokat får sina leveranser idag! Jag har själv historiskt haft mycket förbokningar på olika efterlängtade prylar och det är alltid lika tråkigt när det inte kan levereras i tid.

Verkar som att många butiker fått in en 20-25 ex i vart fall!

Jag som otålig fick ju nästan lust att åka imorse och plocka upp en även fast min är på ingång med UPS puh, ibland får man lugna sig.