Övriga Fynd – Diskussionstråd

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Skickades i Måndags från Amazons lager i Tyskland och dök upp idag.
Storlekarna motsvarar mer Amerikanska mått.

Mätte mina jackor.

XXL 67 bredd.
XXXL 72

Så tabellen stämmer bra med verkligheten.

Pris i Tyskland €149.99
UK £129.99

Lite trist att min storlek inte fanns. Såg ut att vara en fin deal!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viktorph:

Lite trist att min storlek inte fanns. Såg ut att vara en fin deal!

Ja, var glatt överraskad.
Men så skall de kosta 10x mer egentligen.

Såg att de plockat bort de svarta nu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ja, var glatt överraskad.
Men så skall de kosta 10x mer egentligen.

Såg att de plockat bort de svarta nu.

Härligt! Bara att gratulera! 😊

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Ja, var glatt överraskad.
Men så skall de kosta 10x mer egentligen.

Såg att de plockat bort de svarta nu.

näää du skojar? tur för mig då antar jag
Jag hade samma tur med timberlandskängorna förra året med, dom som kostade 240 när dom skulle kostat 2400

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

näää du skojar? tur för mig då antar jag
Jag hade samma tur med timberlandskängorna förra året med, dom som kostade 240 när dom skulle kostat 2400

Ja det var ett fint klipp

Permalänk
Sötast

Jag skulle plocka en svart och en brun, men svarta försvann plötsligt (de är tillbaka nu i XXL) så jag knyckte en Brun.

Frågan är om Amazons deal håller... har beställt en annan produkt som var obvious $ men i KR istället och den blev helt enkelt avbruten dagen efter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Blub:

Jag hade samma tur med timberlandskängorna förra året med, dom som kostade 240 när dom skulle kostat 2400

Haha.. bara för det var jag tvungen att söka på kängor på amazon.se, och vad hittade man inte då?

https://www.amazon.se/Black-s%C3%A4kerhetsst%C3%B6vel-arbetss...

Vissa storlekar 39kr och fri frakt vid 229..

Permalänk
Medlem

vet nån här om man måste man välja produkter som ska fraktas av Amazon för att få till leveranser eller skickas produkterna ändå?

Om det nu är till ett bra pris

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrE1:

vet nån här om man måste man välja produkter som ska fraktas av Amazon för att få till leveranser eller skickas produkterna ändå?

Om det nu är till ett bra pris

Chansen att dom annullerar ordern är större eftersom dom själva skickar den, men det har slunkit iväg sånt också om man kan tro på andra forum. Skadar inget att försöka. Själv har jag inte orkat leta efter det dock då sökningen blir så sjukt full med skräpprodukter så det går inte hitta guldklimparna ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mrE1:

vet nån här om man måste man välja produkter som ska fraktas av Amazon för att få till leveranser eller skickas produkterna ändå?

Om det nu är till ett bra pris

Jag har fått det mesta jag beställt.

Visa signatur

Asus Z170 Pro Gaming | i7 6700k | 16Gb Corsair Vengeance 2666 Mhz | ASUS Strix GTX 1070 | Samsung SH-S203B|Samsung 850 EVO 500GB SSD |2 TB HDD | Antec P182 | Corsair AXi 860w | H212 Evo | Win10

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Produkt: Laptopryggsäck
Länk: https://www.amazon.se/NATURALIFE-vattent%C3%A4t-st%C3%B6lds%C...
Kategori: Övrigt
Pris: 36kr

Tusen tack! Knep en direkt, trots att jag har en annan i princip oanvänd liggandes. 😁

Permalänk
Medlem

Skulle det kunna bli några konsekvenser av att man beställer hem massa orimligt billiga grejer från Amazon? Man vill ju inte hamna inför rätta eller så om Amazon får för sig att slå tillbaka mot de som fått hem sina billiga prylar.

Förresten, är det säljaren eller Amazon som drabbas av att vi beställer hem grejer till orimligt låga priser?

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Skulle det kunna bli några konsekvenser av att man beställer hem massa orimligt billiga grejer från Amazon? Man vill ju inte hamna inför rätta eller så om Amazon får för sig att slå tillbaka mot de som fått hem sina billiga prylar.

Jadu, borde det inte kunna vara, men IANAL. Man kan inte köpa saker i "god tro" längre men det var väl bara mellan privatpersoner, inte från företag. Ja, den lagen gäller bara stulna saker - inte om ägaren säljer till fel pris.

Skrivet av Bakgrund:

Förresten, är det säljaren eller Amazon som drabbas av att vi beställer hem grejer till orimligt låga priser?

Varierar säkert beroende på vem som gjort felet och andra omständigheter, men inte finns det någon gratis lunch som man brukar säga.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Jadu, borde det inte kunna vara, men IANAL. Man kan inte köpa saker i "god tro" längre men det var väl bara mellan privatpersoner, inte från företag. Ja, den lagen gäller bara stulna saker - inte om ägaren säljer till fel pris.

Varierar säkert beroende på vem som gjort felet och andra omständigheter, men inte finns det någon gratis lunch som man brukar säga.

Ingen gratis lunch, men gissar folk är mer benägna att låta Jeff Bezos betala för lunchen än random säljare. (min andra gissning är att försäljaren tar smällen inte Amazon.)

Permalänk
Medlem

Jag köper i alla fall bara saker jag rimligen kommer använda eller ha roligt med, jag tömmer inte webshoppen för att sälja vidare.. men hade jag varit tonåring och fattig så hade nog frestelsen funnits.

Bara haft två enstaka saker inte skickade än från amazon, dom borde vara medvetna om problemet vid det här laget. Om problemet är att dom lanserat i ett nytt land utan att låta säljarna sätta sina priser rätt så kanske dom tar det i "etablera i nytt land"-kassan men om det är någon säljare som laddat upp en CSV-fil i fel format så säger dom nog bara tough luck.

Kan inte minnas jag hörde något om någon som råkade illa ut när wish-fifflandet var på högsta nivå. Då var det i och för sig bara 60% rabatt inte 90%, men det var nog anseliga volymer.

Men intressant tanke, det är ju inte individuella säljarna som gjorde alla lustiga översättningar utan Amazon.. gjorde dom även konverteringen av priserna?

Permalänk

Köpte med en läderjacka, skickades idag.

Permalänk
Medlem
Skrivet av klingen78:

Köpte med en läderjacka, skickades idag.

Storleken var helt ok, medium funkade precis som på min HM jacka. Kan nog användas.

Familjen slutade inte gapskratta förrän jag tog av hoodien trots att jag skrek "jag vet var du bor",
man behöver nog vapnet från produktbilderna för att få respekt.

Tjejdragkedja... Men, men -"it fell off a truck"

Permalänk
Medlem
Skrivet av pacc:

Storleken var helt ok, medium funkade precis som på min HM jacka. Kan nog användas.

Familjen slutade inte gapskratta förrän jag tog av hoodien trots att jag skrek "jag vet var du bor",
man behöver nog vapnet från produktbilderna för att få respekt.

Tjejdragkedja... Men, men -"it fell off a truck"

Fick hem mina idag. Jag brukar aldrig hitta något som passar direkt, speciellt inte via internet. En liten bieffekt av att vara 2 meter lång, men den satt perfekt

Men den är fasen inte så blank som den är på bilderna, jag skulle säga att den är helmatt och mer åt det ljusbruna hållet än det mörkare som också är på bilderna.
Aja det går väl och fixa till med nån spray om man vill det antar jag.

Men den luktar läder iallafall och för 150 spänn ska man inte klaga

Och den där inbyggda hoodien som slutar vid naveln, haha jag höll på att skratta ihjäl mig framför spegeln

Permalänk
Medlem

Verkar vara utförsäljning på den tyska och holländska amazon sidan också på dem, lite dåliga recensioner också.
Var någon som tipsade om Amazon best price Europe, funkar utmärkt för mig, finns på chrome/edge. Visar priset på dem olika amazon sidorna när man klickar på den produkt som du tittar på.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Verkar vara utförsäljning på den tyska och holländska amazon sidan också på dem, lite dåliga recensioner också.
Var någon som tipsade om Amazon best price Europe, funkar utmärkt för mig, finns på chrome/edge. Visar priset på dem olika amazon sidorna när man klickar på den produkt som du tittar på.

Jag googlar bara ASIN-numret och kollar vad andra sidor tar, såg att .co.uk var ca 10 gånger dyrare så antog prisfel, men som du säger måste det ju vara nån form av utförsäljning när holländska tar lika lite.

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

[...] som du säger måste det ju vara nån form av utförsäljning när holländska tar lika lite.

Eller så är det bara någon miss där som propagerar sig till oss. Jag har märkt att vissa felaktiga priser uppdateras till andra felaktiga priser men någon krona skillnad lite då och då så verkar ligga någon automatisk valutakonverterare och justera saker.

Sen ser det ut som att saker som blir oväntat populärt som Amazon själva säljer ökar i pris till ett högre men fortfarande felaktigt lågt pris direkt, jag tror dom har en SkyNet.

T.ex. den här produkten med bakappersinlägg. Jag köpte 3 paket för 6,16kr st.. när jag tittade lite senare så kostade dom 22,51kr styck.. men priset i andra länder är €5.5-6... Que..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wheezymoon:

Ëtt till tips på filar från KS Tools, 12st för 65kr ca 5,5kr styck

https://www.amazon.se/gp/product/B001NYWW1W/ref=ppx_yo_dt_b_a...

Kostar samma pris på Tyska-sidan.

Visa signatur

Samsung Odyssey G9 240Hz HDR1000 5120x1440 9900K 5,3GHz 1,335v adaptive Asus Z390-I
Asus RTX 2070 Dual EVO Advanced 8GB G.Skill Trident Z RGB B-Die 3200MHz CL16 2x16GB Samsung 970 Evo 1TB
Seasonic Focus Plus Gold 850W 2 x Dell U2715H Corsair K65 Speed SteelSeries Rival 500 Bose Companion 5
Secretlab TITAN 2020 SoftWeave Corsair H100i RGB Platinum Noctua NF-A12x25 x 4 PnP Neo G Mini GB4: 6869 CB15: 233

Permalänk
Medlem
Skrivet av muSashi:

Kostar samma pris på Tyska-sidan.

Inte särskilt stor spridning på kittet nej, från €5.83 till €10.83. "Amazon Best Price Europe" addon ftw! Det var större spridning på individuella filarna.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

Eller så är det bara någon miss där som propagerar sig till oss. Jag har märkt att vissa felaktiga priser uppdateras till andra felaktiga priser men någon krona skillnad lite då och då så verkar ligga någon automatisk valutakonverterare och justera saker.

Sen ser det ut som att saker som blir oväntat populärt som Amazon själva säljer ökar i pris till ett högre men fortfarande felaktigt lågt pris direkt, jag tror dom har en SkyNet.

T.ex. den här produkten med bakappersinlägg. Jag köpte 3 paket för 6,16kr st.. när jag tittade lite senare så kostade dom 22,51kr styck.. men priset i andra länder är €5.5-6... Que..

Amazon är kända för att ändra priset regelbundet. Brukar ha några saker sparade i kundvagnen till senare köp, och ifall jag kollar några gånger samma dag så får jag meddelande att priset har ändrats, har några som har ökat med 10% bara senaste dagarna. Dem har säkert några algoritmer för att justera uppåt priset på populära varor vid försäljning och sedan minska dem när det har nått en smärtpunkt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av tarado:

Är länken korrekt? Hittar inte.

Visa signatur

Ryzen 2700 - be quiet Dark Rock 4
MSI B450 Gaming Pro Carbon AC WiFi - G.Skill TridentZ 16GB 3200c14
MSI Ventus OC 2070S @ 0,750V - Samsung C27HG70 Curved 1440p 144hz
Fractal Design Define R6 Vit TG - Corsair rm750x v2
SSD Samsung 860 EVO @ 500GB - SSD Intel 660p @ 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Savage_Gray:

Är länken korrekt? Hittar inte.

Produkterna blev otillgängliga strax efter att tipset kom in.

T.ex. https://www.amazon.se/Sports-Cowboy-Baseball-Adjustable-Pewdi...

Permalänk
Medlem
Skrivet av nacud:

Högtalarkabel från HAMA 0.75/1.5mm x 10m

20kr

Högtalarkabel

Får slänga in en liten varning om denna kabel - Det är CCA (Copper Clad Aluminium), med andra ord aluminiumledare med ett ytterst tunt lager koppar på utsidan för att ge intrycket av att det ska vara koppar och därav vara en bättre produkt. Det man vill ha är OFC (Oxygen Free Copper), vilket innebär 99.9% koppar i ledaren. OFC är en mycket bättre ledare, dessutom mer följsam och inte lika styv som CCA. Det sker även korrosion vid CCA-användande i rask fart, aldrig med OFC i princip.

Fortfarande dock en extremt bra deal för 19:90, men sitter ni på dyrare anläggningar eller anläggningar med långa kabeldragningar så är det dumsnålt att spara in på högtalarkabeln.

Visa signatur

Gamingrig | Intel Core i7-6700K @ 4.2 GHz | Nvidia GeForce GTX 980 Ti | ASUS ROG Maximus VIII Formula | 16GB 2133MHz HyperX DDR4 | SSD: Samsung 850 Pro 512GB + Intel 535 480GB + Samsung 840 Pro 256GB | HDD: 2x WD Black 2TB + 2x WD Green 4TB | Creative Sound Blaster ZxR+Sennheiser HD650 | Corsair RM1000 | Corsair H100i V2 | Phanteks P400S Tempered glass | Asus ROG Swift 1440p 165Hz + Asus 1440p PLS | Retina Macbook Pro | i7-3820QM | 8GB RAM | MS Surface Pro 3&4 | Intel i5 | 8GB RAM | 256GB SSD |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xanrag:

OXOPO litiumjonbatteriset, 4-pack typ: AAA uppladdningsbara batterier, med USB-C snabbladdare 35kr: https://www.amazon.se/dp/B08KDWSJYL/

Ej köpbar längre (troligtvis pga. fel pris).
Finns dock på Tyska Amazon, men då är denna OXOPO SC-AA Lithium-Ion Battery Set bättre vilken har 1550mAh batterier istället.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Belzader:

Ej köpbar längre (troligtvis pga. fel pris).
Finns dock på Tyska Amazon, men då är denna OXOPO SC-AA Lithium-Ion Battery Set bättre vilken har 1550mAh batterier istället.

Känns inte direkt jämförbart, tipset handlade om AAA-batterier, därav lägre mAh. Du plockar fram AA-batterier, där priset också är ett helt annat än vad tipset var...

Permalänk
Medlem
Skrivet av breakman:

Känns inte direkt jämförbart, tipset handlade om AAA-batterier, därav lägre mAh. Du plockar fram AA-batterier, där priset också är ett helt annat än vad tipset var...

Priset på Tyska Amazon för den som Xanrag länkade till var det samma som den jag länkade (~30 Euro), det ändrades dock till ~35 Euro strax efter jag hade postat...

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.