Dagens fynd — Diskussionstråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickycake:

Ingen aning, men jag la en beställning. Får se om den går igenom.
Jag hämtade ut mina gasarmar till monitorer idag och de blev toppen.

La också en större order på allt möjligt som jag kan behöva för lång tid framöver.

Ville beställa gasarmar som tipsades om men har två stycken HP Z27 på kontoret. Tror de hade blivit för tunga.

Visa signatur

Playstation 5 | Acer Nitro 4K 144 Hz XV282KKV | Razer Blade Laptop / 15,6" 144Hz / i7 10750H / 16GB / 512GB HD / RTX 2070

Permalänk
Skrivet av Nucky:

La också en större order på allt möjligt som jag kan behöva för lång tid framöver.

Ville beställa gasarmar som tipsades om men har två stycken HP Z27 på kontoret. Tror de hade blivit för tunga.

Jag testade med min ultrawide 34 och det gick fint. Den väger iofs bara ~6kg utan stativet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

PS. Produktbilden verkar vara korrupt, medans rubrik+speccar säger annat, eller så är det bara fel rakt igenom...

Enligt ASIN (Amazons unika produktid) så ska det vara BOXNUC8I3CYSM2.

Permalänk
Medlem

Mina beställningar från 1aTTack.de som tipsades om i tips-tråden blev cancellerade nu i morse pga felaktigt pris. Jag avbeställde då allting annat jag beställt från Amazon. Är övertygad om att det felaktiga gjordes så man skulle beställa andra saker(inte helt men Amazon får skärpa sig och öka kvalitén på hemsidan och leverantörerna). Kommer med sannolikhet inte att beställa från Amazon.se igen eftersom jag från början var rätt tveksam.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Enligt ASIN (Amazons unika produktid) så ska det vara BOXNUC8I3CYSM2.

Tyvärr verkar det inte som man kan lita på Amazon alls. På den länken du visade så säger han i3 på ett ställe och i5 på ett ställe, och org. tipset i andra tråden så visar den en i7. Det är som ett lotteri vad man kommer få om man beställer. Jag fick mycket mindre förtroende för Amazon sedan de lanserade sin svenska sida, så mycket fel man har sett sedan dess.

Visa signatur

7600X,Tomahawk B650,NH-U12A,32GB,RX6700,Black SN850 1TB,860Evo 1TB,RM850x, 27GL850,Torrent Compact

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Mina beställningar från 1aTTack.de som tipsades om i tips-tråden blev cancellerade nu i morse pga felaktigt pris. Jag avbeställde då allting annat jag beställt från Amazon. Är övertygad om att det felaktiga gjordes så man skulle beställa andra saker(inte helt men Amazon får skärpa sig och öka kvalitén på hemsidan och leverantörerna). Kommer med sannolikhet inte att beställa från Amazon.se igen eftersom jag från början var rätt tveksam.

Mina beställningar gick igenom, fick också ett brev imorse om att dom splittrar på grejerna och har redan skickat iväg vissa grejer till mig. Dock så beställde ja bara nätverkskabel cat7 för par kronor, men det var långa kablar 30m och 45m 7st. Allt landade på 32kr med frakt.

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D, Asus TUF X670E, G.Skill 32Gb 6000mhz CL30, PowerColor 7900XTX Hellhound 24GB, Arctic Liquid Freezer II 360, ASUS TUF Gaming 1000W Gold, Kingston KC3000 1TB NVMe, Samsung 980 1TB NVMe, Antec Torque ATX, Acer Predator X34GS 180hz.

Permalänk
Skrivet av lektroo:

Mina beställningar från 1aTTack.de som tipsades om i tips-tråden blev cancellerade nu i morse pga felaktigt pris. Jag avbeställde då allting annat jag beställt från Amazon. Är övertygad om att det felaktiga gjordes så man skulle beställa andra saker(inte helt men Amazon får skärpa sig och öka kvalitén på hemsidan och leverantörerna). Kommer med sannolikhet inte att beställa från Amazon.se igen eftersom jag från början var rätt tveksam.

Jag fick en cat8 kabel cancellerad men övriga kablar är bekräftade.

Permalänk
Avstängd

Jag beställde den där skinnjackan för ~150 och det tog bara minuter tills jag fick en notifikation i postnord-appen att paketet var registrerat. Men än så länge så har inget skickats.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Stickycake:

Jag en cat8 kabel cancellerad men övriga kablar är bekräftade.

Samma här. Beställde ett gäng med Cat8 kablar i varierande längd. Några få har jag fått mejl om och har blivit avbeställda, men de flesta kommer nog att skickas

Visa signatur

Ryzen 5950X | Asus 4080 Super TUF | LG C2 42

Permalänk
Medlem

Attans att jag missade Yoga Slim 14 dealen. Väntade lite för länge, troligt att samma deal kommer tillbaka snart? Som till black friday? Har dålig koll på lenovos reor.

Permalänk
Medlem
Skrivet av danneee:

Attans att jag missade Yoga Slim 14 dealen. Väntade lite för länge, troligt att samma deal kommer tillbaka snart? Som till black friday? Har dålig koll på lenovos reor.

Jag köpte samma för mig själv under augusti, denna gången köpte jag en till till min mamma, då hennes bärbara har 5 år på nacken och denna kostade nu lika mycket som en mycket sämre spec:ad ideapad 5. Så den har funnits på samma pris fler gånger.

Permalänk
Medlem

Vad tror ni om denna disk, https://www.amazon.se/gp/product/B074LK3XHJ/ref=ox_sc_act_tit...
Toshiba Enterprise HDD 8TB 3,5'' SATA 6 Gbit/s 7200 RPM

säger "Enterprise", hittar inte så mycket info om den på nätet

Visa signatur

meep meep

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

Vad tror ni om denna disk, Toshiba Enterprise HDD 8TB 3,5'' SATA 6 Gbit/s 7200 RPM

säger "Enterprise", hittar inte så mycket info om den på nätet

Första kommentaren säger en del. Det må vara Enterprise, men du får bara 2 års garanti inte 5 år för det är OEM.
Finns ju bilder på en disk från 2016 som du borde kunna googla mer på numret från.

Permalänk
Medlem
Skrivet av fring:

Vad tror ni om denna disk, https://www.amazon.se/gp/product/B074LK3XHJ/ref=ox_sc_act_tit...
Toshiba Enterprise HDD 8TB 3,5'' SATA 6 Gbit/s 7200 RPM

säger "Enterprise", hittar inte så mycket info om den på nätet

Det ska vara denna hårddisken enligt tyska amazon.
https://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=4291398

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ynnoj:

Jag beställde en också men har inte hört ett jota. Jag lyckades beställa en också utan att vara inloggad så nu kan jag inte spåra varken beställning eller paket. Elgiganten har dock dragit pengar men jag har inte fått någon produkt.. Jag funderar på att kontakta ARN. Elgiganten har ju.mitt mobilnummer så de borde ju skicka sms om det blivit något strul vid leveransen.

Någon som har liknande problem som jag och Meantek

Om du läser mitt inlägg två poster ovanför ditt så ser du att disken är slut hos tillverkaren och de vet inte när den kommer åter i lager.
Vill du inte vänta på att den kommer åter i lager så ring till Elgiganten och antingen avbryt ordern eller välj en annan SSD, du kommer dock troligtvis att få betala full pris om du väljer en annan i liknande storlek men får ett förmodligen ett presentkort på 100-200:- som "plåster på såren".

Visst man kan tycka att det är dåligt av dem att inte meddela att den är slut hos tillverkaren, men att anmäla dem till ARN kommer inte att ge dig din disk snabbare då den som sagt är slut hos tillverkaren och Elgiganten kan inte "trolla fram" någon hur mycket de än förmodligen skulle vilja, samt att ARN kommer förmodligen inte göra ett jota eftersom Elgiganten kommer att skicka disken när de får in den i lager igen till alla som har beställt för det pris som var under kampanjen.

Visa signatur

Det är bättre att fråga och verka dum än att inte fråga och förbli det.

Permalänk
Medlem
Skrivet av snajk:

Jag beställde den där skinnjackan för ~150 och det tog bara minuter tills jag fick en notifikation i postnord-appen att paketet var registrerat. Men än så länge så har inget skickats.

Gör paketsökning på Amazon istället, numera verkar de frakta mellan olika Amazon-enheter tills de i sista steget för över till vanlig frakt.
Hade ett paket som var och vimsade i UK på väg från Spanien...

Cat-5 kablar beställde jag för övrigt till 'fullpris' och fick precis vad jag behövde, 25 cm långa.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SkyThread:

Jag köpte samma för mig själv under augusti, denna gången köpte jag en till till min mamma, då hennes bärbara har 5 år på nacken och denna kostade nu lika mycket som en mycket sämre spec:ad ideapad 5. Så den har funnits på samma pris fler gånger.

Ah då väntar jag på nästa rea:) tack för svaret!

Permalänk
Medlem
Skrivet av lektroo:

Mina beställningar från 1aTTack.de som tipsades om i tips-tråden blev cancellerade nu i morse pga felaktigt pris. Jag avbeställde då allting annat jag beställt från Amazon. Är övertygad om att det felaktiga gjordes så man skulle beställa andra saker(inte helt men Amazon får skärpa sig och öka kvalitén på hemsidan och leverantörerna). Kommer med sannolikhet inte att beställa från Amazon.se igen eftersom jag från början var rätt tveksam.

Vem menar du skulle ha gjort det medvetet? Amazon är inte inblandade i prissättningen och säljaren kommer ta en massiv hit på sin seller performance metrics om han tvingas neka ordrar där produkter för 1700 kr såldes för 7 kr. Pest eller kolera alltså. Ta en ordentlig ekonomisk förlust eller äventyra framtida försäljning på Amazon.

Permalänk
Skrivet av lastninja:

Produkt: Intel Hades Canyon NUC (NUC8i7HVK)
Länk: https://www.amazon.se/Intel-n%C3%A4sta-enhet-ComputingKit-NUC...
Kategori: Intel NUC
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4644354 (Lägsta pris: 8340 Kr)
Pris: 4 383:- inkl frakt, på Amazon

Fin NUC med RGB döskalle och Intel CPU + AMD dGPU på samma sockel.
Tänkte köpa en nyss, men sen kom jag på att Kaby Lake och framåt inte har Win7/8 drivers.
PS. Produktbilden verkar vara korrupt, medans rubrik+speccar säger annat, eller så är det bara fel rakt igenom...

Det finns drivrutiner som fungerar, frågan är bara om du vill använda dem: https://www.win-raid.com/t4883f52-Solution-Win-drivers-for-US...
https://community.hwbot.org/topic/186260-how-to-install-windo...

Själv finner jag mig i att använda Win10 2004. Flera av de nyare spelen kräver det och min Gsynckompatibla skärm kräver w10. Jag har valt att gå med ameliorated.info's scripts som man måste boota in i linux för att köra som rensar allt skräp. Man behöver fortfarande en bra brandvägg för att blockera några processer från att ringa hem, men det är det bästa som finns ute där nu, vad jag kan bedöma.

Visa signatur

Jag är inte blek, jag är Nerdchic.

Permalänk
Medlem
Skrivet av lastninja:

Produkt: Intel Hades Canyon NUC (NUC8i7HVK)
Länk: https://www.amazon.se/Intel-n%C3%A4sta-enhet-ComputingKit-NUC...
Kategori: Intel NUC
Prisjakt: https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=4644354 (Lägsta pris: 8340 Kr)
Pris: 4 383:- inkl frakt, på Amazon

Fin NUC med RGB döskalle och Intel CPU + AMD dGPU på samma sockel.
Tänkte köpa en nyss, men sen kom jag på att Kaby Lake och framåt inte har Win7/8 drivers.
PS. Produktbilden verkar vara korrupt, medans rubrik+speccar säger annat, eller så är det bara fel rakt igenom...

Jag frågade säljaren. Det är denna NUC tydligen detta pris gäller:
Intel NUC 8 Home NUC8i3CYSM
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5106577

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Conditioned:

Det finns drivrutiner som fungerar, frågan är bara om du vill använda dem: https://www.win-raid.com/t4883f52-Solution-Win-drivers-for-US...
https://community.hwbot.org/topic/186260-how-to-install-windo...

Själv finner jag mig i att använda Win10 2004. Flera av de nyare spelen kräver det och min Gsynckompatibla skärm kräver w10. Jag har valt att gå med ameliorated.info's scripts som man måste boota in i linux för att köra som rensar allt skräp. Man behöver fortfarande en bra brandvägg för att blockera några processer från att ringa hem, men det är det bästa som finns ute där nu, vad jag kan bedöma.

Jo Hades Canyon NUCen är väldigt trevlig. Tyvärr verkar det som om detta inte är den dock.

Permalänk
Medlem

Fick precis mail från Amazon.se om att jag får 100 kr i presentkort som kompensation för att vissa av artiklarna från 1attack.de annullerades. Fick ju fortfarande behålla vissa varor så kompensationen känns helt onödig, men är inte den som tackar nej

Visa signatur

Alla mina leksaker får inte plats här, så här jag listar istället mina favoritinlägg:
1 2 3 4 5 6 7 8 9 10 11 12

Utelåst hobbymoderator

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bakgrund:

Fick precis mail från Amazon.se om att jag får 100 kr i presentkort som kompensation för att vissa av artiklarna från 1attack.de annullerades. Fick ju fortfarande behålla vissa varor så kompensationen känns helt onödig, men är inte den som tackar nej

Köpte inget därifrån utan från en annan tredjepart som anullerades och fick också 100kr i kompensation, gäller alltså inte bara 1attack

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av ducedo:

Vem menar du skulle ha gjort det medvetet? Amazon är inte inblandade i prissättningen och säljaren kommer ta en massiv hit på sin seller performance metrics om han tvingas neka ordrar där produkter för 1700 kr såldes för 7 kr. Pest eller kolera alltså. Ta en ordentlig ekonomisk förlust eller äventyra framtida försäljning på Amazon.

Ett sånt stort företag som Amazon sysslar självklart med datainsamling om sina kunder/besökare. Om jag avbryter ordern på flera saker för att det blev en ändring efter ett fel på hemsidan så blir jag en datapunkt. Det är där jag vill påverka.

Visa signatur

Fractal Design Meshify 2 Compact - Corsair RM850 850W - EK-AIO Basic 240 - Intel Core i9 12900K 3.2 GHz 30MB - Kingston Fury 64GB (2x32GB) DDR4 3200MHz CL - MSI MAG Z690 TOMAHAWK WIFI DDR4 - ASUS GeForce GTX 1080Ti ROG Strix - Samsung 980 M.2 NVMe SSD 1TB

Permalänk
Skrivet av ducedo:

Enligt ASIN (Amazons unika produktid) så ska det vara BOXNUC8I3CYSM2.

Skrivet av jungleboss:

Jag frågade säljaren. Det är denna NUC tydligen detta pris gäller:
Intel NUC 8 Home NUC8i3CYSM
https://classic.prisjakt.nu/produkt.php?p=5106577

Riktigt synd. Bra att ni såg o kollade, så folk undviker denna mina.
Helt osannolikt hade det inte varit att denna reats ut för småpengar, med tanke på att drivrutiner skulle upphöra nu om jag inte minns fel för RX540-grafiken. Samt att Webhallen nyligen sänkte priset på Hades Canyon med ca 2000kr, så d hade inte varit helt otippat om Amazon bräckt det.
Och Intel har tidigare gett kalaspris på slutrean av första generationens NUC med TB, när en ny gen av TB skulle fasas in. Men ja, det var ett tag sedan.

Skrivet av Conditioned:

Tack, men det är så mycket mer som behövs till denna NUC. Grafik, Ethernet, Wifi, Ljud, kortläsare, m.m... Tvivlar på att man hittar allt för Hades Canyon till Win7, men jag kan ha fel.

Visa signatur

Dator: EEE901 N270/ 1GB / 20GB SSD ... Kraftigt nedbantat/tweakat Win7 x86 for speeeEED!
Facebook användare? Hatar tidslinjen? gå med i denna FB-grupp:
Undo Timeline ...med lite tur får h*lvetet ett slut!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Seziuo:

Köpte inget därifrån utan från en annan tredjepart som anullerades och fick också 100kr i kompensation, gäller alltså inte bara 1attack

Erbjöd Amazon det självmant?

Permalänk
Moderator
Forumledare

Hej hopp

Tanken är god att ni vill dela med er av fynd som ni inte behöver men använd marknaden för att sälja/köpa/skänka saker ❤️

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Erbjöd Amazon det självmant?

Japp.

"Mellan den 28 och 30 oktober 2020 har du gjort minst en beställning från en eller flera tredjepartssäljare (även kallade Marketplace-säljare) på Amazon.se, som sedan annullerats. Om du debiterades för beställningen/beställningarna har beloppet återbetalats till dig, alternativt återbetalas det inom kort.

Amazon strävar alltid efter att erbjuda den bästa kundupplevelsen och vi beklagar att din beställning har annullerats. Som kompensation för besväret detta orsakade, vill vi erbjuda dig ett presentkort på 100 kr att handla för. Presentkortet finns på Ditt konto på Amazon.se (https://www.amazon.se/ditt-konto) och du kan använda ditt presentkortssaldo vid nästa beställning. Ditt presentkortssaldo dras av i kassan."

Visa signatur

Intel Core i7-6700K | MSI GEFORCE RTX 2080 VENTUS 8G V2 | ASUS Z170 PRO GAMING | Corsair Vengeance LPX 32GB (4 x 8GB) 2400MHz | Samsung 970 EVO Plus 1TB | Crucial BX100 500GB | EVGA SuperNOVA 850 G3 | Fractal Design Define R5 Titan Window | Noctua NH-D15 | Noctua NF-A14

Permalänk
Medlem
Skrivet av DragonScania:

Erbjöd Amazon det självmant?

Amazone rbjuder ofta presentcheckar. Jag fick 90 GBP för att det strulat så mycket med en retur jag gjorde på en defekt vara. Varan kostade bara 380:- men jag betalade la ut för returfrakt osv. Tog dom nästan 3månader att returnera pengarna. Under den tiden var det många som bara sket i mitt ärende. Så fick vända mig till twitter och då löstes det snabbt med bra kompensation.

Permalänk
Föredetting

Fick min dator från Lenovo idag. Måste säga att jag är sjukt nöjd med allt förutom UPS utlämningsställe. Jag menar, paketet var knappt skadat, och det gick löjligt fort, trots att produktsidan lovade leverans om 1-2 veckor. Tack till fyndjägarna, även er som inte var inblandade i Lenovo-fynden.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.