Permalänk
Webhallen
Skrivet av Östfelt:

@Webhallen

CPU: 5900X
Namn: Fr (företagsnamn Mä)
Ordernr: 9861
Ordertid: 15:03

Fick en grön bock på min beställning och ett bekräftelsemail där det stod att min order var färdig att hämta i Infracity.
Väl på plats så fick jag inte hämta ut ordern på grund av någon bugg i ert system, när kan jag förvänta mig en leverans?

Om jag läser ut systemet rätt då körning till butik ej är gjord ännu, så är du #1 i kön

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

La en beställning på 5600X från Komplett precis - det står förväntas i lager 2 December så det blir nog en lång väntan. Men jag har inte så värst bråttom egentligen

Visa signatur

Solen i africa! Hjälp snabbt. Tävling i klassen!
Det var High noon.
Om solen i Africa en truckförare kommer från East till Weast på huvudvägen. och exact vid eqvatorn vid Africa. Landskapet är totalt slät. På en tidpunkt var solen så ett par telestolpar gjorde så att det blev skugga.
3 gissar jag på, men kan inte förklara?

Permalänk
Medlem

@Webhallen God morgon!
Kan du kika hur jag ligger till?

CPU: 5900X
Tid: 15:03
Förnamn: Te
Ordernummer: ****0162
Vald butik: Postorder

Har du nån mer info om dessa 50+ st på väg in?

Tack på förhand!

Permalänk

Själv klippte jag ett 5600X igår kl 15:58 från Netonnet, med expressfrakt så den anländer idag.

Planen var att köpa ett 5900X men efter att de sålde slut på momangen så panikläste jag recensioner och kom fram till att 5600X märkligt nog knappt skiljer sig i spelprestanda mot flerkärniga diton. Det borde inte stämma, behöver nog låta lite fler recensioner landa, men verkar väldigt lovande. I värsta fall blir det retur och snällt invänta lagerpåfyllningar. 🤷‍♂️

Permalänk
Medlem

Två saker:
Jag måste bara fråga "er andra", verkar det vettigt att om man beställt en 5600x och 5950x, den ena 5600x ska jag ha hunnit beställa i tid medans den andra kan dröja en månad.. Då kan man inte hämta ut den som snart bör finnas i "min butik" utan att förlora sin plats i kön på 5950x..
Blir ju i princip tvingad till att avbeställa 5950x från webhallen för att få en dator igång iallfall...
Surt..

Men det konstigaste av allt, kundtjänst hos Webhallen säger att det inte finns någon 5600x tilldelad fastän jag beställde 15:01 så nu är jag osäker på om jag ens har nån CPU på väg och om ens en avbeställning på 5950x skulle göra så att jag kan hämta ut den 5600x som jag fick följande infom om igårkväll:

Tilldelning på 5600X, väldigt bra köplats på 5950X!

@Webhallen
Vad händer, och är det ert system som gör att det är omöjligt att splitta, hämta ut en del av order eller liknande?

Permalänk
Webhallen
Skrivet av wiped:

Två saker:
Jag måste bara fråga "er andra", verkar det vettigt att om man beställt en 5600x och 5950x, den ena 5600x ska jag ha hunnit beställa i tid medans den andra kan dröja en månad.. Då kan man inte hämta ut den som snart bör finnas i "min butik" utan att förlora sin plats i kön på 5950x..
Blir ju i princip tvingad till att avbeställa 5950x från webhallen för att få en dator igång iallfall...
Surt..

Men det konstigaste av allt, kundtjänst hos Webhallen säger att det inte finns någon 5600x tilldelad fastän jag beställde 15:01 så nu är jag osäker på om jag ens har nån CPU på väg och om ens en avbeställning på 5950x skulle göra så att jag kan hämta ut den 5600x som jag fick följande infom om igårkväll:

Tilldelning på 5600X, väldigt bra köplats på 5950X!

@Webhallen
Vad händer, och är det ert system som gör att det är omöjligt att splitta, hämta ut en del av order eller liknande?

Vi får kika närmare efter alla butiker har fått sin körning om det är saker som inte stämmer. Lite friskt vågat av mig att ge ungefärliga bud så tidigt som igårkväll också.

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Vi får kika närmare efter alla butiker har fått sin körning om det är saker som inte stämmer. Lite friskt vågat av mig att ge ungefärliga bud så tidigt som igårkväll också.

/Patrik

Ungefär när i dag bör butiksfördelningen vara klar?

Jag har ju beställt till butik, så jag antar att det är därför den var svår för dig att se.

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 Aorus Master | CPU: AMD Ryzen R9 5900X | CPU-kylare: Noctua NH-D15 chromax.black | RAM: Corsair Vengeance LPX 64 GB (4x16) DDR4-3600 CL18 | GPU: Gigabyte RTX 4080 Eagle OC | SSD: 2 x Samsung 970 EVO Plus 1 TB NVMe + Kingston A400 480 GB + Samsung QVO860 1 TB | PSU: EVGA SuperNOVA G2 1000 W Gold | Chassi: Lian Li O11 Dynamic XL | Skärm: BenQ PD3200U @ 3840x2160 + ASUS ROG Strix XG32VQ @ 2560x1440 | Tangentbord: Corsair K68 RGB Cherry MX Red | Mus: Logitech MX Master 2S

Permalänk
Skrivet av Zoul:

@Webhallen God morgon!
Kan du kika hur jag ligger till?

CPU: 5900X
Tid: 15:03
Förnamn: Te
Ordernummer: ****0162
Vald butik: Postorder

Har du nån mer info om dessa 50+ st på väg in?

Tack på förhand!

Det står lite längre upp i tråden att 50+ är i praktiken vad de vill ha från leverantören, men att de snällt får ta det antal dom får.

Skrivet av Googolplex:

Själv klippte jag ett 5600X igår kl 15:58 från Netonnet, med expressfrakt så den anländer idag.

Planen var att köpa ett 5900X men efter att de sålde slut på momangen så panikläste jag recensioner och kom fram till att 5600X märkligt nog knappt skiljer sig i spelprestanda mot flerkärniga diton. Det borde inte stämma, behöver nog låta lite fler recensioner landa, men verkar väldigt lovande. I värsta fall blir det retur och snällt invänta lagerpåfyllningar. 🤷‍♂️

Jag läste också att det blev i princip samma FPS vid högre upplösningar, då dessa förlitar sig mer på GPU:n, men att det kunde göra en del skillnad vid 1080p. Det känns lite snopet för min del då jag just satsat på 1440p och haffade en 5800X, dock ska jag inte bara spela så jag ids inte byta, i synnerhet med rådande kötider.

Visa signatur

Dator: ja
Tillbehör: ja

Permalänk
Avstängd

Hej igen, såg att du vaknade strax efter att jag postade och kollade på andra men kanske missade denna. Inga problem om så.

Här är mina uppgifter. Grön bock på ordern om nu det spelar roll (ser att folk nämner det):

@webhallen

Ordertid: 15:02

5800X
Ordernr: ****9374
Namn: Andr***
Telefonnummer: *******485
Postorder i Sthlm

Permalänk
Medlem
Skrivet av PappaBlå:

@Webhallen

CPU: 5950X
Ordertid: 22:33
Förnamn: Ja
Order nummer: 3006

fick reda på att jag troligtvis får min i slutet av november.

Men du köpte också en 5900X som du DIREKT la ut på marknaden? Kul med scalpers som förstör för alla.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ledsen för min otydlighet

tilldelning nu = lager och bör få
tilldelning nästarunda = kommer få när vi får nästa leverans (obekräftad när och hur många)
fördelning = iom stora släpp så sker en fördelning till butiker för att alla i köordning ska få sin produkt i köordning, innan den är gjord så är det svårt att se exakt vart alla är, särskilt de som är på gränsen. Men ja 5 från tilldelning är att nästa omgång så är det överhängande chans att du får nästa leverans

Snyggt förklarat, tack

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem

God morgon @webhallen, hur ser det ut för denna order? Stort tack på förhand!

CPU: 5900X
Ordertid: 15.01
Förnamn: He
Order nummer: *9980
Till butik

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av ronz:

Men du köpte också en 5900X som du DIREKT la ut på marknaden? Kul med scalpers som förstör för alla.

Han ville ha 1500 över ordinarie pris också

Permalänk
Medlem

@webhallen kan du avslöja något kring antalet ordrar lagda på 5900X? Jag hörde ni skulle få in fler CPUer snart, men har inte lagt någon order ännu. Hamnar man väldigt långt bak om man beställer idag?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Ledsen för min otydlighet

tilldelning nu = lager och bör få
tilldelning nästarunda = kommer få när vi får nästa leverans (obekräftad när och hur många)
fördelning = iom stora släpp så sker en fördelning till butiker för att alla i köordning ska få sin produkt i köordning, innan den är gjord så är det svårt att se exakt vart alla är, särskilt de som är på gränsen. Men ja 5 från tilldelning är att nästa omgång så är det överhängande chans att du får nästa leverans

Fick svar av en av dina kollegor på chatten att jag förväntas täckas upp i nästa runda, toppen!

Jag har en annan fråga; hur många fick ni av respektive modell? Intressant att veta hur AMD allokerar sin produktion.

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk

Någon som var snabb och köpa från Inet som kan säga vilken tid dom beställde samt vilket ordernummer dom har så man får ett hum om hur man ligger till?

Permalänk

Jag försökte få CPU på Inet och jag förstår inte hur någon kunde få en CPU överhuvudtaget.

Försökte därefter få en CPU på webhallen men de var givetvis slut eftersom att jag först satt med Inet.

Otur att jag valde Inet som nummer ett eftersom att det verkar som att just Inets sida kraschade ovanligt hårt. Blir nog en paus på Inet för mig ett tag.

Permalänk
Webhallen
Skrivet av Hiraeth:

@webhallen kan du avslöja något kring antalet ordrar lagda på 5900X? Jag hörde ni skulle få in fler CPUer snart, men har inte lagt någon order ännu. Hamnar man väldigt långt bak om man beställer idag?

just nu är det plats 600 man nosar på isåfall :/

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Fick tag på en 5600X från Netonnet som levereras idag. Bra jobbat där!
Men ville verkligen ha en 5900X och var på sista steget hos Proshop innan deras sida havererade.
Hade kunnat tänkt mig en 5950X också och hade kanske kunnat knipa en hos både inet och webhallen.

Håller på med programmering och musik och vill därför gärna ha något med bättre flertrådad prestanda.

Trist med scalpers både här och på tradera. Stöd inte dem!

Visa signatur

Ryzen 9 5950X, 32GB 3600MHz CL16, SN850 500GB SN750 2TB, B550 ROG, 3090 24 GB
Har haft dessa GPUer: Tseng ET6000, Matrox M3D, 3DFX Voodoo 1-3, nVidia Riva 128, TNT, TNT2, Geforce 256 SDR+DDR, Geforce 2mx, 3, GT 8600m, GTX460 SLI, GTX580, GTX670 SLI, 1080 ti, 2080 ti, 3090 AMD Radeon 9200, 4850 CF, 6950@70, 6870 CF, 7850 CF, R9 390, R9 Nano, Vega 64, RX 6800 XT
Lista beg. priser GPUer ESD for dummies

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

just nu är det plats 600 man nosar på isåfall :/

/Patrik

Hur ser det ut med antal beställningar på 5950x? Hur många ungefär får ni in i nästa leverans och när ungefär är den?

Hur ser det ut med asus viii dark hero? Jag beställde kitet med dark hero + 5950 men jag var hemma senare än väntat och beställde 1534 Finns det något chans att få det innan jul?

Permalänk
Medlem

@webhallen Gör ni någon skillnad på ordrar lagda som företag mot privatpersoner? Räknade med att inte hinna med i de första leveranserna nu när intresset har varit så stort

Men om du har lust att kika så är det
CPU: 5900X
Ordertid: 15:04
Förnamn: Em
Ordernummer: ****0426

Permalänk
Medlem

@webhallen

Tjena Patrik,

Eftersom det var så många med samma namn och tid fyller jag lite mer info, tyvärr verkar den gröna bocken försvunnit ur min beställning så köplats blir ännu mer intressant.

CPU: 5900X
Tid: 15:03
Förnamn: Mattias
vald butik: Bredden
Ordernr ****9871

Tack!

Visa signatur

|Det här fältet var visst inte anpassat för oss som har fler datorer än fingrar och tår ;)|

Permalänk
Medlem

@Webhallen

Ser också att det verkar vara personer med liknande namn runt samma tidpunkt för min 5800X så provar igen med mer info.

CPU: 5800X
Tid: 15:02
Förnamn: Emil
Vald butik: Instabox
Ordernr ****9603

Tack för allt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

just nu är det plats 600 man nosar på isåfall :/

/Patrik

Tack för svar. Då borde jag förhoppningsvis ligga bättre till på min order från 15:08 på komplett... *hoppas*

Permalänk
Medlem
Skrivet av TitanFrog:

Varför budar du då över MSRP på en cpu när du inte vill stödja scalpers?

Han bjöd väl exakt MSRP?

Permalänk

@Webhallen

Nu försvann min gröna bock, skulle du kunna titta på vart i kön jag ligger?

5900x
Namn: GP
Tid: 15:03
Postorder

Permalänk
Skrivet av Hiraeth:

Han bjöd väl exakt MSRP?

@HerrKantarell

Ja det stämmer, får ursäkta. Tyckte det stod 5800x

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Om jag läser ut systemet rätt då körning till butik ej är gjord ännu, så är du #1 i kön

Hur funkar det med Centrallager resp. butik? Samma kö hur som?

Visa signatur

| 5950x | G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB 3600mhz cl 16 | x570 Aorus Master | 3080 Aorus Master | Gigabyte Aorus NVMe Gen4 M.2 2280 | Fractal Design Define 7 XL | Corsair H115i Pro XT | Corsair HX1000i 1000W |

Permalänk
Avstängd

@komplett

Är det möjligt att man bokar 15:01 på sekunden när den dyker upp, får sms från budbee efter en minut om att dom registrerat min leverans.

Sedan stod det efter någon minut att min order är upphämtad och på väg.

Nu i efterhand står det hos er att order är gjord 15:07 och behandlas och kommer i lager 2 dec?

Fick även sms från budbee och den ligger i deras app där jag kopplade portkod och allt till ordern.

Hur är status för andra komplettköpare här? Tryckte iväg en order från andra butiker bl.a moderkort för 3,5k efter jag "lyckades få en 5900x på köpdagen". Ser ut som man får avbeställa allt istället och köpa en 10900k.

Permalänk
Medlem

Beställde en 5950X från Inet, men runt klockan halv sju 😅 nu antar jag att man får vänta till 2021 innan man får den :/

Visa signatur

WC 13900k | Asus Z790 Maximus Hero | 64Gb G.Skill TridentZ 6000mhz CL30 | Gigabyte RTX 4090 Gaming OC | beQuiet 1200w Platinum