Den stora tråden om Xiaomi Mi Curved Gaming Monitor 34"

Permalänk

vad tror ni om att köra nya xbox på denna skärmen? borde väl bli rätt göttigt

Permalänk
Bildexpert 📺
Skrivet av arjansbralla:

vad tror ni om att köra nya xbox på denna skärmen? borde väl bli rätt göttigt

Vet inte om konsolerna och framför allt spelen anpassas för ultra wide. Tror inte det? En konsol vänder sig till den kanske miljarden existerande TV-apparater där ute med 16:9 som är normen. Förmodligen kan du köra 2560x1440p och ta svarta kanter på sidorna eller skala i skärmen så det förvränger bilden på bredden.

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

vad tror ni om att köra nya xbox på denna skärmen? borde väl bli rätt göttigt

Tror faktiskt inte det kommer gå bra alls.
Konsolerna är inte kända för att stödja Ultrawide och tror inte detta förändras med PS5 eller XBOX Series.
Sikta på en bättre TV istället .) Man köper ju konsol för att spela på TVn

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

tack laxpudding för riktigt fina svar! värmer

kanske får testa usb c displayport lösningen

https://www.clasohlson.com/se/Adapter-USB-C-till-DisplayPort/...

Den funkar bra om du har dp alt mode på din usb-c utgång.
Och kostar inte allt för mycket. Då kan du använda den displayport-kabel du fick med till skärmen.

Visa signatur

WS: Mac Studio M1 Max | 32 GB | 1TB | Mac OS
WS: Intel i5 12600K | 64 GB DDR4 @3600 Mhz | 2x1TB nvme 2x1TB SSD SATA | Windows 11 & Manjaro Linux
Bärbar: Macbook Pro 14" | M1 Pro | 16GB RAM | 512GB SSD | Mac OS
Servrar: Intel i7 10700K | 64 GB DDR4 @3600Mhz | 3 TB SSD + 22TB HDD | Unraid |
4x Raspberry pi 4b 8Gb | Dietpi |

Permalänk
Medlem

Går det fortfarande att få tag på 10% via elgigantens medlemskap? Jag blev precis medlem, men tycker mig inte hitta någon rabatt.
Jag tänkte att jag skulle vänta till black friday med att köpa skärmen, men i och med att den har tagit slut överallt förutom Elgiganten så kändes det inte riktigt värt att chansa!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nooro:

Går det fortfarande att få tag på 10% via elgigantens medlemskap? Jag blev precis medlem, men tycker mig inte hitta någon rabatt.
Jag tänkte att jag skulle vänta till black friday med att köpa skärmen, men i och med att den har tagit slut överallt förutom Elgiganten så kändes det inte riktigt värt att chansa!

Min polare testade detta förra veckan men fick tyvärr ingen rabattkod

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Murvar:

Min polare testade detta förra veckan men fick tyvärr ingen rabattkod

Aha! Nånting nånting, early birds...

Tack för svar

Permalänk
Medlem

Dom hade en skärmvecka med 10% på alla skärmar så det var inget specifikt för denna skärm.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nooro:

Går det fortfarande att få tag på 10% via elgigantens medlemskap? Jag blev precis medlem, men tycker mig inte hitta någon rabatt.
Jag tänkte att jag skulle vänta till black friday med att köpa skärmen, men i och med att den har tagit slut överallt förutom Elgiganten så kändes det inte riktigt värt att chansa!

Tror faktiskt inte den kommer bli mycket billigare på Black Friday än nuvarande pris

Visa signatur

🎮 → Ryzen 5 5600X, ASUS ROG Strix B550-F Gaming, G.SKILL Trident Z Nero 32GB 3600Mhz, Gigabyte Gaming OC 3080
🖥️ → Monitor: Xiaomi 34" Ultrawide 144hz
⌨️ → Cooler Master Masterkeys Pro
🖱️ → ASUS ROG Strix Gladius II Wireless

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nooro:

Går det fortfarande att få tag på 10% via elgigantens medlemskap? Jag blev precis medlem, men tycker mig inte hitta någon rabatt.
Jag tänkte att jag skulle vänta till black friday med att köpa skärmen, men i och med att den har tagit slut överallt förutom Elgiganten så kändes det inte riktigt värt att chansa!

kanske kan få 10% studentrabatt på mi store annars? det var så jag gjorde. blev en kod från mecenat som jag skrev in i kassan, så kanske funkar om du är student eller har en bekant som är det.

Permalänk
Medlem

Jo jag funderade på det också. Men det är verkligen slut överallt förutom på elgiganten. Känns onödigt att beställa och sedan behöva vänta ett antal veckor bara för att spara in 450kr.
Jag tänker mig att jag väntar ett par dagar för att se om skärmen dyker upp någon annanstans (hoppas framförallt på webhallen även om det inte blir till lägre pris än elgigantens. jag gillar deras kundsupport). Annars får det bli elgiganten

Permalänk

jag ringde bara elgiganten och sa att jag hade missat 10% veckan och om jag kunde få samma pris, detta var förra veckan. inga problem

Permalänk
Medlem

Åfan, det ska jag testa! Tack för tipset

Permalänk

En till här som är supernöjd med skärmen. Kan inte tänka mig att det finns något liknande i prisklassen, eller prisklassen över för den delen.

Permalänk
Medlem

afyfan! fick hem den idag från elgiganten. inga döda pixlar, tycker inte det blöder ljus på sidorna heller. har haft IPS i typ 6-7 år men det är inte allt för farligt steg ner med färger faktiskt. ingenting jag kommer tänka på om 2 dagar.

gjorde lite ufo tester och allt såg bra ut men såklart lite ghosting i testet. ingenting jag heller tänker på i spel.

för 4500kr så är den riktigt bra tycker jag! gillar framförallt hur clean den är. ingen äcklig logga fram, inga synliga knappar fram och 3 sidor med ''no frame''.

Visa signatur

Dator: i7 9700k @ 5.0 Ghz - Asus Rog Strix OC 2080 Super
3600mhz 32gb - Gigabyte UD Z390 - Dark Rock Pro 4 - M.2 SSD MP510

Kringutrustning: Xiaomi 34" 3440x1440 - Xtrfy K4 - Glorious 0 Mus
Ljud: DT770 80ohm Headset - E10K DAC/AMP

Permalänk
Medlem
Skrivet av KlyfftPotatis:

afyfan! fick hem den idag från elgiganten. inga döda pixlar, tycker inte det blöder ljus på sidorna heller. har haft IPS i typ 6-7 år men det är inte allt för farligt steg ner med färger faktiskt. ingenting jag kommer tänka på om 2 dagar.

gjorde lite ufo tester och allt såg bra ut men såklart lite ghosting i testet. ingenting jag heller tänker på i spel.

för 4500kr så är den riktigt bra tycker jag! gillar framförallt hur clean den är. ingen äcklig logga fram, inga synliga knappar fram och 3 sidor med ''no frame''.

Och ingen RGB 😉

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk

Kört med skärmen i runt en månad nu och kan säga att jag är hur nöjd som helst Visst jag får ut lägre fps i spelen nu jämnfört med min 24" 1080p som jag hade, men det är ju självklart när det är mer pixlar att pusha ut. Men inget jag lider av, bara att vänta på en gpu uppgradering så jäklar! Kan stark rekommendera denna till dom som vill gå över till ultrawide. Sen ett stort plus är att den är väldigt clean så som många nämnt tidigare.

Visa signatur

𝐈𝐧𝐭𝐞𝐥 𝐜𝐨𝐫𝐞 𝐢𝟕 𝟖𝟕𝟎𝟎𝐤 𝐜𝐨𝐟𝐟𝐞 𝐥𝐚𝐤𝐞 𝟓𝐆𝐡𝐳 | 𝐃𝐞𝐞𝐩𝐜𝐨𝐨𝐥 𝐜𝐚𝐩𝐭𝐚𝐢𝐧 𝟑𝟔𝟎 𝐞𝐱 𝐫𝐠𝐛 𝐰𝐡𝐢𝐭𝐞 𝐞𝐝𝐢𝐭𝐢𝐨𝐧 | 𝐌𝐬𝐢 𝐳𝟑𝟕𝟎 𝐬𝐥𝐢 𝐩𝐥𝐮𝐬 | 𝐜𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐯𝐞𝐧𝐠𝐞𝐚𝐧𝐜𝐞 𝟐𝟒𝐆𝐛 𝟑𝟐𝟎𝟎𝐌𝐡𝐳 | 𝐀𝐬𝐮𝐬 𝐓𝐮𝐟 𝟑𝟎𝟖𝟎 𝐎𝐂 | 𝐌.𝟐 𝟐𝟒𝟎𝐆𝐛 𝐤𝐢𝐧𝐠𝐬𝐭𝐨𝐧, 𝐬𝐬𝐝 𝟏𝟑𝟒𝟎𝐆𝐛 𝐚𝐧𝐝 𝟐𝟓𝟎𝟎𝐆𝐛 𝐡𝐝𝐝 | 𝐂𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐑𝐌 𝐒𝐞𝐫𝐢𝐞𝐬™ 𝐑𝐌𝟖𝟓𝟎 𝟖𝟎 𝐏𝐋𝐔𝐒 𝐆𝐨𝐥𝐝 | 𝐂𝐨𝐫𝐬𝐚𝐢𝐫 𝐜𝐫𝐲𝐬𝐭𝐚𝐥 𝟓𝟕𝟎𝐱 𝐫𝐠𝐛 𝐭𝐞𝐦𝐩𝐞𝐫𝐞𝐝 𝐠𝐥𝐚𝐬𝐬 𝐰𝐡𝐢𝐭𝐞

Permalänk
Medlem

Jäkligt sugen att köpa en xiaomi skärm efter alla positiva betyg här i tråden. Men ska vänta till black friday, förhoppningsvis är det någon som kör rea då.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pekka:

Jäkligt sugen att köpa en xiaomi skärm efter alla positiva betyg här i tråden. Men ska vänta till black friday, förhoppningsvis är det någon som kör rea då.

Du kan beställa med studentrabatt från deras egna butik, det lär inte bli billigare än så. Skicka PM om du saknar kod

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem

Vet inte om det är off topic, men jag provar
Jag kom på att det här med skrivbordsstorlek är viktigt nu när man ska över till ultrawide. Jag har en ikea påhl (128x58cm, spånskiva) (se länk nedan) som jag funderar på om det kommer räcka eller inte. Någon där ute som har erfarenhet med detta?

https://www.ikea.com/se/sv/p/pahl-skrivbord-vit-s89128953/

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nooro:

Vet inte om det är off topic, men jag provar
Jag kom på att det här med skrivbordsstorlek är viktigt nu när man ska över till ultrawide. Jag har en ikea påhl (128x58cm, spånskiva) (se länk nedan) som jag funderar på om det kommer räcka eller inte. Någon där ute som har erfarenhet med detta?

https://www.ikea.com/se/sv/p/pahl-skrivbord-vit-s89128953/

Jag har en liknande och jag blir yr när jag spelar, blir alldeles för nära tycker jag. Skulle satsa på nåt som är minst 70+ brett

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nooro:

Vet inte om det är off topic, men jag provar
Jag kom på att det här med skrivbordsstorlek är viktigt nu när man ska över till ultrawide. Jag har en ikea påhl (128x58cm, spånskiva) (se länk nedan) som jag funderar på om det kommer räcka eller inte. Någon där ute som har erfarenhet med detta?

https://www.ikea.com/se/sv/p/pahl-skrivbord-vit-s89128953/

Mitt bord är 63 cm djupt, och jag tyckte att skärmen kom för nära när den stod på sin fot då den inte kom så nära väggen/slutet av bordet. Nu har jag den på en arm, närmare väggen, och det är helt perfekt.

Permalänk
Medlem

Okej! Då kanske det kan funka om jag fixar en arm till skrivbordet. Jag kanske får förstärka med plywood-skivor för att se till att spånskivan inte går sönder
Tack för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Nooro:

Vet inte om det är off topic, men jag provar
Jag kom på att det här med skrivbordsstorlek är viktigt nu när man ska över till ultrawide. Jag har en ikea påhl (128x58cm, spånskiva) (se länk nedan) som jag funderar på om det kommer räcka eller inte. Någon där ute som har erfarenhet med detta?

https://www.ikea.com/se/sv/p/pahl-skrivbord-vit-s89128953/

det är ungefär 70-75cm mellan mina ögon och skärmen för min del, tycker jag är lagom. men tror sådant varierar från person till person också.

Permalänk
Medlem
Skrivet av versions:

det är ungefär 70-75cm mellan mina ögon och skärmen för min del, tycker jag är lagom. men tror sådant varierar från person till person också.

Jag kör Ikeas bekant 160x80 dock med skärmen på en arm rätt långt bak men det varierar lite ibland har jsg den långt fram , men 80cm djup bord föredrar jag .

Visa signatur

X570 Asus Crosshair VIII Dark Hero/ Ryzen 5800X3D / 32GB 3200 MHz CL16/Noctua U12A/ 7800 XT Nitro + / Kingston KC3000 1TB x2, /Corsair RM850X V3/ Asus 27GP850P/ Samsung Odyssey G5 27”/ Fractel Design North

Permalänk
Medlem
Skrivet av arjansbralla:

jag ringde bara elgiganten och sa att jag hade missat 10% veckan och om jag kunde få samma pris, detta var förra veckan. inga problem

Vad är det för erbjudande som det syftas på? Ett som bara gäller nya medlemmar?

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA | ASUS ROG Strix B450-F Gaming | Corsair RM750X V2 | Crucial Ballistix Sport LT 3200MHz 16GB | Samsung 980 Pro 1TB | Crucial MX500 2TB | NZXT H500

Permalänk
Skrivet av Cenorida:

Vad är det för erbjudande som det syftas på? Ett som bara gäller nya medlemmar?

Elgiganten hade 10% på sina skärmar på ett par veckor sedan.
Inte bara för nya medlemmar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Cenorida:

Vad är det för erbjudande som det syftas på? Ett som bara gäller nya medlemmar?

Jag försökte med att ringa dem om det för 2 dagar sen, men de menade att det nu har gått för lång tid sen de hade rean. Men du kanske lyckas bättre än mig

Permalänk
Medlem

Även jag är en nöjd ägare! Har haft skärmen en dryg månad, men har inte hunnit använda den så mycket. Är nöjd överlag, speciellt gillar jag utseendet. Mitt exemplar har en död pixel, men jag köpte den med 20%rabatten mistore hade vid öppning så inget jag kan klaga över. Kan hända att den är något plastig i konstruktionen, men inget jag tänkt på efter att jag monterat den.

Skrivet av Nooro:

Vet inte om det är off topic, men jag provar
Jag kom på att det här med skrivbordsstorlek är viktigt nu när man ska över till ultrawide. Jag har en ikea påhl (128x58cm, spånskiva) (se länk nedan) som jag funderar på om det kommer räcka eller inte. Någon där ute som har erfarenhet med detta?

https://www.ikea.com/se/sv/p/pahl-skrivbord-vit-s89128953/

Min bordsskiva är 143x60, och det funkar bra för mig! Skärmen sitter uppe på ett väggfäste som bygger ca 20mm från skivan jag satt på väggen.

Permalänk
Medlem

Köpte en igår, kände att det var lika bra att dra till med en fin skärm när man inhandlat en PC man ska använda i mer än sex-sju år.

Visa signatur

MSI GeForce RTX 3080 | Gigabyte B550 AORUS PRO AC | Ryzen 5 5600X 3.7 GHz | 32GB (2x16GB) DDR4 3200MHz | CL16 Kingston A2000 1TB M.2 NVMe