3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Skrivet av Trombley:

Mycket snack om Webhallen för årets datorbutik. Se till att lägga en röst också.

Webbis 2020 - Make costomer satisfaction great again!

Done!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Mycket snack om Webhallen för årets datorbutik. Se till att lägga en röst också.

Webbis 2020 - Make costomer satisfaction great again!

Tack för påminnelsen, klar!

Visa signatur

NZXT H7 Flow | Ryzen 7800X3D | ASUS ROG Strix B650E-F | 32GB G.Skill Trident Z5 Neo | ASUS 4070 Ti TUF Gaming OC | Corsair RM750e | Samsung 990 PRO | Arctic Liquid Freezer II 360

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Mycket snack om Webhallen för årets datorbutik. Se till att lägga en röst också.

Webbis 2020 - Make costomer satisfaction great again!

Done

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

jag lät min stå på i assassins creed menyn o låta i typ 24h men det hjälpte då inte de minsta... mitt överröstade typ 8 fläktar i ett ljuddämpat chassi ... hade blivit galen av kortet o sen inte haft tröst o sälja ett sånt kort till nån annan

Hur kan MSI sälja sånt?
Vår väl se om jag ens öppnar kartongen..

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Mycket snack om Webhallen för årets datorbutik. Se till att lägga en röst också.

Webbis 2020 - Make costomer satisfaction great again!

🥰🥰🥰 ni är för goa

Visa signatur

AMD Ryzen 7 7800X3D + NH-D15 | ASUS B650E-E | 64GB (2x32GB) Corsair Vengenace 6000MHz | Kingston Renegade 1TB | WD SN850 1TB | ASUS RTX 4090 TUF | Lian Li PC-O11 Mini Air | Corsair HX850

Permalänk
Medlem
Skrivet av Trombley:

Mycket snack om Webhallen för årets datorbutik. Se till att lägga en röst också.

Webbis 2020 - Make costomer satisfaction great again!

Självklart, redan gjort!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem

Så var första RTX 3080 kortet uthämtat och installerat Min strategi att lägga en beställning på Webhallen på det fulaste RTX3080 kortet som fanns gav payoff, behövde bara vänta typ 2 veckor sen kom det idag! Ni vet alla vilket jag menar - DAZZLING ANGEL (Palit 3080 Gamerock 10G)

Ärligt talat, det är asfult men verkar vara stabil build - plåt på båda sidor typ.

En grej jag inte förstått än är hur stora de här PJÄSERNA är, jämfört med mitt Strix RoG 1080Ti som satt i datorn innan som redan det var ganska stort är dazzling angel en cm tjockare och längre.

Det följde till och med med en "anti sag bracket" i plast som man ska montera på de 3 angränsande PCIe slot skruvarna för att inte kortet ska göra som en stjärna som dör och falla ihop till ett svart hål av sin egen gravitation.

Återstår att vänta på ett TUF OC som jag ska ha till en annan dator, så den här tråden kommer ge underhållning ett tag till

Permalänk
Medlem
Skrivet av fetklock:

Så var första RTX 3080 kortet uthämtat och installerat Min strategi att lägga en beställning på Webhallen på det fulaste RTX3080 kortet som fanns gav payoff, behövde bara vänta typ 2 veckor sen kom det idag! Ni vet alla vilket jag menar - DAZZLING ANGEL (Palit 3080 Gamerock 10G)

Personligen tycker jag att "the Dazzling Angel" är ett riktigt läckert kort och något som sticker ut. Har därför också bokat 3090 Gamerock OC på Webhallen.

Fast kortet är gjort för att monteras vertikalt såklart, annars tappar man hela vitsen med all RGB på framsidan/fläktsidan. Blir såklart lite dyrare att ha den vertikalt eftersom en pci-e 4 kompatibel riser-kabel ligger på ca 700kr. Men i ett vitt chassi med stort fönster kan Gamerock definitivt bli en läcker syn och väl värt den extra slanten!

Visa signatur

Europeisk marknadschef för Pimax Technology.
SweViver - Min officiella VR Gaming & Review YouTube kanal: https://www.youtube.com/SweViver/
PC: Palit RTX 4090 Gamerock OC - AMD 5950x - 32GB DDR4 3600MHz - HX1000i
Go-to VR headset: Pimax 8KX & Pimax Crystal

Permalänk
Medlem
Skrivet av Pliind:

🥰🥰🥰 ni är för goa

Tror du har ganska bra underlag för en löneförhöjning i år

Visa signatur

¯\_(ツ)_/¯

Permalänk
Medlem
Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Nu regnar det guld.
Jag lyckades beställa ett 3090 Strix OC igår kväll med leverans idag ?! Så nu sitter jag med både MSI Gaming Trio X 3090 som jag köpte i förrgår och nu ett 3090 Strix OC. Vilket ilandsproblem och detta efter att jag returnerade ett EVGA FTW3 3090 som inte gick högre än 450W hur jag än gjorde.

Vilket skulle ni behålla av de två ?

Permalänk
Medlem

Jag norpa den med

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

Sorry för off topic, men EVGA FTW3 med svart detalj istället för röd kommer hitta ut enligt EVGA själva och det ser jäkligt mycket bättre ut imo.

Tänker att det är liiiite on topic nu när det börjar bli aningen mer tillgängligt 😁

Visa signatur

AMD Ryzen 7800X3D | Arctic Liquid Freezer II 360 | ASUS ROG Strix X670E-F | ASUS TUF RTX 3080 10GB |
32GB Kingston Fury 6000MHz | Corsair RM1000X v3 |
1x Samsung M.2 970 EVO Plus 1TB | 2x Samsung M.2 980 EVO 1TB |
MSI MPG271QRX + Acer Predator XB271HU

Permalänk
Avstängd

Det var ju ganska sjukt pris xD

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av CarlOscar:

Jag norpa den med

grattis!

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Daniel75:

Nu regnar det guld.
Jag lyckades beställa ett 3090 Strix OC igår kväll med leverans idag ?! Så nu sitter jag med både MSI Gaming Trio X 3090 som jag köpte i förrgår och nu ett 3090 Strix OC. Vilket ilandsproblem och detta efter att jag returnerade ett EVGA FTW3 3090 som inte gick högre än 450W hur jag än gjorde.

Vilket skulle ni behålla av de två ?

strix, bevisat väldigt bra kylare osv på den.

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Det var ju ganska sjukt pris xD

ja, kan ha varit en retur, den e uppe på 19k igen

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Det lär trilla in en del returer på både 3080 och 3090 så fort folk börjar få sina förstahandsval levererade, eller så fort butikerna hunnit lägga ut ångerreturer främst på 3090 efter AMDs presentation.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Heika_:

ja, kan ha varit en retur, den e uppe på 19k igen

Ja det var det. Men varför skulle de dra av 3K? xD

Kanske var ett av exen med choilwhine.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja det var det. Men varför skulle de dra av 3K? xD

Kanske var ett av exen med choilwhine.

Ärligt talat så är det guldläge att köpa fyndvara. Har själv gjort det förut och blir det problem så kan man lätt få en ny oöppnad vara som ersättning. Butiken kommer garanterat försöka häva köpet vid eventuell reklamation, så att du själv köper nytt till fullpris, men det är bara att stå på sig och kräva omleverans eller avhjälpande innan hävning av köpet.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Dator: *Censurerad av Jantelagen*

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon300311:

Stanna pressarna! RTX 3080 Ti - vad kan det vara för något? Kanske det ultimata kortet

Släpps 2021, leverans 2022?

Visa signatur

🧠i9-10900k @ 3,7GHz 📹3080Ti STRIX OC 12GB 📼Corsair Vengeance 64GB
📰MSI MEG z490 Unify 💽Samsung 970 EVO plus 500GB/1TB 📺Asus PG348Q 34"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Ja det var det. Men varför skulle de dra av 3K? xD

Kanske var ett av exen med choilwhine.

Fyndvara
Netonnet brukar vara generösa prisavdragen
Spolgnäller den så kan de få tillbaka den igen

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem

I gårdagens avsnitt av SweClockers - Kaos på grafikkortsmarknaden.
Webhallens fältkrigare, Patrik, ligger fortfarande i ovis skilsmässa. Bevis har kommit fram att Patrik är den skyldige till skidbacken i osten och gropen i smöret.
Petter och Nils fortsätter att fråga samma j*vla fråga om Strix NON OC. Patrik fäller en tår när måste svara på dessa för att hålla uppe fasaden.
Karl Johan har lämnat oss, hans tålamod tog slut i jakten efter 3080, så han fick "äntligen" tag i ett Zotac 3090 som har mer coilwhine än min gamla Ford Fiesta från 1800-talet.
Intrigerna fortsätter när det visar sig att folk får en grön bock i sin order, men att den senare blir gulad istället.
Sven svär att aldrig mer handla från Webhallen.

I säsongens sista avsnitt av SweClockers - Kaos på grafikkortsmarknaden.
Mystiken tätnar.. Asus.David är fortfarande försvunnen.
Är David verkligen en person? Är "David" En persona, tillverkad av ett gäng turkiska nomader höga på hasch?
Det ryktas att tolv siamesiska silkesapor från Mongoliet har fått tag på ett sandtäckt lager av de värdefulla grafikkorten, och den svarta marknande kommer att översvämmas av grafikkort likt en flodvåg...

Framtiden är ovis på forumet...
AMD knackar på dörren med Big Navi.
Hur ska det sluta?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Borked:

Framtiden är ovis på forumet...
AMD knackar på dörren med Big Navi.
Hur ska det sluta?

Queue the GoT-theme.

Visa signatur

Team Plopp

Permalänk

Garanterat spoltjut på den, dock inte mitt kort då jag köpte från annan butik

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd

Permalänk
Skrivet av Trombley:

Queue the GoT-theme.

Det gick fan fortare att pumpa ut GoT säsonger än leveranser av grafikkort.
Varje säsong hade dessutom fler avsnitt än kort per leverans känns det som.

Visa signatur

Det sägs att om man kedjar fast ett oändligt antal apor vid var sin skrivmaskin, då kommer någon av dem att prestera ett litterärt mästerverk.
Internet har bevisat att så inte är fallet.

Permalänk
Medlem
Skrivet av ReloadMaster:

Det gick fan fortare att pumpa ut GoT säsonger än leveranser av grafikkort.
Varje säsong hade dessutom fler avsnitt än kort per leverans känns det som.

hoppas inte det slutar på samma sätt bara

Visa signatur

| AMD Ryzen 5 5600X | Asus Rog B550-i gaming | Sapphire Radeon 6800 refkort | Viper Steel Patriot 16gb 4400mhz | Sabrent NVMe Rocket 1TB + Samsung 970 1TB | Corsair 750W SFX | Cooler Master NR200P | Vattenkyld custom loop

Permalänk
Medlem
Skrivet av westrandy:

Garanterat spoltjut på den, dock inte mitt kort då jag köpte från annan butik

Var inte så pessimistisk nu

Läste jag fel häromveckan att högre kvalité och watt på nätagg kan minska spoltjut på t.ex. grafikkort?

Visa signatur

5600x | 3080 | 32gb 3600mhz | Samsung 980 PRO | 38" UW 3840x1600 175hz | NR200P

Permalänk
Medlem
Skrivet av Vardagsrum:

Sorry för off topic, men EVGA FTW3 med svart detalj istället för röd kommer hitta ut enligt EVGA själva och det ser jäkligt mycket bättre ut imo.

https://forums.evga.com/download.axd?file=0;3114138

Tänker att det är liiiite on topic nu när det börjar bli aningen mer tillgängligt 😁

Not bad. Synd dem inte släppte kortet med den designen direkt, då hade man fått sig en rejäl tankeställare om man kanske skulle ansluta sig till team EVGA.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG Z490 Maximus XII HERO Processor: Intel Core i9-10850K Kylning: Corsair H150i Elite Capellix Minne: 32Gb Corsair Dominator Platinum 3200 MHz Grafikkort: TBA Hårddiskar: Samsung 970 EVO series SSD 1TB M.2 Nätagg: Corsair HX1000 V2 Platinum Chassi: Lian Li PC-O11 Dynamic Skärm: Alienware AW3420DW

Permalänk
Skrivet av CarlOscar:

Var inte så pessimistisk nu

Läste jag fel häromveckan att högre kvalité och watt på nätagg kan minska spoltjut på t.ex. grafikkort?

så när man köpt ett kort för 19k ska man köpa nytt psu med? trots man har ett corsair Rm1000i Gold som varit knäpptyst med ett 2080 super precis innan?

Visa signatur

Ryzen 5950X, Asus X570 Gaming-F, Evga 3090 FTW Ultra, 32gb G-skill Neo 3600Mhz, Corsair RM1000i, Corsair H150 med Noctuas snordyra fläktar, Define 7, 4 olika ssd