Hjälpa mig och välja utbildning på Yrkeshögskolan För er som jobbar med IT

Permalänk
Medlem

Hjälpa mig och välja utbildning på Yrkeshögskolan För er som jobbar med IT

Hej , jag har blivit antagen till 2 olika utbildningar och jag vet inte vad jag ska välja och vilken är bra för jobb senare.

.Net utvecklare
https://www.iths.se/courses/netutvecklare/kursplan-net-utveck....
Front-end utvecklare med inriktning webbsäkrhet
https://www.jensenyh.se/vara-utbildningar/frontendutvecklare-...
Vilken av dom utbildningarna är mer eftertraktad i arbetsmarkanden?
Jag är mer intresserad av front-end utveckling men jag undrar om kursplanen är bra och de teknikarna de lär oss är bra för att få jobb efter examen?

Dela gärna med era åsikter

Permalänk
Medlem

Du kommer få det enklare i din utbildning om du väljer något du själv är intresserad av samt efter utbildningen även kan demonstrera ditt intresse av det du studerat för företaget som anställer så kommer allt gå mycket bättre.

Jag hör allt för ofta om personer som valt utbildningar bara för att få jobb för att sedan kugga på intervjuer eller visa bristande kunskap pga de är ointresserade.

Permalänk
Medlem

Håller med ovanstående om att personligt driv och intresse är avgörande för om någon kommer tycka att det är värt att satsa på dig som medarbetare.

Din andra länk fungerar inte.

Den första utbildningen ser helt Ok ut på pappret. ”Testbar code” kan tyda på att man klippt och klistrat något man inte egentligen begriper.

Jag tror inte att det är någon större skillnad på hur svårt det är att få jobb på respektive område. Det verkar i princip vara backend respektive frontend du väljer mellan. Båda behövs.

Permalänk
Medlem
Skrivet av smekd:

Du kommer få det enklare i din utbildning om du väljer något du själv är intresserad av samt efter utbildningen även kan demonstrera ditt intresse av det du studerat för företaget som anställer så kommer allt gå mycket bättre.

Jag hör allt för ofta om personer som valt utbildningar bara för att få jobb för att sedan kugga på intervjuer eller visa bristande kunskap pga de är ointresserade.

Skrivet av KAD:

Håller med ovanstående om att personligt driv och intresse är avgörande för om någon kommer tycka att det är värt att satsa på dig som medarbetare.

Din andra länk fungerar inte.

Den första utbildningen ser helt Ok ut på pappret. ”Testbar code” kan tyda på att man klippt och klistrat något man inte egentligen begriper.

Jag tror inte att det är någon större skillnad på hur svårt det är att få jobb på respektive område. Det verkar i princip vara backend respektive frontend du väljer mellan. Båda behövs.

Tack för era synpunkter.

Permalänk
Medlem
Skrivet av KAD:

Håller med ovanstående om att personligt driv och intresse är avgörande för om någon kommer tycka att det är värt att satsa på dig som medarbetare.

Din andra länk fungerar inte.

Den första utbildningen ser helt Ok ut på pappret. ”Testbar code” kan tyda på att man klippt och klistrat något man inte egentligen begriper.

Jag tror inte att det är någon större skillnad på hur svårt det är att få jobb på respektive område. Det verkar i princip vara backend respektive frontend du väljer mellan. Båda behövs.

Angående andra länken så har jag uppdaterat den. men skulle du kunna säga till mig tex. vad jag kommer jobba och vilka typ av projekt utifrån deras kursplan och innehåll.