3080/3090 samt rimligt prissatta 3080TI i lager [diskussionstråd]

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Blackwizard:

Samtidigt är de lite missvisande att släppa ett kort som inte finns tillgängligt.
Skulle vara bäst att inte ens ha Non-OC överhuvudtaget till försäljning i början.

Det kan jag hålla med om dock. Frågan är ju om tillverkarna kunde predicta Nvidias extrema brist tillräckligt bra för att ta det beslutet.

Visa signatur

Mr. Scriptman

Permalänk
Medlem
Skrivet av 0cool:

Tack för det, och grattis till ett ännu häftigare kort!

Det verkar inte vara någon som gjort en riktig review på Aorus-korten ännu men varenda amatör-unboxing jag ser gör att jag behåller bokningen. Det ser så härligt maffigt ut! Tänkte egentligen göra nästa burk till ett mini-itx men jag kommer vända 180 om det blir Aorusen som levereras först.

då såg du kanske min video för några veckor sen (leta inte, sämsta videon nånsin) sjukt nöjd med aorus master, jämför ja temp mot andra modeller så står den sig på bra som fan, ta 3070 som kommer med samma kylare, sjukt bra för 250w tdp.
4 slots så man bör ha större burk än min q500l

Visa signatur

AMD 3700x, 3080 gigabyte aorus master (aka unicorn), 4x8gb 3000mhz ddr4 corsair, x570 gigabyte gaming x, asus TUF 35" ultrawide 100hz
twitch.tv/heikalive wow classic streams

Permalänk
Medlem

Japp, nu skjuts min 3080 TUF OC som var beställd 20/9 till 12/12 från 12/11, Komplett(Elgiganten light). Tänker köpa två 3070 under den här tiden och lämna dessa tillbaka som öppet köp sista dag om nu AMD inte gör en riktig lansering den 18:e. Kan tänka mig köra liknande med 3090 istället för 3070 så att jag gör max skada för Nvidia...

De kommer skjuta fram 3080 till rabatterade priser tills ni tröttnar och köper deras överprisade GPUs, det hela var bluff&båg. Nu jävlar blir det samma råttbeteende från min sida...

Visa signatur

Moderkort: Gigabyte X570 AORUS MASTER rev 1.2 Processor: AMD Ryzen 7 5800X3D Kylning: Corsair be quiet! Dark Rock Pro 4 Minne: 32 GB Crucial Ballistix 3600 MHz Grafikkort: Sapphire NITRO+ Radeon RX 7900 XTX Hårddiskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Seagate BarraCuda 4TB 5400rpm Nätagg: Corsair RM850x V2 Chassi: Fractal Design Define 7 Compact Skärm: LG C3 77 tums TV

Permalänk
Medlem

Nvidia har gjort perfektion av begreppet FAKE-priser, dom förtjänar egentligen en rejäl bojkott

Visa signatur

|| R9 7950X MSI PRO X670-P WIFI 32GB-DDR5-6400c32 MSI RTX4080 Ventus 3X OC || CORE i9 12900KF MSI Z690 Tomahawk WIFI DDR4 32GB-3600c16 Gear1 TUF RTX3080 OC V2 || R7 5800X3D X570S CH8 Extreme 32GB-3800c18 Gigabyte RTX3080 GAMING OC || R9 5900X(B2) B550-F 32GB-3800c18 EVGA RTX3070 FTW Ultra || R9 3900X X470-Prime Pro 32GB-3200c16 MSI RTX2070 Super ||

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Mitt 3080 TUF OC beställd från Komplett har flyttats till 12/12 från 12/11.

Permalänk
Medlem
Skrivet av AxxT:

Vad tror ni om priser längre fram?
Kommer priserna att sjunka längre fram när lagret börjar fyllas på.

Kommer AMD att påverka priserna något?

Tycker det kommer bli intressant längre fram OM priserna kommer ändras något .

Jag tror det är möjligt, men det lär ligga några månader bort efter AMDs release. Det måste finnas lager så att korten faktiskt inte blir sålda om det ska bli någon prissänkning. Finns ju liksom ingen anledning för Nvidia att sänka sina priser när deras produkter köps upp så fort de lämnar fabriken.

Visa signatur

5600x, x470-f, 3080 10GB

Permalänk
Medlem

TUF 3080 OC framskjuten idag till 2:e december. Förra datumet var 7:e november

Permalänk
Medlem

Smått sugen på att avboka och köpa ett 6800XT (eller kanske till och med 6900XT) vid release istället.
Men grafikkåt som jag är så vill jag hemskt gärna ha Nvidias RayTracing prestanda + DLSS.
Ugh.

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Medlem

EVGA 3070 i lager också
Samt Gigabyte och Asus 3090

Visa signatur

hellre mer fps på skärmen än pengar på banken

Permalänk
Viking

Ovanligt att se 3080 i lager så här länge.

Visa signatur

RTX 3080 Gaming X Trio | Ryzen 7 5800X | TridentZ Neo 32GB @3600MHz CL16 | Asus X470-F ROG Strix | Lian Li PC-O11 Dynamic Svart | NZXT Kraken Z73 | 9x Phanteks T30 | LG OLED 27GS95QE 240Hz

Permalänk
Medlem

La en beställning på EVGA via Inet. Står förväntad leverans 2 november och grön bock + "bokad". Håller tummarna.

Permalänk
Medlem

Tack för tips. Hoppas jag hann knipa ett.

Permalänk
Medlem

Vilken jäkla skämt den här lanseringen är... hade 7 november som beräknat datum.

"ASUS GeForce RTX 3080 TUF OC GAMING
Grafikkort, PCI-Express 4.0, 10GB GDDR6X, Ampere
Beställd, förväntas i lager 12 december 2020, 1 st."

Det är ju skamligt av Nvidia att man ska behöva vänta så länge på en produkt.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

12e december för mig med nu, förra datumet var 12e november, från komplett. Kör med g-sync-skärm och har sett fram emot DLSS. Fan vad kluven man blir, efter denna skräplanseringen blir man ju sugen på AMD.

Permalänk
Medlem
Skrivet av robajn:

12e december för mig med nu, förra datumet var 12e november, från komplett. Kör med g-sync-skärm och har sett fram emot DLSS. Fan vad kluven man blir, efter denna skräplanseringen blir man ju sugen på AMD.

Samma här, det är bara g-sync som gör att jag hänger kvar vid min beställning.

Visa signatur

Phanteks Eclipse P400S | Corsair RM850x V2 Vit
Gigabyte B550M DS3H | Ryzen 9 5900X | ADATA XPG DDR4 2x16 Gig 3000Mhz
Arctic Cooling Liquid Freezer II 360 | Samsung och Crucial SSD
RTX 4070 FE | Acer Predator Z321QU | BenQ PD3200Q
Apple Airport Extreme x 5 | Bahnhof 500/500

Permalänk
Medlem

Vågar man hoppas?

Permalänk
Medlem

Väntar på ett ASUS 3080 TUF GAMING non-OC från Inet, beställt den 19/9. Vilket troligen ligger långt bort.
Så får man det inte innan den 18e och recensioner visar att AMD håller måttet så blir det nog ett försök på ett sånt från Webhallen med tanke på supporten man läst här.

Visa signatur

Moderkort: ASUS ROG STRIX B550-F GAMING Processor: AMD Ryzen 5800x3D Kylning: Corsair Hydro H100i RGB Platinum Grafikkort: EVGA GeForce RTX 3080 10GB FTW3 ULTRA Minne: Kingston 16GB (2x8GB) DDR4 3600MHz CL17 Diskar: Corsair Force MP600 1TB M.2, Kingston A2000 1TB M.2 Nätagg: Corsair RM750 750W

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shape1:

Hoppas du får ditt kort snart.
Vilket datum beställde du?

Permalänk
Medlem

Tack för tipset, får se om man hann få ett.

Läste lite snabbt om det. Många som nämner att det är högljutt och varmt :/
Låter inte likt EVGA enligt mig..

Edit: Fick precis SMS om att min order plockas, så verkar som jag hade flyt

Permalänk
Webhallen

Gigabyte har lite skoj på gång

Aorus MASTER RTX 3070:
https://www.webhallen.com/se/product/327738-Gigabyte-GeForce-...

Aorus MASTER RTX 3080:
Håll utkik på sidan 12:00 så släpper jag upp den online, endast 5st inkommande nästa vecka så var snabba!

/Patrik

Visa signatur

Behöver du hjälp? 08-673 60 00 eller Mail/Chatt
Har du en fundering? Besök vår officiella forumdel
Discord, Instagram,Twitch

Permalänk
Medlem

Från Inet support:

Jonathan: Du har fått ett kort

Jag: Woho!

Jonathan: Det kommer att skickas senare under dagen till dig

Jag: Då avbokas mina andra kort då! Heja Inet!

Nu släpper jag ASUS TUF OC bokningar på Komplett och Webhallen.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Ddroid:

Hoppas du får ditt kort snart.
Vilket datum beställde du?

Tack! Jag beställde precis i samband med posten från @Konve (Stort tack för tipset)

Har vart i kö sedan release på andra kort, och nu står det faktiskt som "Plockas". Ren jäkla tur

Permalänk
Medlem
Skrivet av Webhallen:

Aorus MASTER RTX 3080:
Håll utkik på sidan 12:00 så släpper jag upp den online, endast 5st inkommande nästa vecka så var snabba!

/Patrik

Kan du säga vad det kommer kosta?

Visa signatur

Case: Lian Li PC-O11 Dynamic - Motherboard: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI - CPU: AMD Ryzen 5 3600 - GPU: Gainward GeForce RTX 3080 Phantom 10G - RAM: G.Skill 32GB DDR4 3600MHz CL18 Trident Z Neo - PSU: Corsair RM750X - SSD: Kingston A2000 1TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lagerlöf:

Förstår att du är bitter när du gjorde fel val.

Samtidigt blev det fel val i och med att Asus först i efterhand valde en strategi att nedprioritera vissa kunder. Nästa gång kanske vi som är mindre värda kollar på en annan tillverkare istället.

Det är som sagt en fin linje vilken strategi man skall ta som företag.

Visa signatur

Gaming: MSI MAG X570 TOMAHAWK WIFI | AMD Ryzen 9 5900X | ASUS TUF GeForce RTX 3080 10GB | Corsair Vengeance LPX Black 32GB 3200 MHz | Corsair RM850x V2 | Sabrent 2TB Rocket Nvme PCIe 4.0 | FD Define S | LG 27GP850 | LG 48C1

Permalänk
Medlem

Alla som lämnat tips här i tråden skall ha en jäkla eloge tycker jag. Stort tack till er alla och ett särskilt stort tack till @Konve. Ska bli skönt att få använda min stationära dator igen ^^

Permalänk
Medlem

verkar som Inet fått in Evga 3090 ftw3 ultra nu. Står att dom "plockar" det och lämnat in föranmälning hos posten.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Growth:

Tack för tipset, får se om man hann få ett.

Läste lite snabbt om det. Många som nämner att det är högljutt och varmt :/
Låter inte likt EVGA enligt mig..

Edit: Fick precis SMS om att min order plockas, så verkar som jag hade flyt

Du hade flyt, Inget kvar på lager nu

Visa signatur

i7-9700K, z390f mobo, Asus strix 3080 TI

Permalänk
Skrivet av Mahkizmo:

Har i Italien har det inte funnits kort overhuvudtaget.

Inga aterforsaljare har haft nagra kort och det gar inte att boka heller. finns 2-3 aterforsaljare i hela Italien.
Alla dessa sidor pa dessa aterforsaljare ser valdigt fishy ut ocksa. Inget som inger ett fortroende direkt.

Leveranser sker tidigast mellan december-januari som det ar just nu.

I Sverige finns det iaf mojlighet att boka korten. Tyvarr sa skickar inga svenska aterforsaljare kort till Italien

Far helt enkelt vanta tills det blir battre tillgang pa marknaden. Men surt att aka pa prispaslaget som skulle ske efter den 16 oktober och betala mer for korten.

Men jag ar int bitter

2-3 återförsäljare i hela italien, är du allvarlig? Det bor 60 miljoner människor i italien. Vad är skälet till detta?

Visa signatur

Min data är bättre än din data.

Permalänk